XxLiEsJuHhxX schreef:Prairy, Ik hoop dit jaar met sommige dingen ook een jaar voorraad te kunnen maken.
Kwa pressure canning. Ik kan nooit goed vinden welke pannen ze daar nu voor gebruiken![]()
Sinds dit jaar wel een weckketel dus nog genoeg dingen die ik wel al echt in kan gaan maken nu en van het najaar op de rommelmarkt hier een hele doos met potten op de kop getikt dus ik kan wel het een en ander gaan maken
Er is in Nederland nu 1 dame die daar een bedrijfje voor opgericht heeft en een lading besteld heeft en nu een lading onderweg heeft op de boot, bij die laatste zit de mijne hopelijk ook bij. Die zou ergens half maart beschikbaar moeten zijn.
Anders kun je ze via Amazon bestellen maar dan ben je ook een bak geld kwijt aan douane kosten etc, plus reserve onderdelen is wat lastiger.
Ze gebruiken in de videos die ik nu kijk vaak een Presto 23quartz pan, of een All American. Die Presto kan 2 lagen van de kleinere potten van ca 0,5l in.
Ik zie ze ook wel een elektrische gebruiken maar ja, 110v, dat schiet hier niet op

Ik ga zondag een grote voorraad potten scoren dus dan kan ik gelijk aan de slag

Samirah, waar heb jij die pressure canner vandaan en wat heb je ervoor betaald? Welke potten gebruik je?