Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:47

Cer schreef:
Ik vind dit dus echt een super irritante domme tweet... maar misschien heeft de man wel een goede reden...

Want wat hier staat, is hoe het is, en nu doen alsof dat iets HEUL raars is, is imo gewoon aanstelleritus..

Dus omdat jij zoiets tegenstrijdigs doodnormaal vindt is iemand die dat niet vindt een aansteller. OK. Top!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:49

Needje schreef:
Cer schreef:
Ik vind dit dus echt een super irritante domme tweet... maar misschien heeft de man wel een goede reden...

Want wat hier staat, is hoe het is, en nu doen alsof dat iets HEUL raars is, is imo gewoon aanstelleritus..

Dus omdat jij zoiets tegenstrijdigs doodnormaal vindt is iemand die dat niet vindt een aansteller. OK. Top!

het is niet tegenstrijdig... dat is het hele punt... en zegt dus ook iets over hoe jij het leest.. :) Super!
Buiten dat ik zeg dat ik dat vind, ik zeg niet dat het een aansteller ís.. dat is de nuance die je hier moet maken, en dat doe ik dus ook.
Voor hetzelfde geldt heeft de man een goede reden voor deze twee, dat staat er ook :j

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:55

Nou ja ík denk idd dat je mensen die niet willen vaccineren je nu echt niet ineens over de streep krijgt nu je de mensen die wel al gevaccineerd zijn moet gaan boosteren. Die zullen zoiets hebben van "Zie je wel!"
Net als al die strenge maatregelen. Ze gaan alleen maar harder terugschoppen.
Daar kunnen we wat van vinden, maar dat lost nog steeds niets op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:59

Nou en dat 'zie je wel' vind ik dus getuigen van niet snappen hoe sommige dingen werken en gewoon heel dom wat roepen...

maar dat is hier echt al veel vaker voorbij gekomen... sommige vaccins moeten herhaald worden (het voorbeeld met paarden werd gegeven) en dat deze mensen nu gaan roeptoeteren dat het vaccin heel niet werkt omdat het herhaald moet worden, vind ik op zn zachts gezegd .. een beetje dom...

En ze gaan inderdaad harder terugschoppen dus tweets zoals deze helpen niet.
Hij zegt nl in het tweede deel 'overtuigen dat vaccins niet werken en dus boosteren' en dat is niet wat het is. Het is niet dat het NIET werkt, het is dat het MINDER GAAT werken.. dat vind ik een verschil wat hij niet maakt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:06

Misschien omdat er in het begin zo hard geroepen is dat door je te laten prikken je je vrijheid terug zou krijgen. Dat je dus met 2 prikken (Of 1 als je Jansen kreeg) klaar was?! De anti prikkers geloofden daar al niet in. En krijgen nu hun "bewijs".
Kijk ik weet ook niet precies hoe andere mensen denken he?!
Ik probeer alleen soms ook vanuit een ander te denken/kijken. Of ik daar zelf achter sta heeft daar niets mee van doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:07

Needje schreef:
Nou ja ík denk idd dat je mensen die niet willen vaccineren je nu echt niet ineens over de streep krijgt nu je de mensen die wel al gevaccineerd zijn moet gaan boosteren. Die zullen zoiets hebben van "Zie je wel!"
Net als al die strenge maatregelen. Ze gaan alleen maar harder terugschoppen.
Daar kunnen we wat van vinden, maar dat lost nog steeds niets op.

Eigenlijk had zijn tweet dus moeten zijn:

Citaat:
Het is best wel moeilijk voor de regering om uit te leggen hoe een vaccin werkt aan mensen die het bewust niet willen snappen.

Want dat is het hele punt met die mensen die nu opeens aanhalen: "Zie je wel, het vaccin werkt eigenlijk niet." Ze weten best dat de meeste vaccins herhaald moeten worden, maar het komt ze beter uit om met dit soort tweets verwarring te zaaien.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:07

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:08

Needje schreef:
Misschien omdat er in het begin zo hard geroepen is dat door je te laten prikken je je vrijheid terug zou krijgen. Dat je dus met 2 prikken (Of 1 als je Jansen kreeg) klaar was?! De anti prikkers geloofden daar al niet in. En krijgen nu hun "bewijs".
Ik probeer alleen soms ook vanuit een ander te denken/kijken. Of ik daar zelf achter sta heeft daar niets mee van doen.

ja dat heb ik vaker gelezen... maar dat is al ZO lang geleden ontkracht dat mensen die dat nú nog blijven roepen echt een beetje in de tijd zijn blijven hangen (omdat het hun goed uitkomt, want verder weten ze de informatie heus wel te vinden, maar het is wel selectief zoeken..)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:09

Tsja, selectief zijn we allemaal. Iedereen banketstaaf in z'n eigen straatje. Dat is niets nieuws. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:11

Hier in belgie is carnaval ook begonnen. Ze denken dat er grote groepen nederlanders de grens gaan oversteken omdat in Limburg één en ander afgelast is.

