[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:43

Hahahahahaha

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:23

Mag ik een tijdje met jullie meekletsen en ook gelijk een vraag stellen?

Voor degenen die een sterilisatie dmv verwijderen van de eileiders hebben gehad hoe verliep het herstel? Mochten jullie trouwens ook op dezelfde dag naar huis? Ik had afgelopen week een belafspraak met de verpleegkundige voor mijn afspraak en ze zei dat ik er rekening mee moet houden dat ik de nacht moet blijven. Nu kan dit ook zijn omdat we een uur van het ziekenhuis vandaan wonen en er dichterbij geen is.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:12

wortel115 schreef:

Voor degenen die een sterilisatie dmv verwijderen van de eileiders hebben gehad hoe verliep het herstel? Mochten jullie trouwens ook op dezelfde dag naar huis? Ik had afgelopen week een belafspraak met de verpleegkundige voor mijn afspraak en ze zei dat ik er rekening mee moet houden dat ik de nacht moet blijven. Nu kan dit ook zijn omdat we een uur van het ziekenhuis vandaan wonen en er dichterbij geen is.

Ik mocht diezelfde dag weer naar huis. Ik geloof dat ik om 10:00 werd opgehaald voor de operatie, rond 11:30 weer terug op zaal was en moest ik een paar uur bijkomen. Ik word erg misselijk van narcose, dus na 2-3 uur kreeg ik pas eten en drinken en als dat goed binnen bleef moest ik nog even plassen en daarna mocht ik naar huis. Ik denk dat ik voor 16:00 wel thuis was.
Misschien word je later op de dag geopereerd, waardoor het te dicht bij de nacht komt?

Herstel duurde wel een aantal weken. De eerste 2 weken vrijgenomen van werk en veel op bed gelegen (tip neem zo'n laptoptafel op pootjes voor op bed) en daarna mocht je 6 weken niet zwaar tillen geloof ik. Rechtop zitten en omhoog komen was in de eerste week vrijwel onmogelijk en wordt ook afgeraden. De littekens zijn minimaal en na goed smeren met Bio Oil zijn ze zo goed als weg.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:23

Dank je topsylover. Ik ben om 9 uur smorgens aan de beurt dus dat zou vroeg genoeg moeten zijn? Ik ga kijken voor zo een laptop tafeltje.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:00

wortel115 schreef:

Ik mocht ook dezelfde dag weer naar huis. Werd rond 11 uur geopereerd, en om half 5 mocht ik naar huis, zodra ik wat gegeten en geplast had. Dit is volgens mij ook in de meeste gevallen zo. (een heftigere operatie anderhalf jaar later mocht ik ook gewoon dezelfde dag naar huis)
Voor mij was het herstel echt appeltje eitje, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik had weinig pijn, heb niet eens alle voorgeschreven pijnstillers van het ziekenhuis genomen. Kon eigenlijk de tweede dag gewoon alweer uit bed komen en rustig mn dingen doen. Was wel nog een paar dagen erg moe van de narcose, en heb gewoon braaf de voorgeschreven twee week rustig aan gedaan, en daarna nog een paar week niet gesport/zwaar getild etc.
Oh, en het gas drukte op mijn blaas waardoor ik de eerste dag echt om het half uur naar de wc moest, dat was hoogst irritant. Verder geen last gehad van gas dat op mijn middenrif drukte.
De littekens zijn erg netjes, alleen die bij mijn navel is een heel klein beetje zichtbaar.

10/10 would do it again.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:16

Ik heb mijn eierstokken in 2014 laten verwijderen, ook met 3 gaatjes in mijn buik (kijkoperatie).
Moest een nachtje blijven maar vnl omdat ik ontzettend beroerd was na de narcose en het betreffende ziekenhuis weigerde me een extra hoge dosis anti-emetica te geven waardoor ik alsnog ontzettend misselijk was maar door de medicatie tegen de drempel van overgeven aan bleef zitten.
Dat voelde echt zó ontzettend poedersuiker. %)
Woest was ik op ze toen ik een beetje wakkerder was. :')

De ziekenhuizen erna konden en kunnen wel zodanig veel anti-emetica geven dat ik een half uur nadat ik terug op zaal was een lichte maaltijd kon eten en me kiplekker voelde. _/-\o_

