Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:03

Nou volgens mij hebben ze dat dus niet gedaan omdat er in hun ogen niks fout is gegaan..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:06

Ik vind dat echt raar, hoor. Bovenstaand is gewoon een standaard verhaal... Onze bank doet het ook gewoon zo.. Jemig.. Ik zou gelijk opstappen bij die bank!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:35

Ik vind t ook raar..zo'n grote bank als ABN zou dit toch gewoon goed op moeten pakken?
Ben best wel teleurgesteld

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:44

Ik moet ook wel zeggen dat ik vanuit mijn werk wel vaker gehoord heb dat ABN moeilijk doet daarmee inderdaad, als enige bank volgens mij. Ik zou nog een boze brief/mail sturen met verwijzing naar wat je gevonden had op internet vorige keer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:55

Uit principe doorgaan Dott!
Een berichtje er aan wagen via FB werkt ook vaak wel goed!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:01

Oh de ABN bank, geen goed woord over voor die bank. Hoe hun met hun klanten omgaan is soms echt mijlen ver beneden pijl.

Maar goed dan doe je toch aangifte, en dan met het aangifte formulier weer naar de bank. Want dat moet je in geval van oplichting ook doen, anders word het niet door de bank in behandeling genomen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:02

Sjongejonge zeg, wat frustrerend Dott! Ik zou ook echt pislink worden hiervan.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:08

Fijn dat ik niet de enige ben. Je zou haast van bank overstappen.. eerst al bij het kantoor, nu dit..

Zal wel eens kijken of ik idd aangifte ga doen of rb inschakelen, wat het meeste nut heeft. Ook ga ik abn weer op fb benaderen. Kijken of dat nog wat uithaalt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:21

Ben nog even met de ABN bank in discussie geweest op fb, maar ze kunnen niks voor me doen -O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:22

Dott schreef:
Ben nog even met de ABN bank in discussie geweest op fb, maar ze kunnen niks voor me doen -O-

Ik lees al een tijdje mee kan je niet radar inschakelden voor zo iets? Of even openbaar een berichtje op fb meestal als je een beetje druk erachter zet met media dan kan het opeens wel namelijk.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:05

Dott schreef:

Of ze willen niets voor je doen. Erg vervelend. Misschien programma als Radar of Kanniewaarzijn benaderen?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:34

Jeetje wat een pech! Ik heb ooit zoiets hetzelfde meegemaakt. Het voordeel was dat de tegenpartij dezelfde bank was als de mijne (rabobank) dus ze hebben gelijk telefonisch contact gehad met die partij. Dat was allemaal erg netjes.

Dus ik snap echt niet dat ABN niks zou kunnen doen. Die persoon heeft geen recht op het geld door een onrechtmatige overschrijving en je bank heeft de macht en mag je daar ook gewoon bij helpen. Kan soms zo boos worden om zulke dingen. Het gaat om waarschijnlijk 1 telefoontje of brief. Is toch een kleine moeite.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:14

Dott schreef:

Kunnen wel.. ze willen niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:19

Ik heb even met spoed extra hooi nodig voor hooguit een week à anderhalve week. Mijn camionette staat bij de garage voor herstelling (alweer) en keuring, dus ik kan niet langsgaan bij mijn vaste leverancier. Helaas kan die niet leveren.

Dus hup, de belgische MP op en gezocht. Staan er een aantal in de regio "wordt ook geleverd" maar bel je er naartoe, dan hoor je "wij leveren enkel vanaf 50 of 100 baaltjes". Ja hoor es, zoveel heb ik er nou niet nodig. Kan je dat dan niet gewoon in de advertentie erbij zetten?
Intussen wel 1 gevonden die wel wil leveren, vraagt ie even €4/baaltje van 25kg omdat het geleverd moet worden over een afstand van amper 5km... SLIK. Fiks prijsverschil met de €2,50 die ik normaal betaal.

Baal er ontzettend van. Ofwel staat de prijs nooit in de advertentie, ofwel betaal je je blut om het te laten brengen, ofwel moet je meer hooi afnemen dan je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:44

Ergens wel normaal, niet? Ze gaan ook geen moeite doen om 10 balen te laden, naar jou te rijden en te lossen voor die 0,50 cent winst dat ze erop hebben per baal. Verliezen ze gewoon veel te veel tijd mee!

Hier koper 3 op 4 dagen tijd niet komen opdagen..?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:06

Vind ik ook wel logisch.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:07

ik heb al maanden een paar laarzen te koop, maar ze verkopen echt niet... net de prijs omlaag gehaald maar he ik nu zo'n slechte advertentie? Ze staan op kapaza, bokt en verschillende facebookgroepen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:11

Onbekend merk en veel geld voor dit soort laarzen. Gewoon saai zwart met veter voor ook nog.

Als ik mijn Derby's zou verkopen (nieuw 540) zou ik met 150 een hele reële prijs hebben. Let wel mijn laarzen zijn net een half jaar oud.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:13

Dat is helemaal geen onbekend merk? hier in de buurt kom ik het allesinds in elke ruitershop tegen en eht heeft ook een dure nieuwprijs. En deze laarzen zijn 2 maal gedragen, (nieteens om te rijden omdat ze tocht te hoog voor mij waren)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:29

Sammie schreef:
Dott schreef:

Kunnen wel.. ze willen niet..

Om te janken is het.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:00

Idd en dan te bedenken dat die verkoper het verkeerde nummer had gegeven (toch? )

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:55

Ja.. ik weet alleen niet of dat opzettelijk is gebeurd (dat denk ik wel, gezien verkoper niks meer laat horen).

Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom degene waar de rekening van is in eerste instantie wel 5 euro terug over heeft gemaakt.. :S
In de hoop dat ik niet meteen actie zou ondernemen? Dat ik t zou vergeten?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:00

Dott schreef:
Ja.. ik weet alleen niet of dat opzettelijk is gebeurd (dat denk ik wel, gezien verkoper niks meer laat horen).

Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom degene waar de rekening van is in eerste instantie wel 5 euro terug over heeft gemaakt.. :S

Kan je geen contact leggen met de bank van de andere persoon?
Dat privacy-gedoe is hetgeen wat jou nu zwaar in de weg zit...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:02

De abn amro bank ben ik jaaaaren geleden al heel hard weggelopen!
Waardeloze bank en waardeloze service!
Ben toen over gegaan naar de rabobank en daar heb ik nooit problemen.

Mijn hooileverancier brengt het gratis naar me toe, woont in hetzelfde dorp.
Hij komt voor 25 balen per keer op en neer.
Kan helaas niet meer kwijt anders nam ik wel meer per keer af.

Verkoop van dingen loopt niet echt op MP.
Nou heb ik er geen haast mee maar jammer is het wel....

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:27

MarvanTom schreef:
Dott schreef:

Kan je geen contact leggen met de bank van de andere persoon?
Dat privacy-gedoe is hetgeen wat jou nu zwaar in de weg zit...

Zij kunnen niks tenzij mijn bank dat voor mij regelt..

Iemand van die ABN op fb reageerde ook nog met: ja ik begrijp uw frustratie, maar ja dan kan iedereen wel zeggen dat ie geld verkeerd heeft overgeboekt als iets niet bevalt.

Toen ik aangaf dat ik wel chagrijnig was dat ik 80 euro kwijt ben omdat iemand een typfout maakt. (Als dat is wat er gebeurd is).

En bedankt he.. alsof ik zoiets verzin.