Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:13

Vreselijk last van mijn voeten weer. Gistermiddag een stuk gewandeld met m'n nieuwe zooltjes in de wandelschoenen dacht dat het wel wat beter ging. Gisteravond op de verkeerde schoenen nog een heel stuk gelopen naar het paasvuur toe maar kan me niet voorstellen dat het alleen daardoor komt dat ik nu zo'n pijn heb..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:42

Dat als ik met iemand afspreek diegene altijd aan de late kant is. Ik ben dan altijd netjes op tijd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:04

Afbeelding

Zien jullie die wolk? Dat is dus rook. Nog nooit van zoveel plekken brandweer horen komen. Nog enigszins geluk dat de wind de andere kant opstaat

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:27

purny schreef:
Dat als ik met iemand afspreek diegene altijd aan de late kant is. Ik ben dan altijd netjes op tijd.

Ja herkenbaar. Dan ben jij meer een ‘blauw’ type en is degene met wie jij af wilt spreken dat dus totaal niet.
Heel irritant. Bij ons op kantoor zijn er ook zoveel mensen die altijd overal te laat komen en dingen niet af hebben. Zelfs de hoogste manager geeft daarin niet het goede voorbeeld.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:37

purny schreef:

Zo herkenbaar, nu ook weer vriendin zou om 12.30 hier zijn, ik al helemaal klaar om te gaan….
Ondertussen weet ik bij haar dat ze altijd te laat is, maar toch zit ik weer netjes te wachten :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:40

saskiaojan schreef:
purny schreef:

Zo herkenbaar, nu ook weer vriendin zou om 12.30 hier zijn, ik al helemaal klaar om te gaan….
Ondertussen weet ik bij haar dat ze altijd te laat is, maar toch zit ik weer netjes te wachten :')

Mijn man en ik hebben daar een goede oplossing voor, wij spreken met dit soort mensen altijd (afhankelijk van hoe laat ze normaal gesproken zijn) een kwartier, half uur, 3 kwartier of een uur eerder af :))
Werkt super goed :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:47

denisesilver schreef:
[ [url=m/e3qOmH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zien jullie die wolk? Dat is dus rook. Nog nooit van zoveel plekken brandweer horen komen. Nog enigszins geluk dat de wind de andere kant opstaat

Is dit in Etten-Leur?

Ik zit 2 dorpen verder dan Breda en zie hier nog een rookwalm in de verte :=
Geen idee of het daarvan is of toch iets dichterbij maar zie geen recente meldingen van de brandweer

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:57

Nyaleti schreef:
denisesilver schreef:

Is dit in Etten-Leur?

Geen idee of het daarvan is of toch iets dichterbij maar zie geen recente meldingen van de brandweer

In Zeeland zien we de rookwolken ook, echt heftig. :(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:59

Iets te veel gezonde mensen, eind 20 of begin 30, die plots sterven aan een maagbloeding of die een vorm van kanker ontdekken. Iets te veel mooie mensen die zelf uit het leven stappen.

Ik weet dat de dood bij het leven hoort, ken het als geen ander met een ouder minder. Maar niet als je in de 20, 30 bent… nog zoveel te bieden hebt.
Echt absurd hoeveel mensen er in mijn omgeving wegvallen of de angst (of juist het verlangen) hiervoor hebben in nog geen jaar tijd. Ben er stil van.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:55

Nyaleti schreef:
denisesilver schreef:

Is dit in Etten-Leur?

Klopt, hoorde net op het nieuws dat door de zonnepanelen op het dak glassplinters in de omliggende gebieden en weilanden liggen. In Zevenbergen schijnt dat het afvalstof sneeuwde. Drama, ben benieuwd hoe ze het gaan doen qua reinigen. Althans, als ze niet voor de zoveelste keer zeggen dat het geen kwaad kan wat betreft de volksgezondheid :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:03

Buitenrit die echt niet tof was een stukje, omdat andere zogenaamde paardenmensen geen rekening met je willen houden.

