Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:11

purny schreef:
Overigens zal een lockdown van 2 weken niet genoeg zijn. Er zijn minimaal 4 weken voor nodig wil je echt resultaat boeken in de ziekenhuizen toch?
Of lockdown van 2 weken en gelijk beginnen met prikken

Vraag ik me ook af. En alles weer loslaten vlak voor de feestdagen lijkt me sowieso geen goed idee. Denk dat we sowieso nog wel even aan strengere maatregelen vastzitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:12

moonsparkle schreef:

Klopt. Alleen zelfs als je fifty - fifty opnames hebt van ongevacineerden en gevaccineerden, is de vaccinatie een succes. Want als er 500 ongevacineerden en 500 gevaccineerden zijn opgenomen dan praat je over 500 op 15% vd totale bevolking die opgenomen zijn en 500 van 82% vd bevolking (dus veel grotere groep geeft zelfde aantal mensen die opgenomen worden). Dus de kleinere bevolkingsgroep geeft in verhouding veel meer opnames.

Sizzle ik wijs niet!!!!!!! Vorig jaar heb ik dit topic ontstipt vanwege dit belachelijke verwijt. Portugal doet het enorm goed op dit moment hetgeen ik blijkbaar wel mag noemen, Frankrijk is erg bezorgd want het loopt hier meer en meer op ook al is het nog geen Nederland, waar het echt wel zorgelijk is.
Puur gekeken naar de cijfers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:13

Als ze een lockdown doen van 2 weken dan is het een zoethoudertje. Na 2 weken is het tij echt niet gekeerd zodat alles weer los kan. En inderdaad vlak voor de kerst alles weer opengooien is al helemaal niet slim.
We zitten denk ik weer voorlopig in de oliebol. Misschien wel tm februari.

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:15

Ik vind theaters dicht enzo niet eens een lockdown te noemen. De grootste haarden zijn: bezoek, thuis, kinderopvang en school en ook horeca was best groot. Gaan ze theaters etc dicht doen???

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:16

Ik heb liever twee weken alles dicht en dezelfde regels voor iedereen en dan langzamer versoepelen dan nog zes maanden met de maatregelen te zitten. En ik wil geen 2G, en daar draait het wel op uit wanneer dit zo door gaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:17

Ik moet het nog zien in Portugal daar is het ook binnen een week van 400 naar over de 1500 per dag gesprongen. Dat is ook een 300% stijging en sls die doorzet dan is het net zo goed in Devember ook bingo daar.
Hun grootste winst zit waarschijnlijk op het koment in de inreis regels (ook testen van gevaccineerden).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-11-21 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:18

Snap het wel, maar ik vind het allemaal ellende -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:18

Ik zou zeggen een hele zware lockdown of geen. Want dat halve gedoe helpt niet genoeg en zorgt alleen maar voor gedoe. Liever gewoon duidelijk álles dicht behalve de supermarkt. Dan is het zo klaar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:19

Ik ben uit nieuwsgierigheid even naar Italië gaan kijken. Die doen het volgens mij momenteel ook goed ( als ze de juiste cijfers doorgeven natuurlijk :P ).
Maar ze hebben best nog wel wat maatregelen, ook in de zogenaamde witte gebieden met laag risico.

Citaat:
De Italiaanse regering werkt met een binnenlands systeem van zones (rood, oranje, geel, wit), afhankelijk van de sanitaire toestand. Deze kunnen van week tot week veranderen. Op dit moment kleurt heel Italië wit (laag risico). We raden u aan om voor vertrek de website van de Italiaanse regering(externe link) te raadplegen om de kleur te kennen van de regio waar u naartoe gaat. U vindt op de website ook een lijst met veelgestelde vragen.

Houd er rekening mee dat het verplicht is om altijd een masker bij te hebben en om een masker te dragen in besloten ruimtes (met uitzondering van privéwoningen) en bij gebruik van het openbaar vervoer. In witte regio’s is het niet langer verplicht om een masker te dragen in openbare buitenruimtes, behalve op plaatsen waar samenscholing mogelijk is, zoals markten, beurzen, wachtrijen enz. In gele regio’s geldt de maskerplicht ook in openbare buitenruimtes en kunnen maximaal 4 personen plaatsnemen aan eenzelfde restauranttafel, tenzij het om samenwonende gezinsleden gaat. Hoeven geen masker te dragen: kinderen jonger dan 6 en personen met een ziekte of handicap die onverenigbaar is met het dragen van een masker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:20

Skipistes open is een goede taktiek gebleken :D
Toen vorig jaar de skipistes open gingen crashde de cijfers meteen omlaag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:20

Ik geloof nooit dat ze de scholen weer dichtgooien. Dus een echte zware lockdown krijgen we niet meer. Hooguit geen evenementen, horeca 18 uur dicht en niet essentiële winkels, theaters etc dicht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:21

Aanvulling, Frankrijk noemt Duitsland dat ook zo'n hoge cijfers heeft waardoor hier met r getal van boven de 1, nu de teugels zo worden aangetrokken. Over Nederland wordt niet gesproken eigenlijk. Wel dan weer over Portugal en zoals Pandora schrijft over Italië.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:21

't Is dat wij hier niet echt overlopen van skipistes.
Het is niet eerlijk verdeeld in de wereld :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:22

Wij kunnen ook wel met zones gaan werken, maar eentje op dit moment, dieprood. Oostenrijk heeft wel duidelijke regels opgesteld welke regels horen bij welke bedbezetting , misschien kan Sizzle dat beter uitleggen maar daar mogen volgens mij binnenkort ongevaccineerden helemaal niks meer.

