corine1981 schreef:Destination schreef:
En terecht dat hij zijn werk moet stopzetten. Het experimenteren met verschillende combinaties aan medicatie lijkt mij niet heel wenselijk. Nu is het goed afgelopen, maar voor hetzelfde geld was het helemaal misgegaan.
Wat een betutteling toch allemaal.
Die mensen zouden waarschijnlijk toch al doodgaan aan de corona, de huisarts wil iets proberen en die mensen zonder uitzicht willen mee werken, ze maken zelf een keuze over hun eigen lichaam... foei toch.
Hee, waar hoor je die discussie vaker??
Is dat niet toevallig de hele discussie die over bijvoorbeeld - verplicht- vaccineren en levensbeëindiging (wanneer oude mensen geen zin meer hebben) loopt?
Laten we mensen vooral niet zelf laten bepalen wat ze met hun lichaam of leven doen
Dit waren mensen die nog niet eens naar het ziekenhuis gestuurd zouden worden. Op de grens daarvan...
Dus de kans dat deze mensen ook zonder de behandeling goed genezen zouden zijn was intens groot.
Het gaat om middelen waar een paar, heel sumiere- onderzoeken naar gedaan zijn, in combi met Covid19. Van heel wisselende kwaliteit (de onderzoeken zélf) en met erg wisselende resultaten.
Met medicijnen waarvan bekend is dat ze soms zeer ernstige bijwerkingen geven.
Hij heeft het op een kleine groep getest, 8/9. Hij trekt harde conclusies op basis van een zeer kleine testgroep, die bovendien nog relatief fit was. 2 daarvan krijgen tijdens de behandeling al bijwerkingen.
Gelukkig geen dramatische bijwerkingen nu, bij deze mensen.
Er is geen medischethisch overleg geweest.
Hij komt er mee in de publiciteit (zelf gekozen) alsof hij dé oplossing heeft.
Ik vind het 100%, nee, 200% terecht dat deze man op zijn vingers getikt is.
Ik zou deze man never nooit niet als huisarts willen, als hij dít een goed onderzoek vindt, en als hij dit medisch ethisch correct vindt.
In sommige heel specifieke gevallen mag er best eens wat uitgetest worden, ook op mensen.
Maar wat deze arts deed is echt, echt bad practice mijns inziens.
_
Er worden al -wetenschappelijk correcte- onderzoeken gedaan naar het nut van verschillende medicijnen en medicijncombinaties.
Dat moet uiteraard doorgezet worden.
En ik hoop van harte dat daar uiteindelijk iets uitkomt dat VEILIG te gebruiken is en eaar veel mensen baat bij gaan hebben.