Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 01:54

Aan het café aan de overkant dat ruim over hun vergunning qua sluitingstijd en decibelniveau heen gaat waardoor mijn vriend en ik op dit hondsberoerde tijdstip klaarwakker liggen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:43

Ik stuur een Nederlands mailtje naar onze blokcoordinator (die ook gewoon Nederlands is); ik doe namelijk de Nederlandse versie van de opleiding, niet de internationale (alle boeken en colleges zijn Engels, maar voor het idee :+ ). Mailt ze in het Engels terug. Ik antwoord in het Nederlands, zij weer in het Engels. Antwoord gewoon in NL :roll:

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:47

Dat ik echt alles hufterproof nodig heb, want wie ging er daarnet per ongeluk op haar oortjes staan en die zeiden dan ook meteen ''krak'' ;(

Boompje1985

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:28

Dat m'n vriend vergeten was dat ik deze zondag een uurtje langer wilde slapen (heb het 2 x aangegeven) en juist nu had ik het nodig omdat onze dochter (1,5 jaar)van 23.00 tot 02.30 uur wakker was en ik dus ook. :O

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:54

Dat ik door de pil heen ben gebroken en nu een week mag gaan afzien |( ik haat vrouw zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:09

Dat vandaag toevallig niemand kleiner heeft dan €50. Kom hé, ik zie ze gewoon zitten. En dan een zuur gezicht trekken dat ik terug geef met briefjes van €5. Ik vraag het met een reden mensen. Als jij een pakje Marlboro van €6.60 wilt betalen met €50 kunnen zo dingen gebeuren. Ik ben de bank niet.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:56

DeMolenhoek schreef:
Dat vandaag toevallig niemand kleiner heeft dan €50. Kom hé, ik zie ze gewoon zitten. En dan een zuur gezicht trekken dat ik terug geef met briefjes van €5. Ik vraag het met een reden mensen. Als jij een pakje Marlboro van €6.60 wilt betalen met €50 kunnen zo dingen gebeuren. Ik ben de bank niet.

Ik had gister iemand die €6,nogiets moest betalen. Gaf mij eerst een briefje van €10, bedacht zich en wou daarna een briefje van €20 geven, haha, grapjas :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:10

Dat doen ze toch niet om jou te pesten? Wie weet heeft diegene dat nou net ergens anders voor nodig. Voor de goede hoeveelheid wisselgeld zorgen is een verantwoordelijkheid van de winkel,fijn als mensen kunnen en willen meedenken, maar het is geen verplichting.
Expres zo klein mogelijk terug geven vind ik kinderachtig gedrag.
Ik probeer zelf bijna altijd te pinnen of gepast of handig te betalen, maar soms gaat dat gewoon niet. Als ik dan irritatie merk van de verkoper, dan gaat het toch überhaupt niet door, als je m'n geld niet wil.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:26

Anoniem schreef:
Dat doen ze toch niet om jou te pesten? Wie weet heeft diegene dat nou net ergens anders voor nodig. Voor de goede hoeveelheid wisselgeld zorgen is een verantwoordelijkheid van de winkel,fijn als mensen kunnen en willen meedenken, maar het is geen verplichting.
Ik probeer zelf bijna altijd te pinnen of gepast of handig te betalen, maar soms gaat dat gewoon niet. Als ik dan irritatie merk van de verkoper, dan gaat het toch überhaupt niet door, als je m'n geld niet wil.

Heeft niks met expres zo klein mogelijk teruggeven, volgens mij zegt DeMolenhoek dit ook niet toch? Als ik 5 klanten heb, die een bedrag onder de 10 euro met een briefje van 50 betalen. Dan is de kans groot dat je inderdaad het wisselgeld in het klein terugkrijgt. Helemaal als ik nog maar net open ben. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:33

MarJon schreef:
Anoniem schreef:

Heeft niks met expres zo klein mogelijk teruggeven, volgens mij zegt DeMolenhoek dit ook niet toch? Als ik 5 klanten heb, die een bedrag onder de 10 euro met een briefje van 50 betalen. Dan is de kans groot dat je inderdaad het wisselgeld in het klein terugkrijgt. Helemaal als ik nog maar net open ben. :=

Ik bedoel niet dat zij dat doet!
Oh... Ja ik zie dat het zo gelezen kan worden. :+

Ik ga er altijd maar van uit dat ze zo groot mogelijk terug geven.
Als ik het niet kleiner heb en de winkel heeft het niet groter tja.... Dan heb ik het voor de volgende winkel iig klein :=

