Waarom ben jij blij vandaag? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Waarom ben jij blij vandaag? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:11

Ik doe wel nog een winter extra met mijn kapot getrapte rubberen regenlaarzen op de stallen te poetsen en met mijn versleten winterjas, als de hondjes maar comfy zijn op wandeling in het gure winterweer _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:25

Loonsverhoging per 1 Jan :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:30

Alja schreef:
Loonsverhoging per 1 Jan :D

Gefeliciteerd! :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:30

Hier een brief van het werk gehad dat we over het afgelopen jaar een extra indexering krijgen *\o/*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:37

Mijn dochter zit sinds begin 2025 op het speciaal basisonderwijs.
Hier had ik het toch moeilijk mee.

De start was moeilijk maar na de zomervakantie is ze opgebloeid.
Ze slaapt beter en is veel vrolijker en we zien nu duidelijk vooruitgang in haar ontwikkeling en leren.
Blije en trotse moeder. <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:39

Wat fijn dat het beter gaat. Een gelukkig kind is het belangrijkste.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:32

Mooi Telpeva! Veel plezier ermee

Dankjewel Little Gift wat lief <3

Gefeliciteerd Alja en Denise!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 22:21

Bij een andere stal gekeken vandaag en mega enthousiast! Hele dagen buiten, 24/7 ruwvoer en nauwkeurig samengestelde groepjes van 2 t/m max 8 paarden. Standaard tijden buiten van 8.30 - 16.30 in de winter en 17.30 in de zomer. Maar als je appje in de groep doet “laat maar op de wei” dan mag je ze zelf ook bij wijze van om 23.00 binnenhalen in het weideseizoen.
En (ietsje maar) vriendelijker in de portemonnee. Wel wat verder rijden voor mij en het bos niet meer zo strak om de hoek als nu, maar veel paardvriendelijker. En geen verhalen meer van “komen echt geen paarden meer bij want de kudde is al te groot op dat stukje” om vervolgens weer een paard erbij te flikkeren. En niet “ja dan betaal je maar €90,- meer per maand voor een eigen blubber mini paddock omdat er 1 merrie tussen staat die de boel terroriseert en jouw paard aanvalt zodra ze zich maar beweegt.” (Oké niet zo letterlijk, maar komt het wel op neer).

Ze zetten eigenlijk niemand hier op de wachtlijst omdat het verloop zo klein is, maar er staan 2 oude zieke paarden, waarvan ze de verwachting heeft dat het niet lang meer gaat duren. En ze vond ons echt erbij passen zo qua gevoel (bijna 2 uur staan kletsen tijdens de rondleiding), dus ze heeft een uitzondering gemaakt. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:00

Net lekker mijn vaste thee besteld, dus dat komt als t goed is morgen of donderdag en vandaag komt ons nieuwe dekbed, zo benieuwd <3.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:40

Wat fijn Kaitlyn ! Ik weet uit ervaring hoe zo'n andere stal is zoals jij die beschrijft, de hel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:12

Kaitlyn schreef:
Bij een andere stal gekeken vandaag en mega enthousiast! Hele dagen buiten, 24/7 ruwvoer en nauwkeurig samengestelde groepjes van 2 t/m max 8 paarden. Standaard tijden buiten van 8.30 - 16.30 in de winter en 17.30 in de zomer. Maar als je appje in de groep doet “laat maar op de wei” dan mag je ze zelf ook bij wijze van om 23.00 binnenhalen in het weideseizoen.
En (ietsje maar) vriendelijker in de portemonnee. Wel wat verder rijden voor mij en het bos niet meer zo strak om de hoek als nu, maar veel paardvriendelijker. En geen verhalen meer van “komen echt geen paarden meer bij want de kudde is al te groot op dat stukje” om vervolgens weer een paard erbij te flikkeren. En niet “ja dan betaal je maar €90,- meer per maand voor een eigen blubber mini paddock omdat er 1 merrie tussen staat die de boel terroriseert en jouw paard aanvalt zodra ze zich maar beweegt.” (Oké niet zo letterlijk, maar komt het wel op neer).

Ze zetten eigenlijk niemand hier op de wachtlijst omdat het verloop zo klein is, maar er staan 2 oude zieke paarden, waarvan ze de verwachting heeft dat het niet lang meer gaat duren. En ze vond ons echt erbij passen zo qua gevoel (bijna 2 uur staan kletsen tijdens de rondleiding), dus ze heeft een uitzondering gemaakt. <3

Ik hoop voor jou dat je er snel terecht kan.