Sheran

Ik vraag me af of de besmettingen wel echt uit de reguliere horeca komen, ik heb daar zelf dus echt mijn vraagtekens bij. Ik vraag me ook af hoeveel dat gaat helpen. Ik zou liever weer mondkapjes invoeren op middelbare scholen en een strenger testbeleid doen. En afstandsregels. Maar goed ik ben het OMT niet en ook het kabinet niet.

Mungbean

Pandora, gemeen he :P
Italie is ook binnen 2 dagen van 4000 naar 8000 gegaan. Je ziet nu gewoon echt overal dat het per dag verdubbeld. Echter zijn NL en BE eerder gestart met die verdubbeling en dat vind ik persoonlijk ook gewoon logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:23

Berdien schreef:
Ik word er ook wel echt enorm moedeloos van. Zoveel mensen gevaccineerd, en dan zoveel besmettingen? Zijn dat dat allemaal mensen die niet gevaccineerd zijn én geen Corona hebben gehad? Niet gevaccineerd zegt me niet zoveel. Dat is mijn date ook niet, maar die heeft wel Corona gehad.

Het is in ieder geval een mooie toestand. En het voelt ook wel als uitzichtloos, want hoe komen we hier dan nu uit? Eindeloze maatregelen?

Combinatie van veel dingen denk ik.. Deltavariant, vaccinaties die minder werken inmiddels, categorie die niks meer wil, gevaccineerden die zich veilig wanen, horeca die niet controleert, valse qr codes, gevaccineerden die groene vinkjes houden ondanks positieve test en de wappies/fvd-ers die het allemaal maar onzin vinden..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:25

Ik las in een ander topic van iemand die in Oostenrijk woont, dat het 3G is en geen 2G.
Niet dat ik van plan ben om naar Oostenrijk te gaan, maar ik zou dus toch nog onder de mensen mogen komen daar. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:26

Ik vond de online lessen prima, ik kijk er tegenop om naar school te gaan met al die besmettingen. Tja wat is lockdown eigenlijk in Nederland?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:27

Sizzle schreef:
Pandora, gemeen he :P
Italie is ook binnen 2 dagen van 4000 naar 8000 gegaan. Je ziet nu gewoon echt overal dat het per dag verdubbeld. Echter zijn NL en BE eerder gestart met die verdubbeling en dat vind ik persoonlijk ook gewoon logisch.

}>

Italië zit dus ook in de lift. Ik kreeg het niet gevonden, mijn italiaans sputtert nog wat :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:29

Ik woon niet in Oostenrijk maar bij ons in het nieuws was dat de Oostenrijkse skigebieden 2G + FFP2 moeten handhaven. Daarom is bij ons alles vol nu.

Drosten (DE) heeft zich in de medis fel uitgelaten over de uitspraak dat het een pandemie van ongevaccineerden is. Hij wijst juist op besmettingen van ingeente ouderen. Het is iets wat we samen moeten doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:30

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zeggen een hele zware lockdown of geen. Want dat halve gedoe helpt niet genoeg en zorgt alleen maar voor gedoe. Liever gewoon duidelijk álles dicht behalve de supermarkt. Dan is het zo klaar.

Helemaal mee eens, dat halve gedoe helpt nauwelijks. Mensen komen dan nog veels te vaak bij elkaar samen.
Moet overigens wel zeggen dat ik al mijn eigen maatregelen snel heb genomen voor er een "lockdown" komt. Nog even voor morgen geboekt in mijn favoriete restaurant, wil nog even genieten van hun wild-menu. Is een heel ruim opgezet restaurant, ook eigenlijk het enige restaurant waar ik met gerust hart binnen wil zitten, volgende tafel staat echt meters verderop (denk aan zeker 5 meter).
En verder, heb me altijd nog braaf aan de basisregels gehouden, werk fulltime vanuit huis, was mijn handjes netjes (zeker na winkelbezoek), die 1,5 meter veilige afstand houd ik ook zoveel mogelijk aan en zo niet, mondkap. Een lockdown doet mij niet zoveel, ik kom eigenlijk nauwelijks ergens buiten strikt noodzakelijke "winkels" (supermarkt en de weekmarkt en 1 keer per ik denk 1,5 maand de drogist). Ergens op bezoek gaan hield ik toch al niet van, ik vind het heerlijk dat het nu niet hoeft.

Pandora2 schreef:
Ik las in een ander topic van iemand die in Oostenrijk woont, dat het 3G is en geen 2G.
Niet dat ik van plan ben om naar Oostenrijk te gaan, maar ik zou dus toch nog onder de mensen mogen komen daar. :)

Het is nu nog 3G en gaat naar 2G.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:32

Dankje Neonlight!
Ik was al op zoek maar kon de post niet meteen vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:35

Sizzle schreef:
Ik woon niet in Oostenrijk maar bij ons in het nieuws was dat de Oostenrijkse skigebieden 2G + FFP2 moeten handhaven. Daarom is bij ons alles vol nu.

Drosten (DE) heeft zich in de medis fel uitgelaten over de uitspraak dat het een pandemie van ongevaccineerden is. Hij wijst juist op besmettingen van ingeente ouderen. Het is iets wat we samen moeten doen.

Oke, haal de boel door elkaar.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:04

Waar ik nu zit in Limburg (vlak aan Roermond) vieren jongelui nu gewoon de 11e vd 11e
Incl verkleed partijtjes en drank..veel drank...