Mizora schreef:Dat moet officieel sowieso, inclusief geldige rabies-vaccinatie.
Maar het is maar een heel klein stukje dat ik over Duitsland rij.Een binnendoortje.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Britta31 schreef:Mizora schreef:Dat moet officieel sowieso, inclusief geldige rabies-vaccinatie.
Maar het is maar een heel klein stukje dat ik over Duitsland rij.Een binnendoortje.
VuurVleugels schreef:pmarena schreef:Mja erfbelasting voelt gewoon direct oneerlijk. Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft. Er al belasting over betaald heeft en het je heel graag gunde. Dan is het best zuur als er zoveel vanaf gaat.
Aan de andere kant is er ook wel weer voor te pleiten dat het eigenlijk best fair is als het bij de ontvanger gezien wordt als inkomsten van diegene, waar je altijd belasting over af dient te dragen.
Persoonlijk vind ik het vooral heel onrechtvaardig aanvoelen wanneer het om een huis of iets gaat, dat in de familie zat en iemand graag na wilde laten aan partner / kinderen voor henzelf om er in te gaan wonen. Als dat vanwege belasting niet kan....dat deugt niet vind ik. Maak het dan zo dat je ervende familie pas bij verkoop / verhuur (dus niet meer eigen gebruik) moet betalen
"Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft." Denk dat hier wel een belangrijk iets zit. Want is dat wel zo? Natuurlijk, de generatie na de oorlog heeft hard gewerkt. Maar hard genoeg om tonnen of soms zelfs miljoenen mee te verklaren? Of komt dat in veel gevallen toch meer door de waarde van hun vastgoed die vanzelf gestegen is, zonder dat ze daar ook maar iets voor hoefden te doen behalve af en toe een lik verf en stuc om het overeind te houden?
pmarena schreef:Mja erfbelasting voelt gewoon direct oneerlijk. Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft. Er al belasting over betaald heeft en het je heel graag gunde. Dan is het best zuur als er zoveel vanaf gaat.
Aan de andere kant is er ook wel weer voor te pleiten dat het eigenlijk best fair is als het bij de ontvanger gezien wordt als inkomsten van diegene, waar je altijd belasting over af dient te dragen.
Persoonlijk vind ik het vooral heel onrechtvaardig aanvoelen wanneer het om een huis of iets gaat, dat in de familie zat en iemand graag na wilde laten aan partner / kinderen voor henzelf om er in te gaan wonen. Als dat vanwege belasting niet kan....dat deugt niet vind ik. Maak het dan zo dat je ervende familie pas bij verkoop / verhuur (dus niet meer eigen gebruik) moet betalen
C_estmoi schreef:pmarena schreef:Mja erfbelasting voelt gewoon direct oneerlijk. Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft. Er al belasting over betaald heeft en het je heel graag gunde. Dan is het best zuur als er zoveel vanaf gaat.
Ik snap ergens wel dat het oneerlijk voelt, tegelijkertijd: wanneer mijn ouders (hopelijk pas over 25 jaar...) komen te overlijden is er ook een flinke erfenis. Deze hebben ze echt voor het overgrote deel zelf opgebouwd en opgespaard, en komt niet uit een of ander historisch familiefortuin.
Toch vind ik het prima dat er een behoorlijke erfbelasting vanaf gaat. Waarom? Omdat ik als jongvolwassene ook al voordeel heb gehad van ouders die konden bijdragen aan mijn studie, en in die zin een voorsprong had op de mensen die dat niet hadden. Omdat ik van mijn ouders heb geleerd met geld om te gaan en te sparen, en omdat het geld dat mijn ouders hebben gespaard niet als "van mij" voelt. Ik kan me voorstellen dat wanneer het gaat om materiële zaken zoals huis/sieraden etc dat dit anders is.
