Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:26

Het was hier drie straten achter, dat scheelde, maar wel heel merkwaardig!!! Ook sneu voor het vrouwtje dat op dat adres woont dat ze steeds wordt lastig gevallen. Madame verkoopt een hoop op marktplaats namelijk :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:30

Ik heb er helaas ook weer eentje... :j

Gereageerd op een kast voor 1,-. Zou m vandaag ophalen. Toen ik nog eens in de adv keek vanochtend werd er inmiddels flink geboden op die kast.
Ik dus maar een mailtje of het klopte van die 1,- en dat ik anders niet met trailer en al die kant op kwam. (Is 80 km enkele reis en zal je net zien dat je dan 50,- moet afrekenen of voor niks heen en weer bent gereden. Wilde het gewoon zeker weten)
Berichtje was niet gelezen nog toen de tijd dichterbij kwam dat ik zou gaan rijden. Dus nog maar een net berichtje gestuurd dat ik niet ging rijden omdat ik nog geen bevestiging had gehad. Lijkt me logisch toch?

Hij had wel mijn telnr maar ik niet de zijne dus kon ook niet even bellen.

Word ik net gebeld op de afgesproken ophaaltijd door een boze man die het irritant en onbeschoft vond dat ik er nog niet was. Ik gevraagd of hij mijn bericht van vanochtend had gelezen. Ja dat had hij, toch was het onbeschoft....
Afijn, hij liet mij niet uitpraten en uitleggen en hij zou de kast aan een ander geven en verbrak de verbinding...
Ehm....
Ook goed joh, wat jij wilt ik zoek wel weer andere kast. Maar ik was onbeschoft, hij niet kennelijk.

Heb m maar even geblokkeerd voordat hij beoordeling kan geven.

Coconut

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:35

Wat een mafkees zeg!
Goed dat je hem geblokkeerd hebt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:29

Vind het niet zo een rare reactie van die man om eerlijk te zijn. Waarom heb je hem niet gebeld?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:35

Schuur_ schreef:
Vind het niet zo een rare reactie van die man om eerlijk te zijn. Waarom heb je hem niet gebeld?

Hij had wel mijn telnr maar ik niet de zijne dus kon ook niet even bellen.

:)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:43

Thanks, daar had ik over gelezen. Maar dan nog, de reactie verdient wrs geen schoonheidsprijs maar snap best dat de man geïrriteerd was.

Afspraak is afspraak en dan is het zuur als er niemand komt opdagen omdat er aannames worden gedaan dat hij het wel voor meer zal verkopen ipv het geaccepteerd bod.

Snap dat je een bericht stuurde om zeker te zijn maar bij geen reactie had ik toch gereden.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:17

Cactussen,blenders,ouwe vrouwtjes. Het blijft bijzonder op marktplaats :P

Ik zag wat leuks staan op mp en er was een hele lap tekst bij, mensen hier een goed voorbeeld om jezelf te beschermen :')

_
Voorwaarden:
Uitsluitend reactie via Marktplaats. Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd. Verzending alleen mogelijk indien dit vermeld staat bij levering.
Bij ophalen geldt: niet op zondag, betaling vooraf per bank of contant bij ophalen. Contante betaling alleen in coupures van 5, 10 en 20 euro
Bij verzending geldt: uitsluitend verzending via postnl, verzendkosten zijn voor de koper, betaling voor verzending per bank, risico op breuk/beschadiging is voor de ontvanger.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:41

Schuur_ schreef:
Snap dat je een bericht stuurde om zeker te zijn maar bij geen reactie had ik toch gereden.

160 km is voor mij met lege trailer niet zo grappig. Kost me aan diesel zo'n 25,- effe net teveel om niet zeker te weten. Auto rijdt 1 op 8 met trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:46

Hier vanochtend weer een leuke deal. Dame die op een paar schoenen had geboden was netjes op tijd, gepast geld blij en heel gelukkig met haar koopje.

Hup naar de volgende :D

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:43

Ik heb een dure designer tas op MP staan. Er is nu iemand die vroeg wat mijn laagste prijs incl verzenden was, prijs gegeven, krijg ik als antwoord is goed. Ik maar gevraagd of ze het geld wou overschrijven of een betaalverzoek wenste. Kreeg ik als antwoord overschrijven. Dus mijn gegevens maar doorgegeven.... Maar wat ik zo vreemd vind, is dat iemand ongezien en zonder vragen een paar honderd euro gaat overschrijven voor een designer tas...... Ik zou zelf bij zoiets wel wat vragen stellen en een beetje persoonlijk contact met een verkoper zoeken om te zien of het allemaal wel goed voelt......

