Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:45

Zo net een een zware wollen zweetdeken met hals op BM gezet. Lag al jaren op zolder, ben benieuwd. Vraag niet veel. Is het gek trouwens dat ik erbij zet bieden vanaf 10,- excl. verz. en bij E25,- direct verkocht of anders op 25 november voor de hoogste bieder?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:51

Nee das opzich niet gek.
Wel kans dat mensen gaan wachten met bieden tot 25 nov.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:55

Ik zou geen bieden tot -datum- doen. 'Vroeger' op EA kon dat wel, maar als ik het nu in advertenties zie staan, dan pakt het niet goed uit. En dan wordt het of verkocht voor veel te weinig, of de hoogste bieder teleurgesteld :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:59

Ik vind dat bieden vanaf 10 altijd zo omslachtig.

Als je er echt 25 voor wil hebben zou ik er een vraagprijs van 30 euro op zetten, dan bieden mensen toch realistischer is mijn beeld.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:59

waar zou dat aan liggen dan Geryon? Dat het met EA wel kon en nu niet meer?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:01

Tsja ik zal het weghalen. ;) en gewoon een richtprijs aangeven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:11

Ik ben opzoek naar een leuk bijrijdpaardje, dus speur marktplaats af, kom ik dit tegen :

Dit is toch van de zotte :=

''Je moet veel ervaring hebben met buiten rijden (jaren) en met niet verkeersmakke paarden.

We vragen geen vergoeding maar je moet dan wel zelf een goed passend zadel hebben, bitloos hoofdstel,en speciale hoefschoenen.

Eventueel ook van mij te leen voor 50,00 per maand.''
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 19-11-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:13

Jolliegirl: directe link mag niet dus ik zou die gauw weghalen anders krijgen we hier misschien een slotje... maar wel een aparte advertentie... :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:15

Excuus, heb de OP gelezen en daar stond het niet in :=

ja vaag he...
Krijg gelijk een vies mannetjes idee, die dames wilt uitnodigen...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:16

Dat is wel een hele aparte
Lijkt een verpakte manier om toch een bijdrage te vragen!
Kan toch bijna niemand aan voldoen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:16

Jolliegirl schreef:
Ik ben opzoek naar een leuk bijrijdpaardje, dus speur marktplaats af, kom ik dit tegen :

Dit is toch van de zotte :=

''Je moet veel ervaring hebben met buiten rijden (jaren) en met niet verkeersmakke paarden.

We vragen geen vergoeding maar je moet dan wel zelf een goed passend zadel hebben, bitloos hoofdstel,en speciale hoefschoenen.

Eventueel ook van mij te leen voor 50,00 per maand.''

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n aparte advertentie? Vaak vragen mensen een vergoeding omdat hun spullen geleend worden en de mensen van de advertentie geven je daar tenminste keuze in. Dat van de ervaring enz. kan ik mij ook voorstellen dat je dat graag wilt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:17

Donna89 schreef:
waar zou dat aan liggen dan Geryon? Dat het met EA wel kon en nu niet meer?

Dat zou ik echt niet weten.. Heeft er misschien ook meer mee te maken dat mensen nu zuiniger zijn met geld uitgeven?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:18

Zelf een passend zadel, bitloos hoofdstel EN hoefschoenen......

Een zadel ga ik echt niet laten aanmeten voor een verzorgpaard hoor := En daar koop ik ook geen aangemeten hoefschoenen voor...

Ik vind het vaag ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:20

@ Geyon: Dan snap ik het. Ik dacht dat je misschien doelde op een andere manier van adverteren.

Van de ervaring vind ik ook niet raar. Alleen de manier waarop met de vergoeding en spullen staat er een beetje raar in!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:21

Donna89 schreef:
@ Geyon: Dan snap ik het. Ik dacht dat je misschien doelde op een andere manier van adverteren.

Van de ervaring vind ik ook niet raar. Alleen de manier waarop met de vergoeding en spullen staat er een beetje raar in!

Dat heeft er ook zeker mee te maken hoor, want ik heb al heel veel mensen horen (nouja, lezen :+) klagen over de boktmarkt. Dat het verkopen veel minder gaat enz. EA was ook gewoon makkelijker qua reageren, gewoon in het topic.

