[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:35

Hier nog een.

Of familie het leest of niet... We hebben het over een mens. Net zoals jij en ik.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:46

Ik vind het ook ronduit poedersuiker eerlijk gezegd...of iemand nou meeleest of niet.
Ik vind het zo kansloos om iemand af te rekenen op het uiterlijk of daar grapjes over te maken.
Net of zo'n mensen het nog niet moeilijk genoeg hebben.
Ik ken iemand die er nog veel beroerder uitziet,verbrand en die werd altijd uitgescholden voor gesmolten emmer.
Die man zag ik eens een keer zichzelf verstoppen voor een paar rotjong,terwijl hij tranen met tuiten liep te huilen.
Ik ben blij dat ik zo niet in elkaar steek eerlijk gezegd.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:11

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:09

OK, en weer door.

Video van Reddit, waarin mensen hun verhaal schrijven hoe zij mensen hebben vermoord. Ongelukken, idiote ongelukken, zelfmoorden...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:17

Die hatelijke opmerkingen vind ik ook gemeen. Zeker omdat ik vroeger een pispaal was komen zulke hatelijke en denigrerende Posts hard over. Ik voel eerder empathie of medelijden met zoiemand.

Ps ontopic: programma heet body bizarre bedacht ik net.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:22

body bizarre kijk ik ook wel eens, komen echt gruwelijke dingen voorbij

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:53

Anoeska27 schreef:
Ailill schreef:
Ik vind de reacties hier eigenlijk wat respectloos :o

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Idd. Lijkt me niet op zijn plaats.

Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat die man een partner kan hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:48

Oke is er ook nog wat ander nieuws, want volgens mij weten de personen in kwestie het inmiddels wel

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:53

Het is weekend :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:00

Nou oke, ik had echt niet in de gaten dat het zo kwetsend was. Echt niet.
Niet in dit topic, niet tegen de persoon zelf, nee dat had ik echt niet verwacht dat het zo gezien zou worden.
Weet ik dat ook weer zullen we zeggen....alleen maar zeggen wat naar voor die persoon....
Ik heb nog nooit hier in Nederland over een klasgenoot of wie ook iets gezegd over uiterlijk, dus ja voor mij maakte dat verschil. Hier in dit topic.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:13

Ik vind dat tv programma met bn 'ers in het ziekenhuis stage lopen ook wel luguber. (Hoe verzinnen ze het. Maar goed zal wel kijkers opleveren ofzo)

Waar ik even een stukje had gekeken waren ze aan het oefenen met echt lijkende poppen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:14

Christiene schreef:
Ik vind dat tv programma met bn 'ers in het ziekenhuis stage lopen ook wel luguber. (Hoe verzinnen ze het. Maar goed zal wel kijkers opleveren ofzo)

Waar ik even een stukje had gekeken waren ze aan het oefenen met echt lijkende poppen.

Welk programma is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:41

Dat hebben we een tijd terug in België ook gehad. Iemand op geriatrie, iemand op plastische heelkunde, iemand op ortho/revalidatie geloof ik en iemand in een kinderziekenhuis. Ik vond daar niks luguber aan? Alleen had ik wel wat bedenkingen dat wij zoveel jaren moeten doen over bepaalde lesstof en oefenen op handelingen die zij dan in amper een paar dagen/weken er doorheen gedramd kregen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:10

Varekaj schreef:
Dat hebben we een tijd terug in België ook gehad. Iemand op geriatrie, iemand op plastische heelkunde, iemand op ortho/revalidatie geloof ik en iemand in een kinderziekenhuis. Ik vond daar niks luguber aan? Alleen had ik wel wat bedenkingen dat wij zoveel jaren moeten doen over bepaalde lesstof en oefenen op handelingen die zij dan in amper een paar dagen/weken er doorheen gedramd kregen.

Nou dat vond ik ook bizar. Ik had verwacht dat ze gingen helpen waar de zorg niet aan toe komt. Dat extra praatje of even een rondje in de rolstoel ofzo helpen bij het eten. Maar niet dat ze infusen mogen plaatsen :=

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:15

Ze hebben wel correcte opleiding gehad. 1 van hen is nog altijd vrijwilliger. Het is fusnniet dat ze naar het ziekenhuis zijn gehaald en leef je uit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:52

moonsparkle schreef:
Christiene schreef:

Welk programma is dat?
was iets van bn 'ers in het ziekenhuis bij de helden, dacht dat het SBS 6 was of leren met helden

Wat ik zag in begin deden ze een dagcurcus met die poppen. Daarna misschirn meer ik heb het niet afgekeken maar ze gingen idd ook dingen doen als stage verpleegkundige

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:58

Ik vond dat in België best een leuk programma. Ik denk dat het wel wat jongeren warm heeft kunnen maken voor een job als verpleegkundige. Het enige wat ik ze zien doen heb, is het nemen van parameters en het geven van een subcutane injectie. Bovendien stonden ze steeds onder toezicht van een verpleegkundige. Ik vond dat prima in verhouding tot de spoedcursus die ze hadden gekregen.

Vandaag zag ik dit voorbij komen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... e=copylink

(Over een baby die gestorven is aan de gevolgen van een beet van een hond. Geen nare foto's.)

Wat een triest verhaal, voor alle betrokkenen. Hopelijk blijft zoiets een heel ver van mijn bed show, terwijl ik het wel belangrijk vind dat mijn kinderen kunnen opgroeien met dieren.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:06

Bah ik word zo vreselijk naar van dit soort berichten :-(

Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik honden ineens veel "enger" vind sinds ik kinderen heb. Althans, op het moment dat ik de kinderen bij me heb. Ik laat ze nooit zomaar een hond aaien en stoor me er ook aan dat mensen hun hond "aanbieden" aan kinderen om te aaien onder het mom van "hij doet niks". Geloof ik meteen hoor, maar zo'n hond zit er ook niet altijd op te wachten dat een kind hem aanraakt.

