Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:33

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:41

Als ik wil testen, kan ik vandaag nog terecht, om 5u. Dacht is kijken..
Twee weken geleden moest ik 1,5 dag wachten zelfde avond uitslag..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:42

lovee schreef:

Ik moest vanmorgen naar de diëtist en dat zit vlakbij een teststraat. Het was er ook erg rustig.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:45

purny schreef:
lovee schreef:

Ik moest vanmorgen naar de diëtist en dat zit vlakbij een teststraat. Het was er ook erg rustig.

Wel beter dan er snel getest kan worden, we moeten soms maar een beetje positief blijven, al ik dat soms best moeilijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:47

Hopelijk is de rust bij de teststraten een positief iets.
Ik vind het belangrijker dat de zorg weer een beetje rust krijgt voor zover dat kan. Dus 3 dagen mindere opnames is wel een positieve lijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:49

Grenzen dicht zal zeker wel helpen tegen bepaalde mensen. Zo heb ik me gisteren zitten ergeren aan de Belgische funshoppers die arm in arm liepen (en nee, duidelijk geen zelfde huishoudens) en de hele doorgang voor iedereen blokkeerden e
nergens naar keken. En ja, ik was er zelf ook, maar ik was er om mijn groentes op de markt te halen en vervolgens vanaf de markt door te lopen naar de supermarkt.

Mijn werk heeft een eigen testlocatie, en die is voor een bepaalde groep medewerkers (business critical om binnen het bedrijf aanwezig te zijn, voornamelijk productie) nu ook opengesteld voor de huisgenoten.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:49

purny schreef:
Hopelijk is de rust bij de teststraten een positief iets.
Ik vind het belangrijker dat de zorg weer een beetje rust krijgt voor zover dat kan. Dus 3 dagen mindere opnames is wel een positieve lijn.

Ik werk zelf in het ziekenhuis, maar ben met verlof, wat ik begrijp van mijn collega's dat het nu vooral weer druk is op de IC, hopelijk vlakt dat ook wat af...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:50

Zolang de ziekenhuizen niet in code zwart komen en het personeel niet verder bij bosjes neervalt zoal nu het geval is dan redden we het nog tot de volgende persconferentie. Maar zondag, maandag moet het wel gaan zakken anders is de , desnoods regionale lock down niet ver weg.
Je ziet aan de flink stijgende overledenen nu ook duidelijk dat er ook veel ouderen besmet raken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:52

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:59

Bloodymary schreef:
11.141 besmettingen. Beh weer stijging.

Waarvan er ook oudere meldingen tussen zitten:

Volgens een RIVM-woordvoerder is er ondanks het grote aantal nieuwe gevallen geen reden voor paniek, hij noemt het beeld ‘hoopvol’: ,,Er zitten veel na-meldingen bij, meer dan normaal, dat zijn vertraagde rapportages. En de afgelopen dagen zijn de GGD’en ook meer gaan testen, het percentage positieve tests stijgt niet, maar blijft gelijk. Dus dat is positief. Nu moeten we ons allemaal aan de maatregelen blijven houden.” Bijna 1800 van de gemelde gevallen, 16 procent dus, zijn ouder dan twee dagen

Ad.nl

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:01

purny schreef:
Ik zie echt niks in een vuurwerkverbod. Hoeveel illegaal vuurwerk en agressie tegen de hulpverleners ga je daar wel niet mee krijgen? Dan liever gewoon zoals altijd.
Al ga ik met oud en nieuw toch niet naar buiten gezien mijn longen

Die argressie heb je nu ook al. Alleen dan zonder vuurwerk en straks met.
Dus liever dat vuurwerk weg halen. Ik verwacht een verbod in heel EU. Alleen Nederland gaat om iedergeval niet werken en geeft juist extra reis bewegingen naar België en Duitsland.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:05

Huertecilla schreef:
Blussem schreef:
Sorry dat gezeg, maar iemand die even naar Duitsland rijdt en weer terug zonder contacten met anderen zie ik niet als een gevaar.

Gezinnen met schoolgaande kinderen is doorgaans een veel grotere risco voor de maatschappij. Mondkapjes helpen hier in niet.
Het enige reden om dit te verplichten is puur om de emotioneel paniekerig mensen te gerust te stellen.

Een illusie, een ontkenning en vingerwijzen.

Eerder een mooi voorbeeld dat het allemaal niet zo zwart wit is en dat je met gezond verstand verder komt dan autistisch alleen maar naar de regels te kijken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:06

purny schreef:
Bloodymary schreef:
11.141 besmettingen. Beh weer stijging.

Waarvan er ook oudere meldingen tussen zitten:

Volgens een RIVM-woordvoerder is er ondanks het grote aantal nieuwe gevallen geen reden voor paniek, hij noemt het beeld ‘hoopvol’: ,,Er zitten veel na-meldingen bij, meer dan normaal, dat zijn vertraagde rapportages. En de afgelopen dagen zijn de GGD’en ook meer gaan testen, het percentage positieve tests stijgt niet, maar blijft gelijk. Dus dat is positief. Nu moeten we ons allemaal aan de maatregelen blijven houden.” Bijna 1800 van de gemelde gevallen, 16 procent dus, zijn ouder dan twee dagen

Ad.nl

Dat is nu bekend omdat er specifiek naar gevraagd is. De oudste is zelfs van 24 maart.... Maar dat is dus blijkbaar de hele periode al zo. Wat een klunzen zijn het ook.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:08

Blussem schreef:
Huertecilla schreef:

Een illusie, een ontkenning en vingerwijzen.

