Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:46

eroslover schreef:
Ik heb vandaag een pakketje binnen gekregen in een biologisch gft zakje, daar stond ik wel even gek van te kijken.

Mm niet echt degelijk verpakt dan.

Ik heb gisteren 2 van mn pakketjes opgehaald. Waar een verkoopster zei dat haar items 'zeer goed' waren vond ik ze best pillig. En een ander had 'goed' en die vond ik dan weer in zeer nette staat. Gelukkig allemaal items voor kleine prijsjes maar pillige items koop ik normaal nooit.

Wie heeft de tip voor een goede ontpiller?

MyWishMax schreef:
Er was toch pas de 'discussie' over of kopers kunnen annuleren nadat je label hebt aangemaakt? Dat kan dus.

Dat is apart, doe je je best om alles te verpakken kunnen ze het nog cancelen.

*edit: typo
Laatst bijgewerkt door Lys_PPA op 08-10-24 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:57

Lys_PPA schreef:

Gewoon een ordinair scheermes :D :j

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:05

Ik had een nieuw item gekocht van een actieve verkoper, maar kreeg ruim voor de uiterste verzenddatum al een verzoek voor latere verzending. Ik wist helemaal niet dat zoiets kon! Zonder enige communicatie verder. Het zou dan 2 weken later uit Frankrijk moeten komen en misschien was het flauw van mij, maar ik heb het verzoek afgewezen. Ik moest wel wachten tot de originele verzenddatum was verstreken en Vinted het zelf annuleerde en terugbetaalde. Wisten jullie dat dit kon?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:07

Lys_PPA schreef:

Ik heb een philips. Fijn elektrisch ding. Kostte 20 euro dacht ik incl batterijen.
Blijkbaar heb je ze al vanaf 10 euro bij een elektrozaak of bol

Nee, heb nog nooit met later verzenden te maken gehad. Vind dat ook flauw, zet je profiel dan op vakantie. Nu ben jij 2 weken je geld kwijt zeg. Dat verkoper dan niet zelf annuleert is helemaal flauw.

MyWishMax schreef:
Er was toch pas de 'discussie' over of kopers kunnen annuleren nadat je label hebt aangemaakt? Dat kan dus.

Weer wat geleerd, ik blijf er dus maar aan houden telkens asap naar het pakketpunt te rennen. Gelukkig zit dat vlakbij werk en school van de zoon.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:15

_Lorette_ schreef:
Ik had een nieuw item gekocht van een actieve verkoper, maar kreeg ruim voor de uiterste verzenddatum al een verzoek voor latere verzending. Ik wist helemaal niet dat zoiets kon! Zonder enige communicatie verder. Het zou dan 2 weken later uit Frankrijk moeten komen en misschien was het flauw van mij, maar ik heb het verzoek afgewezen. Ik moest wel wachten tot de originele verzenddatum was verstreken en Vinted het zelf annuleerde en terugbetaalde. Wisten jullie dat dit kon?

Ik heb deze zomer een keer van de optie gebruik gemaakt, het verzendlabel zou halverwege de ochtend verlopen en ik wist niet zeker of ik dat wel zou redden. Wel eerst de koper een berichtje gestuurd of die het oké zou vinden en aangegeven het zeker alsnog die dag wel te verzenden (en uiteraard ook gedaan). Ik vind het niet flauw om af te wijzen, je weet bij Vinted dat het een week kan duren voordat het verzonden wordt en je weet dat het ook even kan duren voordat het er is. Prima toch als je dan niet nóg langer wil wachten.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:46

foxy80 schreef:
Alleen dat? Geen papiertje om het product zelf?

Nee alleen dat

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:53

eroslover schreef:
foxy80 schreef:

Nee alleen dat

Hoe bedenken mensen het hè

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:23

Ja sinds een poosje zag ik staan dat je als verkoper aan kan vragen om de verzendtijd te verlengen / uit te stellen. Soms wel handig denk ik dat dat kan :)

Hier nu 1 iemand die pakje niet afgehaald heeft, en 1 pakket dat ik 26/27 sept. ingeleverd heb bij Mondial en na 1 oktober geen teken van leven meer geeft..... krijg net berichtje van Italiaanse koper of ze het pakje ooit nog mag verwachten. Bundel van 55 euro met een aantal kinderbroeken waar ze op zit te wachten.... ik mag hopen dat het pakket nog aankomt en ze de broeken dan inmiddels nog wel wil :=

