Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:13

Ik hoor overal mensen met een vreemd hoestje, echt zo van kuch kuch kuch, korte onopvallende hoestjes. Is dat ws corona?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:14

Denk dat je dat echt niet zo kan zeggen. Misschien is het ook wel hoestschaamte :P

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:15

Sheran schreef:
Denk dat je dat echt niet zo kan zeggen. Misschien is het ook wel hoestschaamte :P

Dat zou best kunnen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:18

Ik heb 3/4 weken terug een enorme kriebelhoest gehad en ik hoest nog steeds.. Is soms echt ongemakkelijk :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:19

imaudy schreef:
Ik hoor overal mensen met een vreemd hoestje, echt zo van kuch kuch kuch, korte onopvallende hoestjes. Is dat ws corona?

Als dokters op basis hiervan zouden kunnen diagnosticeren dan zou dat heel knap zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:19

moonsparkle schreef:
imaudy schreef:

Als dokters op basis hiervan zouden kunnen diagnosticeren dan zou dat heel knap zijn :o

Wel handig, scheelt weer testen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:21

imaudy schreef:

_O- vast wel......grapje....griep is er ook, temperatuur wissel, herfst hoest etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:24

Hier op school volgens mij 1 of andere niesziekte :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:38

moonsparkle schreef:
imaudy schreef:

Er was vorig jaar een app voor ontwikkeld die dat kon „horen“. Maar daar heb ik niets meer van gehoord.
https://news.mit.edu/2020/covid-19-coug ... ction-1029

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:46

Zebrastreep schreef:
Ik denk vooral dat het aan het gedrag van de mensen zelf ligt. Zijn nog maar weinig die echt moeite willen doen nadat we weer wat vrijer waren. Het is ook wel lastig , maar denk ik wel noodzakelijk...

Ik grapte er laatst wel over bij een vriendin zo dus dit is hoe ons hele leven zal gaan :') Maar misschien zat ik daar toch niet naast.

Alhoewel ik heb nog steeds hoop dat het virus ooit wat minder sterk wordt en simpelweg zorgt voor een lichte verkoudheid of dat je het al niet eens meer in de gaten hebt dat je het draagt.

We zullen zien , het is niet anders voor nu.

Bij ons op school heel veel besmettingen onder de ouders, waarvan een groot deel al gevaccineerd is én vorig jaar corona heeft gehad. Heel veel kinderen in quarantaine, dus wij draaien ook weer overuren om alles op school en thuis aan de gang te houden |(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 02:41

https://nos.nl/artikel/2405268-nieuwe-c ... -uur-dicht

Nou ... het begint er toch op te lijken dat we een ´milde´ lock down gaan krijgen van 3 weken. Ik proef wel dat we nog maanden, zo niet jaren aan maatregelen vast blijven zitten en dat beangstigd me echt. Als eenmaal een grens verlegd wordt is het steeds makkelijker om die grens weer opnieuw te verleggen.

Ik hoop wel dat het gemotiveerd wordt met cijfers. Welke groepen belanden momenteel het meest in het ziekenhuis en op de IC?
Ik weet dat er kwetsbaren en/of ouderen tussen zitten die volledig gevaccineerd zijn. De booster kan dan een hele goede bescherming geven. Ik hoop wel dat we duidelijkheid krijgen in wanneer wie een booster krijgt en dat er haast mee gemaakt wordt. Dat perspectief hoop ik te krijgen.

Ook weet ik dat een grote groep corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Is dit nog steeds het overgrote deel? Mocht minimaal de helft of meer uit niet gevaccineerden bestaan, dan lijkt me dat het niet anders kan dan dat het OMT-advies van het 2G beleid aangenomen wordt en direct na deze lock down of liever eerder wordt ingezet.

Want anders kun je het in mijn ogen niet meer rechtvaardigen naar alle gevaccineerden als het OMT advies waarbij iedereen ´gepakt´ wordt wel wordt aangenomen, maar het 2G advies van het OMT wordt verworpen. Juist die 2G regel kan ervoor zorgen dat niet gevaccineerden op minder plaatsen komen en minder snel besmet worden. Zij zijn immers niet beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. En ik denk ook dat dit vooral ervoor gaat zorgen dat mensen zich toch laten vaccineren.

Ik weet wel dat wanneer het advies voor de 2G regel niet wordt overgenomen, ik ook geen enkele motivatie meer voel om me nog bezig te houden met corona en de maatregelen.

Nu zijn veel van de maatregelen zodanig dat je niet anders kunt dan je er aan houden als het gaat om horeca of winkels die eerder dicht moeten, evenementen die niet meer mogen enz.

