Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:58

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:59

Ik kan gewoon heel slecht tegen onduidelijkheid :+ ik wil graag lang van tevoren weten waar ik aan toe ben. Gaat tot nog toe redelijk maar soms steekt de onrust ineens de kop. En het slaat nergens op, dat weet ik. Want het leven zit vol dingen die je overkomen en niet te plannen zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:01

SusanH schreef:
Ik kan gewoon heel slecht tegen onduidelijkheid :+ ik wil graag lang van tevoren weten waar ik aan toe ben. Gaat tot nog toe redelijk maar soms steekt de onrust ineens de kop. En het slaat nergens op, dat weet ik. Want het leven zit vol dingen die je overkomen en niet te plannen zijn.

Ja, dat is dan heel vervelend voor je. Dit is voor niemand leuk, en misschien is dit een goed leerpunt in je leven. Je hebt nu eenmaal niet alles in de hand. Deal ermee zou ik zeggen :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:05

Zeg Joman, dat is niet voor iedereen even makkelijk he. >;)

1miljoen, klinkt veel maar das t niet natuurlijk.. maar goed, ze hadden t wel aangekondigd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:07

Cer schreef:
Zeg Joman, dat is niet voor iedereen even makkelijk he. >;)

1miljoen, klinkt veel maar das t niet natuurlijk.. maar goed, ze hadden t wel aangekondigd :j

Nee, dat snap ik. Maar het heeft gewoon geen zin om nu antwoorden te willen krijgen. Die ga je niet krijgen. Dus je kunt je daar maar beter bij neer (proberen te) leggen.
Het lijkt wel of sommigen vergeten dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Dit is voor niemand leuk en voor iedereen is dit een onzekere periode. Dan heeft het weinig zin om jezelf druk te maken over de (nabije) toekomst. Wees blij als je die toekomst hebt. Velen hebben dat namelijk niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:08

Overigens beginnen ze met 1 miljoen. Ze willen daarna gaan opschalen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:13

Joman schreef:
SusanH schreef:

Ja, dat is dan heel vervelend voor je. Dit is voor niemand leuk, en misschien is dit een goed leerpunt in je leven. Je hebt nu eenmaal niet alles in de hand. Deal ermee zou ik zeggen :)

Jeetje nou bedankt voor de vingerwijzing. Voel me echt gelijk veel beter nu :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:13

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:16

Heel interessant om te volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:21

Overigens ben ik sowieso wel benieuwd naar de situatie in China over een tijdje. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat de rest van China niet verder geraakt wordt door het virus. Als het vliegen straks weer meer gaat plaatsvinden, waait het zo weer over naar China.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-20 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:24

Over app gesproken.

Het grootste probleem is dat waarschijnlijk alle keihard werkende mensen zoals in zorg, winkels, voedsel, onderwijs allemaal als verdacht worden gemerkt en niks meer mogen.

Terwijl ander dat alleen thuis werkt of thuis zit die van een uitkering zitten te genieten alles mogen doen en vakantie gaan vieren.

Ik denk dat het alleen gaat werken is wanneer je de mensen uitsluit die nu het land draaiende houden. Want als deze mensen zeggen bekijk het maar dan hebben we een veel groter probleem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:25

Ja dat bedacht ik me ook. Werk in de zorg. Kans dat ik positief geteste personen tegenkom is dus sowieso al groter.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:27

Joman schreef:
Overigens ben ik sowieso wel benieuwd naar de situatie in China over een tijdje. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat de rest van China niet verder geraakt wordt door het virus. Als het vliegen straks weer meer gaat plaatsvinden, waait het zo weer over naar China.

Je kunt niet twee keer krijgen.
Waarschijnlijk heeft daar het hele land nu gehad en zijn ze immuun. Niet iedereen wordt er dood ziek van is echt maar paar procent terwijl groot deel zich enkel paar dagen niet lekker voelt.

Gezien besmetting niet altijd goed gemeten kan worden licht dit ook veel hoger. Het kan niet anders dan dat iedereen het in Wuhan het al heeft gehad. Zeker als je ziet hoe hard het over de wereld gaat.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 09-04-20 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:29

Blussem schreef:
Joman schreef:

Waarschijnlijk heeft daar het hele land nu gehad en zijn ze immuun. Niet iedereen wordt er dood ziek van is echt maar paar procent terwijl groot deel zich enkel paar dagen niet lekker voelt.

