Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:47

Hoe vind je een gat voor de droogmolen terug in je grasveld :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:20

0091 schreef:

Graven in je geheugen :P
(en dan overal prikken met een stokje, tot je 'm weer gevonden hebt)

Nadat dat dus één keer voorgekomen was, pak ik het tegenwoordig anders aan:

Ik leg hier in de tuin tegenwoordig een dikke kei op het gat, die kei gaat alleen weg als de droogmolen in het gat staat, of wanneer ik het gras wil maaien. Zo hou je het gat altijd zichtbaar :)

Edit, even foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:26

Lestrange01 schreef:
Weet iemand waar je in zuidholland in een mooi bos kan wandelen?

Het Panbos in Katwijk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 19:29

Een niet heel groot maar wel bijzonder bos:
staelduinse bos in Naaldwijk.

Staat helemaal vol met bunkers uit wo2. Ook andere overgebleven bouwwerken.
Meeste helemaal heel, andere beschoten.
Verdr ook veel plekken voor vleermuizen (in de bunker en nestkasten).
Het is niet groot, maar altijd wel indrukwekkend om te wandelen vind ik zelf.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:00

Ik heb net een pittig ongeluk voor mijn neus zien gebeuren. Overstekende snorscooter die een auto over het hoofd zag. 1 van de (2 scooter)jongens is na behandeling door de mmt-arts (heli) zonder mmt-arts met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Dat is op zich positief.

Ik heb een getuigenverklaring afgegeven en mijn telefoonnummer is ook genoteerd. Ik ga er vanuit dat het voor mij hiermee afgesloten is (anders dan eventuele verdere vragen) en dat ik niet meer hoor hoe het met de jongen gaat, klopt dit? (Ik ben het vergeten te vragen aan de agent).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:25

Iedereen over de miskraam opmerking; Bedankt voor de tips. Ze vertelde het me vandaag, en ondanks dat ik er al op was voorbereid, sprongen toch de tranen in mijn ogen. Ik heb gezegd dat ik het verschrikkelijk voor haar vind, en dat ik haar en haar partner sterkte wens met het verwerken. Ze waardeerde het, maar is er zelf eigenlijk wel koeltjes onder. Heb haar net ook nog geappt, dat ik erg werd overvallen door het nieuws en het zo sterk vind van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:34

Wat heftig, Mizora. Hopelijk herstelt hij snel en kan jij het goed verwerken. Ik weet het antwoord niet op je vraag, maar bokker Polly wellicht wel.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:27

APCIII schreef:
0091 schreef:

Graven in je geheugen :P
(en dan overal prikken met een stokje, tot je 'm weer gevonden hebt)

Nadat dat dus één keer voorgekomen was, pak ik het tegenwoordig anders aan:

Ik leg hier in de tuin tegenwoordig een dikke kei op het gat, die kei gaat alleen weg als de droogmolen in het gat staat, of wanneer ik het gras wil maaien. Zo hou je het gat altijd zichtbaar :)

Edit, even foto's gemaakt:

[ [url=m/yscj3h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8t5bvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o6gdmc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij steken er hier een stok in :')

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:27

Mizora schreef:
Ik heb net een pittig ongeluk voor mijn neus zien gebeuren. Overstekende snorscooter die een auto over het hoofd zag. 1 van de (2 scooter)jongens is na behandeling door de mmt-arts (heli) zonder mmt-arts met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Dat is op zich positief.

Ik heb een getuigenverklaring afgegeven en mijn telefoonnummer is ook genoteerd. Ik ga er vanuit dat het voor mij hiermee afgesloten is (anders dan eventuele verdere vragen) en dat ik niet meer hoor hoe het met de jongen gaat, klopt dit? (Ik ben het vergeten te vragen aan de agent).

Klopt, ivm de privacywetgeving mogen ze niks zeggen over het slachtoffer.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:07

Mizora schreef:

:(:) Hoe gaat het met jou?