Ik denk dat de overheid goede dingen kan doen met het geld uit erfbelasting (onderwijs, zorg etc), waar iedereen wat aan heeft. Natuurlijk is het fijn dat ik uiteindelijk ook iets krijg, maar het voelt niet per se alsof ik er "recht op heb" of zo. En netto houdt iedereen die een flinke erfenis ontvangt (boven de 27.000 euro) toch echt nog financieel voordeel over op diegenen waarvoor überhaupt niks te erven valt...
Kimmie25501 schreef:Ik vraag me af waarom ik, nu ik griep heb, moet niezen als ik mijn haar borstel?
Desty schreef:Had ik laatst ook, maar bij mij was het hitte gerelateerd. Heeeele kleine rode bultjes en wat een jeuk! Van mijn enkels tot mijn nek. Als je krabt geeft wel verlichting en gaat het niet erger jeuken. Is dat bij jou ook zo?
Britta31 schreef:Zijn veiligheidsschoenen bij paarden wel verstandig?Er word ook gezegd dat als een paard op de rand van de ijzeren neus gaat staan je tenen dan geamputeerd kunnen worden of is dat een sprookje?
Fearn schreef:Kimmie25501 schreef:Ik vraag me af waarom ik, nu ik griep heb, moet niezen als ik mijn haar borstel?
Misschien omdat er dan toch stofjes of haartjes vrij komen uit je haarborstel en dat je neus irriteert?
Herkent iemand dit? Ik heb al sinds 2 maand erge jeuk op een plekje op mijn huid en omdat het niet vanzelf weg ging ben ik naar de HA gegaan. Ik kreeg een crème tegen huidinfectie maar na 2 weken gebruik van de crème kreeg ik op nog meer plekken jeuk en ook rode bultjes en blaadjes op mijn handen. Ik ben dus gestopt met die crème maar de jeuk op het oorspronkelijke plekje bleef.
Nu heb ik een andere crème gekregen en de huisarts zei dat ik het nu op alle plekken moet smeren waar het jeukt, maar nu heb ik nog meer bultjes gekregen en mijn handen hebben overal littekens van die blaasjesen er komen steeds nieuwe plekken bij op mijn huid die beginnen te jeuken.
Ik denk dat die crème meer kwaad dan goed doet maar ik weet niet wat ik anders nog kan proberen.. ik word er niet goed van
Fearn schreef:Kimmie25501 schreef:Ik vraag me af waarom ik, nu ik griep heb, moet niezen als ik mijn haar borstel?
Misschien omdat er dan toch stofjes of haartjes vrij komen uit je haarborstel en dat je neus irriteert?
Herkent iemand dit? Ik heb al sinds 2 maand erge jeuk op een plekje op mijn huid en omdat het niet vanzelf weg ging ben ik naar de HA gegaan. Ik kreeg een crème tegen huidinfectie maar na 2 weken gebruik van de crème kreeg ik op nog meer plekken jeuk en ook rode bultjes en blaadjes op mijn handen. Ik ben dus gestopt met die crème maar de jeuk op het oorspronkelijke plekje bleef.
Nu heb ik een andere crème gekregen en de huisarts zei dat ik het nu op alle plekken moet smeren waar het jeukt, maar nu heb ik nog meer bultjes gekregen en mijn handen hebben overal littekens van die blaasjesen er komen steeds nieuwe plekken bij op mijn huid die beginnen te jeuken.
Ik denk dat die crème meer kwaad dan goed doet maar ik weet niet wat ik anders nog kan proberen.. ik word er niet goed van
Century schreef:Mag je een paard eerder enten dan een jaar? Door verhuizing zou mijn paard op de nieuwe stal mee geënt kunnen worden in oktober met de jaarlijkse enting, maar hij is in april nog geweest. Kan dat kwaad?
Century schreef:Mag je een paard eerder enten dan een jaar? Door verhuizing zou mijn paard op de nieuwe stal mee geënt kunnen worden in oktober met de jaarlijkse enting, maar hij is in april nog geweest. Kan dat kwaad?