[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:33

Mijn moeder vertelt weleens iets over de kleinkinderen maar dat zijn verhalen tussendoor zegmaar.
Vind ik iig een stuk minder storend dan de verhalen over hun moeder, in de hoop dat ik uiteindelijk toch zwicht en open ga staan voor hernieuwd contact. :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:35

Schoonouders zijn opa en oma geworden dankzij zwager&schoonzus. Hangen daar ook dagen in de week oppas uit te hangen en zien zwager+schoonzus dus heel veel. Naar ons kan er nauwelijks een telefoontje af, willen we eens afspreken komt het altijd van ons af.
Nu lig ik daar niet wakker van, ze doen maar. Voor mijn man vind ik t wel verdrietig, die staat duidelijk op een tweede plan ten opzichte van zijn jongere broertje. Lijkt me een rotgevoel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:42

@Mars voor je man is het inderdaad heel verdrietig, maar misschien helpt het als hij zich bedenkt dat zijn broertje wellicht ook niet zo veel aandacht zou krijgen zonder de kleinkinderen. Het gaat dus eigenlijk over de kleinkinderen en niet over hemzelf of zijn broer. Maakt het gemis niet kleiner maar misschien wel iets beter te relativeren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:05

Mijn moeder had best graag oma willen worden, maar ze vind mijn keuze om er geen te willen een goede doordachte keuze.
Mijn vader is inmiddels bijna 6 jaar dood, die had ook best opa willen worden, maar had het ook niet erg gevonden als het niet was gebeurd.
Mijn broertje en zijn vriendin zijn er nog niet uit of ze kinderen willen. (is het slecht als ik hoop van niet? Ik vraag me oprecht af of ze gelukkig zouden zijn met die keuze)

Schoonouders en zwager zijn wel een beetje salty dat we geen kleinkinderen gaan produceren, maar ik heb zo het idee dat ze het inmiddels wel een beetje geaccepteerd hebben.

In het kader van teleurgestelde ouders ff deze
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:51

Wij hebben 2 dochters en zouden het wel leuk vinden natuurlijk,maar ik vind de wereld op dit moment en in de toekomst niet goed om bewust een kind op te zetten.Dus hoop het niet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:09

Zelf wist ik al toen ik 10 was dat ik geen kinderen wilde. Maar in die tijd (meer dan 40 jaar geleden) hoorde je mensen ook vaak zeggen dat ze geen kinderen wilden omdat ze de wereld en de toekomst daar niet goed genoeg voor vonden. Dat vond ik destijds heel raar en overdreven. Nu begrijp ik dat wel als mensen dat zeggen. Met een wereld met 8 miljard mensen die maar drukker en drukker wordt. En waar je steeds minder mag en steeds minder vrijheid hebt vergeleken met toen. Ben ook blij dat ik jong was in de jaren 70 en 80 en niet nu.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:06

Steeds minder vrijheid? Daar bedoel je niet in Nederland mee toch? :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:35

Mijn schoonmoeder is 20 jaar onthaalmoeder geweest, volgens mij is zij wel fan van het idee "kleinkinderen" :')
Maar ik ben ondertussen bijna 9 jaar samen met haar oudste (die naar zijn 50 gaat, we schelen 14 jaar - zijn geest is veel jonger haha), dus ik denk dat ik haar ondertussen wel uit die droom heb geholpen :')
Haar jongste heeft 2 kinderen, dus ze is wel oma.

Mijn ouders hebben zoiets van "moet je helemaal zelf weten". En "laat je vooral niet onder druk zetten door de maatschappij/verwachtingen".

Mijn vader is stiekem misschien ook wel opgelucht haha. Hij en zijn vrouw zijn al 25 jaar samen, hij is samen met haar grootouder geworden van de 6 kinderen van haar 2 zonen :') Is al druk genoeg daar lijkt me.