Het is zo inderdaad 'afgesloten'.
Extra info: mocht er wat in de media verschijnen over de letsels, zoals 'slachtoffer heeft bot x gebroken', ga daar alsjeblieft niet blind op af. Regelmatig klopt dat niet met de werkelijkheid. Dat maakt het voor mij juist lastiger om het af te sluiten.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:17

Welke persoon dacht dat deze briefjes zouden helpen... :D
Afbeelding

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:21

Kookaburra schreef:
[ [url=m/Jwcp7D.png]Afbeelding[/url] ]

Iemand van 2 meter lang? :') (ik kom nooit bij Jumbo dus geen idee of je het dan zou kunnen zien)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:23

Ik ben zelf redelijk klein van stuk. Maar zo vallen de briefjes niet op :P
Met twee meter moet je het wel kunnen lezen ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:25

De hamvraag is denk ik waarom het nodig is om zo'n briefje überhaupt neer te moeten leggen... :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:35

Kookaburra schreef:
[ [url=m/Jwcp7D.png]Afbeelding[/url] ]

Want mensen snappen dit zonder briefje niet? :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:42

Dank jullie voor de antwoorden. Met mij gaat het redelijk tot goed, mijn hoofd zit er nog wel veel bij. Ik heb bij een kennis, waarbij hij en zijn partner op de 2 grote middelbare scholen hier lesgeven, gevraagd of, als ze er iets over mogen zeggen en het een leerling van 1 van deze scholen is, ze aan mij willen doorgeven wanneer hij uit het ziekenhuis is. Van de ene middelbare school heb ik al te horen gekregen dat het geen leerling is, de ander hadden ze nog geen antwoord van de directeur gehad. Deze laatste school is ook degene waar ik zelf op gezeten heb en voor stage les heb gegeven. Ik heb er ook bij gezet dat ik het ook begrijp als ze het niet door mogen geven. Als dit niets oplevert stop ik ook met rondkijken, maar dit zou toch nog helpen.

Behalve dat mijn hoofd het nog wel aan het processen is (maar dat is voor mij normaal met allerlei dingen), gaat het met de gewone dingen wel goed, zoals verwacht. Wat semi-onverwacht was, was dat daar heen fietsen om te gaan wandelen, zoals ik dat gisteravond ook deed (ik wilde het fietspad op waar de scooter vandaan kwam, daarvoor moest ik beide rijstroken oversteken en aangezien ik een auto achter me had, er een tegenligger en een scooter aan kwam, was ik al bezig in de berm te gaan terwijl ik zorgvuldig in de gaten hield hoe alles bewoog. De tegenliggende auto schepte de scooter toen die er vlak voor overstak) en het daadwerkelijke wandelen daar wel een drempel was en ik vanmorgen en vanavond bijna met knikkende knieën deed. Triggers als een auto achter me en dan een tegenligger, of tijdens het wandelen op het fietspad van die jongens op snorscooter die toeterden, of waarbij de uitlaat van de scooter knalde, triggerde weer het geluid van de klap en de jongen die daar op de grond lag.

Het scheelt voor mij wel dat ik in mijn ogen correct gehandeld heb. Er werd geroepen 'bel 112' door verschillende personen, dus ik heb duidelijk de vraag gesteld 'wie belt er 112?' En daarna bevestigt 'jij belt 112' en zo verliep het dus ook. Bij beide slachtoffers de ademhaling gecontroleerd, het lichte slachtoffer nog wat aangestuurd dat hij wat langer bleef liggen en verder fietsers aangestuurd dat ze niet moesten blijven kijken, nog even de automobilist wat vriendelijk aangesproken, terwijl per slachtoffer 4-5 anderen zich met hen bemoeiden en 2 anderen al het verkeer aanstuurden. Daar voegde ik toch niets meer toe.

Maar goed, ik wil daar toch blijven wandelen, en dus van ik zowel vanmorgen als vanavond gegaan. En dat wil ik de komende week steeds doen, totdat het weer min of meer normaal is en niet steeds een schrikreactie of flashback oproept. Dat duurt waarschijnlijk een keer of 10-15 is mijn ervaring. Gelukkig dus daar buitenom nauwelijks last.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:46

Kan een goed passend zadel schuiven met opstappen?

