Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:00

iirrssjjee schreef:
Janine1990 schreef:

En hoe wilde je geld erbik storten zonder pas?? :')

Bij een huis gaat het anders hoor...

Ik heb mijn pas niet nodig om mijn geld op mn spaarrekening te zetten? Gaat gewoon iedere maand automatisch, online.

En waarom gaat het anders bij een huis? Ik heb 2 jaar geleden er eentje gekocht namelijk en heb gewoon geld van mijn spaarrekening gebruikt voor de koop....

En hoe zet je het terug op je lopende rekening?

Je bent een Belg denk ik? Hier gaat het geld naar de notaris en wordt je hypotheek beschreven. Van spaargeld een huis kopen is hier zeer zeldzaam. En dan gaat het alsnog via de notaris. Als ik mijn huis verkoop regelt de notaris dat met mijn hypotheekverstrekker. Restwaarde gaat dan ook eerst naar de notaris die het vervolgens naar mij overmaakt als ik het niet vergis.

Vorig jaar zelf een huis gekocht en daar heb ik geen transactie voor hoeven doen.

Daarbij als ik iets van mijn spaargeld koop, moet ik het toch echt eerst naar mijn lopende rekening boeken. Van mijn spaarrekening kan het niet naar andere rekeninghouder dan ikzelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:01

xSCWx schreef:
Janine1990 schreef:
[ [url=m/0qhPKO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit van één mug? Echt megaveel... :/

Een mug drinkt niet zoveel; 5 microliter maar (een druppel is ongeveer 50 microliter) dus 10x zo groot.
Lijkt me meer van wat anders, alsof iemand met een bloedneus heeft geniest of stevig uit geademd.
Of een hond op zijn tong gebeten en dan hijgen (heeft mijn hond eens gehad en zag er net zo uit).

Nog geen huisdieren, ben alleen en heb geen bloedneus gehad of iets...

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:41

Bijzonder dan Janine maar dit is niet van een mug :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:54

Janine1990 schreef:
iirrssjjee schreef:

Ik heb mijn pas niet nodig om mijn geld op mn spaarrekening te zetten? Gaat gewoon iedere maand automatisch, online.

En waarom gaat het anders bij een huis? Ik heb 2 jaar geleden er eentje gekocht namelijk en heb gewoon geld van mijn spaarrekening gebruikt voor de koop....

En hoe zet je het terug op je lopende rekening?

Je bent een Belg denk ik? Hier gaat het geld naar de notaris en wordt je hypotheek beschreven. Van spaargeld een huis kopen is hier zeer zeldzaam. En dan gaat het alsnog via de notaris. Als ik mijn huis verkoop regelt de notaris dat met mijn hypotheekverstrekker. Restwaarde gaat dan ook eerst naar de notaris die het vervolgens naar mij overmaakt als ik het niet vergis.

Vorig jaar zelf een huis gekocht en daar heb ik geen transactie voor hoeven doen.

Daarbij als ik iets van mijn spaargeld koop, moet ik het toch echt eerst naar mijn lopende rekening boeken. Van mijn spaarrekening kan het niet naar andere rekeninghouder dan ikzelf.

Nee hoor gewoon van NL. Een huis kopen zonder spaargeld kan (eigenlijk) gewoon niet op dit moment. Maar goed onnodige discussie. Aangezie het bij elke bank anders gaat. Ik betaal niks voor mijn rekeningen namelijk (alleen voor mijn extra rekeningen, zoals gezamenlijk enz.).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:07

Maar zonder spaargeld is iets anders dan van het spaargeld. Ik had ook flink spaargeld. Deel daarvan ging in kosten koper, kleine 10k geloof ik. De rest in het klussen.

Ik heb het aankoopbedrag nooit op mijn rekening gehad. Dat heeft de bank overgemaakt aan de notaris die het overmaakte naar de bank van de verkoper die van zijn bank de meerwaarde heeft ontvangen.

Ik betaal wel voor al mijn rekeningen. 3 x rabo en 1 x abn. Staat gewoon maandelijks op de rekening. Bij beide banken heb ik een scanner nodig om iets over te maken.

Ik kan overigens wel automatisch sparen als ik dat zou willen. Maar de andere kant om, heb jij ook geen pas nodig wanneer je geld naar je lopende rekening zet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:09

SavannahNx schreef:
Bijzonder dan Janine maar dit is niet van een mug :j

Net super grondig aan het schoonmaken geweest. Op een paar langpootspinnen na heb ik niets raars gevonden.

Afgelopen weken wel heel veel enorm grote vliegen in huis gehad. Maar die zijn allemaal dood gegaan en niet weer nieuwen gespot.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:28

Janine1990 schreef:
Maar zonder spaargeld is iets anders dan van het spaargeld. Ik had ook flink spaargeld. Deel daarvan ging in kosten koper, kleine 10k geloof ik. De rest in het klussen.

Ik heb het aankoopbedrag nooit op mijn rekening gehad. Dat heeft de bank overgemaakt aan de notaris die het overmaakte naar de bank van de verkoper die van zijn bank de meerwaarde heeft ontvangen.

Ik betaal wel voor al mijn rekeningen. 3 x rabo en 1 x abn. Staat gewoon maandelijks op de rekening. Bij beide banken heb ik een scanner nodig om iets over te maken.

Ik kan overigens wel automatisch sparen als ik dat zou willen. Maar de andere kant om, heb jij ook geen pas nodig wanneer je geld naar je lopende rekening zet?