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:34

eroslover schreef:
foxy80 schreef:

Nee alleen dat

Heel bijzonder

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:37

pmarena schreef:
Ja sinds een poosje zag ik staan dat je als verkoper aan kan vragen om de verzendtijd te verlengen / uit te stellen. Soms wel handig denk ik dat dat kan :)

Hier nu 1 iemand die pakje niet afgehaald heeft, en 1 pakket dat ik 26/27 sept. ingeleverd heb bij Mondial en na 1 oktober geen teken van leven meer geeft..... krijg net berichtje van Italiaanse koper of ze het pakje ooit nog mag verwachten. Bundel van 55 euro met een aantal kinderbroeken waar ze op zit te wachten.... ik mag hopen dat het pakket nog aankomt en ze de broeken dan inmiddels nog wel wil :=

Kan soms lamg duren. Hier dhl en dat duurde zes weken..
Dacht zal wel kwijt zijn. Maar dat viel mee.
Hier een pakket net weggebracht.. krijg ik na ong 30 min bericht dat de koper het heeft ontvangen? Volgens mij gaat er iets niet goed..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:39

Ja dat heb ik ook wel eens gehad. Blijkbaar ingescand als afgehaald ipv. ingeleverd....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:43

O hou op, dat heb ik nu al een paar keer gehad. De tracking blijft dan ook op afgeleverd staan, dus de koper krijgt geen seintje als het klaarligt en zelf kun je ook niets meer zien. Uiteindelijk annuleert Vinted de transactie en hoop je dat het pakket retour komt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:07

Oh echt. Bagger.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:32

_Lorette_ schreef:

Ik weet het inderdaad dat het kan. Ik zit ook met een verkoper die maar niet verstuurt. Ik ga er niet eens meer achteraan. Als het systeem annuleert, dan is dat best.

Waarom zet je het te koop als je niet verstuurt, denk ik dan!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:33

Soms kunnen er natuurlijk dingen tussen komen, maar dan is een berichtje wel op zn plaats.
Ik stuur eigenlijk altijd even een berichtje als ik het niet binnen 2 dagen kan verzenden wanneer ik verwacht het te verzenden en dan is het eigenlijk altijd prima.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:36

eroslover schreef:
foxy80 schreef:

Nee alleen dat

Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar héél bijzonder! :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:53

Jullie hadden het er over dat Vinted alles vergoed toch, als een pakje kwijtraakt....? In de berichten met koper van het pakket van 55 euro dat sinds 1 oktober stilstaat (Mondial) staat nu een bericht van Vinted:

Citaat:
De verzending duurt langer dan verwacht
Geen zorgen, je bestelling zal binnenkort geleverd worden. Gebeurt dit niet, dan krijg je na Nov 01 tot 25,00 € vergoed.

Maarja dat is niet eens de helft van de waarde....

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:04

pmarena schreef:
Jullie hadden het er over dat Vinted alles vergoed toch, als een pakje kwijtraakt....? In de berichten met koper van het pakket van 55 euro dat sinds 1 oktober stilstaat (Mondial) staat nu een bericht van Vinted:

Citaat:
De verzending duurt langer dan verwacht
Geen zorgen, je bestelling zal binnenkort geleverd worden. Gebeurt dit niet, dan krijg je na Nov 01 tot 25,00 € vergoed.

Maarja dat is niet eens de helft van de waarde....

Ik dacht dat die €25,00 van de vervoerder komt en vinted een aanvulling doet tot het bedrag. Ik heb het eerder gehad en kreeg toen het volledige bedrag terug. Heb nu hetzelfde aan de hand met een bedrag van €50,00. Hoop dat ik als verkoper alles terug krijg. Maar ik vind het ook zuur van het product wat dan gewoon weg is.

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:03

Dacht ik ook inderdaad, dat Vinted de rest aanvult. Dat is ook de reden dat ik alleen met Vinted verzend, omdat het dan goed verzekerd is (alleen toch nu toe gelukkig nog nooit nodig geweest, dus ik hoop dat het echt zo is als er iets kwijt raakt!)

