Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:37

Het kan ook gewoon een vorm van humor zijn, maar dat zal niet iedereen makkelijk herkennen (afhankelijk van eigen zuurgraad).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:39

Bekbedekkah, Lipslip

Het boeit mij eerlijk gezegd niet hoe ze het noemen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:41

Ik word er van binnen wel een beetje kwaad van. Nu kan ik dat wel uitzetten maar ik vind het erg vervelende termen in een discussie.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:43

Sheran interessant. Wanneer ik vroeger op bokt in het vaccinatie topic vertelde, dat iemands kind direct na de inenting is overleden, dan was dat nooit de oorzaak. Voor hun was het een "feit' dat dat door iets totaal anders kwam. Ik en de moeder die het "gezien" hebben waren natuurlijk totaal niet bewust dat dat nooit een feit kon zijn.

Een paard bijvoorbeeld laten inenten en zien dat ie ziek wordt direct erna, is natuurlijk ook geen "feit" dat het door de inenting komt. Wat ik wil zeggen,dat de ervaring die jezelf meemaakt voor een paar hier,ondergeschikt is aan dat wat hun een feit noemen.

Dat naampjes geven komt in dit topic van twee kanten. Ook wordt er vaak emotioneel gereageerd. Wanneer je iets anders beweert, ben je dit of dat. Dat verhoogd ook niet een niveau van een discussie.
Ook hebben hier een paar mensen moeite om voorzichzelf te spreken en gaan naar de algemeenheid.
Eigen verantwoording voor je gedachtegoed nemen gebeurd niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:45

Mag ik een hele domme vraag stellen?

Ik heb net 2 keer een zelftest (neus) gedaan en op beiden positief, maar een mondtest (speeksel) was negatief.
De positieve tests waren niet heel duidelijk, maar hadden wel een tweede streep.

Kan het dat je bij de mondtest negatief test en bij de neustest 2 keer positief?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:46

Je moet dan je keel swabben achterin en je neus. En dan testen zeg maar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:47

Ik heb ook niet beweerd dat het maar van 1 kant komt. Dus eens met je post, Dinopino. Als je een zinnige discussie wil voeren moet je daar van beide kanten op letten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:56

Sheran schreef:
Ik heb ook niet beweerd dat het maar van 1 kant komt. Dus eens met je post, Dinopino. Als je een zinnige discussie wil voeren moet je daar van beide kanten op letten.

Klopt, maar wanneer mensen zelfs na een gedegen onderzoek, zelfs twee keer, vol blijven houden dat iemand absoluut alleen maar door vaccinatie kan zijn overleden dan houd het wel op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:59

Dit is dan toch ook wel weer fijn nieuws:

„Ongeveer 97 procent van de Nederlandse bloeddonoren heeft antistoffen tegen het coronavirus. Dat heeft bloedbank Sanquin gemeten in de meest recente studie. De meeste van die antistoffen zijn opgewekt door vaccinatie. Mensen die zijn gevaccineerd én een keer zijn besmet met het coronavirus hadden de meeste antistoffen.“

Ik hoop dat ze dit soort informatie ook gebruiken om de herstelpas een langere geldigheid te geven. (Of gewoon de pas afschaffen).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:00

MarlindeRooz schreef:

Thanks! Dan ga ik dat nog een keer doen.
Al gok ik wel dat het gewoon positief is na twee keer een dubbele streep.
Dus ik maak straks ook maar een afspraak voor een GGD test.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:05

Volgens mij is het dragen van een mondkap nog altijd een advies en niet overal verplicht..

openbare ruimtes verplicht zoals het OV e.d
Maar winkels maken er hun eigen verplichte regel van.

Ik zie zelf ook steeds vaker mensen binnen zonder.
Zelf draag ik hem wel, puur omdat ik ook geen ,standje, wil krijgen maar van mij mag die regel er af. Vind het een stuk hygienischer zonder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:07

bigone schreef:
Sheran schreef:

Klopt, maar wanneer mensen zelfs na een gedegen onderzoek, zelfs twee keer, vol blijven houden dat iemand absoluut alleen maar door vaccinatie kan zijn overleden dan houd het wel op.

Als ik het verhaal van DP zo lees moet het van beide kanten geen feit genoemd worden. Ik weet trouwens niet op welk onderzoek je doelt en het die discussie niet meegekregen, maar afgaande op het verhaal in de vorige post (iemand is overleden na vaccinatie) is dat het enige feit.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:13

Bigone dat is nou precies een voorbeeld van een emotionele reactie. Mensen, wie bedoel je daarmee?. En wat houd voor jouw op? Dat je er niet mee eens bent oke. Maar enkel van je eigen waarheid uitgaan kan natuurlijk nooit een discussie worden. Wat maakt jouw waarheid beter, wanneer je iemand met een andere mening zo neer zet. Waarom is dit nodig.

Ik heb inderdaad nog nooit een masker op gehad. En ook nog nooit getest. Wanneer iemand een test zou willen dan ga ik daar niet heen. Ik heb geen coronaapp of een qr code. Is dit een bijzonder iets. Vind ik niet. Voel ik me uitgesloten? Nee totaal niet. Discrimineer ik mensen door ze niet te helpen, omdat ze ingeënt zijn,nee. Ieder mensenleven is evenveel waard. En wanneer je ooit de logica begrijpt dat we allen een zijn, dan zul je ook begrijpen dat het splijten van groepen, geen zekerheid zal geven.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 07-02-22 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:14

Maar wat zeg je / doe je dan wanneer een medewerker je aanspreekt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:18

Hoe bedoel je wat zeg ik? Waarom zou een medewerker mij aanspreken? Wat gaat het een medewerker aan wat ik draag. Waarom zou degene dat interesseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:19

Cayenne schreef:
MarlindeRooz schreef:

Thanks! Dan ga ik dat nog een keer doen.
Al gok ik wel dat het gewoon positief is na twee keer een dubbele streep.
Dus ik maak straks ook maar een afspraak voor een GGD test.

