Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Dat vandaag toevallig niemand kleiner heeft dan €50. Kom hé, ik zie ze gewoon zitten. En dan een zuur gezicht trekken dat ik terug geef met briefjes van €5. Ik vraag het met een reden mensen. Als jij een pakje Marlboro van €6.60 wilt betalen met €50 kunnen zo dingen gebeuren. Ik ben de bank niet.
Anoniem schreef:Dat doen ze toch niet om jou te pesten? Wie weet heeft diegene dat nou net ergens anders voor nodig. Voor de goede hoeveelheid wisselgeld zorgen is een verantwoordelijkheid van de winkel,fijn als mensen kunnen en willen meedenken, maar het is geen verplichting.
Expres zo klein mogelijk terug geven vind ik kinderachtig gedrag.
Ik probeer zelf bijna altijd te pinnen of gepast of handig te betalen, maar soms gaat dat gewoon niet. Als ik dan irritatie merk van de verkoper, dan gaat het toch überhaupt niet door, als je m'n geld niet wil.
MarJon schreef:Anoniem schreef:Dat doen ze toch niet om jou te pesten? Wie weet heeft diegene dat nou net ergens anders voor nodig. Voor de goede hoeveelheid wisselgeld zorgen is een verantwoordelijkheid van de winkel,fijn als mensen kunnen en willen meedenken, maar het is geen verplichting.
Ik probeer zelf bijna altijd te pinnen of gepast of handig te betalen, maar soms gaat dat gewoon niet. Als ik dan irritatie merk van de verkoper, dan gaat het toch überhaupt niet door, als je m'n geld niet wil.
Heeft niks met expres zo klein mogelijk teruggeven, volgens mij zegt DeMolenhoek dit ook niet toch? Als ik 5 klanten heb, die een bedrag onder de 10 euro met een briefje van 50 betalen. Dan is de kans groot dat je inderdaad het wisselgeld in het klein terugkrijgt. Helemaal als ik nog maar net open ben.
DeMolenhoek schreef:Dat vandaag toevallig niemand kleiner heeft dan €50. Kom hé, ik zie ze gewoon zitten. En dan een zuur gezicht trekken dat ik terug geef met briefjes van €5. Ik vraag het met een reden mensen. Als jij een pakje Marlboro van €6.60 wilt betalen met €50 kunnen zo dingen gebeuren. Ik ben de bank niet.
iirrssjjee schreef:DeMolenhoek schreef:Dat vandaag toevallig niemand kleiner heeft dan €50. Kom hé, ik zie ze gewoon zitten. En dan een zuur gezicht trekken dat ik terug geef met briefjes van €5. Ik vraag het met een reden mensen. Als jij een pakje Marlboro van €6.60 wilt betalen met €50 kunnen zo dingen gebeuren. Ik ben de bank niet.
Heeeel irritant is dat... Wij hebben vaak kaartjes voor 3,75 die mensen willen betalen met 50,-. Ik geef dan altijd aan. Sorry, kunt u het misschien pinnen? Ik heb het anders niet terug. Vaak kunnen ze dat wel.
Anoniem schreef:Dat doen ze toch niet om jou te pesten? Wie weet heeft diegene dat nou net ergens anders voor nodig. Voor de goede hoeveelheid wisselgeld zorgen is een verantwoordelijkheid van de winkel,fijn als mensen kunnen en willen meedenken, maar het is geen verplichting.
Eske_B schreef:Heb ook weleens gehad dat iemand een briefje van 50 kon wisselen in de kassa. Ik zeg: nee, dat lukt niet. Pakt ie wat kauwgom, geeft briefje om te betalen... alsof het dan wel opeens op magische wijze in de kassa zit?
Dorus schreef:Eske_B schreef:Heb ook weleens gehad dat iemand een briefje van 50 kon wisselen in de kassa. Ik zeg: nee, dat lukt niet. Pakt ie wat kauwgom, geeft briefje om te betalen... alsof het dan wel opeens op magische wijze in de kassa zit?
Er zijn winkels die niet mogen wisselen als er niets gekocht word, dus zo raar is zijn reactie niet. Het zal hem wel niet duidelijk zijn geweest of het niet kon vanwege de inhoud of niet vanwege de procedures van de winkel.