De burgemeester van Lanaken ziet alvast geen problemen. Zij werken volledig veilig met een streng Corona Safe Ticket beleid. Iemand die besmet is, komt er niet in.
Oké dan :+

Ik zou er toch mijn hand niet voor in het vuur durven steken :')
Citaat:
Geregistreerd in Frankrijk, gekocht op WhatsApp en overal binnen in België zonder coronapas: handel in valse certificaten tiert welig

Anyway, het maakt ook niet uit natuurlijk want NL heeft betere cijfers als BE :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:15

Needje schreef:
Tsja, selectief zijn we allemaal. Iedereen banketstaaf in z'n eigen straatje. Dat is niets nieuws. :D

alleen vind ik het zo gek dat sommige dingen gewoon keihard te meten zijn aan cijfers.
Dan kan iemand in zn eigen straatje willen banketstaaf wat ie wil, maar als de cijfers iets anders zeggen is dat toch een beetje suf...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:16

Needje schreef:

Nou ik wist allang toen ik werd geprikt dat ik er niet vrijer door ging worden omdat de rest van nl nog amper gevaccineerd was. Ik ben al over die teleurstelling heen zeg maar :+

Maar het is toch ook wel ergens logisch dat een vaccin uitwerkt na een bepaalde tijd... Althans in het begin was er nog weinig over bekend hoelang het zou werken enzovoort.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:29

Relaxed schreef:
MoniqueT schreef:
Het weer zal absoluut invloed hebben, maar Spanje is al wel alle 70-plussers boosters aan het geven. Voorlopig gaat het hier nog heel goed. En reken maar dat er harder op de rem getrapt wordt dan in Nederland als de cijfers gaan stijgen.

Welke maatregelen zijn er nog bij jullie?

In elk geval overal mondkapjes binnen, ook buiten waar 1,5 meter afstand niet altijd mogelijk is. Rookverbod op terrassen zitten. Afhankelijk van besmettingen per gemeente restrictie aan aantal mensen binnen horeca. Mondkapjes in auto bij bier zelfde huishouden.

Zodra een gemeente boven een bepaalde grens aan besmettingen komt, gaan strengere regels gelden. Wat betreft aantal mensen aan een tafel, bezoek thuis en openingstijden horeca. En soms ook afsluiten van gemeentes.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:30

Klopt Zebrastreep, maar roep dan niet als regering dat je je vrijheid terugkrijgt door deze 2 prikken.
Helemaal als je dus nog niet eens weet hoe lang ze werken.
Je weet dat je hier gezeik mee krijgt.
En nogmaals, wij kunnen er een hoop van vinden over hoe anderen denken en doen. Maar het feit is nu eenmaal dat er een heleboel verschillende mensen zijn en dus ook een heleboel meningen en gedachten.
En wat jij logisch vindt hoeft voor een ander niet logisch te zijn.
Ongeacht al het "bewijs" wat je hebt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:32

Ik persoonlijk vind dat wel een beetje een gebrek aan ontwikkeling hoor...

In basis begint 'dingen leren' nl al vroeg op school, en als je dat principe niet begrijpt weet ik niet hoe mensen redelijk kunnen functioneren in de wereld... maar goed, ik ben er gewoon klaar mee, dat is ondertussen wel duidelijk... :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:33

ja :D Maar goed, wie is er niet klaar mee ondertussen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:34

De zorg en de horeca zijn er nog niet klaar mee iig :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:35

Pandora2 schreef:
Hier in belgie is carnaval ook begonnen. Ze denken dat er grote groepen nederlanders de grens gaan oversteken omdat in Limburg één en ander afgelast is.

