Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkertje21

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:04

Dan zou het ook weer de verwarming van de buren moeten zijn, wat onze verwarming, stond boven en beneden, uit.
We hebben geen bovenburen, dus dan zou het van de zij-buren moeten zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:57

Waarom de schoenen die ik wil kopen in maat 44 (damesschoenen) 10 euro duurder zijn als ik maat 44 neem ipv een gangbare maat (t/m maat 42) :o?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:57

Meer materiaal?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:58

Tivoli schreef:
Meer materiaal?

Klopt. Meer materiaal nodig dus meer geld.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:00

savannah030x schreef:
Tivoli schreef:
Meer materiaal?

Klopt. Meer materiaal nodig dus meer geld.

Waarom zit er tussen maat 38 en 40 dan geen verschil in prijs en tussen 42 en 44 wel?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:03

Eske_B schreef:
Waarom de schoenen die ik wil kopen in maat 44 (damesschoenen) 10 euro duurder zijn als ik maat 44 neem ipv een gangbare maat (t/m maat 42) :o?

Worden er minder van gemaakt, dus de ontwikkel-/ontwerpkosten zijn relatief hoger.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:04

Van 44 worden er minder gemaakt dus dat zal wel duurder zijn.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:10

Beetje bah onderwerp maaar,
Waarom je soms van die harde grote puisten krijgt die veel zeer doen en een hele bult vormen, maar waarom ze niet "rijp" worden en ze er 2 weken zitten |(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:11

Oke, dat is wel logisch. Maar toch vervelend, keuze is al zo beperkt -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:56

savannah030x schreef:
Waarom je soms van die harde grote puisten krijgt die veel zeer doen en een hele bult vormen, maar waarom ze niet "rijp" worden en ze er 2 weken zitten |(

Haha goeie vraag, ik deal nu met hetzelfde. Ondanks dat er geen rijpe kop op zat toch gaan uitdrukken (zit op mijn wang dus erg in zicht). Conclusie, het zijn een stuk of 3/4 kleine puistjes bij elkaar. Dus gok gewoon op ophoping van meerdere puisten bij elkaar en dan niet goed kunnen rijpen door ruimte tekort ofzo? :+
Edit: kan trouwens ook een steenpuist zijn, dat is weer wat anders.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:00

Eske_B schreef:

Op Ali zie je dat wel, maar niet in winkels bij ons voor zover ik weet. Nu koop ik geen damesschoenen maat 44, ik koop zowieso met mijn maat 42 eigenlijk altijd al zgn. herenschoenen, of Wolky's (en daar betaal je dan niet extra voor, maar ze zijn moeilijk te vinden in maat 44 vrees ik, de meeste winkels kopen maar tot 42 in)
Als je leuke damesschoenen EN veel keus wilt hebben in grote maten, dan kan ik je alleen maar een ritje Aschendorf naar Klahsen Schuhe und Sport aanraden. Daar heb je zowieso tot en met maat 45 voor dames en wel tot maat 50 voor heren. En keuze zat. Het gaat hier wel om merkschoenen, dus Wolky, Mephisto, Panama Jack, enz. Maar het is niet dat je het moet doen met dat ene paartje wat je in Nederland in die maat vindt. Normaal gesproken hebben ze er wel 50 paar staan per grote maat. En nee, ze hebben tot nu toe helaas geen webwinkel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:18

Cowboy55 schreef:
Froukje schreef:
Hoe maak je iemand die achter je rijd duidelijk dat ze met groot licht rijden?

Nauwelijks. Binnenspiegel op dimmen zetten en hopen dat ze snel opsodemieteren met hun zoeklicht.....

Ik draai mn licht heel kort uit en weer aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:24

xSCWx schreef:
savannah030x schreef:

Haha goeie vraag, ik deal nu met hetzelfde. Ondanks dat er geen rijpe kop op zat toch gaan uitdrukken (zit op mijn wang dus erg in zicht). Conclusie, het zijn een stuk of 3/4 kleine puistjes bij elkaar. Dus gok gewoon op ophoping van meerdere puisten bij elkaar en dan niet goed kunnen rijpen door ruimte tekort ofzo? :+
Edit: kan trouwens ook een steenpuist zijn, dat is weer wat anders.

