Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:10

marleen_88 schreef:
Hoe komt dit in mijn achtertuin terecht?
[ [url=m/j6l4Y3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die hebben ze in 1940-1945 op de grond laten vallen :P
(het lijkt op een flink formaat kogel die niet is afgeschoten)

...en ik zou er _heel_ voorzichtig mee zijn.
Niet binnenshuis bewaren, bij voorkeur op de grond en in de schaduw zodat 'ie niet in de zon gaat liggen bakken. En bij voorkeur een expert op dat gebied raadplegen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:14

APCIII schreef:
marleen_88 schreef:
Hoe komt dit in mijn achtertuin terecht?
[ [url=m/j6l4Y3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die hebben ze in 1940-1945 op de grond laten vallen :P

...en ik zou er _heel_ voorzichtig mee zijn.
Niet binnenshuis bewaren, bij voorkeur op de grond en in de schaduw zodat 'ie niet in de zon gaat liggen gakken. En bij voorkeur een expert op dat gebied raadplegen. (het lijkt op een flink formaat kogel die niet is afgeschoten)

De politie komt hem ophalen. Het is een patroon, met slagpen er nog in. En kan dus zeker gevaarlijk zijn.

Maar ik vind het gewoon apart dat ik hem nu ineens heb gevonden. Onze tuin is al regelmatig veranderd, zelfs jaren terug nog met hulp van RTL4.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:16

Soms zit er wat werking in de grond waardoor oude dingen naar boven komen, bijvoorbeeld grondwaterstanden die varieren, mollen die lekker hun gang gaan, vorst/dooi etc.

En als zo'n ding nat/roestig is, neemt 'ie ook aardig de kleur van de omgeving aan, dus je oog moet er ook nog eens op het juiste moment op vallen. :)

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:18

Wel heel gaaf!
Vraag of ze hem onklaar maken voor je en je hem terug kunt krijgen, dat is wel bijzonder om in je tuin te vinden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:19

APCIII schreef:
Soms zit er wat werking in de grond waardoor oude dingen naar boven komen, bijvoorbeeld grondwaterstanden die varieren, mollen die lekker hun gang gaan, vorst/dooi etc.

En als zo'n ding nat/roestig is, neemt 'ie ook aardig de kleur van de omgeving aan, dus je oog moet er ook nog eens op het juiste moment op vallen. :)

Hij viel ook niet op. Ik had hem ineens in mijn handen, zat kiezels te rapen.

Jolliegirl schreef:
Wel heel gaaf!
Vraag of ze hem onklaar maken voor je en je hem terug kunt krijgen, dat is wel bijzonder om in je tuin te vinden.

Ja, ik wilde hem al mee naar mn werk (basisschool) nemen. Is bij geschiedenis natuurlijk supertof! Maar dat ga ik straks even vragen aan de agenten die hem komen ophalen.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 30-05-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:53

Jolliegirl schreef:
Wel heel gaaf!

Ik ken wel iemand op wie we hem onklaar kunnen maken. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:55

Wie dan? :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:59

Eenhoorns hoorn :wow:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:05

In west Vlaanderen staan die dingen als versiering op mensen hun schouw :D wel mee opletten idd. Naar het schijnt liggen er nog echt veel.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:28

poes schreef:
In west Vlaanderen staan die dingen als versiering op mensen hun schouw :D wel mee opletten idd. Naar het schijnt liggen er nog echt veel.

Ik heb wel eens begrepen dat er in België zelfs gebieden zijn waar 't eigenlijk gewoon gevaarlijk is om een schep de grond in te steken, zoveel ligt daar nog :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:29

Waar ik opgroeide was het wel normaal om er eentje in tuin te vinden of op de akkers. Het schijnt idd dat het echt enorm is! Gelukkig gaat het maar weinig fout en lijkt ook wel minder geworden inmiddels.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 00:22

Wat zeg je tegen iemand die een miskraam heeft gehad? (mag ook via PB). Heb via via te horen gekregen dat iemand een miskraam heeft gehad. Als ze het mij verteld wil ik graag de "juiste" reactie geven....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 00:40

Iirrssjjee: Dat je gewoon geen woorden hebt zo erg vind je het.
Een eerlijke waarheid waar mensen echt steun uit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 01:03

Palmera schreef:
Iirrssjjee: Dat je gewoon geen woorden hebt zo erg vind je het.
Een eerlijke waarheid waar mensen echt steun uit halen.