Ik trek wel echt de streep wel bij wat er privé achter mijn voordeur gebeurd. Dat is mijn zaak en daar laat ik me niet meer in beperken. Toevallig precies in de komende weken een feestje met de hele familie gepland staan, wat vorig jaar ook al niet door ´mocht´ gaan. Vorig jaar heb ik het niet door laten gaan, maar dit jaar laat ik me er niet door beperken. Net als afstand houden van familie en vrienden. Wij zijn allemaal al gevaccineerd en gezond en de kans dat wij de zorg belasten is enorm klein.

Een derde vaccinatie halen wil ik direct doen om mijn bijdrage te leveren. Boosteren en inzetten op iedereen gevaccineerd krijgen en kwetsbaren individueel beschermen lijkt me echt het meest effectief. En zorgen dat er streng gehandhaafd gaat worden op die 2G zolang besmettingen hoog zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 06:37

Ook gevaccineerden belanden op de ic. Dus wat gaan die maatregelen voor zin hebben als iedereen zo denkt die gevaccineerd is? Ik vind het echt schijnveiligheid. Ik ben fel tegen 2G en voorstander van meer testen, ook voor gevaccineerden. Ik heb een prik gehad en kan onbewust nog steeds mensen besmetten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:03

imaudy schreef:

Oh ik heb zo'n irritant kriebel hoestje al 3 weken. En ook al 2x getest mede daarom. Beide negatief dus ik gok dat het antwoord Nee is :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:08

Vayo schreef:
Ook weet ik dat een grote groep corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Is dit nog steeds het overgrote deel? Mocht minimaal de helft of meer uit niet gevaccineerden bestaan, dan lijkt me dat het niet anders kan dan dat het OMT-advies van het 2G beleid aangenomen wordt en direct na deze lock down of liever eerder wordt ingezet.

Want anders kun je het in mijn ogen niet meer rechtvaardigen naar alle gevaccineerden als het OMT advies waarbij iedereen ´gepakt´ wordt wel wordt aangenomen, maar het 2G advies van het OMT wordt verworpen. Juist die 2G regel kan ervoor zorgen dat niet gevaccineerden op minder plaatsen komen en minder snel besmet worden. Zij zijn immers niet beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. En ik denk ook dat dit vooral ervoor gaat zorgen dat mensen zich toch laten vaccineren.

Ik weet wel dat wanneer het advies voor de 2G regel niet wordt overgenomen, ik ook geen enkele motivatie meer voel om me nog bezig te houden met corona en de maatregelen.

Nu zijn veel van de maatregelen zodanig dat je niet anders kunt dan je er aan houden als het gaat om horeca of winkels die eerder dicht moeten, evenementen die niet meer mogen enz.

Ik trek wel echt de streep wel bij wat er privé achter mijn voordeur gebeurd. Dat is mijn zaak en daar laat ik me niet meer in beperken. Toevallig precies in de komende weken een feestje met de hele familie gepland staan, wat vorig jaar ook al niet door ´mocht´ gaan. Vorig jaar heb ik het niet door laten gaan, maar dit jaar laat ik me er niet door beperken. Net als afstand houden van familie en vrienden. Wij zijn allemaal al gevaccineerd en gezond en de kans dat wij de zorg belasten is enorm klein.

Een derde vaccinatie halen wil ik direct doen om mijn bijdrage te leveren. Boosteren en inzetten op iedereen gevaccineerd krijgen en kwetsbaren individueel beschermen lijkt me echt het meest effectief. En zorgen dat er streng gehandhaafd gaat worden op die 2G zolang besmettingen hoog zijn.

Nou het aandeel gevaccineerden in het ziekenhuis loopt ondertussen wel op.
Ja tuurlijk is het % gezien nog steeds voornamelijk ongevaccineerden, maar juist omdat je als gevaccineerde dus toch wel in het ziekenhuis lijkt te kunnen komen is het juist imo niet echt meer echt te rechtvaardigen de ongevaccineerden daar voor te laten boeten met 2G.
Daarbij vind ik het opvallend dat er gewezen wordt naar die ongevaccineerden terwijl jij hier al weer een duidelijk voorbeeld laat zien van gevaccineerden die schijt hebben aan de regels "omdat".
Als jij met je vingertje wil wijzen dan zal ik me gewoon aan de regels houden. Anders kan je wat mij betreft naar de 3 vingers kijken die terug naar jou wijzen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:42

En gezien de verhoudingen tussen ziekenhuis/ic nu en vorig jaar ten opzichte van de besmettingen vorig jaar, een daling van circa 50%, en her oplopen van de besmettingen tot (veel, gezien lagere testbereidheid) meer dan vorig jaar, helpen vaccinaties niet voldoende. Ook niet als je nog een paar procent meer gevaccineerd krijgt. Vaccineren en boosteren voor risicogroepen, daar zou de focus moeten zijn.

