Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:40

bij MP kan er tegenwoordig ook met kopersbescherming gekocht worden, daar niet van. Maar voor de rest vind ik het Vinted platform wel veelal prettiger; vergroot En je bereik omdat er meer landen mee doen, en de verzending is qua kosten een stuk interessanter. Anderzijds vind ik MP dan weer handig om bepaalde producten lokaal te kunnen verkopen, via ophalen zoals onlangs nog mijn dolce gusto apparaat, of speelgoed wat niet fijn is om te moeten verzenden etc. Ik doe dan ook wel eens Facebook groepen gebruiken, maar vind MP dan wel qua bereik weer prettiger.

Maar ik heb deels makkelijk praten, want ik heb 1 punt die echt ALLE bezorgdiensten heeft op 5min rijden en daar bovenop nog extra; DHL zit op een halve minuut rijden, en Mondial relay & homerr ook nog eens bij een ander punt op 7min rijden. PostNL is wel steeds meer weg aan’t gaan en dat vind ik wel jammer - heb nog 1 andere nu op 3minuten rijden, maar dan moet ik wel toevallig net een fijne parkeerplek vinden daar. Dus ik hoop dat ons vaste punt met Alles er toch nooit mee gaat stoppen haha.

Ik kan me goed voorstellen dat voor mensen waar de punten verder weg liggen en ook wanneer punten ermee stoppen of er überhaupt niet zijn in de omgeving, het wel Echt heel erg vervelend is dat Vinted bepaalde bezorgdiensten als standaard gebruikt en je die niet zelf kunt uitzetten, dat ze het je zo door je strotje rammen op deze manier. Maar aangezien het een FR based bedrijf is, snap ik het ergens ook wel. Homerr en MR zal via FR gewoon het meest gunstigst zijn vanuit dat perspectief.

Ik ben wel blij dat ze dit nog niet met DPD hebben gedaan, want dan kom ik ook vaak aan’t annuleren als iemand wat wil kopen :') Daar wil ik uit principe gewoon echt niet meer mee versturen.

Wendy15
Je kunt inderdaad wel altijd annuleren in zo’n geval. :j

Voor alleen kleren enz kun je ook naar Sellpy kijken. Maar hierbij draag je wel een groot deel van de inkomsten af aan het bedrijf. Je stuurt de kleren op naar hen en zij verkopen het voor je; ze sorteren alles, maken foto’s/advertenties, etc. Je hoeft dan niks meer te doen behalve geld ontvangen haha. Vriendin van me gebruikt dit en is er super tevreden over. Ze zegt dat ondanks dat er een groot deel naar sellpy zelf gaat, ze alsnog altijd wel een leuke bijverdienste heeft en via vinted niet perse meer krijgt ervoor. Ik heb ook nog een tas liggen om te vullen, maar nog geen gebruik van gemaakt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:46

Wendy15 schreef:
Ik overweeg al een tijdje om op vinted te gaan verkopen maar ook door het niet uit kunnen zetten van een vervoerder twijfel ik erg. Woon op Texel en Homerr zit in den helder. Dan moet ik de veerboot nemen om een pakketje weg te brengen, ga ik echt niet doen :') maar stel ik zet het in de advertentie en iemand kiest toch homerr dan kan ik wel annuleren en zit ik niet aan die verzender vast maar gaat gewoon de verkoop niet door?

Je kunt gewoon annuleren en krijgt geen negatieve feedback.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:46

Wendy15 schreef:
Ik overweeg al een tijdje om op vinted te gaan verkopen maar ook door het niet uit kunnen zetten van een vervoerder twijfel ik erg. Woon op Texel en Homerr zit in den helder. Dan moet ik de veerboot nemen om een pakketje weg te brengen, ga ik echt niet doen :') maar stel ik zet het in de advertentie en iemand kiest toch homerr dan kan ik wel annuleren en zit ik niet aan die verzender vast maar gaat gewoon de verkoop niet door?

Ik woon ook op Texel en zit al een tijdje op Vinted. Ik heb het in mijn advertenties staan dat ik niet met Homerr verzend. Als iemand toch daarvoor kiest annuleer ik dus wel, heb geen zin in dat geleur of dat iemand het voor me wil meenemen wat je regelmatig ziet op fb. Dan krijgt de koper gewoon zn geld terug. Je kunt aangeven waarom je annuleert en daar staat de optie geen punt in de buurt gewoon bij. Ik geef dan wel de optie om het te reserveren en dat de koper dan een andere verzedmogelijkheid kiest. Vaak verkoop ik dan alsnog

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:54

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vrijwel nooit iemands profiel lees wat dat betreft. Moet ik wel zeggen dat ik ook nauwelijks dingen koop via Vinted, en vooral verkoper ben. Ik lees wel de advertenties goed door van een product wat ik wil kopen.

Ik heb zelf ook wat dingen in mijn profiel staan, maar niet het idee dat iemand dat ook andersom leest haha. Ik zet wel altijd belangrijke dingen in de advertentie zelf als het nodig is en verwacht dan wel dat een koper het leest.