Dit. :j Daar heb je veel meer aan dan allerlei clichés. Probeer er niet teveel over na te denken — mocht je in het gesprek toch ineens iets te binnen schieten, prima, maar ben je lost for words, dan is het echt geen schande om dat uit te spreken. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 01:18

Bedankt dames! Gaat me er niet om wat het perfecte is om te zeggen. Ik wil gewoon niet het verkeerde zeggen vooral.... We hebben wel eens een woordenwisseling gehad omdat er dingen gezegd werden en anders zijn opgevat en dat wil ik bij zoiets ergs als dit uiteraard voorkomen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 01:20

Ik denk dat het meest gebruikelijke het wensen van sterkte is en als je wil kan je eraan toevoegen dat je er voor diegene bent als ze iets nodig hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 05:22

Ik zeg altijd iets van “ik wens je veel sterkte toe in deze moeilijke tijd”.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 05:35

Gewoon zeggen dat het klote is, want dat is het ook.

Vwb munitie, als er iets van een kamer inzit, liggen laten en politie bellen. Die sturen iemand langs om het te bekijken. En zij nemen contact op met de EOD. Meestal wordt het onschadelijk gemaakt door ontploffing dus dan krijg je niets terug. Wel een leuk uitzicht want de meeste EOD mannen zijn best leuk om tegen aan te kijken. Tenminste wel degene die hier een mortiergranaat op kwamen halen die tussen mijn plantjes lag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 06:53

Iemand een idee of je zelf het gewicht van je hond in het hondenpaspoort mag veranderen?
M’n vader heeft m’n hond mee gehad naar de dierenarts voor vaccinaties. Zie ik in het boekje dat ze 10 kg is.. m’n vader geeft aan dat ze 7 kg was :+ ze is ook echt wel te dik als ze 10 kg zou zijn

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 06:58

@Caira: haha, het is mij ook al eens opgevallen. Militair zijn lijkt te helpen.

@lenaa_tje: Als het er gewoon met pen in is geschreven wel. Dat doet de dierenarts ook. Maar je kan er ook een post-it bijplakken met het juiste gewicht. Wel slordig van de dierenarts.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:15

Het is inderdaad met pen geschreven. Ik gok dat het wat chaotisch was. M’n vader ging nu met 3 honden heen waarvan 1 met een oorontsteking en 1 die de dierenarts haat en bij uitstappen al onder de auto kruipt. Ze hebben ook alle 3 een ander paspoort (hoezo verandert dat iedere 3 jaar) Je mag alleen vanwege Corona niet met z’n tweeën.
Ik ga haar eerst zelf maar even nawegen bij de dierenwinkel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:52

Ja hoor mag je gewoon zelf veranderen. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:34

Ik begrijp niet goed waarom roodlichtcamera’s controversieel zijn in Amerika. In België en Nederland lijkt het iets heel normaal te zijn en is door het rood rijden een zware overtreding. Waarom doen Amerikanen er zo dramatisch over? (Ik kan wel een paar redenen bedenken maar goed... :+ )

Ik kwam er toevallig achter door Tumblr, anders had ik me nooit kunnen bedenken dat mensen iets tegen deze camera’s zouden hebben. :’) Van wat ik op Google lees zie ik het basisidee erachter wel- maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn met meer (cultuurhistorische) achtergrondinformatie. (Het is dat ik moet leren, anders zocht ik zelf verder.)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:32

Zijn er in een van der Valk hotel standaard handdoeken aanwezig? Of is dit tegen betaling? Ik kan niks vinden op de website

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:42

uggy schreef:
Zijn er in een van der Valk hotel standaard handdoeken aanwezig? Of is dit tegen betaling? Ik kan niks vinden op de website

Tot nu toe in de -tig valkjes waar ik ben geweest wel, dus ga er maar vanuit. :P