Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:38

Weet je wel zeker dat het echt een andere persoon is naar wie je het over hebt gemaakt?
Ik vind het wel erg toevallig dat bij een per ongeluk typfout de naam wél blijkt te kloppen bij het rekeningnummer.

Het lijkt mij een beetje dat jouw 'verkoper' dat met opzet heeft gedaan, en net doet alsof het geld naar een onbekende rekening is overgemaakt?
Misschien wist diegene dat de ABN zo moeilijk doet in dit soort gevallen?
Laatst bijgewerkt door Wolkje op 12-09-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Ze kunnen gvd toch wel gewoon een brief sturen naar die persoon. Dat is toch een kleine moeite, dat is de eerste stap die ze moeten doen ipv het hele hebben en houwen aan jou geven..

men kijkt niet naar namen.. alleen of rekeningnummers kloppen.. Of je nu Janssen of de Vries invult.. Alleen bij oude Postbanknummers wordt naar de tenaamstelling gekeken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-09-15 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Zoe_97 schreef:
Dat is helemaal geen onbekend merk? hier in de buurt kom ik het allesinds in elke ruitershop tegen en eht heeft ook een dure nieuwprijs. En deze laarzen zijn 2 maal gedragen, (nieteens om te rijden omdat ze tocht te hoog voor mij waren)

Nou Google heeft anders maar weinig resultaten. Voornamelijk motorlaarzen op Franse sites. En dan nog een Franstalige .be site. Wauw, super bekend.

Als je het niet kent, zoek je er niet naar hoor. Dan zijn Derby, Petries, Cavallo en zelfs Lipica vele malen beter en makkelijker te verkopen. Zeg nu zelf, ga jij zoveel geld uitgeven aan laarzen van een onbekend merk waar je niets over kan vinden? Geeft in mijn ogen ook te denken.

Zo van de foto's is het naar mijn idee ook niet echt mooi leer, maar dat kan goed vertekenen omdat de laars niet goed is aangemeten (veel te ruim op de enkel, aan de wijze van inzakken te zien). Het doet mij denken aan de mondoni laarzen die ik heb gehad. Prima laarzen voor het geld overigens, maar gecoat leer. Wat je Echt wel ziet naast een gewone rundleren laars.

Maar goed, wie weet verkoop je ze voor jouw prijs. Ik gaf enkel antwoord op je vraag, zie het niet als een aanval.

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:43

Dott,je hebt toch het bedrag opnieuw overgemaakt naar het juiste nummer? Hoe kunnen ze dan voor jou bepalen dat de koper je voorliegt. Wat een idioterie zeg!!! Waardeloos dit!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:45

Janine1990 schreef:
Zoe_97 schreef:
Dat is helemaal geen onbekend merk? hier in de buurt kom ik het allesinds in elke ruitershop tegen en eht heeft ook een dure nieuwprijs. En deze laarzen zijn 2 maal gedragen, (nieteens om te rijden omdat ze tocht te hoog voor mij waren)

Nou Google heeft anders maar weinig resultaten. Voornamelijk motorlaarzen op Franse sites. En dan nog een Franstalige .be site. Wauw, super bekend.

Als je het niet kent, zoek je er niet naar hoor. Dan zijn Derby, Petries, Cavallo en zelfs Lipica vele malen beter en makkelijker te verkopen. Zeg nu zelf, ga jij zoveel geld uitgeven aan laarzen van een onbekend merk waar je niets over kan vinden? Geeft in mijn ogen ook te denken.

Zo van de foto's is het naar mijn idee ook niet echt mooi leer, maar dat kan goed vertekenen omdat de laars niet goed is aangemeten (veel te ruim op de enkel, aan de wijze van inzakken te zien). Het doet mij denken aan de mondoni laarzen die ik heb gehad. Prima laarzen voor het geld overigens, maar gecoat leer. Wat je Echt wel ziet naast een gewone rundleren laars.

Maar goed, wie weet verkoop je ze voor jouw prijs. Ik gaf enkel antwoord op je vraag, zie het niet als een aanval.

Op inernet zie je inderdaad weinig. Maar dat vertekend idd door de kleine plooitjes omdat ze mij niet goed paste. Het leer is echt hele goede kwaliteit (ik vond het gelijkwaardig of beter dan de petries die daar stonden van leerkwaliteit), ook hebben ze een erg fijn en goed voetbed.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:51

Sammie schreef:
Ze kunnen gvd toch wel gewoon een brief sturen naar die persoon. Dat is toch een kleine moeite, dat is de eerste stap die ze moeten doen ipv het hele hebben en houwen aan jou geven..

men kijkt niet naar namen.. alleen of rekeningnummers kloppen.. Of je nu Janssen of de Vries invult.. Alleen bij oude Postbanknummers wordt naar de tenaamstelling gekeken.

Nou idd.. dit.
En de naam die de verkoper me liet gebruiken bij de overboeking, is anders dan de naam waar ik die 5 euro van teruggeboekt kreeg, en de verkoper reageerd ineens niet meer op mails.

