Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:18

Nayomie schreef:
welmoed__ schreef:
Ik krijg ook zo vaak een dm met de vraag, vriendjes worden? Daar reageer ik al niet eens op, die wil me dus alleen volgen als ik ook terug volg. Dat vind ik echt schooien om volgers en daar hou ik niet van.

Dit. Of DM's om een post te liken en te reageren. Moeilijk irritant. Iemand hier op bokt deed dit ook, ben ik gaan ontvolgen want het was én eenzijdig en bloedirritant. :')
En lijkt nu likes gekocht te hebben. Lol.

Makes me curious :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:55

Nayomie schreef:
welmoed__ schreef:
Ik krijg ook zo vaak een dm met de vraag, vriendjes worden? Daar reageer ik al niet eens op, die wil me dus alleen volgen als ik ook terug volg. Dat vind ik echt schooien om volgers en daar hou ik niet van.

Dit. Of DM's om een post te liken en te reageren. Moeilijk irritant. Iemand hier op bokt deed dit ook, ben ik gaan ontvolgen want het was én eenzijdig en bloedirritant. :')
En lijkt nu likes gekocht te hebben. Lol.

Of volgers die je overal in win-acties gaan taggen echt zooooooooo irritant! Doe dat maar lekker bij je echte vrienden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:56

Qimm schreef:
Nou zit ik zelf al een tijdje te twijfelen om iemand te ontvolgen, hij bewerkt zijn foto's net wat te fanatiek na, maaaarrrr hij is altijd heel betrokken, altijd een like, regelmatig een comment en vaak reacies op mijn story. Dus ik vind het dan een beetje banketstaaf ofzo :')

Gewoon dempen en alleen af en toe een reactie of like terug als een foto beter is (en minder bewerkt), dan juist compliment geven dat je het heerlijk natuurlijk vind of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:32

Ik klim langzaam omhoog met volgers (663 *\o/* ) en heb ook geregeld ook mensen die mij ontvolgen. Laatst ook 1 die mij in 1 week tijd 3x volgde en, ik weet zijn naam niet meer, weer ontvolgde. Alsof ik hem dan wel ga volgen, zijn content sprak mij echt NIET aan :)) Ik denk altijd; als jij mij ontvolgd, dan heb ik weer een publiek dat weer iets beter bij mij past.

Volgens mij zou je ook zo 'moeten' denken, helemaal als je een bedrijf hebt. Mensen die ontvolgen zijn mensen die toch geen betaalde dienst van je gaan afnemen. Die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Je kunt toch niet iedereen plezieren :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:39

Ik volg vooral Nederlandse paarden accounts, maar ook accounts die ik leuk vind. Zo volg ik een paar tekenaars e.d. Ik ga niet volgen om volgers te krijgen. Ik heb mijn account voor de leuk. Als je het leuk vind om te volgen doe je dat. En anders ontvolg je weer. Zo doe ik dat ook met de mensen die ik volg. Als iemand toch niet zo leuk is om te volgen of nooit wat post, dan ontvolg ik ze ook maar weer. :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:53

Spruit schreef:
Ik klim langzaam omhoog met volgers (663 *\o/* ) en heb ook geregeld ook mensen die mij ontvolgen. Laatst ook 1 die mij in 1 week tijd 3x volgde en, ik weet zijn naam niet meer, weer ontvolgde. Alsof ik hem dan wel ga volgen, zijn content sprak mij echt NIET aan :)) Ik denk altijd; als jij mij ontvolgd, dan heb ik weer een publiek dat weer iets beter bij mij past.

Volgens mij zou je ook zo 'moeten' denken, helemaal als je een bedrijf hebt. Mensen die ontvolgen zijn mensen die toch geen betaalde dienst van je gaan afnemen. Die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Je kunt toch niet iedereen plezieren :D

Jouw account is zo leuk en leerzaam. Wij hebben zelf ook koeien (bunny :D) en ik volg je al voor ik wist dat je ook op bokt zat. Echt leuk! En ik ben jaloers op je brood... Wou dat ik tijd en geduld had om mee daar in te verdiepen...