We kwamen een men combinatie tegen op een pad. Paarden vonden het dood eng en draaiden een aantal keer om. Die combinatie was geweldig, zijn aan de kant gaan staan en later zelfs nog wat verder, zijn blijven praten tegen onze paarden en gaven ons alle tijd en ruimte. We hebben ze uitgebreid bedankt en excuses aangeboden voor het ongemak. Van achter kwamen er andere mencombinaties aan, die moesten dus wachten tot wij er langs waren en zagen hoe angstig de paarden waren. Andere paard draaide ook om, zag hen en draaide meteen weer terug om weg te gaan. Toen we die ene gepasseerd waren zijn we dus gaan draven om weg te komen bij de wagens, omdat de paarden dus echt gespannen waren. We zouden normaal even blijven stappen om weer ontspanning te krijgen, maar dat ging dus niet. We draafden weg en hadden redelijk afstand. Maar die andere combinaties kwamen achter ons aan in een flinke draf, dwars door plassen heen en kwamen echt wel snel dichterbij. Paarden volledig over de zeik, dwars over het pad en echt alle zeilen bij moeten zetten om niet er vandoor te gaan of naast te liggen. Het had echt heel slecht kunnen aflopen. En het enige wat we hoorden was lachen... Niet even afremmen toen ze de paarden zo te keer zagen gaan. Zodra het kon zijn we snel een ander pad ingegaan en hebben gewacht tot ze gepasseerd waren. Toen ze dichterbij kwamen draaide het andere paard weer om om weg te rennen. En ze reden gewoon langs zonder wat te zeggen oid, alleen afremmen voor de bocht en weer door.

Het was een georganiseerde rit, dus vaste route, maar jemig mensen, houdt gewoon even rekening met elkaar. Als wij een andere groep zagen op hetzelfde pad bleven we stappen, zeker niet naar ze toe rijden. Dus we hebben ook stukken gestapt waar je juist fijn had kunnen draven of galoperen. Want je rijdt niet zo in op een andere groep, als die andere groep draafde en wij op 200 meter zaten deden we dat ook, tenzij wij harder gingen. Dan bleven we stappen om ze de ruimte te geven. En als ik een paard zou zien dat zo heftig reageert zou ik afstand nemen en niet gewoon door blijven gaan. Iets met respect en fatsoen naar anderen toe.

We hoorden meer ruiters die problemen hadden gehad ermee. Gelukkig daarna nog een paar men combinaties daarna tegengekomen die wel gewoon normaal passeerden. Het was gewoon nog veel vervelender als de auto's die we tegenkwamen die weinig afstand namen en niet afremmen. Allemaal reden ze gewoon met volle snelheid langs alle paarden, maar dat was nog minder erg als die menners.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:42

Aan de zwemschool die aangeeft te denken dat het 'met mijn zoon zo niet gaat lukken'
Joh, geef het gewoon op... dat is nou net niet wat hij kan gebruiken. Uiteraard hoeven we dat hem niet zo te vertellen maar hij heeft gewoon heel veel spanning en angst en een laag zelfbeeld. Ik vind het wat teleurstellend dat er dan gewoon opgegeven wordt ipv hem het vertrouwen gegeven dat hij het wel gaat redden...
Ik denk dat mijn woorden een understatement zijn van wat ik eigenlijk voel en denk...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:53

Terug uit Zeeland en tja, wat een ervaring die show. Veel geleerd over hoe het de volgende keer aan te pakken. Superveel spanning bij de hond en helaas een keurmeester die daar zwaar aan tilde. Prachtige woorden over het exterieur maar toch de laatste plaats gekregen.

Gelukkig wel een ZG en die hadden we nodig. Nu nog 1x op de clubmatch van het ras en dan zal het wel weer goed zijn geweest voor haar ;) Bij de volgende ga ik er vanaf het begin op trainen maar deze hond heeft al wat meegemaakt in het begin en wordt gewoon niet graag aangeraakt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:42

Ik kan geen leuke kleding vinden :roll:

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:43

Telpeva schreef:

Ik wilde dat ik daar last van had :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:47

Telpeva schreef:

Echt vreselijk herkenbaar

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:21

Met ruzie vertrokken bij mijn ouders omdat mijn moeder altijd partij kiest voor mijn broertje...
Altijd!
Het maakt niet uit dat hij diegene is die de boel opstookt, het maakt niet uit dat hij diegene is die doorgaat tot het ruzie is, het maakt niet uit dat hij diegene is die niet stopt...
Zodra ik mijn stem verhef (Wat ik uit frustratie uit eindelijk doe en waarvan ik het gevoel heb dat ik het moet doen om gehoord te worden) ben ik de boeman en heb ik het gedaan.
Ik was er vandaag gewoon zo klaar mee dat ik mijn spullen heb gepakt en dat ik ben vertrokken.
Mijn man verbrande nog zijn mond aan zijn koffie om achter mij aan te rennen. Mijn vader vond het enorm vervelend en baalde heel erg, heeft nog gevraagd of ik nog weer binnen kom om het uit te praten, maar dat heb ik geweigerd. Misschien dat er nu dan eindelijk wat verandert!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:32

Kies waarvan een jaar geleden de vulling eruit viel doet nu sinds een paar dagen steeds meer pijn. Destijds met opnieuw vullen zeiden ze al dat ie in de gaten gehouden moest worden, de wortel zag er niet al te best meer uit. Ik heb alleen een enorme angst voor de tandarts (kleine mond, in het verleden een vreselijk lompe tandarts gehad die stond te vloeken en tieren tijdens een behandeling terwijl ik daar oncomfortabel lag, bij het voor het eerst vullen van de betreffende tand die altijd wat onrustig is gebleven) en al helemaal bij het idee van een wortelkanaal behandeling bij weer die kies die helemaal achterin zit.
Nope, nope, nope. :n ;(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:51

M_D_H schreef:
Met ruzie vertrokken bij mijn ouders omdat mijn moeder altijd partij kiest voor mijn broertje...
Altijd!
Het maakt niet uit dat hij diegene is die de boel opstookt, het maakt niet uit dat hij diegene is die doorgaat tot het ruzie is, het maakt niet uit dat hij diegene is die niet stopt...
Zodra ik mijn stem verhef (Wat ik uit frustratie uit eindelijk doe en waarvan ik het gevoel heb dat ik het moet doen om gehoord te worden) ben ik de boeman en heb ik het gedaan.
Ik was er vandaag gewoon zo klaar mee dat ik mijn spullen heb gepakt en dat ik ben vertrokken.
Mijn man verbrande nog zijn mond aan zijn koffie om achter mij aan te rennen. Mijn vader vond het enorm vervelend en baalde heel erg, heeft nog gevraagd of ik nog weer binnen kom om het uit te praten, maar dat heb ik geweigerd. Misschien dat er nu dan eindelijk wat verandert!

Ik wil even zeggen dat ik t een sterk staaltje ballen vind dat je niet terug bent gegaan en niet hebt toegegeven, wat je anders wel altijd gedaan hebt als ik het zo lees. Sneu dat t nodig is maar hopelijk schrikt je moeder hier zo hard van dat ze op z’n minst even erover na gaat denken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:55

Heftige ergernissen allemaal vandaag :(:)

MyWishMax, enig idee welke organisatie ervij betrokken was? Ik zou daar achter elkaar een klacht bij indienen en eventueel een agenda van hun, zodat je ze in het vervolg kunt ontwijken.

JustMe, is het het zwemmen an sich wat hem niet lukt? Veel mensen die angst hebben met zwemmen hebben baat bij het eerst leren van rugslagen. Dan heb je minder het gevoel te verdrinken/water naar binnen te krijgen dan met borstslagen. Bizar eigenlijk dat er niet specifiek zwemlessen zijn voor kinderen met angst.

MDH, ik sluit me helemaal bij friendly aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:58

friendly schreef:
M_D_H schreef:
Altijd!

