Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:41

Hahaha.....hier t zelfde probleem :D . Mijn wederhelft wil hem voor alsnog niet weg doen. Tja sentiment noemen ze dat denk ik. En let op, die oudere tv gaat hier straks komen hoor als de speelkamer van de kleine man klaar is. Kunnen vader en zoon fijn samen spelletjes spelen op de Xbox, hahaha. Want ja, als het voor je kind is (daar doe je als moeder alles voor, dus ook een lelijk bakbeest van een tv accepteren :o )

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:43

Pff.
Had een regendeken verkocht.
Paste niet, dus ze wouden hem ruilen.
Had bij de advertentie verzonden is verkocht staan, maar wou vriendelijk zijn, en toch geruild.
Nu kreeg ik een mail dat de deken niet helemaal was zoals verwacht, en willen ze dat ik het oplos, maar ja persoonlijk denk ik je hebt het via mp gekocht (niet via mijn winkel) en heb ook geen deken welke op de deken lijkt die ze gekocht hebben als eerste.
Wat zouden jullie hiermee doen?

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:44

Vertellen dat verkocht is verkocht en als ze zo nodig keuze wilde dat ze dan naar een winkel had moeten gaan.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:54

Dus je had hem al geruild voor een andere maat en nu zijn ze nog niet tevreden?!?!??!
Mailen dat je het erg jammer vind en dat ze hem zelf weer via MP kunnen proberen te verkopen!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:04

HTM schreef:
Pff.
Had bij de advertentie verzonden is verkocht staan, maar wou vriendelijk zijn, en toch geruild.
Nu kreeg ik een mail dat de deken niet helemaal was zoals verwacht, en willen ze dat ik het oplos, maar ja persoonlijk denk ik je hebt het via mp gekocht (niet via mijn winkel) en heb ook geen deken welke op de deken lijkt die ze gekocht hebben als eerste.

Oei, ik vind dat je al héél vriendelijk bent geweest.
En inderdaad, zeggen dat je t heel vervelend vindt maar dat jij je best hebt gedaan.
Vind dit een beetje misbruik maken van jouw goedheid.

Ik heb echt teveel gekocht, alles online dus ik hoop dat ik ook alles ga ontvangen zonder problemen.
Heb een net, getailleerd dressuurjasje te koop maar die krijg ik niet kwijt, heb m nu op €30,- staan terwijl de nieuwprijs rond de €120,- lag.
Doe denk ik toch iets verkeerd..

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:08

HTM schreef:
Pff.

Denk dat je al coulant genoeg geweest bent door hem om te laten ruilen. Als ze willen ruilen en garantie van 14 dagen zicht hebben moeten ze niet particulier kopen maar inderdaad in winkel of webshop zoals hierboven ook word aangegeven. Denk dat je kan volstaan met aangeven dat je heg spijtig vind voor ze, je al meer dan bereidwillig genoeg bent geweest door hem te laten ruilen maar je nu niets meer voor hen kan betekenen omdat je geen winkel bent. Om gezeur te voorkomen kan je nog voorstellen Deze deken terug te nemen (vzk voor hen uiteraard) en het feitelijke aankoopbedrag van de deken retour te storten na ontvangst van de deken (zodat je de staat van de deken kan checken). Dit laatste geef ik alleen als optie, ik vind het eerlijk gezegd nu hun probleem als ik eerlijk ben.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:09

Misschien een moeilijke maat Valentijn?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:13

Het is een maat 38, lijkt me toch een gangbare maat.
Het is een donkerblauwe, misschien dat dat niet gewild is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:17

HTM schreef:
Pff.

Ik vind het al netjes dat je hem had omgeruild, terwijl je erbij had staan "verzonden is verkocht".
Nu achteraf gaan zeuren. Tja dan hadden ze naar de winkel moeten gaan. Ik meen dat je de uitverkoop ad's op je prive naam had staan toch?
En trouwens al was dat niet zo, er staat duidelijk vermeld dat verzenden verkocht is.

Persoonlijk zou ik iets mailen in de trend van:
Beste,
Zoals u in de eerdere advertentie had kunnen lezen was het eigenlijk "verzenden is verkocht". Omdat ik het voor u heel vervelend vond dat deken niet paste heb ik u hiermee een dienst bewezen en u de deken laten omruilen.
En ik vind het ook jammer dat de (andere? kleur of maat dat is mij even niet duidelijk) deken niet aan u verwachtingen voldoet.
Helaas houd het voor mij hierbij op, ik ben van mening dat ik al coulant genoeg geweest bent en dat u de andere deken om mocht ruilen.