Een streepje, hoe licht deze ook is, is positief.

Bij de GGD doen ze ook je neus (en keel)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:23

MarlindeRooz schreef:
Maar wat zeg je / doe je dan wanneer een medewerker je aanspreekt?

Ik heb echt werkelijk nog nooit meegemaakt dat een medewerker iemand aanspreekt op het niet dragen van een mondkapje.
Zelfs iemand van een beveiligingsbedrijf sprak een klant niet aan toen hij zonder mondkapje de winkel in ging

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:24

Dinopino schreef:
Hoe bedoel je wat zeg ik? Waarom zou een medewerker mij aanspreken? Wat gaat het een medewerker aan wat ik draag. Waarom zou degene dat interesseren?

Jij gaat toch alleen naar winkels waar ze niet aan mondkapjes doen?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:30

Echwel schreef:
Ik vraag mij af of degenen die hier heel hard blèren en zeggen dat ze zonder mondkapje lopen, i n het echte leven ook zo een grote mond en durf hebben

Mijn ervaring is dat de meeste echte toetsenbord helden zijn

Hier nog iemand die nog nooit een mondkapje op heeft gehad.
Ga naar alle winkels waar ik altijd heen ga.
Dus toetsenbord held ben ik ook niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:51

Israel is er duidelijk ook klaar mee met dat gedoe met passen:

„Israël heft verplichting "groene pas" op
Ondanks recordaantallen ernstig zieken in de Omikron-golf, schaft Israël de eis voor het zogenaamdegroene pas grotendeels af. Sinds maandag hoeven mensen alleen nog maar het bewijs te laten zien voor gevaccineerde en herstelde mensen bij grote evenementen, zoals feesten en bruiloften. Het bezoeken van restaurants, bioscopen en hotels is nu ook mogelijk zonder een groene pas en zonder een negatieve Coronatest.“

(Vertaald van srf)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:00

SusanH schreef:
Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen, die tot nu toe de dans ontsprongen waren. Bijzonder vind ik wel dat mensen met elkaar in huis het toch niet zo snel na elkaar krijgen als wat je zou verwachten. Wij hadden met de Alpha variant (ik ga er vanuit dat wij die gehad hebben, dec 2020) echt binnen no time het alle 3 te pakken. Ik was de eerste, en 2 dagen na mijn positieve test (en 3 dagen na start klachten bij mij) was mijn man ook ziek. Men is over het algemeen wel veel minder ziek merk ik.

Ik dacht trouwens dat virulent betekende, de hoeveelheid virusdeeltjes die een besmet persoon uitscheidt. Maar ik was in de war met de viral load denk ik.

Ik vind dat ook zo bijzonder. Hier zijn uiteindelijk 22 vd 24 kinderen in de klas van mijn oudste besmet geraakt in zeer korte tijd. Dus allemaal tegelijk in isolatie.
Dan ga je wel uit van de meest besmettelijke variant. Mijn jongste bleek ook tegelijk positief te zijn. Een klasgenootje van mijn dochter die positief was is bij ons geweest toen mijn dochters ook positief waren. Haar moeder moest werken en zo was ze niet alleen. Bij ons waren ze toch ook al positief.

Ik heb geen afstand van mijn kinderen gehouden. Samen in de bank en de jongste gewoon geknuffeld. Ik had echt verwacht het gelijk mee te pakken. Maar getest en gewoon negatief.

Ik ben al vaker nauw contact geweest en heb tot nu toe nog geen corona gehad. Bijzonder hoe dat werkt

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:12

Is er iemand die even met mij mee wil kijken mbt regels Duitsland (nordrhein westfalen)? Gaat om minder lang dan 24 uur in Duitsland. En naar een locatie waarbij 3G mag.
Persoon 1: genezen, maar net iets langer dan 90 dagen geleden. -> testbewijs nodig van Max. 24 uur oud?
Persoon 2: 2 vaccinaties -> dit mag.

Klopt mijn beredenatie? Volgens mij mag persoon 2 dan ook wel op 2G locaties komen, maar persoon 1 niet toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:20

Hier ook een positieve zelftest. Ik gok dat ik het in vliegtuig heb opgelopen. Ik kreeg klachten van vrijdag op zaterdag in Nl. Op woensdagavond heb ik ter plekke nog mensen gezien (5 uur tijdsverschil) Moet ik hen nog inlichten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:22

Fitzroy schreef:
Hier ook een positieve zelftest. Ik gok dat ik het in vliegtuig heb opgelopen. Ik kreeg klachten van vrijdag op zaterdag in Nl. Op woensdagavond heb ik ter plekke nog mensen gezien (5 uur tijdsverschil) Moet ik hen nog inlichten?

Het duurt ongeveer 3 dagen voor je klachten krijgt bij Omikron. 3.4 volgens de geleerden. Was jij toen nog bij die mensen zou ik ze even op de hoogte stellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:24

Dus het zou ook zo kunnen zijn dat ik het van hen heb gekregen ;) Ik ga ze wel even appen.