Mariett
Blogger

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:45

Hey!
Ik kwam er net achter dat ik ineens een account volg. Enige probleem is dat ik hem zelf nooit ben gaan volgen. Het is een priveaccount zonder berichten, dus ik heb ook niet per ongeluk op ‘volgen’ geklikt omdat ik een post van ze tegen kwam.
Ik vind het heeel apart en heb ze gerapporteerd en mn wachtwoord voor de zekerheid veranderd. Heeft iemand een idee wat het is en hoe het kan? Let vooral ook op de spelfout in de naam.. heel vreemd.
Afbeelding

Dit was de story die ze open hadden.
Afbeelding

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:50

wellicht een gehackt account?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:54

Ja dat denk ik ook.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 08:59

Ze hadden ook een hele buts volgers, waarvan dus 8 gemeenschappelijk. Allemaal relatief grote accounts. Volgens een van die mensen (ik had er een paar even een pb’tje gestuurd, omdat ik ook dat dat het gehackt was) vertelde dat dit wel vaker gebeurd, en dat dit het resultaat is als mensen van die volgers kopen? Dan worden dus een aantal willekeurige accounts uitgekozen die je gaan ‘volgen’, ook al willen ze dat zelf niet.

Vreemd is het wel.

Edit: ik had trouwens ook zo’n last van die groepen waar ik steeds aan toegevoegd was! Super irritant en meerdere keren per dag. Nou heb ik een bedrijfsaccount van mijn privéaccount gemaakt en nu kan ik mn chatberichten beheren. Nu kunnen alleen mensen die ik volg me toevoegen aan groepen :D Hoop dat dat helpt. Anders ga ik misschien gewoon instellen dat alleen mensen die ik volg me überhaupt berichten kunnen sturen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:28

I need some help! Ik kan het 'ontdekken' niet meer vinden, is dat verhuisd?

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:47

Bij mij zit het nog gewoon onder het vergrootglas.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:53

Ik heb ineens op 1 dag 300 volgers bij, terwijl ik amper meldingen van nieuwe volgers gekregen heb :?
Ik klaag niet :D , maar opvallend is het wel.

Marriett, goede tip om die chatberichten te beheren, ga ik ook aanpassen want al die groepen zijn vreselijk irritant!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:19

Is er nog ergens een plekje in een actieve pod op insta?

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:50

Daar ben ik ook naar opzoek ^^

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:16

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik krijg dagelijks dit soort berichten als hier onder:

Afbeelding

Dit gaat nu al een tijdje zo,
Het zijn elke keer groepen met links. Ik heb nog nooit een link geopend en ben ik ook zeker niet van plan.
Ik heb al meerdere keren de berichten als spam gemeld, en vervolgens het account geblokkeerd.
Ook heb ik mijn account al omgezet naar prive op de hoop dat het dan zou stoppen maar helaas. Ik blijf nog steeds dit soort berichten ontvangen. Iemand enig idee wat ik hier verder tegen zou kunnen doen?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:19

AmyJames:

Mariett schreef:
Ik had trouwens ook zo’n last van die groepen waar ik steeds aan toegevoegd was! Super irritant en meerdere keren per dag. Nou heb ik een bedrijfsaccount van mijn privéaccount gemaakt en nu kan ik mn chatberichten beheren. Nu kunnen alleen mensen die ik volg me toevoegen aan groepen :D Hoop dat dat helpt. Anders ga ik misschien gewoon instellen dat alleen mensen die ik volg me überhaupt berichten kunnen sturen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 20:26

Ik verwijder gewoon 1x per dag mijn berichtverzoeken. Kijk natuurlijk wel wat er tussen zit. Maar verder is het met de alles verwijderen dikke prima.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:36

Lau schreef:
Ik verwijder gewoon 1x per dag mijn berichtverzoeken. Kijk natuurlijk wel wat er tussen zit. Maar verder is het met de alles verwijderen dikke prima.

Dit doe ik ook, krijg ook regelmatig van die verzoeken.... Direct in de prullenbak.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:04

Mijn paarden account gaat de laatste tijd echt teleurstellend drama. Blijf een beetje rond de 300 likes met 6000 volgers, me volgers nemen meer af dan dat er nieuwe bij komen.