Met zoals idd op Texel wonen of ergens anders waar bepaalde punten gewoon echt niet te doen zijn, zou ik dan ook gewoon annuleren ja en de reden aangeven en vaak kan een koper dan toch afwijken en een andere bezorgdienst kiezen als ze iets graag willen. Kopers kiezen vaak het goedkoopst of wat t dichts in de buurt is maar als je iets echt graag wilt hebben, rijd je ook wel gerust afwijkend een keer naar een ander afhaalpunt - zou ik dan wel doen idd.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:12

Siers83 schreef:
Wendy15 schreef:

Ik woon ook op Texel en zit al een tijdje op Vinted. Ik heb het in mijn advertenties staan dat ik niet met Homerr verzend. Als iemand toch daarvoor kiest annuleer ik dus wel, heb geen zin in dat geleur of dat iemand het voor me wil meenemen wat je regelmatig ziet op fb. Dan krijgt de koper gewoon zn geld terug. Je kunt aangeven waarom je annuleert en daar staat de optie geen punt in de buurt gewoon bij. Ik geef dan wel de optie om het te reserveren en dat de koper dan een andere verzedmogelijkheid kiest. Vaak verkoop ik dan alsnog

Oh top! Fijn dat je gewoon kan annuleren en dan geen negatieve review krijgt. Ik zie inderdaad vaak op de fb hier van die berichtjes of er nog iemand naar de overkant gaat die dan wat kan meenemen naar Homerr en dat geleur heb ik inderdaad ook echt geen zin in := de rest van de vervoerders zitten hier wel toch? Of sluit jij nog meer opties uit?

Pantykous

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:48

Ik vind marktplaats echt dramatisch veel slechter dan vinted. 100.000 reclames en die kopersbescherming is vooral voor het wel of niet aankomen van het pakket.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:06

@Wendy15, Mondiall Relay gaat ook niet op het eiland. Dichtstbijzijnde zit daarvan ook in Den Helder. Maar die had ik dus wel uitstaan, dat kan dus nu schijnbaar niet meer. Dus dat moet ook in de advertentie denk ik. Verder zit alles er wel, al moet je soms naar een ander dorp maar dat is te doen vind ik

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:52

Ik heb een product verkocht (luieremmer) ingepakt met bubbeltjesplastic en in een passende doos. Tijdens verzending is het beschadigd geraakt, er is een stukje plastic gescheurd. En nu is de bestelling geannuleerd..

Dus nu ben ik én mijn nieuwe luieremmer (a 60 euro) kwijt én ik krijg niet uitbetaald. Van vinted krijg ik geen reactie.. Lekker dan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:22

Hier ook sinds een half jaar vinted herontdekt. Ik vind het echt ideaal.
Vind het af en toe wel frustrerend dat pakketjes afgehaald worden, maar er uiteindelijk niet op ok wordt gedrukt voor uitbetaling dus dat ik dan moet wachten tot de termijn verstrijkt. Bij artikelen van een paar euro vind ik dat niet zo erg, maar had laatst ook een kostuum van 40 euro waarbij de ontvanger eerst het pakket pas na 4 dagen ophaalt en vervolgens niet op de alles oké button drukt. Dat soort zaken word ik wel een beetje zenuwachtig van. :D

Verder gelukkig nog geen nare ervaringen met verpakkingen oid. Zelf heb ik van die verzendzakken aangeschaft. Kost niet veel en vind ik persoonlijk de investering wel waard.

Ik vind vinted ook totaal niet te vergelijken met Marktplaats eigenlijk, bij vinted hoef je niet te communiceren als je wilt en bij Marktplaats zal het wel moeten. :P

Qua verzendingen, we hebben een pakketpunt die alle diensten aanbiedt behalve PostNL en daar rijd ik dagelijks langs, dus ik wip daar gemiddeld 5 keer per week binnen om iets te brengen of afhalen of beide.

Verder vind ik het inmiddels ook een kunst om alles met gesloten beurs te doen en enkel van mijn tegoed op de site. Voelt toch een beetje als gratis shoppen. *D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:59

upendo schreef:
Ik heb een product verkocht (luieremmer) ingepakt met bubbeltjesplastic en in een passende doos. Tijdens verzending is het beschadigd geraakt, er is een stukje plastic gescheurd. En nu is de bestelling geannuleerd..

Dus nu ben ik én mijn nieuwe luieremmer (a 60 euro) kwijt én ik krijg niet uitbetaald. Van vinted krijg ik geen reactie.. Lekker dan.

