[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:04

Tiggs schreef:
Danique_G schreef:
Over het stukje verplichte anticonceptie/sterilisatie: Nederland heeft de Algemene Rechten van de mens geratificeerd. Hierin staat dat kinderen krijgen een recht is. Ik denk dat het lastig zal zijn om dit erdoorheen te krijgen. Waar ga je de grens trekken?

Er is laatst wel een uitspraak geweest, waarbij de rechter de prikpil verplichtte. In het belang van de moeder zelf en het kind (dat niet geboren wordt).

En dat artikel in Trouw las ik ook. Ze gaat de kinderen vragen of ze een kwartiertje willen douchen ipv een halfuur ;( Ten eerste: hoezo vragen? Ten tweede: vroeger vonden mijn ouders een kwartier al lang.
Je kunt hier al bijna voorspellen dat die kinderen later ook afhankelijk worden van de overheid.

Overigens betekent ratificeren niet dat iets volgens de wet gelegaliseerd/illegaal is oid. Maar meer dat Nederland hier sterk door geleid wordt en dat UN/NGOs je hierop kunnen aanspreken. Verplichten kan dus zeker maar er wordt heel lang over gesproken voordat ze een knoop doorhakken. Een 2 kind beleid of iets dergelijks zal helaas niet snel voorkomen :(

En ik denk dat de 2e alinea een mooi voorbeeld is van waarom dat zo jammer is. Kan daar echt niet bij met mijn hoofd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:21

Maar dan ga je wel weer zitten met selectie qua geslacht. Dan willen ze allemaal absoluut een jongen en een meisje. Want alles erna wordt niet meer "gesponsord", terwijl die fokkerij nu wel gewoon kan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:34

Varekaj schreef:
Maar dan ga je wel weer zitten met selectie qua geslacht. Dan willen ze allemaal absoluut een jongen en een meisje. Want alles erna wordt niet meer "gesponsord", terwijl die fokkerij nu wel gewoon kan.

Hmm dat durf ik niet te zeggen. Ik heb geen precieze data hiervan maar op een grote populatie lijkt me dit geen probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:46

Er zijn er altijd die doordoen tot ze een jongen of een meisje hebben. Nu veel minder dan vroeger, dat wel, maar ken er nog genoeg die wel belang hechten aan een zoontje "want de naam doorgeven" en bladiebla. Als ze maar 2 kinderen meer mogen en de eerste is een meisje, reken maar dat er kinderen "gemaakt" zullen worden om toch maar zeker een jongetje te hebben.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:12

Maar stel je hebt een 2 kind beleid dan denk je dus dat het gevolg is dat meer meisjes geaborteerd worden (bijvoorbeeld)?
Maar de kans om een jongen of meisje te krijgen blijft op een grote populatie gelijk dus het lijkt me niet dat je een grote verschuiving opeens gaat krijgen. Tenzij er veel kneuzen zijn die inderdaad meisjes gaan aborteren omdat ze denken dat hun achternaam bestaan moet blijven in deze wereld 8)7

Wellicht zijn dat er meer dan we denken. Wij zijn toevallig zo progressief maar de rest van de wereld niet echt (aanname)

Mijn schoonouders vinden het al gek dat ik een nooit een andere naam zou willen aannemen en überhaupt nooit wil trouwen. en dan hebben we het nog niet gehad over hoe egoïstisch ze me vinden omdat ik niet drachtig wil worden
Laatst bijgewerkt door Raineri op 10-10-21 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:13

Danique_G schreef:
Maar stel je hebt een 2 kind beleid dan denk je dus dat het gevolg is dat meer meisjes geaborteerd worden (bijvoorbeeld)?
Maar de kans om een jongen of meisje te krijgen blijft op een grote populatie gelijk dus het lijkt me niet dat je een grote verschuiving opeens gaat krijgen. Tenzij er veel kneuzen zijn die inderdaad meisjes gaan aborteren omdat ze denken dat hun achternaam bestaan moet blijven in deze wereld 8)7

Welkom op aarde *\o/*!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:15

_San87_ schreef:
Danique_G schreef:

Welkom op aarde *\o/*!

Voordeel daarvan is wel weer minder voortplanting uiteindelijk en minder kinderen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:16

Danique_G schreef:
_San87_ schreef:

Welkom op aarde *\o/*!

Voordeel daarvan is wel weer minder voortplanting uiteindelijk en minder kinderen :j

En meer oorlog en dus nog minder mensen?

Raineri

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:20

Hoezo meer oorlog? Omdat er meer mannen zijn en deze nogal graag willen laten zien aan elkaar dat ze de grootste staafmixer hebben?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:22

Danique_G schreef:
Hoezo meer oorlog? Omdat er meer mannen zijn en deze nogal graag willen laten zien aan elkaar dat ze de grootste staafmixer hebben?