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:47

Toch allemaal verschillend dus. Ik ga het zien ben volgende week donderdag 22ste aan de beurt. Ik heb voorlopig met werk afgesproken dat ik in ieder geval de eerste paar dagen niet kom. Ik werk prive voor een oudere dame. Haar dochter komt de eerste week schoonmaken dus ik kan evt wel als de kinderen met de schoolbus weg zijn wel gaan helpen met haar medicijnen, ontbijt en lunch maken enzo dat is geen zwaar werk. Dank jullie voor de reacties

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:09

wortel115 schreef:

Ik heb hetzelfde type sterilisatie gehad. Via kijkoperatie mijn eileiders volledig verwijderd. Had 3 kleine gaatjes. Ben niet misselijk geweest omdat ze mij wat hebben gegeven iv tegen de misselijkheid.
Na de OK was het peanuts vond ik :+
Beetje last van het gas waarmee mijn buikholte opgeblazen is tijdens de ok, voelde als een spierpijn achtig iets tussen mijn schouderbladen. Van mijn buik verder geen last gehad.
Na 2 weken was ik zelf weer fit.
Heb me wel aan de tijden gehouden dat ik niet zwaar mocht tillen/sporten etc. Maar qua gevoel had ik dat al veel eerder weer kunnen doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 06:53

wortel115 schreef:

Je woont in Australië zie ik?
Dan is er zeker wel een kans dat ze je toch een dag willen houden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:49

Ja klopt ik woon in Australie. Waarom denk je dat de kans dan groter is voor een nachtje blijven? Toen ik mijn zoontje kreeg 4 jaar geleden in hetzelfde ziekenhuis mocht ik wel gewoon op de dag naar huis.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:17

wortel115 schreef:
Ja klopt ik woon in Australie. Waarom denk je dat de kans dan groter is voor een nachtje blijven? Toen ik mijn zoontje kreeg 4 jaar geleden in hetzelfde ziekenhuis mocht ik wel gewoon op de dag naar huis.

Ik kan me voorstellen dat de aanrijdtijd van een ambulance in Australië op meer dan 15 minuten ligt? Al heb ik geen idee. In NL is het beleid al heel snel “naar huis” als je niet meer continue gemonitord moet worden door apparatuur, zeker wanneer iemand voor je kan zorgen, gaat het niet goed hebben ze je zo weer opgehaald.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:48

Nee dat is ook zo de ambulance post is 40 minuten hier vandaan en het ziekenhuis een uur. Ik denk ook dat het hem daar in zit. De reistijd naar het ziekenhuis mocht er thuis wat aan de hand zijn. Ik kan van de week nog even bellen om het na te vragen maar het maakt mij ook niet zo heel veel uit. In tegen stelling tot de grotere ziekenhuizen staat deze bekend om de goede maaltijden dus het zal niet slecht zijn om te blijven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:11

Nog 1 week en dan is de vakantie voor kinderen voorbij, geen gegil meer als ik in de tuin zit.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:18

Hier komen ze dan juist terug |( Het hele jaar spelen er elke middag zo'n 10-15 kinderen op de binnenplaats, met al het gegil en echo en balgegooi erbij. Ik kan alleen in de ochtenden in mijn woonkamer zitten, tenzij de 2 jongetjes die niet naar school lijken te gaan dan al buiten spelen. De afgelopen schoolvakantie heb ik ze nauwelijks gezien en was het ook bijna stil hier in huis. Ik klaag dagelijks bij de VVE, maar er wordt niets aan gedaan -O-

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:15

Voor ons is de keuze duidelijk dat wij geen kinderen willen. Helaas gaf onze omgeving/ naasten andere reacties. Hoe gingen jullie hiermee om?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:29

Yenni schreef:
Voor ons is de keuze duidelijk dat wij geen kinderen willen. Helaas gaf onze omgeving/ naasten andere reacties. Hoe gingen jullie hiermee om?