Hoezo geannuleerd? Of heeft koper aangegeven probleem te hebben?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:41

Volgens mij kun je een bestelling niet annuleren als deze eenmaal verzonden is. Je kan dan enkel nog bevestigen of probleem melden toch?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:52

Kopersbescherming op MP vind ik ook niets waard, gaat nergens over.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:59

Wat gebeurt er als vinted crasht tijdens de betaling.
Er staat nu het artikel is gereserveerd maar de betaling moet verwerkt worden. Heb ik nu kans dat iemand anders er met mijn aankoop vandoor gaat haha

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:00

cocktailtime schreef:
Wat gebeurt er als vinted crasht tijdens de betaling.
Er staat nu het artikel is gereserveerd maar de betaling moet verwerkt worden. Heb ik nu kans dat iemand anders er met mijn aankoop vandoor gaat haha

Ik wacht overigens al een half uur en het zou maar maximaal 15 minuten duren

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:02

Bij duurde het laatst ook een halfuur, als het goed is wordt het artikel vastgehouden zodat niemand anders het kan kopen. Als het al wel van je rekening is afgeschreven moet het goed gaan, zo niet, dan kun je ervan uitgaan dat het mislukt is.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:03

Als een artikel is gereserveerd, kan het niet door iemand anders gekocht worden

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:06

Oke dat is fijn om te weten..
irritant dat het ongetwijfeld nu zo lang duurt.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:07

Het is overigens niet van mijn rekening afgeschreven. Maar hij hangt dus ergens.
En kan het dus nu niet opnieuw kopen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:30

Heb ik ook regelmatig de laatste tijd bij de betalingen, maar dat is nog elke keer goed gekomen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:46

Lys_PPA schreef:
Ik wil graag een jas kopen van iemand (van bokt :D), deze heeft ze voor mij gereserveerd, maar ik kan op geen enkele manier die jas afrekenen...
Sws staat de knop 'kopen' er niet tussen. Via de browser kan ik m helemaal niet kopen, via de mobiel kan ik nog net doen alsof ik n bundel koop en dan kom ik wel in het betaalscherm. Zodra ik daar ben krijg ik 'toegang geweigerd'. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, betaalmethode veranderd, ander pakketpunt, app heeft geen update, een bod gedaan van 1 cent minder om te kijken of ik dan vervolgens dat bod kon accepteren, via browser en mobiele app, maar niks helpt...
Iemand enig idee hoe dit kan?

Extra handig trouwens dat mijn app tussendoor overgaat op Frans en dan weer Engels :P

Dit had iemand dus ook bij mijn schoenen.
Dag later had ze wel ineens de "koop" button weer in haar app en heeft ze de schoenen gekocht, ik had ze ook voor haar gereserveerd toen ze berichtte dat het kopen niet lukte.

Geen idee wat er aan de hand was, ze had me printscreens gestuurd hoe het eruit zag.
Echt heel gek.

Maar nu zijn ze inmiddels verzonden, dus met een beetje geduld toch goed gekomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:40

Ik heb dat ook een aantal keren gehad. Vinted gaf dan aan dat het artikel gereserveerd was tijdens het verwerken / afwachten van de betaling. Maarja kon er verder ook niks aan veranderen zelf, behalve afwachten totdat het artikel weer beschikbaar zou komen zodat ik een nieuwe aankoop-poging kon doen.

Ik had eigenlijk niet de indruk dat het dan nog automatisch vastgehouden werd.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:19

Hier staat de helft van de tijd homerr er niet eens tussen.

Had net iemand die iets wilde kopen. Heb alle verzend opties open. En alleen dpd kon gekozen worden.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:32

Marije_jiplover schreef:
Lys_PPA schreef:
Ik wil graag een jas kopen van iemand (van bokt :D), deze heeft ze voor mij gereserveerd, maar ik kan op geen enkele manier die jas afrekenen...
Sws staat de knop 'kopen' er niet tussen. Via de browser kan ik m helemaal niet kopen, via de mobiel kan ik nog net doen alsof ik n bundel koop en dan kom ik wel in het betaalscherm. Zodra ik daar ben krijg ik 'toegang geweigerd'. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, betaalmethode veranderd, ander pakketpunt, app heeft geen update, een bod gedaan van 1 cent minder om te kijken of ik dan vervolgens dat bod kon accepteren, via browser en mobiele app, maar niks helpt...
Iemand enig idee hoe dit kan?

Extra handig trouwens dat mijn app tussendoor overgaat op Frans en dan weer Engels :P

Dit had iemand dus ook bij mijn schoenen.
Dag later had ze wel ineens de "koop" button weer in haar app en heeft ze de schoenen gekocht, ik had ze ook voor haar gereserveerd toen ze berichtte dat het kopen niet lukte.

Geen idee wat er aan de hand was, ze had me printscreens gestuurd hoe het eruit zag.
Echt heel gek.

Maar nu zijn ze inmiddels verzonden, dus met een beetje geduld toch goed gekomen.

Het is uiteindelijk gelukt, toen ze de reservering eraf gehaald heeft. Toen kon ik meteen kopen en betalen...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:35

Saul schreef:
Hier staat de helft van de tijd homerr er niet eens tussen.

Had net iemand die iets wilde kopen. Heb alle verzend opties open. En alleen dpd kon gekozen worden.

Dat is ook vervelend. Zeker omdat je voor dpd zelf moet printen, dan doe mij homerr maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 06:30

Oh ik print gewoon altijd alles. minste kans op fouten denk ik dan maar.