Jup :7.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:24

Varekaj schreef:
Er zijn er altijd die doordoen tot ze een jongen of een meisje hebben. Nu veel minder dan vroeger, dat wel, maar ken er nog genoeg die wel belang hechten aan een zoontje "want de naam doorgeven" en bladiebla. Als ze maar 2 kinderen meer mogen en de eerste is een meisje, reken maar dat er kinderen "gemaakt" zullen worden om toch maar zeker een jongetje te hebben.

Laten we dan ook eens stoppen met dat ouderwetse gedoe dat kinderen nog bijna standaard de achternaam van de man krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:25

Jullie draven nu wel een beetje door hoor :') van het niet meer stimuleren van meer dan 2 kinderen naar meer oorlogen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:28

Relaxed schreef:
Jullie draven nu wel een beetje door hoor :') van het niet meer stimuleren van meer dan 2 kinderen naar meer oorlogen :')

Van mij uit alleen maar als grap bedoeld :P.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:28

Relaxed schreef:

Nog beter zou zijn als we gewoon uitsterven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:32

Haha ok :') danique, voor de aarde zeker :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:06

Tiggs schreef:
Varekaj schreef:

Laten we dan ook eens stoppen met dat ouderwetse gedoe dat kinderen nog bijna standaard de achternaam van de man krijgen...

Dat blijf ik ook heel idioot vinden.
Ik ken mensen die meer druk op hun zoon leggen om kinderen te krijgen, dan op hun dochter. Want het kind van de dochter krijgt niet de familienaam, stel je voor, dan ben je ook gewoon echt minder waard dan het kind van de zoon, die wèl de familienaam draagt 8)7
En andersom ook, schoondochters die extra gepushed worden "want anders eindigt de lijn van de famillie" (boehoeheoe)

Mijn vriend en ik zijn niet van het trouwen, vinden we een beetje onzin, maar mocht het er ooit van komen dan hou ik zeker weten mijn eigen naam.
Ik weet nu al dat ik echt een oliebol aan commentaar van mn schoonouders zal krijgen daarom :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:15

Ik zou ook echt mijn eigen naam houden inderdaad.

Zeg tegen je schoonouders dat je het zo jammer vindt dat hij niet jouw naam gaat voeren ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:25

Ik neem mijn vriend zijn achternaam want die vind ik gewoon heel erg mooi. <3 Dat de kinderen standaard de naam van de vader krijgen vind ik wel wat ouderwets ja, dat zou toch minstens een keuze van de ouders moeten zijn. (Is die keuze er overigens niet al? Met toestemming van beide?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:27

Er zijn helaas nog steeds van die exemplaren die veel belang hechten aan de achternaam en voortzetting van de familie :') want stel dat net die ukkepuk de wereldvrede erdoor krijgt, dan is die naam wel héél belangrijk natuurlijk. Beetje pochen met je fokproduct zou je kunnen zeggen.

Nee serieus, dat gedoe van "we willen toch graag ook nog een jongen/meisje", dat is iets wat zowat dagelijks nog langs komt. De koningswens noemen ze dat toch? Is iemand pas bevallen, komen ze er al achteraan kirren "en wanneer ga je dan voor het andere geslacht?".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:29

Captain schreef:
Ik neem mijn vriend zijn achternaam want die vind ik gewoon heel erg mooi. <3 Dat de kinderen standaard de naam van de vader krijgen vind ik wel wat ouderwets ja, dat zou toch minstens een keuze van de ouders moeten zijn. (Is die keuze er overigens niet al? Met toestemming van beide?)

Ja hoor, is al een poos een keuze. Ik ken wel kinderen die de naam van de moeder hebben gekregen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:53

_San87_ schreef:
Captain schreef:

Ja hoor, is al een poos een keuze. Ik ken wel kinderen die de naam van de moeder hebben gekregen.

Mijn neef en nicht hebben beide de achternaam van de moeder gekregen. Mijn schoonzus vind de naam van haar partner niet mooi en wilde dus graag haar kinderen haar naam geven. Zo geeft zij als enige haar familienaam door, mijn andere schoonzus heeft de naam van haar man aangenomen en mijn vriend en ik willen geen kinderen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:55

Ik zou Zomer-Prins kunnen gaan heten, best cool. Maar ik wil absoluut niet trouwen.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:14

Ik wil best van mijn achternaam af, want die is stom. Misschien toch maar wel een keer trouwen... :')

Overigens, kunnen we niet een politieke partij oprichten met zn allen? :)) Misschien kunnen we dan wat bereiken. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:49

Niobe schreef:
Ik zou Zomer-Prins kunnen gaan heten, best cool. Maar ik wil absoluut niet trouwen.

Ok in zo'n geval zou ik het zeker overwegen _/-\o_

Maar anders echt niet, ik vind het zo ouderwets :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:49

Een vriend van ons dat kind heeft de achternaam van de moeder. Omdat hij zijn achternaam afgrijselijk vind .. zijn ouders vonden het echt belachelijk _O-