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 08:18

Ik deed een bod ergens op (op marktplaats)
Krijg ik terug “ bod uit brengen op pagina van de advertentie”

Ik dacht huh?? Dat had ik gedaan. Ik dat terug gestuurd dat ik gewoon een bod had geplaatst via het “bod knopje”. Krijg ik daarna BEDANKT.

Het zal wel aan mij liggen maar dan ben ik er al bijna klaar mee hoor :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:01

petra8 schreef:
Ik heb een dure designer tas op MP staan. Er is nu iemand die vroeg wat mijn laagste prijs incl verzenden was, prijs gegeven, krijg ik als antwoord is goed. Ik maar gevraagd of ze het geld wou overschrijven of een betaalverzoek wenste. Kreeg ik als antwoord overschrijven. Dus mijn gegevens maar doorgegeven.... Maar wat ik zo vreemd vind, is dat iemand ongezien en zonder vragen een paar honderd euro gaat overschrijven voor een designer tas...... Ik zou zelf bij zoiets wel wat vragen stellen en een beetje persoonlijk contact met een verkoper zoeken om te zien of het allemaal wel goed voelt......

Wees blij dat het zo makkelijk gaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:44

Ik had ook een leuke. Had een mooi leren halster gezien, stond alleen geen maat in de advertentie of foto’s. Ik heb dus een bericht gestuurd om dat te vragen. Is het antwoord “Ja geen idee welke maat het is, maar hij is verstelbaar!” :') Nou ja, laat dan maar, ik ga het niet op de gok kopen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:04

Nu ook weer iemand, erg lastig om mee af te spreken, de persoon kan enkel ‘s avonds en het gaat om een fiets dus ik wil graag bij daglicht komen om de eventuele beschadigingen goed te kunnen zien. Het afspreken lukt niet goed, dus ik vraag om foto’s van de eventueele beschadigingen;

“Ik ga geen urenlange berichten sturen of typen”

Oke, dat vat ik op als de fiets is prut maar van een afstandje door mobiele camera lijkt het nog wel ergens op.. _O-

Heb maar terug gestuurd dat ik aan foto’s genoeg heb, maar vrees dat ook dit m niet gaat worden.. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:06

Shanna schreef:
Nu ook weer iemand, erg lastig om mee af te spreken, de persoon kan enkel ‘s avonds en het gaat om een kinderfiets dus ik wil graag bij daglicht komen om de eventuele beschadigingen goed te kunnen zien en zodat mn dochter kan proef-fietsen. Het afspreken lukt niet goed, dus ik vraag om foto’s van de eventueele beschadigingen;

“Ik ga geen urenlange berichten sturen of typen”

Oke, dat vat ik op als de fiets is prut maar van een afstandje door mobiele camera lijkt het nog wel ergens op.. _O-

Heb maar terug gestuurd dat ik aan foto’s genoeg heb, maar vrees dat ook dit m niet gaat worden.. :')

Nee maar dat snap ik ook wel weer. Ik zou ook geen zin hebben om nog tig foto’s te moeten maken.
Kan je niet in het weekend afspreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:12

Nja, als de fiets netjes is zijn er ook geen tig foto’s nodig toch? Dan ga ik uit van een stuur-foto, een bagagedrager foto, en eventueel spatborden als daar plekken op zitten.

Weekenden worden ook lastig inderdaad, zaterdags hebben we zelf sportdag (paardrij-les) en geef ik les, zondags hebben we vaak andere verplichtingen. Als de fiets echt zo netjes is als dat hij van veraf op 2 fototjes lijkt dan wil ik er best ‘s avonds zonder kind voor heenrijden, maar als op foto’s al blijkt dat dat van dichtbij niet het geval is niet. En als foto’s teveel gevraagd is en ik niet overdags kan komen (wat ik bijzonder vind bij een gezin met kleine kinderen) dan zoek ik wel verder.