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:35

Oh excuses, dan heb ik je verkeerd begrepen inderdaad!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:48

DeMolenhoek schreef:

Heeeel irritant is dat... Wij hebben vaak kaartjes voor 3,75 die mensen willen betalen met 50,-. Ik geef dan altijd aan. Sorry, kunt u het misschien pinnen? Ik heb het anders niet terug. Vaak kunnen ze dat wel.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:03

iirrssjjee schreef:
DeMolenhoek schreef:

Heeeel irritant is dat... Wij hebben vaak kaartjes voor 3,75 die mensen willen betalen met 50,-. Ik geef dan altijd aan. Sorry, kunt u het misschien pinnen? Ik heb het anders niet terug. Vaak kunnen ze dat wel.

Dit deed ik ook wel eens, sommigen werden alleen wel boos daarom. Maar als de eerste klant al zo’n klein bedrag betaalde met €50 zat ik gewoon door bijna al mn briefgeld heen. Maargoed, het wisseldgeld op mijn vorige werk was ook gewoon heel slecht geregeld. Of weinig briefgeld en veel muntjes of weinig muntjes en veel briefgeld. Ontzettend stressvol af en toe :=

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:11

Wij krijgen standaard 5 van 10 5 van 20 en 10 van 5. En vooral op zaterdag ochtend als t salaris binnen was, was ik daar om 9 uur alweer doorheen :+ had een keer iemand die 1 brood van 59 cent, meteen na openingstijd (eerste klant) wilde betalen met 100 euro. Leek me niet zo’n goed idee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:34

Anoniem schreef:

Ik heb zeker niet express zo klein mogelijk terug gegeven. Wij zitten met een maximumbedrag in de kluis. Als ik iedereen correct had moeten bedienen hadden wij een voorraad moeten hebben van €3000 aan briefjes. Dat is even te gek voor woorden. Ik snap wat je bedoeld maar wettelijk mogen wij ook elk bedrag weigeren dat 3 keer de waarde van de aankoop overstijgd. Het kan dat ze het ergens anders voor nodig hebben, maar dan pin je gewoon kleiner bij de bank of je pint bij ons. Maar dan vind ik het niet kunnen dat klanten boos zijn omdat ik met €5 terug geven. Hun kunnen om wat voor reden niet kleiner geven, maar ik kan niet groter terug geven :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:23

Heb ook weleens gehad dat iemand een briefje van 50 kon wisselen in de kassa. Ik zeg: nee, dat lukt niet. Pakt ie wat kauwgom, geeft briefje om te betalen... alsof het dan wel opeens op magische wijze in de kassa zit? :')

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:56

Hele dag gewerkt met dit mooie weer. :(

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:09

Love_Laugh schreef:
Hele dag gewerkt met dit mooie weer. :(

Me too! En gisteren ook. Sad.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:32

Dat ik misselijk ben na een hele middag bezig geweest te zijn op de tuin. %)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:34

Eske_B schreef:
Heb ook weleens gehad dat iemand een briefje van 50 kon wisselen in de kassa. Ik zeg: nee, dat lukt niet. Pakt ie wat kauwgom, geeft briefje om te betalen... alsof het dan wel opeens op magische wijze in de kassa zit? :')

Er zijn winkels die niet mogen wisselen als er niets gekocht word, dus zo raar is zijn reactie niet. Het zal hem wel niet duidelijk zijn geweest of het niet kon vanwege de inhoud of niet vanwege de procedures van de winkel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:47

Dorus schreef:
Eske_B schreef:

Er zijn winkels die niet mogen wisselen als er niets gekocht word, dus zo raar is zijn reactie niet. Het zal hem wel niet duidelijk zijn geweest of het niet kon vanwege de inhoud of niet vanwege de procedures van de winkel.

We doen het wel vaker, hij was een vaste klant en wist het dus :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:20

Net mijn verjaardag gevierd. Mensen die zeiden dat ze zouden komen dus niet langs zijn gekomen. Leuk huis vol boodschappen en dus niet nodig gehad, Had het geld goed genoeg voor andere dingen kunnen gebruiken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:07

Dat ik om 22.00 uur omgevallen ben op de bank en nu dus klaarwakker ben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:38

Dat ik niet meer kan slapen, heb 2 u gepakt. Kapot aan mijn week beginnen dus :’)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:37

school +:)+