Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:44

Gewoon al die overzeese toestanden weer lekker laten zeilen zoals vroeger :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:46

verootjoo schreef:
Ik vind grote gezinnen (meer dan 4 kinderen) sowieso niet meer van deze tijd.

Je kan hoe dan ook niet voldoende aandacht geven aan de kinderen en in de grote gezinnen die ik ken heb ik nooit een gezin gezien waarin het goed ging, enkel ellende met de kinderen.

Kom dat zeggen tegen onze buren 3 huizen verderop. :')
Refo ten top, zij is net zo oud als ik.. 29 maar ziet er uit als begin 40. Heeft 4 kinderen en volgens mij is ze weer zwanger als ik haar zo zie... Echt bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:46

Ik vraag me dan wel af, als alternatief voor vrachtschepen, is het echt zoveel schoner om het bijvoorbeeld met vrachtwagens op te lossen? Geen idee of zoiets doorgerekend is, maar als je ziet hoeveel containers er op een vrachtschip kunnen, is het alternatief zoveel beter/schoner? Nog even buiten de kosten..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:49

Captain schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind grote gezinnen (meer dan 4 kinderen) sowieso niet meer van deze tijd.

Je kan hoe dan ook niet voldoende aandacht geven aan de kinderen en in de grote gezinnen die ik ken heb ik nooit een gezin gezien waarin het goed ging, enkel ellende met de kinderen.

Kom dat zeggen tegen onze buren 3 huizen verderop. :')
Refo ten top, zij is net zo oud als ik.. 29 maar ziet er uit als begin 40. Heeft 4 kinderen en volgens mij is ze weer zwanger als ik haar zo zie... Echt bizar.

Begrijp het helemaal, kom zelf ook van de biblebelt. En wat een hoeveelheden aan zedenproblematiek en -misdrijven in die gezinnen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:50

Treinen gebruiken?

Ik denk dat niemand wil weten hoe vervuilend het is om windmolens te bouwen en te plaatsen voor eleltriciteit. Helemaal in zee. Als je ziet wat ze daar allemaal voor moeten erbij halen...

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:57

En hoe belastend het is voor het leven op de zeebodem en de zeebodem zelf.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:00

Ergens ben ik het wel met die zaken eens zoals vliegen duurder maken etc. maar tegelijkertijd zou ik er erg van balen aangezien ik graag op reis ga :+ .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:01

Josien_ schreef:
Ergens ben ik het wel met die zaken eens zoals vliegen duurder maken etc. maar tegelijkertijd zou ik er erg van balen aangezien ik graag op reis ga :+ .

Gewoon vliegen vanaf België of Duitsland als Nederland dat doet. :P

Nee geintje, maar het is wel echt nodig om vliegen duurder te maken. Kan echt niet zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:02

Sheran schreef:
Gewoon al die overzeese toestanden weer lekker laten zeilen zoals vroeger :D

Dat is natuurlijk geen optie :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:04

Relaxed schreef:
Ik vraag me dan wel af, als alternatief voor vrachtschepen, is het echt zoveel schoner om het bijvoorbeeld met vrachtwagens op te lossen? Geen idee of zoiets doorgerekend is, maar als je ziet hoeveel containers er op een vrachtschip kunnen, is het alternatief zoveel beter/schoner? Nog even buiten de kosten..

Nee, in verhouding is scheepvaart goedkoper en sneller. Maar schoner... Ik denk het niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:04

Varekaj schreef:
Treinen gebruiken?

Ik denk dat niemand wil weten hoe vervuilend het is om windmolens te bouwen en te plaatsen voor eleltriciteit. Helemaal in zee. Als je ziet wat ze daar allemaal voor moeten erbij halen...

Ik denk dat ook niemand wil weten hoeveel mensen sterven voor de accu van hun elektrische auto. Er worden stelselmatig mensenrechten geschonden in de mijnen en kinderarbeid is aan de orde van de dag. Daarnaast wordt het mileu zwaar aangetast in de mijngebieden door onder andere zware ontbossing.
https://www.klimaatfeiten.nl/maatregele ... n/mijnbouw

Maar men kan zich trots op de borst kloppen, want ze zijn zo goed bezig voor het (Nederlandse) mileu door elektrisch te rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:05

Je moet ergens beginnen. Olie is ook een keer 'op'.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:06

UO: We moeten aan de kernenergie

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:07

996981 schreef:
Varekaj schreef:
Treinen gebruiken?