Maar goed. Dit was zo'n onnodig overlijden van dat kindje :-(

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:27

Alleen maar slachtoffers in die zaak.
Triest voor alle partijen.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:35

@beert begrijp je helemaal. Ik word er al onpasselijk van als ik filmpjes zie op bijvoorbeeld. Funniest home video's met kinderen en honden. Dat kinderen erop liggen, in de voerbak zitten enz. Mensen zien het gevaar niet onder het noemer hij doet niks! Voor een 12 jaar terug ben ik ook zeer ernstig gebeten door een hond en heb ik veel littekens aan over gehouden aan de gehele rechterkant van mijn lijf. En de eigenaren gaven mij de schuld. Lang verhaal kort. Liep stage op een bedrijf met fok mechelaars en beveiliging mechelaars. Alles zat door elkaar. Man v.d. eigenaar zegt welke honden ik moet gaan uitlaten en geeft mij de verkeerde hond mee. achter op het veld is een klein bosje waar ik loop met de hond. Hond is de hele tijd braaf tot dat hij op mijn af komt gerend en ik zie aan zijn houding dat hij mij wil pakken. En draai mijn rug naar hem toe. Hij heeft bijna alle kleren van mij afgescheurd en mijn redding was een boom waarin ik kom klimmen en ben gaan roepen. De hond werd weer opgesloten en ik naar de huisarts gebracht. Daar zijn alle zichtbare wonden verzorgd. Maar de grootste wond zit in mijn hoofd. Dat vind ik nog het ergste. 1 mooie grote pleister op de wond is mijn paard. Ik heb smartegeld gekregen en daarom mijn paard kunnen kopen

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:52

Honden is inderdaad lastig. Ik heb echt de allergrootste goedzak die er is. Ik kan er alles mee, hij vind alles en iedereen leuk en luistert heel goed. In het bos in losloopgebieden loopt hij los en als we kinderen tegenkomen negeert hij ze en gaat er omheen. Maar aan de lijn vind hij kinderden wel spannend. Ondanks dat ik hem voor 1000% vertrouw mogen kinderen hem ook nooit aaien, ook omdat kinderen onvoorspelbaar zijn en dat voor een hond, hoe lief en goed luisterend hij of zij ook is, een enorme stressfactor is.

Brengt me ook bij de gekkies die het een goed idee hebben gevonden een kinderklompenpad door het losloopgebied heen te leggen hier. Echt hoor...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:37

Vreselijk verhaal, de rillingen liepen over mijn lijf.
Ik heb zelf een baby en twee grote honden. Ik zit ernaast als hij op de grond ligt en de honden mogen er alleen bij als ze volledig rustig zijn. Ik neem niet eens een halve meter afstand en mijn honden bewijzen al jaren betrouwbaar te zijn bij kinderen.

Tot die ene keer.

Ik zou ook echt woest geweest zijn. Die ex-schoonouders leven hiermee verder en dat is hopelijk al straf genoeg. Die hond ligt hopelijk onder de grond.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:48

Ik ben nooit bang van honden geweest, ermee opgegroeid. Wij hadden een Bouvier die wij aan de oren konden trekken of erop konden zitten zonder enige reactie alleen als we ruzie met een vriendje kregen werd ie waakzaam. Wel een keertje in mijn lip gebeten door de jack russel van de buurvrouw terwijl ik die gewoon lief aaide(werd afgedaan als je zal m wel geplaagd hebben maar kan mij het voorval goed herinneren).

Maar nu ik kinderen heb vind ik honden echt niet leuk meer, zou er ook echt geen een meer willen... Bos is op loopafstand maar eerste deel losloopstuk, ik ben altijd heel alert op hoe een hond overkomt en zorg dat de kinderen bij mij in de buurt zijn. Idd altijd de dooddoener hij doet niet hoor daar kan ik echt niks mee. Op school hebben ze ook een soort cursus gehad over honden, eerst mama vragen, dan baasje vragen, dan hond vragen of je het mag aaien en waar ze aan kunnen zoen of hij vrolijk is of niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:21

Gisteren toevallig in het bos. Ik loop met mijn peuter in de buggy en vanuit het niets komt er een grote dalmatiër die haar een grote lik over haar wang geeft. Schattig ja, maar had ook heel anders af kunnen lopen dus ik ging wel een beetje uit m'n stekkertje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:50

Ik denk dat het eens heel goed gaat worden dat honden buiten nergens meer los mogen, behalve speciaal omheinde honden velden.

Te veel mensen zijn niet meer in staat een hond op te voeden.
Denken dat het allemaal wel kan. Tot het verkeerd gaat.
Maar ben maar niet die persoon of dier...

Zelf heb ik de honden buiten eigen terrein altijd vast.
En inderdaad hoe vaak er geen ongeleid projectiel op onze honden af komt gevlogen. :n

Onze honden negeren met wandelen andere, behalve dus als ze in hun ruimte komen gevlogen. En terecht.
Maar als onze Rottweiler x Herder dan bijt is hij door zijn afstamming veel kans de kwade.

Thuis hebben wij vroeger ook altijd grote honden gehad.
En we mochten er niet op zitten en dat soort onzin. Aaien en meer niet.
En als de hond in zijn mand ging liggen was hij "moe" en mocht je er niet aankomen.
Echt dat snapte we met 2 al, hondje slapen.
En dat geeft een hond een veilige plek weg bij peuter handjes.