Mijn mama en stiefpapa zouden een kleinkind wel leuk vinden denk ik, maar ze zijn ook net zo blij zonder. Ze toeren as we speak rond in hun mobilhome met de hond erbij, having the time of their lives.
Mijn broer wilt wél kinderen, dus ik hoop voor hem dat het er nog van komt. Niet dat ik ooit zou willen oppassen hoor haha, maar ik gun het hem wel van harte.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:29

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:46

Nog een weekje en dan is het godzijdank weer afgelopen met die gillende kinderen. Ik word er echt niet goed van. -O-

Net ook even uit het raam naar 1 geschreeuwd of hij even wil ophouden met zo schreeuwen steeds. Wat een lawaai komt er uit zo'n klein lijf. Ongelofelijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:16

Ja echt bizar!
De laatste paar dagen 2 keer in de Jumbo geweest en 2x schreeuwkinderen. De ene keer was het echt zo’n woedeaanval, waarbij vader met veel moeite het monster mee naar buiten kreeg.

Mijn moeder was mee en die gaat er dan ook nog zo ongegeneerd naar staren _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:28

Ja... net ook in de supermarkt, krijsende kinderen en als zombies rond schuifelende oude mensen... top :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:18

Hier is de vakantie al voorbij gelukkig :D zal het weer rustig zijn in de avond/nacht op straat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:54

Denk dat het einde van de vakantie er aan komt want hier was het in de supermarkt ook prijs met schreeuwende en racende kinderen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:57

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:19

Ik zie steeds vaker allemaal “trotse” foto’s op sociale media met moeders en hun pasgeboren kroost.

Maar áltijd hebben die moeders dikkkke wallen onder de ogen.

Zooooo blij en dankbaar. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:04

Hier nog fijn verwijt van zwager gekregen dat we niet op de 1e verjaardag van zijn wurm aanwezig waren. Let wel: wurm is op dezelfde dag als mijn man jarig en wij gaan al jaren samen een lang weekend weg om zijn verjaardag te vieren. Ik heb eens smadelijk gelachen, als zwager en schoonzus verwachten dat we voortaan thuis blijven voor hun wurm dan kijken ze volgend jaar werr op hun neus :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:51

Heb je geen zin om je leven aan te passen aan een kind die toch niks onthoudt van die verjaardag :+

Hier zag ik gister een buurtkind een bal op een kat gooien, wat een k*t joch. Heb er wat van gezegd tegen hem maar hij deed alsof die dom was. Hoorde vandaag van een buurvrouw dat die het bij haar katten ook gedaan heeft

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:29

Oh dat getreiter van kinderen naar dieren ben ik ook helemaal zat van. Hier in de speeltuin laatst ook twee jochies die met stenen op een kat aan het gooien waren. Ik ben zo hard uit mijn vel gesprongen dat de ene in zijn broek plaste. Heb ze daarna niet weer gezien.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:34

Dieuwke_ schreef:
Oh dat getreiter van kinderen naar dieren ben ik ook helemaal zat van. Hier in de speeltuin laatst ook twee jochies die met stenen op een kat aan het gooien waren. Ik ben zo hard uit mijn vel gesprongen dat de ene in zijn broek plaste. Heb ze daarna niet weer gezien.

Goedzo.

Hoe verzinnen ze het ook. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 01:24

Ik ben ook ooit heel boos geworden op een kind (van een jaar of 8) die schreeuwend achter mijn kat aan liep te rennen. Toen ik haar vertelde dat die kat ook gewoon hier woonde, en zij niet, dus dat ze daar NU mee moest stoppen durfde ze ook nog te zeggen "het was een foutje". Ik heb d'r duidelijk gemaakt dat het heel duidelijk geen foutje was, en dat liegen iets is wat alleen hele stoute en vervelende kinderen doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 07:20

Ohja hier er ook weleens een tot janken gebracht nadat hij achter mijn kat aan zat. :')

"Als je dat nog 1x doet heb je een HEEL groot probleem. >;)"

Maakte wel indruk. :') poedersuiker.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:02

Dieuwke_ schreef:

Je bent mijn nieuwe voorbeeld _/-\o_

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 19:37

Ik zag vandaag een vader achter een kippenkuiken aanrennen op de kinderboerderij. Zijn kleuter deed natuurlijk vrolijk mee. Arm kuiken.

Maar zo verzinnen ze het dus _-:(

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:00

MarlindeRooz schreef:
Ik zie steeds vaker allemaal “trotse” foto’s op sociale media met moeders en hun pasgeboren kroost.

Maar áltijd hebben die moeders dikkkke wallen onder de ogen.

Zooooo blij en dankbaar. :+

Sowieso, waarom trots, dat kind heeft nog helemaal niks gepresteerd.