Ik denk dat ook niemand wil weten hoeveel mensen sterven voor de accu van hun elektrische auto. Er worden stelselmatig mensenrechten geschonden in de mijnen en kinderarbeid is aan de orde van de dag. Daarnaast wordt het mileu zwaar aangetast in de mijngebieden door onder andere zware ontbossing.
https://www.klimaatfeiten.nl/maatregele ... n/mijnbouw

Maar men kan zich trots op de borst kloppen, want ze zijn zo goed bezig voor het (Nederlandse) mileu door elektrisch te rijden.

Precies, zo verdrietig.

Een aantal posts terug schreef ik over belachelijke reizen als bonus voor personeel (in NL)
Met dat geld wat blijkbaar over is kunnen ze beter zorgen voor eerlijke werkomstandigheden en beloning voor iedereen in de keten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:10

rien10 schreef:
UO: We moeten aan de kernenergie

Yes! *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:12

Marjo schreef:
Janneke2 schreef:
... of ook wel:'Ik heb geen kinderen en dat is dus milieuvriendelijk.'
(Waarbij soms ook gemeld wordt dat spreker v/m dus volop kan autorijden en vliegen en wat al niet.)

Dit wordt nergens gezegd ;)
Alleen als je het hebt over een vervuilingsbudget, kan iemand zonder kinderen vaker het vliegtuig pakken dan iemand met kinderen om het even zwart/wit neer te zetten.

Het is wel vaker langsgekomen als standpunt hoor :j Geen kinderen, dus milieuvriendelijk en daardoor extra reizen met vliegtuig of auto maken, want minder erg. Dus ik snap de reactie wel, ook al is die hier nog niet voorbij gekomen. Ik heb hem best vaak langs zien komen bij een aantal bokkers en dat terwijl ik de meeste van die discussies niet volg, want te weinig verstand ervan.

Trouwens, ik ben het met je eens. Er moet iets met het vliegverkeer, maar als dat zou bestaan zou zo'n budget niet eens gek zijn misschien. Nu zou ik dat apart vinden als je kinderen zwaar 'belast' en het vliegen zo weinig als nu terwijl dat niet terecht is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:14

Cer schreef:
Ik lees steeds 'kinderen zijn belastend voor het milieu' ....alsof het geen mensen zijn :')

Het zijn nieuwe mensen die er niet persé hoeven te komen want we hebben anticonceptie anno nu. Dat scheelt belasting van het klimaat. Prima toch als het na ons ophoudt? Beter voor de aarde als de mens zou uitsterven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:15

Maar als er 0 kinderen komen, wie wast dan jouw billen als je 95 ben Elnienjo?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:17

@996981: Dank je wel. Ik had vanmorgen een heel relaas getypt om o.a. het elektrisch rijden, vega voeding, nieuwbouw en wat al niet meer en toch weer weggehaald.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 26-07-22 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:17

rien10 schreef:

Dat vind ik echt altijd zo'n onzinnige domme opmerking :') Er komen namelijk niet 0 kinderen bij en met de huidige generatie kinderen worden onze billen wel gewassen op ons 95e :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:18

rien10 schreef:

Ik ga dan gewoon dood als ik het zelf niet meer kan. De pil van drion mogen ze van mij zsm invoeren.

Shenavallie

Relaxed schreef:
rien10 schreef:

Dat vind ik echt altijd zo'n onzinnige domme opmerking :') Er komen namelijk niet 0 kinderen bij en met de huidige generatie kinderen worden onze billen wel gewassen op ons 95e :')

Robots?

Cer

Ik zeg net hier tegen een collega "als ik oud wordt ben en ik weet niet meer hoe het werkt, komen er vanzelf mensen binnen, als ik mn rekeningen niet meer betaal of geen belasting aangifte meer doe', want tzt is er niemand om te helpen denk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:20

Met de huidige generatie jeugd en kinderen haal ik die leeftijd ook gewoon liever niet, laat mij maar gaan als het allemaal niet meer lukt, dan is er toch geen ruk meer aan :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:26

Relaxed schreef:
Met de huidige generatie jeugd en kinderen haal ik die leeftijd ook gewoon liever niet, laat mij maar gaan als het allemaal niet meer lukt, dan is er toch geen ruk meer aan :+

Hahaha, dát idd ook nog! :D