Mij lijkt van wel, maar het is een vraag die bij me opkwam vandaag.
Afgelopen najaar is op mijn Fell pony een wintec zadel aangemeten, maar ik kan eigenlijk niet vanaf de grond opstappen zonder dat het zadel
mijn kant op schuift.
Nou is pony ook echt wel breed, rondgeribt en zonder hoge schoft, dus mij lijkt dat het dan niet meteen betekent dat het zadel niet past?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:48

gerlindie schreef:
Kan een goed passend zadel schuiven met opstappen?

Mij lijkt van wel, maar het is een vraag die bij me opkwam vandaag.
Afgelopen najaar is op mijn Fell pony een wintec zadel aangemeten, maar ik kan eigenlijk niet vanaf de grond opstappen zonder dat het zadel
mijn kant op schuift.
Nou is pony ook echt wel breed, rondgeribt en zonder hoge schoft, dus mij lijkt dat het dan niet meteen betekent dat het zadel niet past?

Ja, dat kan.

Zeker bij heel rondgeribte paarden met weinig schoft.
Nou ben ik sowieso wel van het opstappen vanaf krukje oid :)

Schuift je zadel niet, beter voor de paardenrug en het zadel. En makkelijker voor jezelf. Als je paard stil blijft staan dan :))

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:54

Ben ik het helemaal mee eens *D

Maar pony had de laatste tijd opstapproblemen, dus met heel veel geduld en oefenen kan ik nu met krukje in elk geval weer ontspannen opstappen.
Echter wil ik graag ook veilig zonder krukje kunnen opstappen, ze heeft namelijk de neiging om nu met haar achterbeen te trappen wanneer je van de grond afzet.
En op buitenrit ofzo wil ik ook kunnen opstappen.

Het probleem is alleen dat ze schrikt van snelle bewegingen, dus eigenlijk kan ik me niet vanaf de grond de lucht in gooien zeg maar, zodat mijn zwaartepunt meteen boven haar rug komt.
Maar als ik mezelf langzaam optrek, schuift het zadel dus zo erg dat ik er ook niet op kom/niet wil doorzetten :+
Kan ook moeilijk de singel zo strak doen dat ze geen bloedsomloop meer heeft ofzo :Y)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:56

M'n vorige zadel schoof heel erg bij het opstappen, in theorie zou die moeten passen en toch was het drama met dat zadel. Nu sinds een paar maanden een ander zadel wel zelfde boommaat en niks geen geschuif. Ik stap op met een krukje. Ik was ook van mening dat een goed passend zadel wel kan schuiven maar ik ben daar geheel van terug gekomen. En ja mijn paard is rondgeribt en weinig schoft.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:02

gerlindie schreef:
Ben ik het helemaal mee eens *D

Maar pony had de laatste tijd opstapproblemen, dus met heel veel geduld en oefenen kan ik nu met krukje in elk geval weer ontspannen opstappen.
Echter wil ik graag ook veilig zonder krukje kunnen opstappen, ze heeft namelijk de neiging om nu met haar achterbeen te trappen wanneer je van de grond afzet.
En op buitenrit ofzo wil ik ook kunnen opstappen.

Het probleem is alleen dat ze schrikt van snelle bewegingen, dus eigenlijk kan ik me niet vanaf de grond de lucht in gooien zeg maar, zodat mijn zwaartepunt meteen boven haar rug komt.
Maar als ik mezelf langzaam optrek, schuift het zadel dus zo erg dat ik er ook niet op kom/niet wil doorzetten :+
Kan ook moeilijk de singel zo strak doen dat ze geen bloedsomloop meer heeft ofzo :Y)

Heel veel oefenen qua beweging om je paard heen :j

Wij hebben er 1 die ook veel spanning had bij op en afstappen.
Zelfs na het inrijden op een trainingsstal bleef dat een puntjr van aandacht.

We zijn gaan oefenen met een teddybeer, die we inmiddels tegen 'm aan kunnen gooien en op zn zadel kunnen laten ploffen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:27

Mizora schreef:
Dank jullie voor de antwoorden. Met mij gaat het redelijk tot goed, mijn hoofd zit er nog wel veel bij. Ik heb bij een kennis, waarbij hij en zijn partner op de 2 grote middelbare scholen hier lesgeven, gevraagd of, als ze er iets over mogen zeggen en het een leerling van 1 van deze scholen is, ze aan mij willen doorgeven wanneer hij uit het ziekenhuis is. Van de ene middelbare school heb ik al te horen gekregen dat het geen leerling is, de ander hadden ze nog geen antwoord van de directeur gehad. Deze laatste school is ook degene waar ik zelf op gezeten heb en voor stage les heb gegeven. Ik heb er ook bij gezet dat ik het ook begrijp als ze het niet door mogen geven. Als dit niets oplevert stop ik ook met rondkijken, maar dit zou toch nog helpen.