Maar ik vind de boktmarkt veel overzichtelijker!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:23

Ik vind het ook veel overzichtelijker idd!
Alleen bij EA was inderdaad makkelijker reageren

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:29

Ik zou dat echt niet willen, vraag er gelijk een bijdrage voor. Als oplossing kunnen mensen er een niet passend zadel op kwakken etc...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:31

Het had er ook beter wat anders kunnen staan, gewoon een vergoeding van 50 euro per maand vragen, die vervalt als de bijrijder zelf ook een setje eigen spullen aanschaft.

Je gaat toch sowieso niet direct spullen aanschaffen...eerst eens even kijken of het voor alle partijen goed bevalt :P

birte

gaat hier ook weer lekker... was wel via mijn website maar is nog steeds een hele vreemde reactie

had een bit verkocht, op de foto is de kleur van het mondstuk niet goed te beoordelen, maar in de omschrijving kun je zien dat het gaat om een RVS bit dus zilver (staat bij alle bitten overigens)

krijg is allemaal mailtjes dat ik het verkeerde bit gestuurd zou hebben want ze had een zilver bit ontvangen terwijl zij goud besteld zou hebben... Maar ze heeft zelf niet aan haar onderzoeksplicht voldaan en nu worden er allerlei dingen bijgehaald wat er niet goed aan zou zijn en waarom het mijn fout zou zijn dat zij het verkeerde bit besteld heeft. Terug sturen doet ze ook niet want dan is ze nog een keer de verzendkosten kwijt. Tja dan krijg je ook je geld niet terug.

soms heb je van die mensen....

MaTuMi

Ik vind het ook een beetje apart dat meisjes van 11 zichzelf aanbieden op MP om verzorgster te worden..
Snap niet dat de ouders daar niks tegen doen.
Of dat MP geen minimum leeftijd voor diensten stelt.

Anoniem

Jolliegirl schreef:
Zelf een passend zadel, bitloos hoofdstel EN hoefschoenen......

Een zadel ga ik echt niet laten aanmeten voor een verzorgpaard hoor := En daar koop ik ook geen aangemeten hoefschoenen voor...

Ik vind het vaag ;)

Ik had ook mijn eigen spullen voor mijn verzorgpaarden, voor 2 er van in ieder geval.
Eigenaar was een oudere man die zelf niet reed, heb voor de ene fries 2x een zadel aan moeten schaffen omdat de eerste na herstelperiode van ziekte van de merrie niet meer paste. Hoofdstel, peesjes enz waren allemaal van mij, alles wat ik voor mijn eigen pony had, had ik ook voor haar incl halsters enz.
Hij bemoeide zich niet met wat voor spullen ik gebruikte maar als iemand liever een bitlooshoofdstel of hoefschoenen ziet dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Een vergoeding per maand van €50 vind ik wel te ver gaan maar een borg ofzo kan ik me wel voorstellen, of een eenmalige bijdrage als de spullen er toch al zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:35

birte schreef:
gaat hier ook weer lekker... was wel via mijn website maar is nog steeds een hele vreemde reactie

had een bit verkocht, op de foto is de kleur van het mondstuk niet goed te beoordelen, maar in de omschrijving kun je zien dat het gaat om een RVS bit dus zilver (staat bij alle bitten overigens)

krijg is allemaal mailtjes dat ik het verkeerde bit gestuurd zou hebben want ze had een zilver bit ontvangen terwijl zij goud besteld zou hebben... Maar ze heeft zelf niet aan haar onderzoeksplicht voldaan en nu worden er allerlei dingen bijgehaald wat er niet goed aan zou zijn en waarom het mijn fout zou zijn dat zij het verkeerde bit besteld heeft. Terug sturen doet ze ook niet want dan is ze nog een keer de verzendkosten kwijt. Tja dan krijg je ook je geld niet terug.

soms heb je van die mensen....

Eigenlijk is het hele verhaal niet van toepassing :)

Als jij als winkel een bit hebt geleverd, dan mag de klant het binnen 7-14 dagen (in nieuwstaat) terugsturen, zonder opgaaf van redenen, waarna jij de aanschafprijs terug moet betalen. En als ze alleen het bit heeft gekocht, dan moet je ook nog de verzendkosten van het naar haar toe sturen terugstorten.

Zij zelf moet wel het terugsturen betalen, dus dan heeft ze maar 1 keer verzendkosten gemaakt.

Kortom: ze heeft waarschijnlijk gewoon het recht om het bit terug te sturen, het getouwtrek over de kleur doet niet ter zake.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:37

Mee eens. Dan moet die persoon het alleen wel terug willen sturen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:38

Zoals ik het lees wil de klant geen 2x verzendkosten kwijt zijn :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:42

Jollie in welke regio zoek je een paard?