Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:12

Oooh dat rokje is zo leuk! Had m ook gezien, maar rokjes gebruik ik idd weinig. Vind het irritant.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:18

Mijn schoonzus stikt rokjes aan een leuk shirt vast.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:29

_lautje_ schreef:
Ik heb van de week bij Kruitvat Dr Beckmann vlekkenduivel gehaald. Kreeg zelfs opdroogde chocolade vlekken en aardbeien vlekken er uit die na 2x wasmachine er nog inzaten!

Bedankt voor de tip! Krijg hier sommige dingen niet meer schoon, dus ff een ritje Kruidvat doen.

Ik lees over doorslapers, wat een droom <3 zl is minimaal vijf keer per nacht wakker.

We hebben een thermometer op de kamer staan, aan de hand daarvan bepaal ik wat hij aankrijgt naar bed. Werkt voor mij heel fijn :)

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:51

lieveli schreef:
Mijn schoonzus stikt rokjes aan een leuk shirt vast.

Goed idee! Kan ik ook proberen. Denk dat het anders wel irritant is als je het de hele tijd goed moet doen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:00

Wollen pyjama lijkt een goede aankoop te zijn. Ze was 2 uur later wakker dan anders en toen ik op het punt stond om haar bij ons in bed te leggen was ze net weer in slaap gevallen.
Ze heeft nu al de slaapzak waarmee haar broer het midden in de winter het nog warm zat had, ‘t is wel echt een koukleumpje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:36

Leuk rokje van zara!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:57

Peppertree schreef:
Dani wat een leukerd! Waar heb je m vandaan?

Prenatal. :)

Emoe wat een mooi rokje! Zo zoet.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:33

Dat ging beter MM :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:19

Waar heb je de pyama gekocht?

Bedankt voor de tip van de vlekken reiniger!

MizzMontana schreef:
Wollen pyjama lijkt een goede aankoop te zijn. Ze was 2 uur later wakker dan anders en toen ik op het punt stond om haar bij ons in bed te leggen was ze net weer in slaap gevallen.
Ze heeft nu al de slaapzak waarmee haar broer het midden in de winter het nog warm zat had, ‘t is wel echt een koukleumpje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:27

lisanne87 schreef:
Ik lees over doorslapers, wat een droom <3 zl is minimaal vijf keer per nacht wakker.

Dat was hier ook de eerste 2 jaar.. ik was een zombie!

Hier had ik altijd een slaapzak en een wollen deken erover. Kort opgemaakt uiteraard zodat ze er niet onder kon zakken.
In de winter echt een dikke slaapzak maar wel altijd zonder de mouwen eraan. Dat vond ik zo dik met die kleine armpjes! Kom ze amper haar speentje in haar mond doen. Dus lange mouwen romper en pyjama.
Ik voelde altijd in haar nekje of ze koud was..

Het is zo zoeken hè?

Toen ze heel klein was temperatuurtde ik haar bij het uit bedhalen. Zo wist ik zeker of ze het wel of niet koud had.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:31

Ik volg het schema van puckababy en daar kun je goed van uit gaan. Maar zoals nu koorts en dan vind ik het wel moeilijk

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:57

Ja dan niet te dik aankleden..
Bah.. nooit leuk

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:58

Rokjes begin ik nu pas beetje leuk te vinden bij Esmee, nu is ze ruim 2 :j vind die kleur wel heel mooi Emoe!
Zara paste ze hier nooit goed dus had daar weinig van

Hier ook een koukleum snachts! Ben blij dat ik van de slaapzakken af Ben, kan er nu een extra deken opgooien als het moet :))

Dit weekend weggeweest en bij thuiskomst pakketjes op de mat *\o/*

Oa mn outlet bestelling van Tumble n dry, zo wijs mee :+:
Ml ook toen ik vertelde dat ik net zoveel had betaald voor de hele bestelling als de nieuwprijs van 1 jurk voor de oudste :+

Heb voor haar een lekker flodderjurkje gekocht voor volgende zomer, daar heeft ze afgelopen jaar ook veel in gelopen

Afbeelding

En voor baby een zomerjurkje en nog 2 shirtjes en een broek. Was zo wijs met die kleuren!

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:05

Linnie, ze zijn van dilling, ik heb voor onesies gekozen met voetjes er aan.