Dat is helemaal niet zeker he, dat je het geen twee keer kunt krijgen. Dat heeft Van Dissel gisteren nog benadrukt.
Hahah, en je denkt serieus dat heel China het heeft gehad?

Anoniem

Ik zit die liveblog te kijken. Men mag in de ziekenhuizen nog steeds niet met de media praten en als men wel met de media praat, mag men geen uitspraken doen over de serieuze corona aantallen etc. Ik geloof dus echt niks van de cijfers die China heeft gepubliceerd. Dat is toch belachelijk? Zij helpen een virus de wereld in. Miljoenen besmettingen, tienduizenden doden. En dan nog geen openheid geven? In het begin is pijnlijk duidelijk geworden wat dat heeft gedaan: een maand in de doofpot en heel de wereld is naar de filistijnen.

Anoniem

Blussem schreef:
Joman schreef:

Gezien besmetting niet altijd goed gemeten kan worden licht dit ook veel hoger. Het kan niet anders dan dat iedereen het in Wuhan het al heeft gehad. Zeker als je ziet hoe hard het over de wereld gaat.

Jij hebt het over het hele land?
En jawel hoor, dat kan zeker. Appartementencomplexen werden zelfs afgesloten met grote sloten. Mensen in Wuhan konden 3 maanden nergens naartoe. Het is totaal niet zeker of iedereen in Wuhan het heeft gehad. Sterker nog, ik denk van niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-20 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:31

Hoe groot acht jij de kans van niet as je ziet hoe snel het over de werled gaat?
Vergeet niet dat grote deel maar lichte klachten heeft waardoor te weinig virus in hun lichaam zit om een positief resultaat te geven op de testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:31

Blussem schreef:
Hoe groot acht jij de kans van niet as je ziet hoe snel het over de werled gaat?
Vergeet niet dat grote deel maar lichte klachten heeft waardoor te weinig virus in hun lichaam zit om een positief resultaat te geven op de onderzoeken.

Blussum. Heb je enig idee hoe groot China is en hoeveel mensen er wonen? Hoe rijm jij dat met het aantal besmettingen in bijvoorbeeld Amerika en het aantal doden? China heeft er 3500 oid? En dat lijkt jou wel een redelijk aantal doden op het totaal aantal personen in China?

En voor jouw info: Mensen met milde klachten zijn grote kans niet immuun.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:34

Btw, ook verwacht ik minder erge zieke doordat mensen gezonder zijn gaan leven nu zo bekend is van Corona.
Kijk eens wat de combinatie doet met Corona, veel achol zuipen, slecht slapen en ongezond eten.

BTW, ik wordt zelf van zo leefstijl al erg ziek zonder Corona:=
Laatst bijgewerkt door Blussem op 09-04-20 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:36

Joman schreef:
Blussem schreef:
Vergeet niet dat grote deel maar lichte klachten heeft waardoor te weinig virus in hun lichaam zit om een positief resultaat te geven op de onderzoeken.

Blussum. Heb je enig idee hoe groot China is en hoeveel mensen er wonen? Hoe rijm jij dat met het aantal besmettingen in bijvoorbeeld Amerika en het aantal doden? China heeft er 3500 oid? En dat lijkt jou wel een redelijk aantal doden op het totaal aantal personen in China?

Ze worden dan wel immuun.
Sorry ik bedoelde Wuhan. China zelf is erg groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:36

Blussem schreef:
Btw, ook verwacht ik minder erge zieke doordat mensen gezonder zijn gaan leven nu zo bekend is van Corona.
Kijk eens wat de combinatie doet met Corona, veel achol zuipen, slecht slapen en ongezond eten.

Staat dat ergens gepubliceerd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:37

Blussem schreef:
Joman schreef:

Ze worden dan wel immuun.
Sorry ik bedoelde Wuhan. China zelf is erg groot.

Dan heb je niet naar Van Dissel geluisterd. De kans dat je bij beperkte symptomen immuun bent, is totaal onzeker.
Zojuist in de liveblog: er zijn ongeveer 50.000 besmettingen op 3 miljoen inwoners in Wuhan. Er is daar dus bij lange na niet iedereen besmet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:39

Blussum, misschien moet je wat meer over het SARS-CoV-2 en Covid-19 lezen voordat je hier allemaal onwaarheden verkondigt :o