[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:57

Klopt. Momenteel werk ik niet, heb mijn ontslag gegeven vanwege discriminatie en pesten. Hij werkt wel niet in de richting die hij heeft gestuurd en is begonnen aan een €3.5 bruto per uur meer dan normaal het startloon is. Dus ontzettend veel geluk gehad. Mij willen ze er zelfs niet voor aannemen terwijl ik perfect in staat ben om dezelfde job te doen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:22

Dat zin sowieso iets op dit moment. Ik ken weinig mensen die werken in wat ze studeerden. Dan vertellen we kinderen: je kunt alles worden wat je wil. Maar eigenlijk helpt dat totaal niet want de opties zijn eindeloos en kiezen moet je toch. En dan studeer je iets, is daar geen job in, ga je iets totaal anders doen en maakt daar een karriere uit.
Mijn vriend heeft het daar erg lastig mee, ze zeiden hem dat zijn opleiding de toekomst is, en hij kan er geen werk in vinden. Als je er werk in vindt is het omdat de ‘concurrentie’ je aanneemt (gaat over milieu, en dan neemt een olie bedrijf je).
Zouden ze veel beter duidelijk moeten maken aan kinderen wat mij betreft. Maar ik ben geen minister van onderwijs natuurlijk :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:18

Maar t is ook wel heel lastig om rond je 16-18 te kiezen wat je de rest van je leven wilt doen. Dan heb je vaak wel een idee waar je interesse ligt maar hoe het werk is en of het echt allemaal zo leuk is als verwacht moet je in de praktijk ervaren. En soms staat een bepaalde branche te springen om mensen, kies je daarop de studie uit en 5 jaar later staat het er allemaal heel anders voor. Is ook niet altijd te voorspellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:46

Het zijn ook altijd diezelfde opleidingen die gepromoot worden om dat hoge loon op te strijken met die dikke auto etc.
Mensen kijken ontzettend vaak heel vreemd als ze horen dat mijn vriend dus in de baggerwereld zit met een Master Geografie. Haast niemand verwacht dat je met een studie Aardrijkskunde best nog heel wat kanten op kan en dat dat ook wel jobs zijn waar aardig in te verdienen valt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:03

Hoe de verdeling man vrouw is, is enorm afhankelijk van hoe en waar je je partner leert kennen.
Bijna al onze vrienden hebben hun partner tijdens hun beroepsleven of studie leren kennen en zitten daarmee op een vergelijkbaar loon. Bij ons is dat ook zo. Daarom hebben onze vrienden ook bijna allemaal evenveel aandeel in het thuisblijven.
In de kroeg is de kans dat een hoogopgeleide vrouw een handwerker treft en trouwt is gemiddeld minder hoog waarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:06

Parship.be was dat bij ons :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:31

Ik heb 'm leren kennen in de kroeg. Zat in een "groepje" waar ik soms mee optrok via een gewone vriend. Hij kwam er een keer op een avond spontaan bij en toen pas kwam ik erachter dat 1 van de kerels die ik al een goed jaar kende een broer had van mijn leeftijd :')
Dus eigenlijk gewoon op de goeie plek op het goeie moment. Die groep was qua schoolverleden nogal gemengd: de meesten deden wel hogeschool of unief of hadden dat gedaan. Nu werken we allemaal alweer een aantal jaar. Niet iedereen heeft zijn studie afgemaakt en hoewel we allemaal prima onze boterham verdienen sijpelt het soms toch wel door dat er wat financiële verschillen zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:44

Ik ben de hoofdverdiener thuis, zelfs met mijn 4 dagen tegen zijn 5 dagen. Elkaar in de discotheek opgescharreld :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:50

Ik verdien meer dan al mijn vrienden, op 1 na. Hij heeft ook wel echt een heel goede en gevaarlijke baan moet ik zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:26

Ik verdien ook goed, meer dan mijn zusje en zwager samen :+ Ik merk dat nu eigenlijk pas omdat mensen allemaal schrikken wat ik in mijn eentje voor huis kan kopen (en daarmee zit ik nog lang niet aan de max wat ik kan lenen :') )
Ik keek altijd op tegen een kennis die op een baggerschip zit, maar kwam er dus laatst achter dat zijn kale loon fors lager is dan het mijne. De toeslagen maken zijn baan wel aantrekkelijk, maar daarvoor is hij ook het halve jaar van huis en ik werk gewoon 36 uur :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:29

Relaxed schreef:
Ik verdien ook goed, meer dan mijn zusje en zwager samen :+ Ik merk dat nu eigenlijk pas omdat mensen allemaal schrikken wat ik in mijn eentje voor huis kan kopen (en daarmee zit ik nog lang niet aan de max wat ik kan lenen :') )
Ik keek altijd op tegen een kennis die op een baggerschip zit, maar kwam er dus laatst achter dat zijn kale loon fors lager is dan het mijne. De toeslagen maken zijn baan wel aantrekkelijk, maar daarvoor is hij ook het halve jaar van huis en ik werk gewoon 36 uur :+

Wat doe jij precies? Waar kan ik me inschrijven? :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:43

Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:57

100% accuraat :') *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:00

Iew Bud Light?
Dat kan beterrrrrr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:07

Ik had vannacht gedroomd dat ik 6 uur lang op drie jonge kinderen moest passen. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:33

Al bekomen van jou trauma? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:50

Nee ik ben nog steeds van mijn apropos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:23

:(:)

Zaterdag op mijn 6 jarige neefje passen , kijk er enorm tegenop -O- .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:24

De hele dag?Wat ga je doen met hem(niet in de kast opsluiten)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:25

Als afgestudeerde docent komt mijn salaris nog niet in de buurt van dat van mijn partner met z'n mbo :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:26

Rebecca schreef:
:(:)

Zaterdag op mijn 6 jarige neefje passen , kijk er enorm tegenop -O- .

Afzeggen en uberhaupt nee leren zeggen tegen je familie als ze je daar mee op willen zadelen. Ze zoeken maar 'n andere gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:26

Britta31 schreef:
De hele dag?Wat ga je doen met hem(niet in de kast opsluiten)

Van 11 tot 5 gelukkig

Heb een kelder _O-

Maar kan hem uitlaten :j

Hmm ben de allerlaatste optie , max 1x per jaar aan de beurt omdat zus het weet. Toch kijk ik er tegenop :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:32

Ja,verstoppertje spelen.Is er niet een kinderboederij in de buurt.Ga je eerst een frietje eten,dan de boerderij en nog een ijsje.Of frietjes halen,dan een leuke en lange film kijken en een ijsje uit de vriezer.Een binnenspeeltuin raad ik je niet aan.Of koop kleurtjes en een kleurboek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:33

Als ik op de kinderen van vrienden moet passen neem ik altijd een leuke film mee :j
Lekker rustig en ik vind het zelf vaak ook nog leuk.
Ik heb laatst Nightmare before Christmas weer eens zitten kijken met hen, die film blijft heerlijk <3

Bordspelletjes begin ik niet meer aan want een van de twee kan niet tegen haar verlies en begint dan te janken en te gillen enzo. Zelfs een co-op spel geprobeerd maar dat concept snapte ze niet dus toen ze iets af moest geven aan haar broertje begon ze ook te jengelen enzo :') (co-op betekent dus dat je samenwerkt tegen 'het bord' ipv dat je tegen elkaar speelt)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:35

Of een super enge film.Leuk voor de ouders s'nachts.