Nop. Ik kan gewoon online mijn geld overmaken van de ene naar de andere rekening, zonder pas of scanner (ING).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:18

bzquinto schreef:
Laatst heeft mijn zwager een insect dood geslagen het leek in eerste instantie op een hele grote vlieg. Er kwamen hierna honderden beestjes uitgelopen rood van kleur , geen vleugeltjes een soort van kleine spinnetjes.
Het insect zelf had vrij grote vleugels maakte een hard zoemgeluid en had 6 pootjes. Beestje gelijk naar buiten gedaan in alle haast omdat het krioelden van de beestjes dus heb er helaas geen foto van
Misschien een vage beschrijving maar vroeg me toch af wat voor beest dit was
Iemand een idee?

Kan van alles zijn geweest met die omschrijving. Veel insecten dragen regelmatig hele ladingen meeliftende mijten mee. Doodgravers (kevers) staan er bekend om, maar ook hommels kunnen bijvoorbeeld een flinke lading gasten bij zich dragen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:56

Stel je koopt een geschikt busje en je wilt hier zelf een rolstoelbus van maken. Mag dit of moet je hier iets extra coor hebben qua toestemming ofzo?
Edit: dit kan ook voor bijv alleen een scootmobiel achterin zetten, natuurlijk met juiste vastzet mogelijkheden, of een rolstoel zonder inzittenden. Kan er niets over vinden op Google, maar zou ook niet weten welke zoektermen ik moet gebruiken haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:44

theadora99 schreef:
Stel je koopt een geschikt busje en je wilt hier zelf een rolstoelbus van maken. Mag dit of moet je hier iets extra coor hebben qua toestemming ofzo?
Edit: dit kan ook voor bijv alleen een scootmobiel achterin zetten, natuurlijk met juiste vastzet mogelijkheden, of een rolstoel zonder inzittenden. Kan er niets over vinden op Google, maar zou ook niet weten welke zoektermen ik moet gebruiken haha

'eisen invalidevervoer' misschien een geschikte zoekterm?

Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval de auto moet laten overkeuren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:49

Ik heb een waanzinnig idee voor een cadeau voor mijn zusje.
Alleen heb ik hiervoor een klein (met name dun) notitieblokje nodig, van een pagina of 20... Maar ook weer niet te klein... Ik moet er wel fatsoenlijk in kunnen schrijven.

Aangezien ik vet weinig tijd heb altijd, vraag ik me af hoe ik die het eenvoudigst kan maken, of waar je zoiets kan kopen? Ik ben bang dat op een kinderafdeling (intertoys bijvoorbeeld) de notitieblokjes te klein zijn om fatsoenlijk in te tekenen.
Of is er misschien een naam voor zoiets? (ben wel bereid om te knutselen, maar het moet uitscheurbaar zijn/worden)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:54

Hema!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:55

Bij de Hema is veel keus.

Als je opgesloten zit in een koelcel, is het dan verstandig om te gaan bewegen om je wat te houden? Want ik dacht als je gaat zweten maar je raakt uitgeput en stopt dus dan koel je toch weer sneller af van het zweten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:56

Of gewoon van die post-its een deel afhalen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:57

Action, die heeft veel verschillende soorten kleine notitieboekjes en bij teveel bladzijdes zou je er misschien wat uit kunnen halen..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:07

Janine1990 schreef:
Alleen heb ik hiervoor een klein (met name dun) notitieblokje nodig, van een pagina of 20... Maar ook weer niet te klein... Ik moet er wel fatsoenlijk in kunnen schrijven.

Aangezien ik vet weinig tijd heb altijd, vraag ik me af hoe ik die het eenvoudigst kan maken, of waar je zoiets kan kopen? Ik ben bang dat op een kinderafdeling (intertoys bijvoorbeeld) de notitieblokjes te klein zijn om fatsoenlijk in te tekenen.
Of is er misschien een naam voor zoiets? (ben wel bereid om te knutselen, maar het moet uitscheurbaar zijn/worden)

Dit is meer een vraag voor dit topic;
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1924813&sid=3ec75db86c776b7e2486776dd5d97ae2

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:33

iirrssjjee schreef:
Janine1990 schreef:

Dit is meer een vraag voor dit topic;
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1924813&sid=3ec75db86c776b7e2486776dd5d97ae2

He bedankt! dat topic kende ik nog niet!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:12

moonsparkle schreef:
Bij de Hema is veel keus.

Als je opgesloten zit in een koelcel, is het dan verstandig om te gaan bewegen om je wat te houden? Want ik dacht als je gaat zweten maar je raakt uitgeput en stopt dus dan koel je toch weer sneller af van het zweten?

Ipc hebben alle erkende koelcellen een deur die ook van binnen openkan.

Ik sluit mezelf regelmatig op in de vriezer... Of een leuke collega die de deur weer eens dichtgooit.
Even wachten tot de deur klaar is met vacuüm zuigen en dan kan ik m gewoon weer opendoen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:49

Nou slager Ferry zat er toch 7,5 uur in!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:28

Trui schreef:

Omdat de deurklink afbrak ja.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:55

O dat heb ik nergens gehoord.. dat verklaard een hoop

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:48

SavannahNx schreef:
Trui schreef:

Omdat de deurklink afbrak ja.

Dat had ik ook niet gehoord, vandaar kwam ook mijn vraag

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:02

Janine1990 schreef:
theadora99 schreef:

'eisen invalidevervoer' misschien een geschikte zoekterm?

Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval de auto moet laten overkeuren.

Ja ik was gewoon benieuwd! Omdat een exact dezelfde auto met/zonder invalidenvervoer echt gerust 8.000 in prijs scheelt, was ik benieuwd wat er qua eisen waren aan 'zelf' ombouwen maar kan er niets over vinden haha. Geen concrete plannen, vooral erg nieuwsgierig

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 00:00

Hoeveel flessen drank mag je kopen in de tax free op Schiphol?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 05:44

Divers schreef:
Hoeveel flessen drank mag je kopen in de tax free op Schiphol?

Afbeelding

Afbeelding