Behalve dat mijn hoofd het nog wel aan het processen is (maar dat is voor mij normaal met allerlei dingen), gaat het met de gewone dingen wel goed, zoals verwacht. Wat semi-onverwacht was, was dat daar heen fietsen om te gaan wandelen, zoals ik dat gisteravond ook deed (ik wilde het fietspad op waar de scooter vandaan kwam, daarvoor moest ik beide rijstroken oversteken en aangezien ik een auto achter me had, er een tegenligger en een scooter aan kwam, was ik al bezig in de berm te gaan terwijl ik zorgvuldig in de gaten hield hoe alles bewoog. De tegenliggende auto schepte de scooter toen die er vlak voor overstak) en het daadwerkelijke wandelen daar wel een drempel was en ik vanmorgen en vanavond bijna met knikkende knieën deed. Triggers als een auto achter me en dan een tegenligger, of tijdens het wandelen op het fietspad van die jongens op snorscooter die toeterden, of waarbij de uitlaat van de scooter knalde, triggerde weer het geluid van de klap en de jongen die daar op de grond lag.

Het scheelt voor mij wel dat ik in mijn ogen correct gehandeld heb. Er werd geroepen 'bel 112' door verschillende personen, dus ik heb duidelijk de vraag gesteld 'wie belt er 112?' En daarna bevestigt 'jij belt 112' en zo verliep het dus ook. Bij beide slachtoffers de ademhaling gecontroleerd, het lichte slachtoffer nog wat aangestuurd dat hij wat langer bleef liggen en verder fietsers aangestuurd dat ze niet moesten blijven kijken, nog even de automobilist wat vriendelijk aangesproken, terwijl per slachtoffer 4-5 anderen zich met hen bemoeiden en 2 anderen al het verkeer aanstuurden. Daar voegde ik toch niets meer toe.

Maar goed, ik wil daar toch blijven wandelen, en dus van ik zowel vanmorgen als vanavond gegaan. En dat wil ik de komende week steeds doen, totdat het weer min of meer normaal is en niet steeds een schrikreactie of flashback oproept. Dat duurt waarschijnlijk een keer of 10-15 is mijn ervaring. Gelukkig dus daar buitenom nauwelijks last.
Goed gehandeld inderdaad, mag je best trots op zijn. :j Hopelijk zakt de angst snel weer. :(:)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:08

Mizora schreef:

Jeetje wat een schrik, maar inderdaad goed gehandeld! Om op je initiële vraag terug te komen, mocht er een proces komen over aansprakelijkheid voor de schade dan zou je als getuige opgeroepen kunnen worden, maar meestal komen verzekeraars wel wat overeen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:14

Ik heb enorm vaak tijdens het rijden (na 30/45 minuten) dat de buitenkant van mijn voeten gaan "slapen" :+
Dus ik krijg een gevoelloze kleine teen etc. Erg vervelend want daardoor heb ik soms geen lekkere stijgbeugeldruk. Ik heb dit op meerdere paarden en meerdere zadels..
Hoe kan dit?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:29

Silenna schreef:
Ik heb enorm vaak tijdens het rijden (na 30/45 minuten) dat de buitenkant van mijn voeten gaan "slapen" :+
Dus ik krijg een gevoelloze kleine teen etc. Erg vervelend want daardoor heb ik soms geen lekkere stijgbeugeldruk. Ik heb dit op meerdere paarden en meerdere zadels..
Hoe kan dit?

Kan het zijn dat je schoen/laars te strak zit?
Het klinkt me bekend, ik had zoiets bij het skien, dacht elke keer dat mijn sok tussen mijn tenen was komen te zitten. Daar bleek mijn skischoenen dus te strak te zitten. Binding een tandje losser en het was opgelost.