Eerder een mooi voorbeeld dat het allemaal niet zo zwart wit is en dat je met gezond verstand verder komt dan autistisch alleen maar naar de regels te kijken.

Ik ben het eens met jou eens. Volgens mij komt dat niet vaak voor hier. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:10

@Bloodymary: Daarom vertrouw ik de cijfers ook niet meer.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:12

Nee inderdaad. Ik begrijp dat ook niet. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets goed bij te houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:17

bigone schreef:
Zolang de ziekenhuizen niet in code zwart komen en het personeel niet verder bij bosjes neervalt zoal nu het geval is dan redden we het nog tot de volgende persconferentie.

(Behalve de mensen die dood gaan, die redden het niet, en dat zullen er toch zo'n 200 zijn.)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:18

secricible schreef:
Echwel schreef:
Lees trouwens dat sommige politieke partijen een vuurwerk verbod willen om de zorg niet nog meer te belasten

Wat een goed idee, ook minder reden om de straat op te gaan en daar te klitten aan elkaar en goed O&N te wensen.

Mijn buurvrouw zou volgende week haar nier doneren aan een andere (onbekende) vrouw. Vandaag helaas afgebeld. Zijn toch 2 potentiele IC plaatsen. Echt afschuwelijk, doorlopen samen al maandenlang een traject en nu dit. Hopen dat mevrouw na deze golf nog goed genoeg is deze nier te mogen ontvangen.

Dat vind ik wel dapper zeg, een nier voor een onbekende. Wat 'n risico ben je dan bereid te nemen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:36

Afbeelding

RIVM meldt groter aantal nieuwe positieve tests (11.141) vanwege correctie: 'Piek is in zicht' https://www.nu.nl/coronavirus/6087290/r ... zicht.html (via @NUnl)

Hoe kan dat op websites van virm voor zondag 25 oktober op de corona dashboard maar 14 doden zijn en dat bij door gegevens nu.nl van Virm hebben over 28 doden. Bijna het dubbele.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:37

Bloodymary schreef:
Nee inderdaad. Ik begrijp dat ook niet. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets goed bij te houden.

En de politiek blijft de schuld maar in onze schoenen schuiven...

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:47

Blussem schreef:
[ [url=m/KnAOMu.jpg]Afbeelding[/url] ]

RIVM meldt groter aantal nieuwe positieve tests (11.141) vanwege correctie: 'Piek is in zicht' https://www.nu.nl/coronavirus/6087290/r ... zicht.html (via @NUnl)

Hoe kan dat op websites van virm voor zondag 25 oktober op de corona dashboard maar 14 doden zijn en dat bij door gegevens nu.nl van Virm hebben over 28 doden. Bijna het dubbele.

o.a. omdat je kijkt naar een grafiek van de overlijdens in verpleegtehuizen, en er ook op andere plaatsen (ziekenhuis bijvoorbeeld) mensen overlijden aan corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:48

SusanH schreef:
Relaxed schreef:
https://www.maurice.nl/2020/10/29/versl ... esmetting/

Dit is ook wel een ding, positief blijven testen als je ziek bent geweest.. Vooral als je daardoor niet mag werken :n

En die mensen worden ook meegenomen in de positieve tests waarschijnlijk?

Goede vraag, ben ik ook heel benieuwd naar.
Maar daarom zeggen de besmettingen mij niet zoveel, ik vind de ziekenhuisopnames veel relevanter.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:48

Edit: Sorry dubbel post, bokt happerte.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 30-10-20 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:49

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Zolang de ziekenhuizen niet in code zwart komen en het personeel niet verder bij bosjes neervalt zoal nu het geval is dan redden we het nog tot de volgende persconferentie.

(Behalve de mensen die dood gaan, die redden het niet, en dat zullen er toch zo'n 200 zijn.)

Klopt, daar kunnen we helaas niets aan doen hoe graag ik ook met een toverstokje zou willen zwaaien.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:50

over het vuurwerk was dit niet nieuw?

Per 1 dec 2020

Consumenten mogen vanaf 1 december 2020 een aantal vuurwerkproducten niet meer afsteken. Dit verbod geldt voor vuurwerk uit de categorie F3, knalvuurwerk, knalstrengen, vuurpijlen en enkelschotsbuizen (single shots). Vanaf 1 december 2020 mogen vuurwerkverkopers deze producten niet meer op voorraad hebben. Er komt een subsidieregeling ter compensatie voor de kosten voor ondernemers.

bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vanaf-2020

overigens hebben wij nu ook maatregelen die jullie al hadden in mijn regio, dus alleen noodzakelijk reizen, geen fun shoppen etc echter word nog steeds verwacht dat mensen zich er aan houden vanwege eigen verantwoording