Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:29

corine1981 schreef:
Destination schreef:

En terecht dat hij zijn werk moet stopzetten. Het experimenteren met verschillende combinaties aan medicatie lijkt mij niet heel wenselijk. Nu is het goed afgelopen, maar voor hetzelfde geld was het helemaal misgegaan.

Wat een betutteling toch allemaal.
Die mensen zouden waarschijnlijk toch al doodgaan aan de corona, de huisarts wil iets proberen en die mensen zonder uitzicht willen mee werken, ze maken zelf een keuze over hun eigen lichaam... foei toch.

Hee, waar hoor je die discussie vaker??
Is dat niet toevallig de hele discussie die over bijvoorbeeld - verplicht- vaccineren en levensbeëindiging (wanneer oude mensen geen zin meer hebben) loopt?
Laten we mensen vooral niet zelf laten bepalen wat ze met hun lichaam of leven doen :(

Dit waren mensen die nog niet eens naar het ziekenhuis gestuurd zouden worden. Op de grens daarvan...

Dus de kans dat deze mensen ook zonder de behandeling goed genezen zouden zijn was intens groot.

Het gaat om middelen waar een paar, heel sumiere- onderzoeken naar gedaan zijn, in combi met Covid19. Van heel wisselende kwaliteit (de onderzoeken zélf) en met erg wisselende resultaten.

Met medicijnen waarvan bekend is dat ze soms zeer ernstige bijwerkingen geven.

Hij heeft het op een kleine groep getest, 8/9. Hij trekt harde conclusies op basis van een zeer kleine testgroep, die bovendien nog relatief fit was. 2 daarvan krijgen tijdens de behandeling al bijwerkingen.
Gelukkig geen dramatische bijwerkingen nu, bij deze mensen.

Er is geen medischethisch overleg geweest.

Hij komt er mee in de publiciteit (zelf gekozen) alsof hij dé oplossing heeft.

Ik vind het 100%, nee, 200% terecht dat deze man op zijn vingers getikt is.
Ik zou deze man never nooit niet als huisarts willen, als hij dít een goed onderzoek vindt, en als hij dit medisch ethisch correct vindt.

In sommige heel specifieke gevallen mag er best eens wat uitgetest worden, ook op mensen.
Maar wat deze arts deed is echt, echt bad practice mijns inziens.

_

Er worden al -wetenschappelijk correcte- onderzoeken gedaan naar het nut van verschillende medicijnen en medicijncombinaties.
Dat moet uiteraard doorgezet worden.
En ik hoop van harte dat daar uiteindelijk iets uitkomt dat VEILIG te gebruiken is en eaar veel mensen baat bij gaan hebben.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:29

Destination schreef:
Hannanas schreef:
Ik verbaasde mij al hoogst bij het idee dat deze huisarts zijn goede werk mag voortzetten. Nederland is uiterst moeilijk hierin.

Inderdaad, hij is gedwongen onder boete direct te stoppen deze behandeling te geven.
https://www.ad.nl/limburg/inspectie-lim ... ~ad06aac3/

En terecht dat hij zijn werk moet stopzetten. Het experimenteren met verschillende combinaties aan medicatie lijkt mij niet heel wenselijk. Nu is het goed afgelopen, maar voor hetzelfde geld was het helemaal misgegaan.

Ik heb eerder van hem een filmpje geplaatst

Ik vind het schandalig dat hij hiermee moet stoppen.
Zo ver ik begrepen heb geeft het geen schade aan een lichaam.
of het werkt of niet, geen idee, al zou het placebo zijn.
Zijn 8 patienten, met onderliggende klachten zijn opgeknapt.
Hebben geen ernstige andere bijwerkingen gekregen.

Deze arts heeft ook jaren in Afrika gewerkt en is ook bekend met 1 van deze medicijnen.
Laat hem lekker proberen, als het niet aanslaat moet hij toch wel doorsturen.

_Penotti schreef:

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:31

Wat jullie willen, ik heb een andere mening :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:32

8 patiënten met onderliggende problemen, maar met milde klachten. Wellicht waren ze er ook zonder medicatie weer bovenop gekomen. Maar ja, dat weet je nu niet, want het is niet fatsoenlijk getest. Het zou toch wat zijn als ineens de huisartsen gaan experimenteren met medicatie.

Tanya

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:36

Helemaal eens met dat hij op zijn vingers is getikt. Precies de redenen die Femke tweety post. Zou dit zelf ook absoluut niet doen als mijn patiënten erom vragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:38

Tja, en als de testpersonen beginnen te hallucineren of aan hartfalen sterven terwijl ze er anders zonder medicatie bovenop waren gekomen is het ineens een drama, want zo ontzettend onschuldig is die combinatie helemaal niet.
Mensen zijn geen labratten en al helemaal niet om daar je eigen ego mee op te poetsen. Als die kerel zijn werk serieus neemt dan sluit hij zich aan bij een lopende studie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:43

corine1981 schreef:
Wat jullie willen, ik zou zo'n huisarts wel kunnen waarderen, zeker wanneer hij zich hierop baseert :

De door Elens gebruikte combinatie wordt in New York toegepast door de arts Vladimir Zelenko, die inmiddels een 100 procent-successcore rapporteert op basis van zevenhonderd patiënten.

