Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:bigone schreef:Mijn man is ook om en heeft nu ook Apple-pay. Ik vind het ideaal en gebruikt het al even.
En als je telefoon gestolen wordt?
Sizzle schreef:Ik ben dat nog nooit tegengekomen op een terras of zo. Eerder omgekeerd dat ik ergens cash moet betalen en dan eerst ergens moet gaan pinnen (zoals bij de bakker in Duitsland laatst)![]()
Modern Nederland blijkbaar
pien_2010 schreef:bigone schreef:Mijn man is ook om en heeft nu ook Apple-pay. Ik vind het ideaal en gebruikt het al even.
En als je telefoon gestolen wordt?
bigone schreef:Marie_Anne schreef:Nja, ik heb al geen hoge pet op van Maurice de Hond als het over zijn eigen vakgebied gaat, en al helemaal niet als het gaat om dit virus. Dus ik luister gewoon naar het RIVM en de echte deskundigen. Ik snap echt niet dat iemand naar die man luistert eerlijk gezegd.
De uitbraken in de vleesverwerking hebben toch ook vooral te maken met de manier waarop de vele arbeidsmigranten gehuisvest zijn, de temperatuur en het feit dat er vaak niet voldoende afstand kan worden gehouden tijdens het werk. De ventilatiesystemen daar kunnen natuurlijk een rol spelen, maar als ieder ventilatiesysteem een probleem zou zijn, zouden we dat toch op andere plekken ook moeten zien.
Je hoeft niet zo fel te reageren. Hij geeft duidelijk aan dat hij geen viroloog is en puur alleen naar de data en onderzoeken kijkt en sommige zaken lijken zeer logisch.
Onze regering/rivm zegt geen grote evenementen. 5000 tot 9000 man op de Dam, kop aan kont, 1 besmetting . En alle andere demonstraties , niks nada noppes .
Dus festivals , sportwedstrijden buiten, laat ze maar doorgaan.
Bergamo , de voetbalwedstrijd word als voorbeeld elke keer aangehaald als super spreader. Ja, allemaal in bussen naar Milaan , allemaal de kroeg in, alle mensen die er niet bij konden zijn keken allemaal in Bergamo in de kroeg. In Milaan zeer weinig besmettingen , wel een explosie nadien in Bergamo en bij de fans van de tegenstander.
Volgens mij hoef je helemaal geen viroloog of data analist met universitaire opleiding te zijn om dit in het juiste perspectief te zien.
En dit zeg ik niet omdat ik van de anderhalf meter afwil, ben juist nog steeds extreem voorzichtig maar gebruik wel mijn eigen verstand ipv alleen maar op de deskundigen af te gaan . De enigste deskundige die ik hoog heb zitten is Gommers .
bigone schreef:Marie_Anne schreef:Nja, ik heb al geen hoge pet op van Maurice de Hond als het over zijn eigen vakgebied gaat, en al helemaal niet als het gaat om dit virus. Dus ik luister gewoon naar het RIVM en de echte deskundigen. Ik snap echt niet dat iemand naar die man luistert eerlijk gezegd.
De uitbraken in de vleesverwerking hebben toch ook vooral te maken met de manier waarop de vele arbeidsmigranten gehuisvest zijn, de temperatuur en het feit dat er vaak niet voldoende afstand kan worden gehouden tijdens het werk. De ventilatiesystemen daar kunnen natuurlijk een rol spelen, maar als ieder ventilatiesysteem een probleem zou zijn, zouden we dat toch op andere plekken ook moeten zien.
Lijkt er op dat de Hond toch wel een dikke punt heeft:
https://www.canberratimes.com.au/story/ ... #gsc.tab=0
Karl66 schreef:Maurice de Hond pikt gewoon wat dingen uit verschillende theorieën en dan heeft hij altijd wel wat goede punten. De punten waar hij fout zit, daar hoor je dan weer niemand over. Als het RIVM 50% goed zit, krijg je te horen dat ze voor 50% fout zitten. Als Maurice de Hond voor 75% fout zit, krijg je te horen dat hij toch maar mooi 25% goed zit. Sterker nog, er wordt alleen maar over die 25% gesproken en die 75%, daar hoor je dan niemand meer over.
lenaa_tje schreef:Haha sowieso! Nu zijn de Duitsers nog best extreem met contant en de Nederlanders wel extreem met het pinnen.
Inderdaad bakkers of van die worstenkraampjes in Duitsland kan je vaak alleen contant. Weet nog heel goed de Nederlandse mevrouw die de rij bij de worst uit stormde omdat ze niet kon pinnen.![]()
Ondertussen wel moeilijk doen als de Duitsers hier contant willen betalen![]()
Toch een cultuur dingetje.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Haha sowieso! Nu zijn de Duitsers nog best extreem met contant en de Nederlanders wel extreem met het pinnen.
Inderdaad bakkers of van die worstenkraampjes in Duitsland kan je vaak alleen contant. Weet nog heel goed de Nederlandse mevrouw die de rij bij de worst uit stormde omdat ze niet kon pinnen.![]()
Ondertussen wel moeilijk doen als de Duitsers hier contant willen betalen![]()
Toch een cultuur dingetje.
Toch merk je wel een grote verandering in Duitsland nu. Voor Corona had ik werkelijk altijd contant geld bij me, maar nu kan ik eigenlijk overal wel pinnen. Bij de meeste bakkers kan het ook gewoon nu.
lenaa_tje schreef:Dat idee had ik richting het zuiden (van Nederland, over de grens ) wel maar in Leer zijn ze volhardend
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Dat idee had ik richting het zuiden (van Nederland, over de grens ) wel maar in Leer zijn ze volhardend
Wanneer was je voor het laatst in Leer? Want sinds Corona is Duitsland echt de 21e eeuw ingeslingerdEerst was thuiswerken ook onmogelijk op veel plekken, maar dat wordt ook steeds normaler nu.
LadyMadonna schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb nog geen qr code nodig gehad...
Oh....
[ [url=m/wwsR1y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fitzroy schreef:Heftig verhaal over ‘de dag dat er 0 doden waren’’ ... dus niet en nog een jonge vent ook
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf67bcd7/