Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:05

Karl66 schreef:
Het probleem is dat de besmettelijkheid veel sneller toeneemt dan dat de virulentie afneemt.

Heb ik hier al vaker voorgerekend dan ik vingers op een hand heb Karl ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:10

Enige waar de autobranche mee worstelt is het tekort aan chips. :)) En daar worstelen wij weer mee maar dan aan de andere kant, vraag naar lithografische machines is ongekend.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:17

karl66 het woord virulentie. Serieus. Micro-organismen richten schade aan in het menselijk lichaam? Dan raad ik je aan bij alle bomen de aarde weg te halen en de micro-organismen daar te doden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:21

Wat is er mis met het woord virulentie :o?
Iets wat schade aanbrengt is virulent.
Microorganismen die in symbiose leven zijn voor de gastheer niet virulent. Covid is wel virulent. Dat is een feit, geen mening.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:28

Leuk dat is voor jouw een feit en voor mij niet. En ik weet dat ik hier niet alleen in sta. Dus ik zou zeggen agree to disagree.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:30

Nee, dat is gewoon de definitie van virulentie:
„met het vermogen tot het aanrichten van schade“

Wat valt daar precies over oneens te zijn?
Als je het niet eens bent met de betekenis dan moet je een nieuw biologieboek schrijven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:34

Dinopino schreef:
Leuk dat is voor jouw een feit en voor mij niet. En ik weet dat ik hier niet alleen in sta. Dus ik zou zeggen agree to disagree.

Dat jij het niet kent als feit/definitie wil niet zeggen dat het geen feit/definitie is.

En dat er anderen zijn met jouw gedachtegoed geloof ik zo. Maakt het nog niet waar.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:56

Je kent mijn gedachtegoed niet. Wat een rare opmerking trouwens. En je kunt het met me oneens zijn prima. Jullie zullen het nooit met me eens zijn, dat is, denk niet verrassend.

Hoewel ik die opmerking wel leuk vind. Dat ik het niet ken wil niet zeggen dat het een feit is. Onlangs heb ik nog beweerd dat de doktoren en verplegers allemaal demonstreren. Waarop ik geloof Bigone zei dat ze daar nog nooit van gehoord had. Toen reageerde ik net als jij.

Ik persoonlijk vind het wel eng, dat mensen met een wetenschappelijke achtergrond zo stellig praten over feiten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 00:49

Ik mag toch hopen dat ondertussen geen enkel weldenkend mens Dinopino nog serieus neemt als gesprekspartner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 01:21

Karl66 schreef:
Het feestje dat jullie al aan het vieren zijn, is een vaccinatiefeestje.

En dat feestje zijn we al een tijd aan het vieren, is goed voor het humeur en daarmee ook voor de weerstand. Zouden meer mensen eens moeten proberen, die positieve kijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 06:44

Karl66 schreef:
Ik mag toch hopen dat ondertussen geen enkel weldenkend mens Dinopino nog serieus neemt als gesprekspartner?

Deed iemand dat dan nog?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:55

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Het feestje dat jullie al aan het vieren zijn, is een vaccinatiefeestje.

En dat feestje zijn we al een tijd aan het vieren, is goed voor het humeur en daarmee ook voor de weerstand. Zouden meer mensen eens moeten proberen, die positieve kijk.

Ik heb het idee dat voornamelijk de gevaccineerden inderdaad een stuk gelukkiger zijn.

Ook in mijn (werk) omgeving heb ik een aantal mensen die kritisch tegen over de overheid en Europa zijn. Ik heb het expres niet alleen over Corona en vaccineren en jeetje wat leven deze in een angst. Alle niet main stream media volgen, onderzoeken lezen en vooral anderen proberen te overtuigen is een dag taak geworden. Opvallend gezien ‘de gevaccineerden’ helemaal niet proberen te overtuigen en het helemaal prima vinden dat iemand zich niet laat vaccineren. Toch moeten we dagelijks dit aanhoren.
Dan ben ik maar ‘volgzaam’ ingeval een stuk gelukkiger en rustiger.

