Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:39

Bamii, er kunnen twee dingen zijn, of ze heeft het echt niet, of wel en zegt van niet.
Ik zou melden dat je een onderzoek gaat laten doen bij PostNL, of dit nu kan of niet.
Dit geeft je zowiezo een week extra de tijd om af te wachten wat ze doen daar zowiezo een week over.
Heeft ze het echt niet, dan wacht ze af, heeft ze het wel ontvangen zal je binnen enkele dagen bericht van dr krijgen dat ze het ontvangen heeft.

Dit is in elk geval mijn ervaring.

En volgende keer alleen met code verzenden, doe ik ook.
Dan kopen ze maar niet als ze dat niet betalen willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:06

Cowboysbags zijn inmiddels weg, voor mijn VP.

Had iemand, die mailde dat mijn prijs te hoog was, niet naar de marktwaarde.
Ook dat ik 'm nooit voor dat geld ging kwijtraken, én deed een bod (minder dan de helft, want ja, dat was de marktwaarde).
Heb bedankt, twee dagen later was 'ie verkocht, gewoon voor mn VP.

Verkoop sowieso liever niet aan zulk soort mensen haha.

Lastig, zou inderdaad aangeven dat je afwacht of het alsnog binnenkomt.
Zo niet, met T&T doen --> heb je voortaan iig bewijs van versturen en aankomen.

hagelslag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:27

Ik heb 2 munten op marktplaats staan.
Nu heb ik iemand die eigenlijk genoeg bied. Ik accepteer haarbod.
Vraagt ze of ik verzend. Ehm nou liever niet.

Nouja ik kon wel eerst de ene verzenden en daarna zou ze het geld overmaken en daarna moest ik de volgende munt versturen.

Nou nee dat gaan we dus niet doen. Dus stuur ik terug, om verzenden te voorkomen ben ik bereid een stukje auto te rijden. Heb haar woonplaats nu, is ca 250 km rijden. Maar dicht bij de woonplaats van mn nicht.

Ik heb haar nu aangeboden dat ik bereid ben naar mn nicht te gaan en dat ze ze daar weg kan halen. Maar kijken wat ze dan zegt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:43

Dat vind ik nog flinke service, hagelslag!

Ik heb nu weer iets.. weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Had iets gezien dat ik graag wilde hebben, maar niet heel veel geld voor over heb. Bod gedaan, kreeg als reactie dat het daarvoor via Kiala verzonden kan worden. Dat is voor mij geen optie. Ze vond mijn bod te laag voor PostNL verzending. Prima, dus ik ging er nog even over nadenken.
Daarna was het ineens gereserveerd. Jammer, maar goed, ik zoek wel weer verder. Krijg ik een dag later een algemene mail over dat er verzonden kan worden via Kiala of PostNL.. uh juist. Dus gereageerd dat de mail vast niet voor mij was maar dat het toch gereserveerd was? Krijg ik als enige reactie of ik dan nog interesse had. Op zich wel, wil ik zelfs ook nog tussen mijn uiterste prijs en haar prijs incl. verzenden gaan zitten, maar wel nog een keer gevraagd hoe het zit met het gereserveerd zijn. Weer daar geen reactie op, maar waar het pakketje heen kan. Het is niet enorm veel geld (€ 16,-) maar ja, vind het een beetje gek met die reservering. Het is helaas ook net te ver om even op te gaan halen. Zouden jullie nog de gok durven nemen? Het nadeel is dat het niet meer in de winkel verkrijgbaar is dus ik echt afhankelijk ben van mensen op marktplaats enzo..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:49

Nouja ik ga geen munten versturen die ca 300 euro waard zijn. Dat is mij te gevaarlijk. Dan geven ze maar 20-30 voor de benzine en ik vind het wel best.
Gelukkig vind ik autorijden leuk.

Trouwens voor 16 euro zou ik opzich de gok nog durven nemen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:15

Misschien zijn ze gewoon akkoord met je bod en staat het daarom op gereserveerd. Ik deed vd week een bod op een turnpakje voor mn dochter. Ik kreeg een mail dat ze akkoord waren met het bod en nog voor we grgevens hadden uitgewisseld stond de adv al op gereserveerd.

Ik heb het bedrag overgemaakt en een foto van een envelop met postzegels en mijn gegevens erop teruggekregen ☺

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:39

Voor dat geld snap ik inderdaad dat je niet gaat versturen.

Ze was juist niet akkoord toen ie op gereserveerd ging. Zal morgen nog eens mailen maar. Even extra gegevens vragen en dan kijken wat voor gevoel ik er dan bij heb.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:23

Kan je de munten niet verzekerd versturen, wel pas nadat jij het geld binnen hebt natuurlijk

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:19

Ze wil dat ik eerst de ene munt verstuur. En dan krijg ik pas geld. En dan de andere munt verstuur

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:23

Dat zou ik ook niet doen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:34

hagelslag schreef:
Ze wil dat ik eerst de ene munt verstuur. En dan krijg ik pas geld. En dan de andere munt verstuur

Ik zou dan wel even van te voren googlen of het adres wat ze opgeeft wel bestaat en of ze daar ook daadwerkelijk woont, zodat je niet voor niks komt.

