Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:imaudy schreef:Ik hoor overal mensen met een vreemd hoestje, echt zo van kuch kuch kuch, korte onopvallende hoestjes. Is dat ws corona?
Als dokters op basis hiervan zouden kunnen diagnosticeren dan zou dat heel knap zijn
Zebrastreep schreef:Ik denk vooral dat het aan het gedrag van de mensen zelf ligt. Zijn nog maar weinig die echt moeite willen doen nadat we weer wat vrijer waren. Het is ook wel lastig , maar denk ik wel noodzakelijk...
Ik grapte er laatst wel over bij een vriendin zo dus dit is hoe ons hele leven zal gaanMaar misschien zat ik daar toch niet naast.
Alhoewel ik heb nog steeds hoop dat het virus ooit wat minder sterk wordt en simpelweg zorgt voor een lichte verkoudheid of dat je het al niet eens meer in de gaten hebt dat je het draagt.
We zullen zien , het is niet anders voor nu.
Vayo schreef:Ook weet ik dat een grote groep corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Is dit nog steeds het overgrote deel? Mocht minimaal de helft of meer uit niet gevaccineerden bestaan, dan lijkt me dat het niet anders kan dan dat het OMT-advies van het 2G beleid aangenomen wordt en direct na deze lock down of liever eerder wordt ingezet.
Want anders kun je het in mijn ogen niet meer rechtvaardigen naar alle gevaccineerden als het OMT advies waarbij iedereen ´gepakt´ wordt wel wordt aangenomen, maar het 2G advies van het OMT wordt verworpen. Juist die 2G regel kan ervoor zorgen dat niet gevaccineerden op minder plaatsen komen en minder snel besmet worden. Zij zijn immers niet beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. En ik denk ook dat dit vooral ervoor gaat zorgen dat mensen zich toch laten vaccineren.
Ik weet wel dat wanneer het advies voor de 2G regel niet wordt overgenomen, ik ook geen enkele motivatie meer voel om me nog bezig te houden met corona en de maatregelen.
Nu zijn veel van de maatregelen zodanig dat je niet anders kunt dan je er aan houden als het gaat om horeca of winkels die eerder dicht moeten, evenementen die niet meer mogen enz.
Ik trek wel echt de streep wel bij wat er privé achter mijn voordeur gebeurd. Dat is mijn zaak en daar laat ik me niet meer in beperken. Toevallig precies in de komende weken een feestje met de hele familie gepland staan, wat vorig jaar ook al niet door ´mocht´ gaan. Vorig jaar heb ik het niet door laten gaan, maar dit jaar laat ik me er niet door beperken. Net als afstand houden van familie en vrienden. Wij zijn allemaal al gevaccineerd en gezond en de kans dat wij de zorg belasten is enorm klein.
Een derde vaccinatie halen wil ik direct doen om mijn bijdrage te leveren. Boosteren en inzetten op iedereen gevaccineerd krijgen en kwetsbaren individueel beschermen lijkt me echt het meest effectief. En zorgen dat er streng gehandhaafd gaat worden op die 2G zolang besmettingen hoog zijn.