[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:14

Yenni schreef:
Bedankt voor de reacties. Vooral mijn ouders/stiefouders vinden er iets van want ze zullen nooit opa en oma worden. Ik ben voor mijn ouders enigskind dus ze gaven aan het erg pijnlijk te vinden.

Ja dat is inderdaad begrijpelijk dat zij het zelf wellicht wat anders hadden ingeschat, maar eerlijk, dat is hun eigen keuze geweest, dan was meer kinderen of adoptie een oplossing geweest. Je kan jouw wens om opa of oma te worden niet opdringen.

Ik ben ook enig kind, mijn ouders hebben er nooit moeilijk over gedaan. Ws ook omdat ik als kind al riep dat ik nooit mama ging worden. Dus tegen de tijd dat ik volwassen was... was het al wel goed ingedaald :+
Mijn ouders zeiden altijd, jouw leven, jouw keuze.
Mijn vader, zei toen hij overleed wel, dat hij zich iig niet druk hoefte te maken over de klein kinderen die hij nooit zou zien _O-

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:17

Yenni schreef:
Bedankt voor de reacties. Vooral mijn ouders/stiefouders vinden er iets van want ze zullen nooit opa en oma worden. Ik ben voor mijn ouders enigskind dus ze gaven aan het erg pijnlijk te vinden.

Jij had ook zwaar gehandicapt ter wereld kunnen komen, waardoor ze hun hele leven voor jou hadden moeten zorgen/bezorgd moeten zijn, en dan was er ook niks terecht gekomen van grootouder worden. Of misschien had je wel kinderen gewild en gekregen, maar was je zo'n ongeschikte ouder geweest dat jeugdzorg je kinderen had afgepakt en dan hadden je ouders ook geen typische grootouderlijke rol kunnen hebben.

Ze geloven in een mythe - dat kinderen nemen ervoor zorgt dat je grootouder wordt. Terwijl biologische kleinkinderen een van de weinige cadeaus/eigendommen/zaken op aarde is die je niet kunt eisen. Net als dat vele ouders vasthouden aan het geloof dat kinderen onomstotelijk dankbaar zijn dat ze op aarde zijn gezet en dat ze blij zijn met hun ouders, want zij als ouders willen graag kinderen.
Het ontbreekt hen enorm aan zelfreflectie.

Sherivey

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:26

Vriend en ik gingen naar de Mac voor ijskoffie (rond 20u).
Eenmaal daar is die hele toko veranderd in Krijspaleis Deluxe.
We zijn omgedraaid en weg gegaan om ergens anders wat koels te halen.

Wat een herrie! Safaripark is er niks bij. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:11

Kom dit net tegen op Insta.
Um, pardon?? >;)

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:17

Nou inderdaad! Zo verleg je het probleem :')
Wat hebben je mede-reizigers ermee te maken? Jij zadelt ze met het gekrijs op.

Oh lord, mijn buurjongen heeft een rookmachine voor zijn verjaardag gekregen en zat gisteravond tot half 12 in de tuin met dat stinkding te spelen.
WAAROM?!?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:45

Ja, ik laat mn paard toch ook niet voor iemand zn deur, midden in een woonwijk, mesten en zeg dan "tja, misschien moeten die mensen, die totaal niks met paarden hebben, maar gewoon accepteren dat paarden dat doen"...

Oh gatver, daar gaat je rustige avond/nacht :(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:22

Gisteren in de action was het ook kinderpaleis. 1 kind ergens had een fluitje waar die op aan het blazen was. Buiten de stille moordneigingen terwijl ik me probeer te concentreren op een shampoo uitkiezen dwalen mijn gedachten dan alleen af naar: 'zouden ze het fluitje ook kopen of gewoon terug in de rek leggen'?

Toen nog even naar de schoonmaak afdeling en daar stond een moeder die duidelijk al toe was aan het einde van de vakantie met 2 jongens die zeker geen medelijden met moeder hadden. Of andere klanten for that matter. Winkeluitstap uit de hel dus de portemonnee is flink gespaard gebleven :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:31

Ik hoor ook verdacht veel ouders over hoe blij ze zijn als de scholen weer beginnen.
Tja, zelf gekozen voor koters. Lekker makkelijk om ze dan af te schuiven op school...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:05

Een buurvrouw zat ook laatst tegen mij te klagen dat de vakantie van haar wel terug mocht naar 3 weken want ze vond het veel te zwaar om 6 weken op haar eigen kinderen te letten >;)

Dit vertelde ze terwijl haar kind een kat aan het opjagen was en toen ik daar wat van zei begon ze over wat een dierenvriend hij is....

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:48

Cayenne schreef:

Oh lord, mijn buurjongen heeft een rookmachine voor zijn verjaardag gekregen en zat gisteravond tot half 12 in de tuin met dat stinkding te spelen.
WAAROM?!?