Met vriendelijke groet
Naam

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:33

Valentijn schreef:

Jawel, gangbaar en gewilde kleur. Is het een dressuur of spring jasje. Misschien daar nog iets expliciet in aangeven, of in je titel ivm mensen die zoeken op steekwoord? En verser geduld vrees is, maar goed het eet geen brood toch :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:45

Samblabla schreef:
Wat een mooi zadel. Wauw. :D

Ik heb een dekje op marktplaats staan voor minimaal 10 euro en ik wil er toch wel graag 15 euro voor. Krijg ik een reactie of ik 20 euro inclusief verzendkosten wil toesturen, uh nee.. Ik heb hem maar 2 keer gebruikt, ik heb goede foto's gestuurd en koste nieuw iets van 35 euro. En nu moet ik hem reserveren zodat ze kan gaan nadenken of ze hem wel of niet wilt voor die 1,75 euro hoger. :\

misschien een eigen foto erbij zetten ?
ik denk dat dat echt help.
dan zien de mensen niet alleen een plaatje van internet , maar ook wat ze echt krijgen.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:15

Valentijn schreef:

Ik werd door je tekst hier best enthousiast, getailleerd blauw jasje maat 38, leuk! Maar toen kwam ik bij je advertentie en knapte ik eigenlijk heel hard af op je foto's. Misschien een goede tip om foto's erop te zetten als iemand het jasje aanheeft? Dat zou ik in ieder geval veel fijner vinden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:23

wat vinden jullie?

Ik heb een tijd geleden een frontriem laten maken hier op bokt.
Koste me toen 40 euro.
Hen hem alleen gebruikt voor wedstrijden (en foto's)
Heb m nu te koop staan voor 10 euro incl verzenden
Hij ziet er nog netjes uit alleen zag ik later dat er 1 pareltje mist. Valt niet op en is ook wel te maken maar dan moet ik pareltjes kopen.

Vraag ik hier nu echt te veel voor?
Of zouden jullie hem zelf maken?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:25

Ik zet net een paar nieuwe, bruine winterrijlaarzen maat 40 te koop, krijg ik al heel snel een mailtje "of ze ook bij maat 37 zouden passen"... sorry hoor, als ik erbij zet dat het maat 40 is, laat een foto zien van de zolen waar nog een stickertje "40" op zit, en niet dat ze klein uitvallen, dan mag men er toch vanuit gaan dat ze gewoon maat 40 zijn, en dus NIET met maat 37 passen? Dan zijn ze gewoon veels te groot. Ik vind dat in zo'n geval echt zo'n stomme vraag...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:29

Ze zullen in elk geval niet te klein zijn ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:30

hahaha nee inderdaad. misschien als ze 6 paar sokken aan trekt?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:31

Donna89 schreef:
wat vinden jullie?

Vraag ik hier nu echt te veel voor?
Of zouden jullie hem zelf maken?

Vind je het huidige bod te weinig? Er staat in de advertentie dat bieden is toegestaan, ik zou ook proberen om 'm voor minder proberen te krijgen, vooral als een pareltje mist en bieden is toegestaan :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:35

had ik wel op gereageerd maar geen reactie meer gekregen

Maar ja ik vind m net te weinig. Verzenden is 2,40 en dan vind ik het verschil net te groot.
Zeker toen ik er achter kwam wat ik er destijds zef voor betaald heb

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:40

Ik weet niet of ik deze tip mag geven.. Maar als bieden is toegestaan, stel je vraagprijs iets hoger in dan dat je zelf in gedachte hebt. Niet heel hoog, want dan krijg je natuurlijk geen reacties. Maar de biedingen zullen dan misschien rond je eigen vraagprijs liggen :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:44

Die tip mag je zeker geven
Ik was ook akoord gegaan met het bod. Alleen die persoon heeft niet meer gereageerd.
Kwam er later pas achter hoeveel ik eigenlijk betaald had. haha

Maar even terug komen op het pareltje.
Stel nou dat ik hem zelf ga fixen.. Ik denk dat ik dan de vp wel omhoog moet halen.
Ben alleen bang dat ik hem dan helemaal niet meer verkoop...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:45

Donna, ik had geboden op je advertentie toen er nog niet bij stond dat hij stuk was, maar toen ging je eerst akkoord met mijn bod en daarna meldde je pas dat de frontriem stuk was. Ik meen dat ik nog wel hen teruggestuurd dat ik daarom geen interesse meer had.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:48

Dat snap ik. Ik kwam er daarna ook pas achter omdat ik hem toen had gepakt om klaar te leggen.
Dus heb ik er een bericht achteraan gestuurd.
Maar nee ik heb geen bericht meer gehad. Kan gebeuren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:50

Als je hem kan maken heb ik nog steeds interesse, maar ik heb zelf geen parels in huis om hem te kunnen maken.

Stomme mobiel.. mijn excuses voor het niet reageren in dat geval!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:51

ik reageer wel even via PB :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:52

Is goed!!