Dat zijn onderhuidse puisten en je kan alleen proberen er met een (gereinigd!!) naaldje in te prikken om zo een opening te creëeren en dan uit te knijpen, of gewoon helemaal afblijven (dat raad ik aan) en dan blijven ze ook het kleinst :)

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:26

haha ja echt! met onze opstijg skills moeten we dat gewoon kunnen!

xMyrth schreef:
Joolien schreef:
Waarom hebben we nog mannen en vrouwenfietsen als mannen ook gewoon op vrouwenfietsen kunnen rijden?

En andersom :=
Vooral wij met onze "opstijg"-skills.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:54

MariskaDream schreef:
haha ja echt! met onze opstijg skills moeten we dat gewoon kunnen!

xMyrth schreef:
[quote="Joolien
Waarom hebben we nog mannen en vrouwenfietsen als mannen ook gewoon op vrouwenfietsen kunnen rijden?

En andersom :=
Vooral wij met onze "opstijg"-skills.
[/quote]
Gaat mij meer om de 'afstijg'-skills. Zo vaak bijna gevallen als ik m'n broers fiets leende en dan op de gewone manier van een fiets af wilde stappen (heee er zit een stang) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:57

Dat heeft te maken met dat een fiets origineel zo'n stang had, maar toen vrouwen ook ineens op fietsen begonnen te rijden (hoe DURFDEN ze :') ), kwamen ze in de knoop met lange rokken en jurken!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:03

Danique schreef:
Dat heeft te maken met dat een fiets origineel zo'n stang had, maar toen vrouwen ook ineens op fietsen begonnen te rijden (hoe DURFDEN ze :') ), kwamen ze in de knoop met lange rokken en jurken!

Dit inderdaad. Zo'n driehoek door die stang in het frame is steviger, maar de rokken pasten niet.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:08

Was het openknippen van die rokken dan niet makkelijker dan een speciale fiets bouwen? O:) _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:13

Mijn horloge.
Hij kan draaien en dan weer andersom vast. Waaaaaaaaarom kan hij dit?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:20

Ehm, zodat 'ie niet zo snel krassen oploopt? 8)7

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:44

Volgens mij is dat een zelf oplaadbare horloge zo te zien? Ik denk, je hebt van die speciale beweegkastjes voor dit soort horloges zodat ze niet leeg gaan als je ze niet aan hebt. Als je hem daar in hebt zitten dan kan je checken of hij goed oplaad?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:52

Het is inderdaad een automatisch/mechanisch horloge, maar je kan niet zien of de veer goed gespannen wordt, dus dat lijkt me niet. Ik denk dat het gewoon voor de sier is. Ik zal het mijn vader eens vragen!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:48

Maar als je hem beweegt zie je dat half ronde dingetje draaien toch? Dus kan je zien of dat werkt.
Maar ben nu ook wel benieuwd naar de exacte reden.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:04

Ik heb het gelijk maar nagevraagd. Mijn vader heeft er zo één met aan beide kanten een wijzerplaat, een witte en een zwarte. Maar met deze is het waarschijnlijk dus echt voor de sier!

SCW, de automaat (de schijf) zie je inderdaad bewegen, maar het zegt niet per se dat de veer goed spant. Als daar ergens iets fout gaat dan zie je dat helaas niet door het glazen plaatje. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:05

Klopt, hij laadt zichzelf op :) Dit merk heeft dat systeem wel meer, maar dan zit er op de achterkant ook een klokje (voor andere tijdszones enzo) maar dat is hier niet zo.

Nissima: ah, jij zegt het dus ook... dus voor de sier? Ik vind het zo'n groot gouden blok :P