Allereerst: 100% succes scores moet je zeer argwanend bekijken!
Doe jezelf een plezier, google even op Vladimir Zelenko. Je zult zien dat het nogal prematuur is om zo te juichen. Vooral de claim van 700 patienten is erg twijfelachtig. En eigenlijk is er niks nieuws onder de zon blijkt.
In diverse landen wordt het medicijn al ingezet(off-label) bij een selecte groep patienten en onder streng medisch toezicht. En dat is niet voor niks, gezien de bijwerkingen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:52

Ik hoor net dat ze mogelijk de 1,5 meter willen handhaven tot er een vaccin is. En dat kan een jaar tot 2 jaar duren. Bron: WNL

Jongens, dat is toch niet te doen? Ik hoop echt dat ze het verkeerd hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:55

Leuk met de zoen scènes in films en series...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:59

Hoe zien ze dat voor zich? Ik vind dat de berichten die naar buiten komen eerder angstiger maken dan dat ze hoopvol stemmen. In andere landen al wel versoepeling. Lijkt alsof dat hier nog heel, heel ver weg is. Wat mij betreft zou de overheid veel duidelijker kunnen communiceren hierover, ook al is dat lastig. Maar geef mensen iig een beetje inzicht in welke richting we moeten gaan denken. Maak het aub iets concreter.

Het artikel van Parool over de scholen is helaas niet te lezen voor niet abonnees. Iemand die een samenvatting heeft?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:03

Hannanas schreef:
Plus, de voornaamste reden is dat er een risico bestaat op te weinig plaquenil wat ik zo lees. Mag hopen dat die fabriek in Nederland flink zijn werkzaamheden heeft opgeschroefd.

Lees hier de naam plaquenil.
Icm met lariam heb ik deze gehad toen ik ernstig ziek was door mijn auto-immuunziekte.
Ik was de plaquenil helemaal vergeten.
Reumatoloog schreef de mix voor.
Ik ben al geen vakantieganger, maar ik ga never nooit niet naar land waar je malaria rommel preventief moet slikken.
Geloof dat ik de bijwerkingen van oxycontin acceptabeler vind om te ondergaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:03

Nouja, dat anderhalve meter afstand houden heb ik nog het minste moeite mee. Zou het geen probleem vinden als dat blijft.
Vind het wel zorgelijk dat elk land in de EU nu in ene zijn eigen regels kan gaan bepalen kwa grens sluiting enz. Of dat je in sommige winkels alleen nog maar mag pinnen..
Dat er best wat vrijheden ontnomen worden die naar mijn mening erg overtrokken zijn. Dat de verdraagzaamheid steeds minde word. Dat eigenlijk niemand kan zeggen wat de toekomst gaat zijn en of er überhaupt wel een vaccin gemaakt kan worden aangezien ze het hele virus nog niet exact kunnen volgen wat het nu doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:10

Nog even een vraag over die immuniteit cq antistoffen bij lichte verschijnselen... Is het dan niet zo dat je lichaam er sowieso al beter op kan anticiperen? Waardoor het virus dus niet goed kan ontwikkelen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:12

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:19

SusanH schreef:
Hoe zien ze dat voor zich? Ik vind dat de berichten die naar buiten komen eerder angstiger maken dan dat ze hoopvol stemmen. In andere landen al wel versoepeling. Lijkt alsof dat hier nog heel, heel ver weg is. Wat mij betreft zou de overheid veel duidelijker kunnen communiceren hierover, ook al is dat lastig. Maar geef mensen iig een beetje inzicht in welke richting we moeten gaan denken. Maak het aub iets concreter.

Het artikel van Parool over de scholen is helaas niet te lezen voor niet abonnees. Iemand die een samenvatting heeft?