Ik ben daar vrij resoluut in. Als ze kinderen willen fokken moeten ze het zelf maar doen. Maar wij gaan het niet doen, met goede en duidelijke redenen. Laat je niet intimideren of voor gek zetten; er zijn meer dan genoeg mensen op de wereld, er zal vast iemand zijn je reet afveegt als je oud bent en jij kunt de rest van je leven genieten van belangrijke zaken ipv je bezig te houden met kindergezever.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:44

Ik denk dat het sowieso goed is om je te beseffen dat alleen jij zeggenschap hebt over je lichaam, en dat mensen die dicht bij je staan dat 100% zouden moeten accepteren. Dus ik herhaal dat als iemand opmerkingen maakt. "Ik weet dat jij het anders zou doen of willen, maar alleen ik bepaal wat er met mijn lichaam gebeurt".

Daarnaast, mocht dit een recent iets zijn: geef het tijd. Mensen hebben vaak echt wel een periode nodig om hun eigen droombeelden om te buigen. Absurd, want ze hebben helemaal geen recht op jou rollen toebedienen, maar ze hebben helaas wel gewoon het recht op het hebben van hun eigen dromen. Maar die moeten ze zelf ombuigen en dat kan echt even duren (soms maanden of jaren...).

Of speelt dit al langer en zit er geen enkele beweging in?

Wat het ook is: hun geluk is NIET jouw (eind)verantwoordelijkheid.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:49

Ik vergelijk het tegenwoordig met een paard. Ik wist vanaf kind af aan dat ik een paard wilde en kon me niet voorstellen dat iemand anders geen paard wilde. Dus als mensen nu beginnen over hoe leuk het is om kinderen te nemen dan draai ik het om waarom zij geen paard hebben

Yenni

Bedankt voor de reacties. Vooral mijn ouders/stiefouders vinden er iets van want ze zullen nooit opa en oma worden. Ik ben voor mijn ouders enigskind dus ze gaven aan het erg pijnlijk te vinden.

Vjestagirl

Pffffff mijn buurmeisje heeft een ellendig kloterig k*tfluitje... ik vraag me af hoe lang ik moet wachten voordat ik haar ga vragen dat ding te steken waar de zon niet schijnt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:51

Yenni schreef:
Bedankt voor de reacties. Vooral mijn ouders/stiefouders vinden er iets van want ze zullen nooit opa en oma worden. Ik ben voor mijn ouders enigskind dus ze gaven aan het erg pijnlijk te vinden.

Hadden ze maar een tweede en derde moeten nemen om hun kansen te spreiden.

Ik vind t ongevoelig van je ouders.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:51

Yenni schreef:

Onthoud dat het geen verplichting is om jezelf voort te planten. Je bent niemand wat verplicht, zelfs je ouders niet. Jouw leven. Jouw keuzes. Jouw lijf.

Dat gezegd hebbende ben ik blij dat aan de kant van m'n vriend z'n broer z'n "taak" gedaan heeft met 4 koters. Meer dan zat. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:59

Ach ik snap best ook hun kant dat ze teleurgesteld zijn.
Daar zo hard in gaan hoeft ook niet.

Maar dat veranderd uiteraard niet je mening.
Geef ze daarin ook geen hoop met misschien als ik ouder ben. Alsjij nu weet ik wil geen kinderen dan is dat zo.

Laat ze even wennen aan het idee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 18:14

Ik verwijs mijn moeder ook gewoon naar haar andere dochter die er inmiddels 5 heeft.
De laatste was nog best groot, maar aangezien er al 4 via dezelfde weg naar buiten zijn gekomen had deze vast wat extra ruimte onderweg naar buiten. :Y)

Voor mijn vader was het jammer maar helaas geweest, al had hij het wel kunnen begrijpen.
Hj heeft zelf altijd gezegd dat als hij wist wat voor erfelijke ellende hij zou doorgeven, hij mij niet gemaakt zou hebben.
Niet dat ik ongewenst was ofzo, die man was knettergek met me en ik was zijn grootste trots, hij had mij alleen een hoop ellende willen besparen. :(:)
Zogauw hij wist dat wij erfelijk belast waren heeft hij zich laten steriliseren, hij wilde niet nog een ziek kind op de wereld zetten en heeft zich altijd schuldig gevoeld tegenover mij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 18:36

Yenni schreef:

Hun verdriet daarover mag er zijn natuurlijk.
Maar dat mag nooooooit de reden zijn dat het dan toch afgedwongen wordt

(Mentaal/emotioneel)

Een kind hoop je te krijgen omdat je dat zelf dolgraag wil. Nooit omdat een ánder dat wil.