Ik vind het soms jammer dat mensen niet de moeite nemen even op oke te klikken O:) Ik snap ook wel dat mensen druk zijn etc, maar kleine moeite toch.. gelukkig krijg je het geld anders alsnog vrij snel, maar toch.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:17

Ik wil graag een jas kopen van iemand (van bokt :D), deze heeft ze voor mij gereserveerd, maar ik kan op geen enkele manier die jas afrekenen...
Sws staat de knop 'kopen' er niet tussen. Via de browser kan ik m helemaal niet kopen, via de mobiel kan ik nog net doen alsof ik n bundel koop en dan kom ik wel in het betaalscherm. Zodra ik daar ben krijg ik 'toegang geweigerd'. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, betaalmethode veranderd, ander pakketpunt, app heeft geen update, een bod gedaan van 1 cent minder om te kijken of ik dan vervolgens dat bod kon accepteren, via browser en mobiele app, maar niks helpt...
Iemand enig idee hoe dit kan?

Extra handig trouwens dat mijn app tussendoor overgaat op Frans en dan weer Engels :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:20

Lisitano schreef:
Je kunt Mondial Relay nu niet meer uit zetten. Dat is wel balen, ik moet een flink eind op de fiets voor dat punt.

Nou hier ook. Ik vind het trouwens echt irritant dat Vinted maar bepaald waarmee ik moet verzenden volgens hun. Ik vrees dat ik nu bestellingen van MR door laat gaan als het me de moeite van het geld waard is. Moet er 10 km voor rijden.

Net als DPD, die heb ik hier wel maar is altijd gedoe mee. Zet ik hem uit, maar kan een koper daar alsnog voor kiezen. Echt waar Vinted er is een reden waarom ik het uit zet... >;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:27

Anderzijds, Vinted zorgt wel voor een goed werkend platform waarmee wij onze spullen kunnen verkopen, zonder dat we veel geld kwijt zijn aan Vinted zelf. De kopersbescherming zit goed in elkaar, en de verzendkosten blijven laag (lager dan wanneer ik zelf een label moet kopen bij PostNL/DHL).

Is het dan wel terecht om te klagen dat Vinted bepaald welke verzendmethodes er beschikbaar zijn? Ik begrijp dat het soms lastig is dat je geen pakketpunt in de buurt heb zitten. Ik heb het geluk dat er één onderweg naar mijn werk zit, en één onderweg naar stal. Met de fiets ben ik ook binnen een 15-20 minuten bij een punt.

Het alternatief is Marktplaats, maar daar heb je diezelfde kopersbescherming niet, en hogere verzendkosten. Ik denk dat we blij moeten zijn met Vinted als medium omdat die het wel veel makkelijker maakt om spullen te verkopen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:31

Ik denk dat het prima naast elkaar kan bestaan :)

Ik ben heel blij met Vinted maar kan ook wel balen van wat onhandige / ruwe kantjes die er (nog?) aan zitten. Maar de nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen, dus ik ben er overall heel blij mee :j

Ik snap ook wel dat ze gebruik van bepaalde pakketdiensten willen stimuleren, maar denk niet dat niet kunnen uitzetten nu zo klantvriendelijk is. Want inderdaad doen mensen dat vaak niet voor niets.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:33

Marktplaats heeft nu ook kopersbescherming. Als je nu een advertentie aanmaakt kun je dat niet meer uitzetten en zit dat er automatisch op. Als koper kun je kiezen of je wel of niet voor kopersbescherming kiest.

Ik snap dat Vinted bepaalt met welke verzender je kunt verzenden, maar dan kunnen ze beter zeggen van je bent verplicht er 1 of 2 aan te vinken (zonder verzender is het lastig verzenden tenslotte) maar dan wel naar je eigen keuze. Voor kopers is het ook niet leuk als ze denken iets leuks gekocht te hebben en er wordt geannuleerd omdat er niet verzonden kan worden.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:34

Ik overweeg al een tijdje om op vinted te gaan verkopen maar ook door het niet uit kunnen zetten van een vervoerder twijfel ik erg. Woon op Texel en Homerr zit in den helder. Dan moet ik de veerboot nemen om een pakketje weg te brengen, ga ik echt niet doen :') maar stel ik zet het in de advertentie en iemand kiest toch homerr dan kan ik wel annuleren en zit ik niet aan die verzender vast maar gaat gewoon de verkoop niet door?