Voor de eigenaren van de zieke paarden hoop ik dat natuurlijk niet. :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:16

hahahatsjoe schreef:
Wat fijn Kaitlyn ! Ik weet uit ervaring hoe zo'n andere stal is zoals jij die beschrijft, de hel.

Ja verder kan ik niet heel erg klagen hoor. Krijgen genoeg voer (maar niet op de paddock helaas, dus in de winter beperkt buiten omdat ze anders te lang zonder eten staan. In de zomer staan ze wel de hele dag buiten). En ze denken verder echt goed met je mee. Maar als je (enorm sociale) paard niet eens meer naar mij kan toekomen zonder direct aangevallen te worden gaat er echt iets mis. Overigens viel dat kreng ook aan toen ik ernaast stond, die heb ik met het halster dat ik vast had weggeslagen, anders had ik er zelf onder gelegen.
Ik snap dat ze het moeten doen met de ruimte die ze hebben, maar de merriegroep is gewoonweg veel te groot voor de smalle paddock. Daarbij vervelen ze zich enorm en dan krijg je dus die onrust. Ze weten ook dat die ene merrie zo vies kan doen, maar doen er verder niks mee.

Maar toen ik mijn paard zaterdag terug wilde zetten in de paddock weigerde ze in eerste instantie verder te lopen. Heb haar toen aan de hand naar een vriendinnetje gebracht, maar toen ik de paddock uit ging kwam ze achter mij aan gerend, want ze wilde eruit. Zondag ging ik haar halen en werd ze dus echt aangevallen toen ze naar mij toekwam, toevallig was ik aan het filmen om wat naar een vriendin te sturen. Dus voor haar welzijn moet er wat veranderen.
Stallen waar ze genoeg buiten komen en minimaal 3x per dag ruwvoer krijgen zijn hier heel schaars.
Ben van het weekend bij een andere stal gaan kijken, maar ook daar kwamen ze in de winter alleen op hun eigen paddockje van 3x4 en in de zomer maximaal 2 uur op de wei en verder in hun eigen paddockje. En je moest het binnen- buitenzetten dan zelf regelen, dat is niet haalbaar als je gewoon werkt. :o
Deze kwam ik toevallig tegen als advies op een Facebook pagina, maar zijn online verder nergens te vinden. Gaat echt zo “via via”, dus ben heel blij dat ik al die groepen zo aan het doorspitten ben geweest. Nu alleen wachten tot er een plekje vrijkomt. Ook al betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat er iemand afscheid moet nemen van zijn geliefde paard vanwege ziekte. :(:)

Oké klaag modus uit. :')

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 12:03

Mijn e-reader was het aan het begeven. Maar deed het nog als ik hem aan de lader hield.
Heeft mijn vriend gewoon een nieuwe voor me gekocht dus daar verraste hij me gister mee <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 12:05

Zo blij met deze aankoop, had ik echt eerder moeten doen :+Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 12:07

Blij dat vandaag m'n nieuwe garnalen komen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 12:09

_Lois_ schreef:
Mijn e-reader was het aan het begeven. Maar deed het nog als ik hem aan de lader hield.
Heeft mijn vriend gewoon een nieuwe voor me gekocht dus daar verraste hij me gister mee <3

Wat lief! <3

Alja schreef:
Zo blij met deze aankoop, had ik echt eerder moeten doen :+[ Afbeelding ]

Die zijn geweldig ja :))

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 12:39

Alja schreef:
Bellatrix schreef:
Nog 19.5 dag werken en dan 2 weken vakantie. :D

Wanneer begint jou vakantie?
Dan hoef ik het zelf niet te gaan uitrekenen

Nog maar 11 dagen werken dit jaar!
En dus loonsverhoging gehad en mijn eindejaarsgesprek ook al gehad…..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:02

Alja dat zijn positieve dingen.

Goede stal is wel zo fijn.

Lois veel leesplezier met je nieuwe ereader.

Wachten op nieuwe thee en dekbed. Hopelijk is het er snel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:27

Yeah de garnalen zijn hier aangekomen! Zometeen ze overdruppelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:33

Ik zeg het weer:

Het is patatdag. :Y)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:54

De traktatie voor onze oudste wordt leuk :D

Dino poepjes, hij vindt het heel grappig _O-

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:22

Grote eerstejaars examen gehaald! 7.3 *\o/* *\o/* *\o/* nu officieel in m'n tweede studiejaar *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:25

Bellatrix schreef:
Ik zeg het weer:

Het is patatdag. :Y)

Wat is je adres?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:30

:D