Los daarvan is corona ook niet over en is het ook erg vervuilend. Maar dat bedoelde ik inderdaad niet.
Ik zeg niet dat ik nooit ga vliegen maar wel bewuster dan ik deed.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pandora2 schreef:Eindelijk een keer fatsoenlijke belasting op de kerosine laten betalen en overhevelen naar de passagiers![]()
Niet zo'n softe regeling wat de EU nu voorstelt en geen uitzonderingen. Dus ook voor zakenjets en cargovluchten.
Ik moet ook taks betalen als ik aan de pomp sta
Nielojram schreef:Pandora2 schreef:Dan kopen we toch gewoon alles lokaal. Probleem opgelost en de boeren zijn er ook blij mee
Waar denk je dat, o.a., je telefoonhoesje vandaan komt?
Die groeien niet bij de boeren op hun veld, hoor...
verootjoo schreef:Nielojram schreef:
Dan kopen we toch gewoon alles lokaal. Probleem opgelost en de boeren zijn er ook blij mee
Waar denk je dat, o.a., je telefoonhoesje vandaan komt?
Die groeien niet bij de boeren op hun veld, hoor...
We kunnen best onafhankelijk zijn van China hoor… als we zouden willen.
Het meeste kan je gewoon binnen Europa kopen.
elnienjo schreef:verootjoo schreef:
We kunnen best onafhankelijk zijn van China hoor… als we zouden willen.
Het meeste kan je gewoon binnen Europa kopen.
Voor de meeste grondstoffen zijn we afhankelijk van China.
verootjoo schreef:Eens. Ik vind vliegen voor veel te weinig asociaal. Vooral voor het milieu. Gewoon weer lekker onbetaalbaar maken voor de meeste mensen zodat er alleen nuttige vluchten zijn.
Een vakantie binnen Europa is ook leuk en anders lekker sparen voor een grote vliegreis.
Varekaj schreef:verootjoo schreef:Eens. Ik vind vliegen voor veel te weinig asociaal. Vooral voor het milieu. Gewoon weer lekker onbetaalbaar maken voor de meeste mensen zodat er alleen nuttige vluchten zijn.
Een vakantie binnen Europa is ook leuk en anders lekker sparen voor een grote vliegreis.
Hier wil ik even op inpikken: er zijn net veel mensen die het vliegtuig nemen om binnen Europa te reizen.
Mijn UO: maak vliegen binnen Europa minstens even duur als de lange afstandsvluchten en reizen met de trein immens goedkoper. Meer nachttreinen en betere afstemming op elkaar.
Ik vind 10u onderweg zijn niet erg, maar in een fijn betaalbare trein wil ik dat even graag ondernemen als 10u in de auto zitten naar Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld.
Varekaj schreef:verootjoo schreef:Eens. Ik vind vliegen voor veel te weinig asociaal. Vooral voor het milieu. Gewoon weer lekker onbetaalbaar maken voor de meeste mensen zodat er alleen nuttige vluchten zijn.
Hier wil ik even op inpikken: er zijn net veel mensen die het vliegtuig nemen om binnen Europa te reizen.
Mijn UO: maak vliegen binnen Europa minstens even duur als de lange afstandsvluchten en reizen met de trein immens goedkoper. Meer nachttreinen en betere afstemming op elkaar.
Ik vind 10u onderweg zijn niet erg, maar in een fijn betaalbare trein wil ik dat even graag ondernemen als 10u in de auto zitten naar Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld.
rien10 schreef:Ik vind mijn UO van vliegen op vergunning van kilometers nog steeds een goed idee.
elnienjo schreef:rien10 schreef:Ik vind mijn UO van vliegen op vergunning van kilometers nog steeds een goed idee.
Of een totaalvervuilingsbudget wat je pp kan besteden, maar dan moet voortplanting wel meegenomen worden als megavervuiling. De kindvrije kan tig keer de wereld rondvliegen en daarmee minder klimaatbelastend zijn dan degene die de vervuiling in stand houdt middels een nieuwe vervuiler.