Dus ze heeft me of een verkeerde naam, of een verkeerd nr doorgegeven. En ze kijken idd niet meer naar namen. Als t een bestaand nr is boeken ze t over.

Zit zelfs te overwegen over te stappen naar een andere bank.. gaat me nu niks meer helpen, maar goed.
En overal je rek nr moeten wijzigen staat me nogal tegen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:53

Janine1990 schreef:
Dott,je hebt toch het bedrag opnieuw overgemaakt naar het juiste nummer? Hoe kunnen ze dan voor jou bepalen dat de koper je voorliegt. Wat een idioterie zeg!!! Waardeloos dit!

Nee want de verkoper liet niks meer horen op mijn meerdere mails over wat dan wel het juiste rekening nummer is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:56

Ik verkocht laatst een maxi jurk met palmbomen erop. Om te laten zien hoe de jurk viel had ik hem aan op de foto. Krijg ik een mail: Ik was op zoek naar een palmboom voor in mijn huiskamer, maar jij mag er ook wel komen staan! :+ Je krijgt wel vaker gekke reacties maar deze vond ik nog wel komisch aangezien die man op palmboom had gezocht en m'n advertentie palmboom jurk heette.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:22

Nessie schreef:
Ik verkocht laatst een maxi jurk met palmbomen erop. Om te laten zien hoe de jurk viel had ik hem aan op de foto. Krijg ik een mail: Ik was op zoek naar een palmboom voor in mijn huiskamer, maar jij mag er ook wel komen staan! :+ Je krijgt wel vaker gekke reacties maar deze vond ik nog wel komisch aangezien die man op palmboom had gezocht en m'n advertentie palmboom jurk heette.

geweldig.. _/-\o_

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:49

Een verkeerde naam maakt niet zoveel uit, dit past de bank zelf aan nadat het is overgemaakt, kan je ook zien bij de afschriften.
Het rekeningnummer is eigenlijk waar het om gaat en de bank schort er behoorlijk in om jou te helpen :(:)

Al heb ik zelf het onderbuik gevoel dat de verkoper niet helemaal eerlijk is bij je verhaal :o

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:57

heb je de advertentie nog van de verkoper, anders zou je eens op een andere advertentie kunnen bieden en kijken wat er gebeurd? Weer toevallig het verkeerde en zelfde rekening nummer dat opgegeven wordt?

Misschien tijdelijk de verkoper ook onder je favorieten opslaan, zodat je hem of haar terug kunt vinden.
En heb je het nummer ook al eens ingegeven bij check van mijn politie of zo iets?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:15

Dat laatste had ik al gedaan voor ik geld over maakte. Kwam niks naar voren. Zal morgen eens kijken of de dame in kwestie nog advertenties heeft.

Dat de verkoper niet eerlijk is geweest twijfel ik eigenlijk ook niet meer aan..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:49

abn amro heb ik wel ervaring mee met verkeerde rekening en verkeerd overboeken. godzijdank kreeg ik het geld terug nadat ik paar cent over heb gemaakt met als bijschrijft datum plus bedag verkeerd overmaakt a.u.b. terugstorten dank u!... dag later stond er weer 350,35 op mijn rekening. zelf de tweede overboeking zat erbij.

Ik had iemand voor paar dvd's ik vroeg iets meer dan die bood. mailt die dat die al anderen had gekocht... wat kreeg ik net per email.. dat ze wil weten of het inclusief verzendkosten is.. Ik heb gewoon terug gemaild als ze het nog kopen prima.. maar wel maf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:48

Normaal bestel ik ook altijd grotere hoeveelheden hoor, ik kan er 200 opslaan in de stallen op mijn weiland. Alleen wordt die vanaf volgende week volledig omgeploegd om opnieuw in te zaaien, dus dan is die tot volgend jaar niet toegankelijk. Op stal zelf kan ik hooguit 25 balen/keer opslaan (doe het zelf stal).
Dan is het wel rot als er maar 1 wil komen leveren en dan nog even aan €1,5 transportkost/baaltje voor amper 5km.

Maar ik stoorde me vooral aan het feit dat ze zo'n dingen dus niet in een advertentie zetten. Het had me een hoop telefoontjes uitgespaard. Als ik op voorhand lees "geen levering onder X aantal baaltjes", dan weet ik dat ik daar niet terecht kan. En diegene die wel levert had alleen de verkoopsprijs/baal erin staan, maar niet de leveringsprijs. Dan had ik wss nog bij hem besteld, daar niet van, maar het is wel aangenamer om dat al even op voorhand te weten :)

Intussen blijkt het wel heel erg mooi spul te zijn en ze doen ook heraanleg van weilanden. De beste man het adres gegeven, de oppervlakte en hij gaat nu ook een offerte maken. Even kijken of hij het goedkoper kan dat de scherpe prijs die ik al heb van een concurrent :) Lukt dat, dan mag hij de heraanleg doen en jaarlijks onderhoud :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:02

Christiene schreef:
abn amro heb ik wel ervaring mee met verkeerde rekening en verkeerd overboeken. godzijdank kreeg ik het geld terug nadat ik paar cent over heb gemaakt met als bijschrijft datum plus bedag verkeerd overmaakt a.u.b. terugstorten dank u!... dag later stond er weer 350,35 op mijn rekening. zelf de tweede overboeking zat erbij.

