de eetbare tuin vervolg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 13:00

Ik vind alle honingbessen die ik bij Arjan Mekelenkamp (eetbaargoed.nl) heb gekocht super. Tegen de westmuur doen ze het hier echt super. Andere plekken gaat minder goed dus ik zet nu evt nieuwe honingbessen altijd georiënteerd op het westen.
Vind het zo leuk, er komt van alles boven. Asperges, lavas, allerlei look- en ui achterigen. En al die bloesem.
Ben ook begonnen met vogeltjes kijken. Timo heeft me geïnspireerd. Heb nu een super goede app die meteen aangeeft welke vogel je hoort. Kwam erachter dat er hier putters zitten. Prachtige vogeltjes

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 13:39

Putters zijn leuk inderdaad!

Ik had gisteren een planten en zadenruil op een bio plantenmarkt hier in de wijk. Ik had het georganiseerd en vond het best spannend of er wel aanbod en interesse zou zijn. Maar het liep geweldig goed. Ik was mijn meegebrachte planten zo kwijt en ook bezoekers brachten en namen veel mee. Het leverde heel erg veel blije mensen op.

Zelf heb ik op de markt maar 1 plantje gekocht (in september is hij weer en koop ik waarschijnlijk meer). Een homesteaders kaleidoscope kool.

Verder wel wat leuke zaden en plantjes gekregen. Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 14:04

Leuk zeg!
Ik mis dat hier best wel, gewoon eens kletsen met mensen die veel tuinieren weten, oogst delen of planten uitwisselen. Kop van Noord Holland is ook wel echt een uithoek. En heb de tuin aan huis, wat ik overigens prima vind, want op volkstuinen enz heb je ook wel bemoeials en oogstjatters begreep ik

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 15:21

Misschien kun je zelf iets organiseren? In de kop van Noord Holland zit helaas ook geen Velt groep. Ik heb ook geen idee of daar interesse is. Ik weet wel dat er elk jaar een leuke lokale plantenmarkt is met veel hobby kwekers in Aartswoud.

Ik ben zelf geregeld in Spanbroek. Maar veel noordelijker kom ik normaal ook niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 15:31

Oh daar heb ik nog nooit van gehoord die in Aartswoud. Maar ik bedoel eigenlijk kleinschaliger. Gewoon een beetje bij elkaar in de tuin komen neuzen met een theetje enz bedoel ik meer

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 15:57

Ik zou eens een berichtje doen in de voedselbossen of fruit groep op Facebook, kijken of daar wat uitkomt?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 16:05

Ja dat zou altijd wel kunnen idd