De burgemeester van Lanaken ziet alvast geen problemen. Zij werken volledig veilig met een streng Corona Safe Ticket beleid. Iemand die besmet is, komt er niet in.
Oké dan :+

Ik zou er toch mijn hand niet voor in het vuur durven steken :')
Citaat:
Geregistreerd in Frankrijk, gekocht op WhatsApp en overal binnen in België zonder coronapas: handel in valse certificaten tiert welig

Anyway, het maakt ook niet uit natuurlijk want NL heeft betere cijfers als BE :=

In Brussel schijnen er allochtone dokters te zijn die je het vaccin zogezegd geven maar in werkelijkheid het vaccin in de gootsteen spuiten maar de klevertjes wel kleven alsof je het gehad hebt ..voor 300 € :+

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:36

Iedereen is er klaar mee. Maar zo'n virus is niet ineens weg omdat we er geen zin meer in hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:37

dat het virus niet weg is, snap ik.
Maar dat mensen niks leren, blijven opruiien, zeiken, janken, zaniken, aanstellen.. ik trek dat gewoon echt heel slecht, daar ben ik zo klaar mee.... :+

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:39

Cer schreef:
sommige vaccins moeten herhaald worden (het voorbeeld met paarden werd gegeven) en dat deze mensen nu gaan roeptoeteren dat het vaccin heel niet werkt omdat het herhaald moet worden, vind ik op zn zachts gezegd .. een beetje dom...

Dit dus idd. Het vaccin tegen influenza bijvoorbeeld beschermt na een half jaar ook al veel minder. Voor het goeie zou die dus ook eigenlijk halfjaarlijks gegeven moeten worden (hier en daar zelfs verplicht dacht ik).

Al begrijp ik best dat mensen die dat niet weten (niet-paarden mensen dus eigenlijk vooral) zich flink genaaid voelen doordat er telkens geroepen werd dat de prik de weg naar vrijheid is.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:39

Cer schreef:
Needje schreef:

alleen vind ik het zo gek dat sommige dingen gewoon keihard te meten zijn aan cijfers.
Dan kan iemand in zn eigen straatje willen banketstaaf wat ie wil, maar als de cijfers iets anders zeggen is dat toch een beetje suf...

Ja maar het is vergeefse moeite
Ik heb op FB ook iemand de verhouding van gevaccineerden tov niet gevaccinneerden proberen uit te leggen en te staven met cijfers maaf dat is dus echt tevergeefse moeite ..ze komen niet verder dan "55% gevaccineerden ,i rest my case "
Echt je krijgt het er niet in
Gelukkig kunnen ze beter paardrijden dan nadenken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:42

Sandra_H schreef:
zich flink genaaid voelen doordat er telkens geroepen werd dat de prik de weg naar vrijheid is.

Dat was het ook toen je zag hoe de verdeling in het ziekenhuis was..
maar ja, toen wilden ze óók niks.... toen was er ook 'ja maar mits maar dit dat gevaarlijk dictatuur weerstand dingen etc'....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:50

Cer schreef:
dat het virus niet weg is, snap ik.
Maar dat mensen niks leren, blijven opruiien, zeiken, janken, zaniken, aanstellen.. ik trek dat gewoon echt heel slecht, daar ben ik zo klaar mee.... :+

Ik ook.

Maar het lijkt me vooral ook voor die mensen zelf zo zwaar. Doodvermoeiend om je steeds zo af te zetten en te ergeren en te zaniken en janken om de regels.

Als je het een beetje loslaat heb je niet echt ergens last van.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:51

Needje schreef:
Klopt Zebrastreep, maar roep dan niet als regering dat je je vrijheid terugkrijgt door deze 2 prikken.
Helemaal als je dus nog niet eens weet hoe lang ze werken.
Je weet dat je hier gezeik mee krijgt.
En nogmaals, wij kunnen er een hoop van vinden over hoe anderen denken en doen. Maar het feit is nu eenmaal dat er een heleboel verschillende mensen zijn en dus ook een heleboel meningen en gedachten.
En wat jij logisch vindt hoeft voor een ander niet logisch te zijn.
Ongeacht al het "bewijs" wat je hebt.

Noem eens iets waar je tegenwoordig geen gezeik mee krijgt :+ Dat is toch onderhand wel volkssport nummer 1.

Ze zullen oprecht goede hoop gehad hebben dat een piek van dit formaat uit zou blijven met vaccineren. Hadden we allemaal denk ik. Maar het is wat het is en we zullen ook weer allemaal door de zure appel moeten bijten nu. Ik hoop wel dat er (veel) sneller gestart kan worden met boosteren.

Mjelleke schreef:
Iedereen is er klaar mee. Maar zo'n virus is niet ineens weg omdat we er geen zin meer in hebben.

Nou dat.