En nu lees ik weer mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:08

En hier is het bingo met een positieve zelftest. Loop ook heerlijk te snotteren, maar dacht eerst bijholten aan het rommelen aangezien die ook chronisch ontstoken zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:51

Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen, die tot nu toe de dans ontsprongen waren. Bijzonder vind ik wel dat mensen met elkaar in huis het toch niet zo snel na elkaar krijgen als wat je zou verwachten. Wij hadden met de Alpha variant (ik ga er vanuit dat wij die gehad hebben, dec 2020) echt binnen no time het alle 3 te pakken. Ik was de eerste, en 2 dagen na mijn positieve test (en 3 dagen na start klachten bij mij) was mijn man ook ziek. Men is over het algemeen wel veel minder ziek merk ik.

Ik dacht trouwens dat virulent betekende, de hoeveelheid virusdeeltjes die een besmet persoon uitscheidt. Maar ik was in de war met de viral load denk ik.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:06

Bij ons was wel iedereen in het gezin aan de beurt terwijl mijn dochter wel zo goed mogelijk in isolatie ging. Alleen de jongste niet, maar vermoed dat hij misschien vrij recent op school besmet is geraakt zonder symptomen. Wij waren tot nu toe ook de dans ontsprongen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:30

Sharani schreef:
Bij ons was wel iedereen in het gezin aan de beurt terwijl mijn dochter wel zo goed mogelijk in isolatie ging. Alleen de jongste niet, maar vermoed dat hij misschien vrij recent op school besmet is geraakt zonder symptomen. Wij waren tot nu toe ook de dans ontsprongen.

Mijn jongste stak mij aan maar de oudste en mijn vriend liepen het niet op.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:32

Karl66 schreef:

Nou die neem ik wel serieus, die ziet het tenminste nog van beide kanten. Terwijl de meeste hier met oogkleppen op lopen en alles van die poppenkast nog geloven

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:59

Ik vraag mij af of degenen die hier heel hard blèren en zeggen dat ze zonder mondkapje lopen, i n het echte leven ook zo een grote mond en durf hebben

Mijn ervaring is dat de meeste echte toetsenbord helden zijn

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:03

Echwel schreef:
Ik vraag mij af of degenen die hier heel hard blèren en zeggen dat ze zonder mondkapje lopen, i n het echte leven ook zo een grote mond en durf hebben

Nou ik niet, doe in real life niet aan prikken testen of bekpampers

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:04

OleJon schreef:
Echwel schreef:

Wat doe je dan als mensen jou er op aanspreken? Ik vind het namelijk heel vervelend wanneer mensen wiens werk dat eigenlijk niet is handhaver moeten gaan spelen omdat ik mondkapjes onzin vind. Dus daarom draag ik ze. Niet omdat ik denk dat ze nuttig genoeg zijn voor hoe irritant ze zitten. :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:09

OleJon schreef:
Echwel schreef:

En dat geloof.ik dus echt niet
Je hebt een grote.mond maar ik vraag mij af hoe je dan nu.wil.leven
Geen boodschappen en helemaal.niks

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:19

Ireen Wüst heeft net Olympisch Goud gewonnen, nog niemand in de Olympische history heeft dat ooit gedaan, 5 x goud op 5 opeenvolgende spelen, dat zijn de echte helden, met bekpamper.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:22

OleJon schreef:
Karl66 schreef:

Nou die neem ik wel serieus, die ziet het tenminste nog van beide kanten. Terwijl de meeste hier met oogkleppen op lopen en alles van die poppenkast nog geloven

Beide kanten is goed! De definitie van 'feit' in twijfel trekken is onzinnig. Natuurlijk is daar wel omheen te discussiëren, maar als je met dergelijke onwaarheden aan komt kun je van daar niet goed verder bouwen naar een goede discussie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:33

Ik neem mensen sowieso niet serieus die van die onzinnige benamingen moeten gaan verzinnen om hun ongenoegen te uiten en/of hun punt te maken. "Bekpamper". "Roverheid". etcetera.

Het heet gewoon een mondkapje. Of mond-neus-masker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:35

Nee dat zijn behoorlijk emotionele termen, maar daar kan ik eventueel nog wel mee leven. Echt een basis voor een goede discussie is het niet uiteraard, want het is al doorspekt van oordelen.