Mijn puppy account daarin tegen doet het aardig leuk, groeit rustig doen. Veel likes en het leukste van alles is dat ik door meerdere fotograven ben benaderd voor portfolio shoots. Ze is dan ook wel erg knap al zeg ik het zelf.

op mijn puppy account krijg ik wel enorm veel reacties met van die rot accounts dat ze willen samenwerken, ik moet alleen het hoofd account maar te dmén.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:08

Ik meld me hier ook maar even. Mijn acc is @charlotteremm

Alleen weet ik niet goed wat ik ermee aan moet :') . Ik post zowel over mijn paard, hond, varkens en motor. Occasioneel foto’tje van mezelf en vriendlief oid.

Veel te gevarieerd dus :Y) . Voor alles apart een insta aanmaken vind ik niet echt ‘n idee. Verder zijn mijn paarden-varkens-hond op zich wel onder 1 account te scharen. Maar daar komt m’n motor dan ook weer af en toe tussen gepiept :') en zou ‘t op zich spijtig vinden daar niks meer over te posten.

Motor-acc apart opsplitsen is in de zomer misschien wel haalbaar, maar in de winter rijd ik niet zo vaak dus heb ik ook niet regelmatig nieuwe foto’s.

Tips altijd welkom!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:12

Op de insta van mijn hond krijg ik idd ook veel reacties van die “samenwerkings” accounts, die ik niks mee.

Ik post ook over vanalles,.. ik vind dat wel leuk, zo gevarieerd.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:24

Noblesse_ schreef:
Ik meld me hier ook maar even. Mijn acc is @charlotteremm

Alleen weet ik niet goed wat ik ermee aan moet :') . Ik post zowel over mijn paard, hond, varkens en motor. Occasioneel foto’tje van mezelf en vriendlief oid.

Veel te gevarieerd dus :Y) . Voor alles apart een insta aanmaken vind ik niet echt ‘n idee. Verder zijn mijn paarden-varkens-hond op zich wel onder 1 account te scharen. Maar daar komt m’n motor dan ook weer af en toe tussen gepiept :') en zou ‘t op zich spijtig vinden daar niks meer over te posten.

Motor-acc apart opsplitsen is in de zomer misschien wel haalbaar, maar in de winter rijd ik niet zo vaak dus heb ik ook niet regelmatig nieuwe foto’s.

Tips altijd welkom!

Haha ik heb ook zo'n allegaartje account hoor. Alleen wel een aparte gemaakt voor mijn kip :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:56

wilmatj schreef:
Mijn paarden account gaat de laatste tijd echt teleurstellend drama. Blijf een beetje rond de 300 likes met 6000 volgers, me volgers nemen meer af dan dat er nieuwe bij komen.

Mijn puppy account daarin tegen doet het aardig leuk, groeit rustig doen. Veel likes en het leukste van alles is dat ik door meerdere fotograven ben benaderd voor portfolio shoots. Ze is dan ook wel erg knap al zeg ik het zelf.

op mijn puppy account krijg ik wel enorm veel reacties met van die rot accounts dat ze willen samenwerken, ik moet alleen het hoofd account maar te dmén.

Het is jammer dat je niet wat dichterbij woont, anders had ik je pup ook graag voor me lens gehad. :o

Die samenwerkings reacties krijg ik ook vaak op Floyd zijn insta, soms geef ik ze een reactie met een middelvinger emoticon. Ben ik nu slecht? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:01

wilmatj schreef:

Hier gaan de volgers ook in rechte lijn naar beneden :j
Ben natuurlijk ook niet erg actief, maar ik weet niet of het nog zou opgebouwd kunnen worden door wel weer actief te zijn. Sommige dagen heb ik daar zin in om er wat van te maken, andere dagen niet :+

Op zich vind ik het idee achter instagram leuk (foto's laten zien en mooie foto's kijken/liken bij anderen) maar ik heb het idee dat je er zo veel in moet steken om er wat uit te halen, het lijkt wel bijna een fulltime job, en zoveel tijd wil & kan ik er niet in steken. Natuurlijk ben je daartoe niet verplicht, maar dat zie je dan weer terug in je account, en dan is het ook niet erg leuk natuurlijk.

Ik geraak niet eens meer aan 100 likes op een foto, en ik weet nu niet of dit komt door de inactiviteit van mezelf, of omdat het steeds maar hetzelfde is wat er geplaatst wordt.