Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:BregtjeK schreef:Vandaag op het nieuws dat immuniteit wel wordt opgebouwd na overleven van zware infectie, maar onduidelijk of dat ook het geval is bij lichte besmetting.
So long voor de gewenste strategie van opbouwen groepsimmuniteit?
Nee voor alle duidelijkheid, ook met lichte besmetting zijn antistoffen zijn opgebouwd...
Het is alleen nog niet duidelijk hoeveel antistoffen men opbouwt en hoelang ze een nieuwe besmetting tegen gaan, net als bij ieder ander virus.
Dus geen paniek...
Cer schreef:Om terug te komen op hydroxychloroquine, gisteren werd in de kamer ook een huisarts in Limburg besproken die dit medicijn, in combinatie met andere medicijnen, toedient (obv wat die arts in NY doet/deed?). Misschien is dit hier al voorbij gekomen.
Het schijnt dat ze gaan bekijken wat hij deed, heeft iemand dit stukje van het debat ook gezien?
Cer schreef:Nee Wilders had het over hem, dat hij het absurt vond dat hij op de vingers getikt was (ik meen dat je in NL niet 'zomaar' medicijnencocktails mag proberen, en er iets met de voorraad ofzo).
Het antwoord was dat het goed was dat het controlerende orgaan zn werk deed, maar dat ze (meen ik) wel gingen informeren naar hoe of wat.
Ik denk zelf overigens dat er meer mensen/instanties zijn die dat NY verhaal volgen? Als dat inderdaad effectief blijkt te zijn, zullen ze daar vast wat mee doen. Maar de langdurige effecten zijn denk ik nog niet aangetoond enzo.. ?
Hannanas schreef:Ik verbaasde mij al hoogst bij het idee dat deze huisarts zijn goede werk mag voortzetten. Nederland is uiterst moeilijk hierin.
Inderdaad, hij is gedwongen onder boete direct te stoppen deze behandeling te geven.
https://www.ad.nl/limburg/inspectie-lim ... ~ad06aac3/
Hannanas schreef:Ik vind dat het wat genuanceerder ligt.
Alle drie de middelen zijn niet mega heftig, plus de ic kan ook gigantisch mis gaan.
Destination schreef:Hannanas schreef:Ik verbaasde mij al hoogst bij het idee dat deze huisarts zijn goede werk mag voortzetten. Nederland is uiterst moeilijk hierin.
Inderdaad, hij is gedwongen onder boete direct te stoppen deze behandeling te geven.
https://www.ad.nl/limburg/inspectie-lim ... ~ad06aac3/
En terecht dat hij zijn werk moet stopzetten. Het experimenteren met verschillende combinaties aan medicatie lijkt mij niet heel wenselijk. Nu is het goed afgelopen, maar voor hetzelfde geld was het helemaal misgegaan.
corine1981 schreef:Wat een betutteling toch allemaal.
Die mensen zouden waarschijnlijk toch al doodgaan aan de corona, de huisarts wil iets proberen en die mensen zonder uitzicht willen mee werken, ze maken zelf een keuze over hun eigen lichaam... foei toch.
Hee, waar hoor je die discussie vaker??
Is dat niet toevallig de hele discussie die over bijvoorbeeld - verplicht- vaccineren en levensbeëindiging (wanneer oude mensen geen zin meer hebben) loopt?
Laten we mensen vooral niet zelf laten bepalen wat ze met hun lichaam of leven doen
corine1981 schreef:Wat een betutteling toch allemaal.
Die mensen zouden waarschijnlijk toch al doodgaan aan de corona, de huisarts wil iets proberen en die mensen zonder uitzicht willen mee werken, ze maken zelf een keuze over hun eigen lichaam... foei toch.
corine1981 schreef:Er staat dat die mensen allemaal onderliggende klachten hadden, met alle berichtgeving rondom dit virus kun je denken dat het je nagel aan je doodskist gaat worden.
Dus ja, ik snap dat mensen uit angst dan zelf willen kiezen wat ze doen.
En ja, ik snap de huisarts dat hij iets probeert wanneer je denkt machteloos te staan, wie weet had hij al meerdere patiënten verloren.
Maar nee, laten we vooral niet hopen op dat iemand per ongeluk een remedie tegen dit virus heeft ontdekt maar laten we de verguizen en boetes geven...
Er zijn meer wetenschappers en helden in de geschiedenis die buiten de boekjes en regels durfden te denken...
corine1981 schreef:Wat jullie willen, ik zou zo'n huisarts wel kunnen waarderen, zeker wanneer hij zich hierop baseert :
De door Elens gebruikte combinatie wordt in New York toegepast door de arts Vladimir Zelenko, die inmiddels een 100 procent-successcore rapporteert op basis van zevenhonderd patiënten.
corine1981 schreef:Angst voor het virus is wel een goede raadgever dan??
corine1981 schreef:Wat jullie willen, ik zou zo'n huisarts wel kunnen waarderen, zeker wanneer hij zich hierop baseert :
De door Elens gebruikte combinatie wordt in New York toegepast door de arts Vladimir Zelenko, die inmiddels een 100 procent-successcore rapporteert op basis van zevenhonderd patiënten.
corine1981 schreef:Angst voor het virus is wel een goede raadgever dan??