Ik had iemand voor paar dvd's ik vroeg iets meer dan die bood. mailt die dat die al anderen had gekocht... wat kreeg ik net per email.. dat ze wil weten of het inclusief verzendkosten is.. Ik heb gewoon terug gemaild als ze het nog kopen prima.. maar wel maf.

Ja dat heb ik dus al geprobeerd. Eerst vriendelijk en later nog een keer met de tekst dat ik aangifte zou doen als het niet terug kwam, maar ja, kennelijk niet genoeg om te besluiten niet andermans geld te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:19

Dott schreef:
Christiene schreef:

Ja dat heb ik dus al geprobeerd. Eerst vriendelijk en later nog een keer met de tekst dat ik aangifte zou doen als het niet terug kwam, maar ja, kennelijk niet genoeg om te besluiten niet andermans geld te houden.

Heb je haar al gegoogled?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:29

Jup. Niks nuttigs te vinden.
Ook niet op de naam van degene waar de rekening wel van is trouwens, hoewel ik alleen voorletters en een achternaam hebben.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:32

Zucht....
Ik word er een beetje moe van dat mensen die de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs bieden... 8)7
Uiteraard heb ik ruimte in mijn vraagprijs voor onderhandeling, omdat ik weet dat er altijd onder je vraagprijs geboden word
Maar mensen kunnen zelf toch ook wel bedenken dat ik hun bod dan niet serieus neem als deze de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs is :=

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:48

Had ergens begin dit jaar een advertentie op mp gezet met verzorgpony gezocht rondom nijmegen.... reageerd er iemand die het fijn zou vinden dat ik 2 x in de week zou komen.... alleen het was wel in noord Holland :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:50

xLovesPower schreef:
Zucht....
Ik word er een beetje moe van dat mensen die de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs bieden... 8)7
Uiteraard heb ik ruimte in mijn vraagprijs voor onderhandeling, omdat ik weet dat er altijd onder je vraagprijs geboden word
Maar mensen kunnen zelf toch ook wel bedenken dat ik hun bod dan niet serieus neem als deze de helft of nog minder dan de helft van mijn vraagprijs is :=

Zie mijn eerdere posts! :+
VP € 50, bieden ze dan € 25 op en willen het gelijk komen halen.
Je hebt emotionele waarde en ook reële waarde, maar dat schijnt dat soort mensen niets te kunnen schelen.
Ik reageer gewoon niet meer op dat soort mensen.

Nog steeds over de hangklok: gisteren een bellende bieder, die vanavond met haar schoonzoon komt om de klok op te halen.
Heel verhaal kreeg ik over me heen: man overleden, was ook een klokkenfanaat, na zijn dood had ze klokken weg gedaan en nu een beetje spijt daarvan.
Deze die ik heb lijkt op die haar man had, dus wilde ze de klok graag hebben.
Nou, hopen dat ze op komt dagen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:40

Nou zeg, ik ben op marktplaats en op bokt markt op zoek naar normale katoenen dekjes voor onder mijn dressuurzadel. Het is tegenwoordig alleen maar setjes of dekjes ( lees: dekbedden voor onder het zadel ) waar men de hoofdprijs voor vraagt.

Ik zoek gewoon een stapeltje van 4 of 5 dressuurdekjes, gewoon, katoentjes. :') Maar dat valt dus niet mee! :))

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:43

Dan kom je op harry's horse. eskadron of horze uit denk ik

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:43

Hier op de markt kan men er ook wat van helaas.
Worden vragen gesteld, geef netjes antwoord en vervolgens geen reactie.
Zelfs iemand die 3 rijbroeken wilde, of ze ze kon reserveren en vervolgens niks meer.
Heel vervelend, wil graag van m'n spullen af.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:46

Avelienvd schreef:
Dan kom je op harry's horse. eskadron of horze uit denk ik

Ja, precies, gewoon lekker simpel. Ik vind tweedehands prima, als het niks is, dan koop ik er wel 2 in de winkel, maar wellicht heb ik mazzel en wil iemand van zijn oudere dekjes af hier op boktmarkt.

Maar ik verbaas mij er echt over dat er tegenwoordig alleen maar dikke dekken worden verkocht, dat komt de pasvorm van je zadel toch niet ten goede? :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:48

Tallie1979 schreef:
Nou zeg, ik ben op marktplaats en op bokt markt op zoek naar normale katoenen dekjes voor onder mijn dressuurzadel. Het is tegenwoordig alleen maar setjes of dekjes ( lees: dekbedden voor onder het zadel ) waar men de hoofdprijs voor vraagt.

Ik zoek gewoon een stapeltje van 4 of 5 dressuurdekjes, gewoon, katoentjes. :') Maar dat valt dus niet mee! :))

Ik heb er nog wel eentje voor je.
Eigenlijk wel drie, maar ik hou die andere twee omdat ik ze mooi vindt. Heb nog een knalrode van BR (met grijze rand), die ik niet meer gebruik.