Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maddy_Paola schreef:Ik heb nog 4 eskadron dekjes, waarvan 1 nog nieuw met kaartje eraan , die ik weg wil doen, daarnaast nog een micklem competition is gebruikte staat, en nog 1 ander dekje. Waar kan ik dit nou het beste verkopen?
Dabo schreef:Maddy_Paola schreef:Ik heb nog 4 eskadron dekjes, waarvan 1 nog nieuw met kaartje eraan , die ik weg wil doen, daarnaast nog een micklem competition is gebruikte staat, en nog 1 ander dekje. Waar kan ik dit nou het beste verkopen?
Ik verkoop het beste gewoon op marktplaats.nl
Facebook market place kan ook, maar daar kan ik momenteel niet op, dus ik koop en verkoop alleen nog via marktplaats.nl dus.
Heb je toevallig een brilliant te koop? hihi
Chickyy schreef:Nou ik zag hem nu voorbij komen over erfbelasting.. daar slaat ie de plank toch wel behoorlijk mis idd..
pmarena schreef:Mja erfbelasting voelt gewoon direct oneerlijk. Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft. Er al belasting over betaald heeft en het je heel graag gunde. Dan is het best zuur als er zoveel vanaf gaat.
Aan de andere kant is er ook wel weer voor te pleiten dat het eigenlijk best fair is als het bij de ontvanger gezien wordt als inkomsten van diegene, waar je altijd belasting over af dient te dragen.
Persoonlijk vind ik het vooral heel onrechtvaardig aanvoelen wanneer het om een huis of iets gaat, dat in de familie zat en iemand graag na wilde laten aan partner / kinderen voor henzelf om er in te gaan wonen. Als dat vanwege belasting niet kan....dat deugt niet vind ik. Maak het dan zo dat je ervende familie pas bij verkoop / verhuur (dus niet meer eigen gebruik) moet betalen
VuurVleugels schreef:pmarena schreef:Mja erfbelasting voelt gewoon direct oneerlijk. Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft. Er al belasting over betaald heeft en het je heel graag gunde. Dan is het best zuur als er zoveel vanaf gaat.
Aan de andere kant is er ook wel weer voor te pleiten dat het eigenlijk best fair is als het bij de ontvanger gezien wordt als inkomsten van diegene, waar je altijd belasting over af dient te dragen.
Persoonlijk vind ik het vooral heel onrechtvaardig aanvoelen wanneer het om een huis of iets gaat, dat in de familie zat en iemand graag na wilde laten aan partner / kinderen voor henzelf om er in te gaan wonen. Als dat vanwege belasting niet kan....dat deugt niet vind ik. Maak het dan zo dat je ervende familie pas bij verkoop / verhuur (dus niet meer eigen gebruik) moet betalen
"Omdat het vaak van iemand kwam die er hard voor gewerkt heeft." Denk dat hier wel een belangrijk iets zit. Want is dat wel zo? Natuurlijk, de generatie na de oorlog heeft hard gewerkt. Maar hard genoeg om tonnen of soms zelfs miljoenen mee te verklaren? Of komt dat in veel gevallen toch meer door de waarde van hun vastgoed die vanzelf gestegen is, zonder dat ze daar ook maar iets voor hoefden te doen behalve af en toe een lik verf en stuc om het overeind te houden?