Ik wil even zeggen dat ik t een sterk staaltje ballen vind dat je niet terug bent gegaan en niet hebt toegegeven, wat je anders wel altijd gedaan hebt als ik het zo lees. Sneu dat t nodig is maar hopelijk schrikt je moeder hier zo hard van dat ze op z’n minst even erover na gaat denken.
Uit ervaring betwijfel ik dat. :o Ik ben ook weleens omgedraaid en teruggelopen de metro in toen m'n zusje onverwacht bij m'n ouders bleek te zitten terwijl ik langs zou komen, en ik ben nog steeds de boeman, want haar lieve poppige konijntje zou nóóit zomaar lelijk tegen me doen (of steken onderwater blijven geven tot ik reageer). Ik begrijp haar gewoon verkeerd. :r

------

Totaal niet gerelateerd aan bovenstaande: niet-Amerikanen die 'ya' en 'y'all' gebruiken. Je bent niet stoer met je nep-Amerikaans. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:08

friendly schreef:
M_D_H schreef:
Altijd!

Ik ben om heel eerlijk te zijn gewoon nog nooit eerder vertrokken :o
Ik wist ook niet dat ik dit in mij had.
Normaal vecht ik mij dood tegen mijn broertje en mijn moeder in de hoop dat ze doorkrijgen hoe onrechtvaardig het allemaal is (wat mijn broertje trouwens heel goed weet, hij beseft al heel lang dat hij alles kan maken bij mijn moeder en dat ik dan de schuld krijg. Afgelopen verjaardag van mijn vader heb ik een keertje niet het cadeau voor mijn broertje geregeld en toen vroeg mijn moeder mij waarom mijn broertje geen cadeau voor mijn vader had. Weet ik veel, ik ben al 6 jaar uit huis en hij is al 7 jaar volwassen, vraag het hem zelf |o ) tot mijn vader dan maar eens ingrijpt en de boel weer kalmeert.
Maar vandaag besefte ik mij dat ik te oud ben voor dit soort kinderachtige discussies, dat mijn moeder nooit partij voor mij zal kiezen (en ik heb haar vandaag meerdere kansen gegeven) en dat er nooit wat gaat veranderen als ik altijd hetzelfde reageer.
Ik kan niemand dwingen anders te reageren, behalve mijzelf. Ik ben de enige factor die ik kan veranderen... dus ik heb mijzelf uit de discussie gehaald en ben vertrokken.

Ik had gehoopt dat mijn moeder nog zou bellen of zou appen, maar we zijn al ruim een uur vertrokken en tot nu toe nog geen reactie, dus ik denk dat het niet uitmaakt dat ik ben weg gegaan, zolang mijn broertje maar blijft is er niks aan de hand...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:11

Sterkte MDH, dikke knuffel hoor :knuffel:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:17

denisesilver schreef:
Heftige ergernissen allemaal vandaag :(:)

MyWishMax, enig idee welke organisatie ervij betrokken was? Ik zou daar achter elkaar een klacht bij indienen en eventueel een agenda van hun, zodat je ze in het vervolg kunt ontwijken.

JustMe, is het het zwemmen an sich wat hem niet lukt? Veel mensen die angst hebben met zwemmen hebben baat bij het eerst leren van rugslagen. Dan heb je minder het gevoel te verdrinken/water naar binnen te krijgen dan met borstslagen. Bizar eigenlijk dat er niet specifiek zwemlessen zijn voor kinderen met angst.

MDH, ik sluit me helemaal bij friendly aan!

Ja, weet de organisatie want reed zelf ook met die rit mee. Hebben ook meteen aangegeven wat er gebeurd was en de vrijwilligers die wij spraken schrokken er erg van en zouden het zeker bespreken bij nabespreking. Ook dat ze misschien sowieso alle menners samen zouden plannen aan het einde van de dag bijvoorbeeld. Maar ze schrokken enorm van het gedrag van deze mensen. Dat hoort niet en waren ze niet blij mee.

Mdh, wat vervelend zeg maar ik vind het ook heel knap van je. Toch ook dikke knuffel, het ks echt naar :(:)

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:43

het watje van het wattenstaafje zit volgens mij in mijn oor. Maar we zagen niks zitten tijdens het eten. Nu ben ik heel erg aan mijzelf aan het twijfelen of er inderdaad een watje in mijn oor zit, en of als ik iets voel dat dus echt of nep is. Morgenochtend maar bellen met de HA