Of bijvoorbeeld € 20,- aanbetaling vraagt, zodat je gewaarborgd bent dat ze inderdaad serieuze interesse heeft. Als ze dan toch niet naar haar zin zijn, je dat geld terug geeft. Dadelijk rij je voor niks, want ik vind het erg dubieus dat ze pas na ontvangst wil betalen. Zijn toch je gemaakte benzine kosten ingedekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:48

Kreeg woensdag telefoon voor een paard dat ik te koop heb. Dame ging gisteren om 18.00 komen kijken. Goed, speciaal naar huis gekomen en gaan wachten. Om 18.30 niemand, dus maar even gebeld: Ik niets weten mevrouw. Ik niet goed nederlands praten. Pensioen? Welke pensioen.

Tegen dat ik uitgelegd had gekregen dat het om een paard ging: U verkeerd nummer. Dit bleef ze volhouden, ook al bleef ik herhalen dat ik gewoon terugbelde naar het nummer waarvan ik was gebeld: Misschien vriendin zoon. Zoon rijd paard.

Mag ik uw zoon dan aan de lijn?: Zoon met vriendin in auto. Misschien naar jou.
Toen er tegen 19.30 nog niemand was ben ik maar gaan paardrijden.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:33

Van de week een paar leuke marktplaats ervaringen.
2 verschillende items verkocht. Vlot mailcontact en betaling. Kon het gelijk op de post doen. En reactie terug dat het aangekomen was.
Verder een broedstoof gekocht. Ook vlotte reactie en na betaling had ik het de volgende dag al in huis :) .

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:13

hagelslag schreef:

Niet doen!!!!

Had laatst iemand die wou 2 zadels hebben.
Voor zadel 1 geld overgemaakt, en die moest ik verzenden, dus gedaan.
Zou een week later geld krijgen voor zadel 2.
Zadel 2 ligt hier nog steeds -:(-
En denk maar niet dat je nog reactie krijgt.

Nu is zadel 1 gewoon betaald dus daar hoef ik niet over te klagen, maar baal er alsnog van.

Mocht dit bij jou voorkomen, en munt 1 is nog niet betaald, dan kun je mooi fluiten naar je centen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:15

Nou, weer iets moois meegemaakt. Ik had iets te koop staan, en ik kreeg een mailtje van mensen die het wel op wouden komen halen. Nou prima. Ze wisten alleen niet hoelaat precies 's avonds, omdat dat heel verschillend met hun werk was. Echter zouden ze optijd een mailtje sturen als ze hier heen zouden komen. Ik heb de hele avond zitten wachten, geen mailtje, geen mensen. Bah, ik vind dat zo asociaal!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:31

Dat ik een dubbele breyer te koop heb.
En dat er iemand reageerde hij moest verstuurd worden.
Een mail gehad is goed en dat ze het de volgende dag zou over maken.
Maar na een paar dagen een mail zo van heb je hem al verstuurd nee zei ik want ik heb nog geen betaling ontvangen daarop zei ze dan hoef ik hem niet meer.
Ze dacht een gratis breyer ja daag eerst betalen dan stuur ik pas op.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:08

Dat soort dingen heb ik ook, van 3 personen heb ik nu adressen maar heb geen betaling van ze ontvangen, terwijl het mail contact soepel verliep. Reminder gestuurd, niks gehoord. Zo gek! Asociaal eigenlijk, als je dan toch geen interesse meer hebt kun je dit toch gewoon laten weten. Snap niet dat je ineeens niks meer hoort.

Of bieden, zonder reactie daarna op mijn mail, ook zo irritant

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:43

Ik heb een duidelijke email terug gestuurd. Met de tekst zonder betalen word er niks verkocht. (ivm versturen en daarna betalen).
Nu maar kijken of er wat komt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:46

Ik heb ook weer een update over het hele geld verhaal. Een brief van de bank, omdat de betaling volgens instructies is uitgevoerd kan er niks worden teruggeboekt.
Bank is niet op de hoogt van enig geschil tussen betaler en ontvanger.

Ik moet in hun ogen dus gewoon aangifte doen... -_-
Erg behulpzaam zo'n bank.
Is dus gewoon doei 80 euro..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:31

Dott schreef:
Ik heb ook weer een update over het hele geld verhaal. Een brief van de bank, omdat de betaling volgens instructies is uitgevoerd kan er niks worden teruggeboekt.
Bank is niet op de hoogt van enig geschil tussen betaler en ontvanger.

Ik moet in hun ogen dus gewoon aangifte doen... -_-
Erg behulpzaam zo'n bank.
Is dus gewoon doei 80 euro..

Als het via instructies is uitgevoerd dan klopte toch de naam bij het rekeningnummer?? Dan lijkt het me dat verkoper je toch in de maling neemt...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:37

Ik weet niet wat dat precies betekend. Wat ik erin lees is: sorry, je hebt het zelf overgemaakt dus we kunnen niks

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:50

Nou breekt mijn klomp.. als het een foute overschrijving is horen ze je gewoon te helpen. Natuurlijk heb je het zelf overgemaakt maar niet aan de persoon die het moest zijn, dar is deze regeling juist voor. Waardeloos zeg! Ik zou even je RB inschakelen, rekeningnummer kan genoeg zijn voor hen om iets te ondernemen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:55

Terugboeken kunnen ze idd niet doen maar brief naar ontvanger is wel vrij standaard om te doen. Willen ze dat ook niet doen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:31

Dat is al gebeurd geloof ik als ik zo even meelees.

Ik heb vanavond 4 eetkamerstoelen opgehaald. Super luxe met leren zitting en dan zo'n ijzeren frame. Zijn normaal volgens mij €60+ PS ofzo. Mocht ze er 4 voor €40 ophalen, helemaal happy. Zien er nog top uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:41

Dan hoort de bank de gegevens van ontvanger aan dott te geven.