Wat zou je willen dat ze nu communiceren dan? Hier ga je op 21 april vanzelf iets over horen hoor? Gewoon nog een paar weken afwachten :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:36

Maar ondertussen hoor je om de heen de wildste verhalen over hoe lang het nog gaat duren. 21 april is nog best ver weg hoor. Zeker als je hoort dat andere landen al wel een en ander versoepelen. Dan wil ik gewoon meer duidelijkheid. Als het nog maanden of jaren duurt wil ik dat weten. En ook als er een klein kansje is dat er wel wat open mag. Schets gewoon enkele scenario's. Nu is het allemaal zo vaag en vooral heel uitzichtloos. Dat is hoe ik het ervaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:38

De landen waar maatregelen nu versoepeld worden zijn veelal landen waar een hele heftige lockdown in plaats was. Dat is in Nederland niet zo. Er zijn hier simpelweg niet zo veel maatregelen om te versoepelen, want de maatregelen die in NL getroffen zijn, zijn al grotendeels ingericht op lang kunnen volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:39

SusanH schreef:
Maar ondertussen hoor je om de heen de wildste verhalen over hoe lang het nog gaat duren. 21 april is nog best ver weg hoor. Zeker als je hoort dat andere landen al wel een en ander versoepelen. Dan wil ik gewoon meer duidelijkheid. Als het nog maanden of jaren duurt wil ik dat weten. En ook als er een klein kansje is dat er wel wat open mag. Schets gewoon enkele scenario's. Nu is het allemaal zo vaag en vooral heel uitzichtloos. Dat is hoe ik het ervaar.

Dat ga je niet horen, want dat weten ze niet. Op 21 april ga je horen of maatregelen langer aanblijven en zo ja, welke. Ik zou me niet blind staren op wat andere landen doen. Teveel cultuurverschillen, andere belangen, andere maatregelen, andere gezondheidszorg etc. Gewoon geduld dus en niet luisteren naar de zogenaamde wildste verhalen om je heen. Het is nu tijd om gewoon je gemak te houden en af te wachten. Voor je eigen gezondheid en de gezondheid van anderen. Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat men hier zo onrustig van wordt. Je hebt het niet in de hand, en als je de berichten een beetje volgt, kun je er maar beter vanuit gaan dat het allemaal nog wel een tijdje gaat duren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:41

Op zich die 1,5 meter voor vreemden. Hoe erg is dat? Contact beroepen gaan hun weg hier wel in vinden denk ik. Weer terug naar de kleinere klassen van vroeger. Minder op elkaar gestapeld in trein, bioscoop of restaurant. Ik zie er voordelen in. Mensen die je kent, weet je van of ze gezond zijn. Aanraken zal daarin in probleem zijn op termijn. Voor de rest, beetje afstand graag. En thuis blijven bij klachten. Zal de griep epidemie ook minder maken. Nu mondkapjes nog normaler laten vinden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-04-20 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:42

karuna schreef:
Op zich die 1,5 meter voor vreemden. Hoe erg is dat? Contact beroepen gaan hun weg hier wel in vinden denk ik. Weer terug naar de kleinere klassen van vroeger. Minder op elkaar gestapeld in trein, bioscoop of restaurant. Ik zie er voordelen in. Mensen die je kent, weet je van of ze gezond zijn. Aanraken zal daarin in probleem zijn op termijn. Voor de rest, beetje afstand graag.

Maar het gaat niet alleen voor vreemden, het gaat om iedereen met wie je niet onder 1 dak woont. Ik moet bv op 1.5 meter afstand blijven van mijn ouders, mijn zusje en al mijn vrienden, want ik woon alleen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:43

Ik vermoed dat dat losgelaten gaat worden. Niemand controleer of je thuis je ouders platknuffelt op termijn. Daar kies je dan beiden vrijwillig voor. :j Maar met vreemden, of zakelijk, niks mis mee voor mij. Ik kan wel leven met wat afstand in het openbare leven. Op termijn went het denk ik. En vinden veel hun weg daarin wel.

Ja het zal wat verandering vergen, vooral concerten, festivals ed zal een flinke klus worden dat voor elkaar te krijgen -O- maar prive in eigen huis kunnen ze toch niet controleren.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:51

Thuis kan je idd niet controleren. Ik merk het nu bij onze buren. Krijgen bijna dagelijks visite, gezellig met elkaar bbq-en, zitten boven op elkaar. En niet visite van dezelfde mensen maar van verschillende mensen, inclusief de opa's en oma's.
Wat heb je er dan niet van begrepen.. -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:52

De landen die het hebben over versoepelen zijn nog lang niet op het soepele punt dat NL heeft.
Ik zou het al heel fijn vinden als er in iedergeval een schoenenwinkel open gaat :D
Dat versoepelen in Oostenrijk betekend dat mensen weer op straat mogen lopen. Dat was in NL sowieso al niet verboden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:57

Sizzle schreef:
De landen die het hebben over versoepelen zijn nog lang niet op het soepele punt dat NL heeft.
Ik zou het al heel fijn vinden als er in iedergeval een schoenenwinkel open gaat :D
Dat versoepelen in Oostenrijk betekend dat mensen weer op straat mogen lopen. Dat was in NL sowieso al niet verboden.

Klopt helemaal Sizzle, dat klinkt voor ons alsof ze heel veel mogen, maar veel landen zijn na versoepeling nog steeds strenger dan nl.