UK lijkt nu eindelijk beter te gaan qua besmettingen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:50

@vayo ik snap je ergens wel, ik heb het dan niet over visites maar reizen is dan weer echt mijn passie en ik heb het gevoel dat ik daar nu al zolang in beperkt wordt dat het een beetje voelt als verloren tijd die niet meer in te halen is nu het al zolang duurt :o
klinkt voor sommige als een luxe of overdreven maar ik haal er normaal gesproken zoveel geluk uit, heb ergens ook wel spijt dat ik afgelopen zomer dan niet was geweest toen er meer kon maar ik moet lang van te voren vrij vragen en dan is het ook lastig inschatten. Ik had voor binnenkort dus een reis gepland staan maar ik ben nu heel bang dat het weer niet doorgaat of door regels die veranderen of doordat ik covid zou krijgen met zoveel besmettingen nu om mij heen.

Als ik op teletekst lees zouden theaters en bioscopen waarschijnlijk toch wel open blijven. Niet essentiële winkels dicht vanaf 19.00 lijkt me dan weer niet veel verschil gaan maken? Vooral met sinterklaas aankopen zal het toch heel druk worden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:06

Ik begrijp niet dat horeca weer dicht zou moeten om 19.00... ze willen naar 2G, en bij de meeste horeca wordt dat prima gehandhaafd. Ook bioscopen en theaters krijgen hier dan weer last van ..
Ik snap dit echt niet heel goed zeg maar....

En ik denk dat ze echt nog steeds niet weten waar de haarden zitten.. Als het thuis begint zouden ze daar wat mee moeten doen. Thuiswerken bijv (op werk weet ik zeker dat ik met hoestende mensen zit die niet gevaccineerd zijn), in een restaurant zit ik een stuk veiliger..

En dit is niet voor 2 weken...

Zolang ze niet kunnen openbaren wie en wat er precies in de ziekenhuizen en op de IC ligt, is iedereen de sjaak, en mensen die hun salaris verdienen in horeca etc nog het meest...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:23

Zelf zou ik kiezen voor gelijk 2G. Lockdown voelt voor mij ook niet helemaal eerlijk, maar ja het is niet anders. En sowieso is alles niet eerlijk.

Ik erger me ook kapot aan de creatieve statistici die concluderen dat vaccineren niks uitmaakt omdat de helft in het zkh gevaccineerden zijn.

Ja slimmerds, 50 van de 100 mensen in het zkh is gevaccineerd, uit 80% van de hele bevolking. 50 van de 100 in het zkh zijn niet gevaccineerd, van de 20% van de hele bevolking :roll: dan heb je toch alsnog veel meer kans om als ongevaccineerde in het zkh te liggen :?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:26

Plus die gevaccineerden veelal al lang hun booster hadden moeten krijgen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:29

Nou ja de mensen die dat willen dan, want er zijn nog best wel wat mensen die zich vern##kt voelen omdat ze dachten dat ze er met 1x vaccineren vanaf waren.... en nu moet er een booster komen en nu willen ze niet meer...

Dat, en de mensen die zeuren over dat de QR code niet werkt, én de mensen die jankverhalen plaatsen over hoe ze ineens hun kind buiten moeten afdrogen en de mensen die ineens menen dat ze vervolgd worden omdat ze voor zichzelf opkomen of weet ik wat ze verzinnen maakt dat ik echt best wel klaar ben met heel veel mensen :') Dat gezeur en slachtoffergedoe.. is dat hip ofzo?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:33

Nou ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het met deze cijfers soms ook lastig vind om positief te blijven en te denken dat vaccineren de weg hieruit is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:34

Zit hier niet toch een kléin beetje waarheid in?
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:35

Ik vind dit dus echt een super irritante domme tweet... maar misschien heeft de man wel een goede reden...

Want wat hier staat, is hoe het is, en nu doen alsof dat iets HEUL raars is, is imo gewoon aanstelleritus..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:38

Ik las iets over horeca dicht om 18 uur ofzo maar is er iets gezegd over evenementen? En winkels gaan dus niet dicht maar om 17 uur? Dus alleen geen koopavond maar verder kan iedereen met Black Friday massaal erop uit om te shoppen?
Dit is geen lockdown dan toch? Dit gaat in die paar weken echt niks doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:39

Het is wel waar inderdaad. Ik vraag me werkelijk af of deze maatregelen nu echt zin hebben :? Hoezo niet-essentiële winkels en horeca om 19.00 uur dicht? Net alsof en masse corona in de EJ of Ikea wordt opgelopen. En na 19.00 in de horeca … Nee, ik vind dit echt weer zo’n halfbakken lockdown. En onterecht voor de doelgroepen imo.