De foto’s die bij de advertentie staan zijn dusdanig vaag dat je wel de kleurtjes kan zien, maar niet de motiefjes.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:45

Mijn ervaring is ook wel; hoe meer info/foto's mensen vragen hoe kleiner de kans dat ze op komen dagen. Heb serieus nog nooit wat verkocht aan mensen waarbij ik alles opnieuw of net anders moest meten, meer foto's, etc. Dus ik ben daar ook mee gestopt. De mensen die het daadwerkelijk willen hebben komen wel langs.

Maar ik zorg dan wel voor hele duidelijke (detail)foto's en beschrijving. :) anders kan ik me die vraag wel voorstellen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:48

Schuur_ schreef:
Thanks, daar had ik over gelezen. Maar dan nog, de reactie verdient wrs geen schoonheidsprijs maar snap best dat de man geïrriteerd was.

Afspraak is afspraak en dan is het zuur als er niemand komt opdagen omdat er aannames worden gedaan dat hij het wel voor meer zal verkopen ipv het geaccepteerd bod.

Ik was ook niet gaan rijden hoor, dat is toch nét even te ver om er vanuit te gaan dat die man de kast wel voor 1 euro wil verkopen terwijl hij meer geld kan krijgen. Als je al die verhalen hier leest weet je dat die kans erg klein is en de kans groot dat je voor niks gereden bent. En ik vind het héél raar dat hij het bericht leest, maar niet even antwoordt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:50

xJitskee schreef:
Ik had ook een leuke. Had een mooi leren halster gezien, stond alleen geen maat in de advertentie of foto’s. Ik heb dus een bericht gestuurd om dat te vragen. Is het antwoord “Ja geen idee welke maat het is, maar hij is verstelbaar!” :') Nou ja, laat dan maar, ik ga het niet op de gok kopen. :n

Je weet toch vantevoren al dat je een halster zonder maat niet gaat verkopen... niemand koopt een leren halster op de gok. Wat is nou het probleem er even een halster naast te houden waarvan je de maat weet... rare mensen zijn er toch! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:16

GamblersCup schreef:
xJitskee schreef:

Je weet toch vantevoren al dat je een halster zonder maat niet gaat verkopen... niemand koopt een leren halster op de gok. Wat is nou het probleem er even een halster naast te houden waarvan je de maat weet... rare mensen zijn er toch! :D

Of het is voor andere doeleinden gebruikt :Y)

Pluisje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:48

Ik heb even een vraagje hoe jullie dit zoude oplossen.
Heb een br bont singel overgekocht vond hem al wat slap toen ik hem uitpakten.
Hij was nog vies dus heb hem met lauw water schoon gemaakt wat ik met me andere br bont singel ook zo doe en die ziet er nog perfect uit.
Maar onder het schoon maken voelde ik al raren plekken tussen het bont en toen ik keek zaten er twee behoorlijken gaten in.
Die je op het eerste gezicht niet zie tot je het bont opzij haalt
En het bont laat ook los aan de rand van de singel.
Gebeurt dit vaker bij dit soort singels.
Contact met de verkoper opgenomen omdat ik dit netjes wil oplossen.
Maar de verkoper blijft vol houden dat er niks mis was met de singel.
Waar ik behoorlijk aan twijfel omdat me andere singel nog perfect is naar zoveel keer wassen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:53

Ik zou als verkoper hier ook niets mee doen, zeker niet als ik zelf weet/denk een goed product verzonden te hebben

Pluisje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:58

Dankjewel voor je antwoord.
Vind dit wel heel makkelijk zo denken.
De singel was niet goedkoop en ken er niks mee dan hem in de prullenbak te gooien.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:07

banketstaaf... Maar als de verkoper vol blijft houden dat er niks met de singel was kun je vrees ik niets anders dan dreigen met een 1 ster beoordeling en daarna ook echt die beoordeling doen als dat niks helpt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:08

Ik kan me voorstellen dat dit gemakkelijk denken lijkt. Maar bekijk het vanuit de verkoper: die denkt een goede singel te hebben, en verkoopt deze op marktplaats. De singel wordt verzonden, dus de koper voldoet niet aan zijn/haar onderzoeksplicht. Dan, nadat de koper de singel al gewassen heeft etc krijgt de verkoper een berichtje dat er iets mis mee is.

Nou, als verkoper zijnde kun je niet beoordelen wanneer die gaten erin zijn gekomen. Je kunt niet beoordelen wat de koper er al mee gedaan heeft. Het enige wat je weet is dat de singel goed was toen hij bij jou vertrok. Dan ga je toch ook geen geld terug geven?