Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Zelf heb ik een vierseizoenen dekbed, dat bestaat uit twee delen, heeft ook ritsen en volgens mij is dat hetzelfde principe als die deken van jou. Dunne deel is voor de zomer, dikkere deel kan ik in voor-/najaar pakken. En als ik het echt koud heb, in de winter bijvoorbeeld, dan pak ik beide delen, rits ze aan elkaar, stop ze samen in het dekbedhoes en dan heb ik een echt dik dekbed. Heeft verder niets met slaapzak od te maken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

JPitty schreef:
Zelf heb ik een vierseizoenen dekbed, dat bestaat uit twee delen, heeft ook ritsen en volgens mij is dat hetzelfde principe als die deken van jou. Dunne deel is voor de zomer, dikkere deel kan ik in voor-/najaar pakken. En als ik het echt koud heb, in de winter bijvoorbeeld, dan pak ik beide delen, rits ze aan elkaar, stop ze samen in het dekbedhoes en dan heb ik een echt dik dekbed. Heeft verder niets met slaapzak od te maken.

Maar als ik het goed begrijp zijn deze twee delen even dik,

Ik denk dat het uit de jaren 80-90 is, toen kwam dat meer seizoenendekbed net in en zo had je 1 of 2 zomerdekens en een winterdeken. Ik vind het wel apart dat er polyester in de "binnenkanten" zit, dat tegenover zuiver scheerwol kan ik niet helemaal rijmen. Dan zou katoen of satijn oid meer voor de hand hebben gelegen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Even logisch gedacht zou dat polyester kunnen zijn voor de mensen die niet tegen wol kunnen of die dat vinden jeuken (denk aan de kriebeltruien). Die kunnen dan de polyesterkant boven of aan de buitenkant doen.

Jolliegirl

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:26

Het is geen polyester vulling. Er xit überhaupt geen vulling op of aan zal later vandaag eens betere foto's maken.