Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Ik vind grote gezinnen (meer dan 4 kinderen) sowieso niet meer van deze tijd.
Je kan hoe dan ook niet voldoende aandacht geven aan de kinderen en in de grote gezinnen die ik ken heb ik nooit een gezin gezien waarin het goed ging, enkel ellende met de kinderen.
Captain schreef:verootjoo schreef:Ik vind grote gezinnen (meer dan 4 kinderen) sowieso niet meer van deze tijd.
Je kan hoe dan ook niet voldoende aandacht geven aan de kinderen en in de grote gezinnen die ik ken heb ik nooit een gezin gezien waarin het goed ging, enkel ellende met de kinderen.
Kom dat zeggen tegen onze buren 3 huizen verderop.
Refo ten top, zij is net zo oud als ik.. 29 maar ziet er uit als begin 40. Heeft 4 kinderen en volgens mij is ze weer zwanger als ik haar zo zie... Echt bizar.
Josien_ schreef:Ergens ben ik het wel met die zaken eens zoals vliegen duurder maken etc. maar tegelijkertijd zou ik er erg van balen aangezien ik graag op reis ga.
Relaxed schreef:Ik vraag me dan wel af, als alternatief voor vrachtschepen, is het echt zoveel schoner om het bijvoorbeeld met vrachtwagens op te lossen? Geen idee of zoiets doorgerekend is, maar als je ziet hoeveel containers er op een vrachtschip kunnen, is het alternatief zoveel beter/schoner? Nog even buiten de kosten..
Varekaj schreef:Treinen gebruiken?
Ik denk dat niemand wil weten hoe vervuilend het is om windmolens te bouwen en te plaatsen voor eleltriciteit. Helemaal in zee. Als je ziet wat ze daar allemaal voor moeten erbij halen...
996981 schreef:Varekaj schreef:Treinen gebruiken?
Ik denk dat niemand wil weten hoe vervuilend het is om windmolens te bouwen en te plaatsen voor eleltriciteit. Helemaal in zee. Als je ziet wat ze daar allemaal voor moeten erbij halen...
Ik denk dat ook niemand wil weten hoeveel mensen sterven voor de accu van hun elektrische auto. Er worden stelselmatig mensenrechten geschonden in de mijnen en kinderarbeid is aan de orde van de dag. Daarnaast wordt het mileu zwaar aangetast in de mijngebieden door onder andere zware ontbossing.
https://www.klimaatfeiten.nl/maatregele ... n/mijnbouw
Maar men kan zich trots op de borst kloppen, want ze zijn zo goed bezig voor het (Nederlandse) mileu door elektrisch te rijden.
Marjo schreef:Janneke2 schreef:... of ook wel:'Ik heb geen kinderen en dat is dus milieuvriendelijk.'
(Waarbij soms ook gemeld wordt dat spreker v/m dus volop kan autorijden en vliegen en wat al niet.)
Dit wordt nergens gezegd![]()
Alleen als je het hebt over een vervuilingsbudget, kan iemand zonder kinderen vaker het vliegtuig pakken dan iemand met kinderen om het even zwart/wit neer te zetten.
Cer schreef:Ik lees steeds 'kinderen zijn belastend voor het milieu' ....alsof het geen mensen zijn