Geen paniek, op die leeftijd zijn ze na een week uitgekeken op dat soort dingen. Tegenwoordig missschien zelfs sneller met afleiding van de telefoons. (Wel weer een goede getuigenis van hoe ouders echt geen rekening houden met hun omgeving)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:57

Ik was gisteren aan het bellen met mijn vriend die in de supermarkt liep. Het gekrijs op de achtergrond maakte dat ik heeeeel blij was dat ik thuis was. Heb het gesprek snel afgerond en was blij dat ik kon ophangen. Had wel wat medelijden met mijn vriend daar. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:02

Yenni schreef:

Herkenbaar hoor! Mijn moeder heeft ook al meerdere keren aangegeven dat ze zo graag klein kinderen wil.
Dan verwijs ik haar door naar mijn broer, maar aangezien die niet eens een relatie heeft is daar schijnbaar de hoop erg klein.
Dus voorlopig moet ze het doen met de beesten :Y) .

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:29

Iemand nog enig idee hoe het ging toen tijdens covid alle scholen dicht gingen... Hoeveel ouders erachter kwamen dat lesgeven helemaal niet zo makkelijk is en hun kind ook een stuk minder leuk is.

Enfin...

Ouders die zeuren om kleinkinderen, hadden zelf wat meer moeite moeten doen om meer kinderen te krijgen. Hoe meer je er hebt, hoe groter de kans dat er eentje aan de kleinkinderen gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:32

VuurVleugels schreef:
Cayenne schreef:

WAAROM?!?

Geen paniek, op die leeftijd zijn ze na een week uitgekeken op dat soort dingen. Tegenwoordig missschien zelfs sneller met afleiding van de telefoons. (Wel weer een goede getuigenis van hoe ouders echt geen rekening houden met hun omgeving)

Dat hoop ik ook!
Twee jaar geleden kreeg hij een drumstel :') Maar daar hebben we gelukkig amper last van gehad.
Ik denk dat hij die ook al snel zat was.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:42

Mijn buurjongetje heeft ook een drumstel gekregen vertelde de buurvrouw. Gelukkig een elektrisch drumstel met koptelefoon :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:49

Laatst kwam er ook zo'n stukje voorbij in mijn feed.
Met ouders die kinderen in de gangpaden hadden, lieten gillen en met speelgoed lieten gooien.
Een van die ouders zei: Ik zet me al 50 weken per jaar in voor de kinderen, nu heb ik ook vakantie. 8)7

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:51

En iedereen moet ook maar medeleven tonen voor mensen met kinderen, want die hebben het zo zwaar. Nooit rust.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 05:50

Mijn ouders hebben ook zoiets van, jullie leven, jullie keuze. Zowel ik als mijn zusje hebben geen kinderen, bij mijn zusje zie ik het ook niet meer gebeuren.

Ik vind het wel vervelend dat mijn ouders nu een beetje de druk krijgen van, vind je het niet jammer dat je nooit opa oma wordt :')

Maar ze hebben er ook veel vrijheid door, half jaar in NL, half jaar lekker op Curaçao. Met kleinkinderen zou dat toch minder leuk zijn geweest of hadden ze dat niet gedaan.

De enige die er 1 keer iets van teleurstelling over heeft geuit was mijn oma. Maar daarna ook niet meer gelukkig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:03

Mijn moeder heeft ooit gezegd: "wil je kinderen, prima, leuk, maar verwacht niet dat ik oppas-oma word"

Waarvoor alle begrip. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:43

Sherivey schreef:
Mijn moeder heeft ooit gezegd: "wil je kinderen, prima, leuk, maar verwacht niet dat ik oppas-oma word"

Waarvoor alle begrip. :')

Dat riep die van mij vroeger ook en nu vraagt ze wanneer ze oma wordt :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:22

Zowel mijn ouders (moeder alleen inmiddels) als mijn schoonouders zitten niet op kleinkinderen te wachten. Daar heb ik qua gezeur wel heel veel geluk mee.

Mijn moeder is al oppasoma geweest voor mijn nichtje. Vond ze best leuk, want mijn nichtje was vrij makkelijk voor een kind, maar ze is heel blij dat ik ze niet wil :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:36

Mijn moeder leeft niet meer, mijn vader is buiten beeld en mijn familie waar ik nog wel contact mee heb maakt het echt helemaal niets uit of ik kinderen neem of niet. Heerlijk rustig.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:50

Mijn schoonouders zijn al oppasoma en -opa voor liefst 3 stuk nakweek en hoeven er echt niks meer bij afaik.

Mijn vader heeft zijn eigen kind van nu 1,5 dus van die kant ook geen behoefte gok ik :=

Dat blijf ik wel best klote vinden tbh, alles draait nog steeds volledig om dat kind en als je al 1x per jaar op bezoek komt moet je maar babyfoto's kijken en meegenieten :') van de kleine. Echt rot lekker op met je wurm.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:06

De ma van mijn ex was zo, toen haar andere zoon een kind kreeg.
Kon alleen nog maar over 'de kleine' gaan. Wilde ook iedere week daar langs of dat zij langs haar kwamen.

Ik vond het al doodvermoeiend, laat staan dr zoon en diens vrouw. :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:23

Ja ik vind het heel fijn dat mijn schoonouders het maar heel beperkt over "de kids" xd hebben. Beetje bijkletsen mag zeker wel maar goed om je te beseffen dat er nog de rest van de wereld bestaat :')