Tiggs schreef:Danique_G schreef:Over het stukje verplichte anticonceptie/sterilisatie: Nederland heeft de Algemene Rechten van de mens geratificeerd. Hierin staat dat kinderen krijgen een recht is. Ik denk dat het lastig zal zijn om dit erdoorheen te krijgen. Waar ga je de grens trekken?
Er is laatst wel een uitspraak geweest, waarbij de rechter de prikpil verplichtte. In het belang van de moeder zelf en het kind (dat niet geboren wordt).
En dat artikel in Trouw las ik ook. Ze gaat de kinderen vragen of ze een kwartiertje willen douchen ipv een halfuurTen eerste: hoezo vragen? Ten tweede: vroeger vonden mijn ouders een kwartier al lang.
Je kunt hier al bijna voorspellen dat die kinderen later ook afhankelijk worden van de overheid.
Overigens betekent ratificeren niet dat iets volgens de wet gelegaliseerd/illegaal is oid. Maar meer dat Nederland hier sterk door geleid wordt en dat UN/NGOs je hierop kunnen aanspreken. Verplichten kan dus zeker maar er wordt heel lang over gesproken voordat ze een knoop doorhakken. Een 2 kind beleid of iets dergelijks zal helaas niet snel voorkomen

En ik denk dat de 2e alinea een mooi voorbeeld is van waarom dat zo jammer is. Kan daar echt niet bij met mijn hoofd..