Bij ons zoontje vond ik het nooit lastig, die heeft het niet koud geloof ik. Voelt ‘s ochtends ook altijd lekker warm aan.
Maar met dochter is het echt een puzzel die nachtkleding. Ze kruipt ook nog het hele bed door dus deken is geen optie.

Leuk jurkje met die blaadjes!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 05:46

Hier gaat ze ook het hele bed door Mizz Montana.
Pas had ik wat over haar heen gelegd maar dat trapt ze ook weg.
Op de bank beneden wilt ze ook nooit een dekentje.
Hier heeft ze nog wel een slaapzak aan.
Winterslaapzak moet ik nog kopen.
Ze slaapt nu in pyama mrt lange mouwen met een zomerslaapzak.
De nachten zijn wel frisser nu.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 06:23

Hier gaat zo ook door bed maar heeft gewoon een meyco deken hoor. En een slaapzak. En een lamsvacht

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 07:16

Daar vind ik die van mij nog niet handig genoeg voor. Als ze verkeerd om onder de deken zou komen weet ik niet of ze er wel weer onderuit komt.
Beneden trekt ze wel eens het boxkleed over zich heen en dat gaat dan gepaard met een panisch getrappel zonder te huilen. Brrrr, nee moet er echt niet aan denken.

Maar zo te merken is de wollen pyjama een goede oplossing, ze heeft nu al weer wat langer door geslapen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 07:21

Hier geen draaier in bed maar wel vannacht uit haar bed gekukeld ondanks bedhekje.
Lag verbaasd om zich heen te kijken gewikkeld in haar dekbed. Hoe dat nu gegaan is?

Maar goed. Niet huilen alleen heel wakker. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 07:33

Mup schuift naar boven en dan dwars en dan boven de deken weer terug :+
Het is katoen, dus kan er gewoon door ademen als het nodig is. Is iets anders als een boxkleed natuurlijk :)
Maar goed, iedereen zijn eigen keuzes in deze natuurlijk :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 07:43

Mijn zoon heeft een Hema pyjama aan met Hema slaapzak zonder mouwen. Leg hem in bed en hij is weg. Normaal gesproken slaapt hij dan tot een uur of 8.
Dekentje durf ik niet meer. Hij draait nogal. Op de opvang ligt hij wel onder een dekentje maat daar kunnen zij hem zo strak onderleggen dat lukt mij niet. Zou wel handig zijn want hij is dan een stuk rustiger

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 07:47

Ik had het ook niet gedurfd als mijn dochter veel draaide. Deed ze niet en ik stopte haar dus ook lekker strak in.

Op het kdv hebben ze hier tot een jaar of 2 een slaapzak aan ivm veiligheid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:02

Hier mogen ze geen dekentje gebruiken op de opvang, dus gaat de slaapzak mee idd.

Thuis ligt hij al best flink warm aangekleed ‘s nachts. Romper lange mouwen, pyjama, Hema slaapzak zonder mouwen en sokken. Anders had hij zulke koude voeten en tja, dan slaap je niet lekker. En soms dek ik hem savonds/snachts nog toe met een dekentje, maar dat vind hij niet zo fijn meestal :=

Ik ga ook weer wollen pyjamapakjes kopen, die zijn gewoon wel heel erg fijn in de winter <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:17

Ik hoef niks naar de KDV mee te nemen behalve extra kleding en eventueel melk. Slaapzakken enz hebben zij daar net als de dekentjes

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 08:56

Hier slapen ze tot 2 jaar buiten in een Lutje Potje. Ook in de winter. Dus hebben ze zelf hele warme slaapzakken.
Hier tot 2 alleen een slaapzak gehad. Eerste paar maanden wel een dekentje erbij gehad in de winter, maar schopte ze altijd weg.
Nu ligt ze gewoon onder een deken en dat slaapt schijnbaar veel fijner. Ze was Altijd half 6/6uur wakker en sinds haar nieuwe bed met deken is het minimaal 8uur.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:16

Hier op het kdv inderdaad ook alles aanwezig. Zelfs kindveilige knuffels voor in bed...
Op den duur accepteerde ze die echt niet meer en wilde alleen nog haar eigen konijntje. Die in mijn ogen ook gewoon veilig was.