Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:11

Ik heb in mijn notities in mijn telefoon een standaard tekst staan en die kopieer ik in elke advertentie.

En iedereen heeft een profiel toch? Ent stukje over mijzelf, daar kun je het ook neerzetten :)

Lastig hoor die pakket wissel. Ik maak van iedere doos een foto, dan kun je ook zien of het door dhl verwisseld is.

Duurt het bij jullie ook zo lang voordat je een verzendbevestiging krijgt?

Voorheen wachtte ik daar op in de winkel. Maar tegenwoordig duurt dat soms wel een paar uur ..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:14

Bij Homerr en DHL heb ik het eigenlijk altijd meteen.

En teksten in profielen zetten is leuk, maar daar kijk ik echt niet naar als ik iets koop.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:37

Alja schreef:
Gianti schreef:
Ik heb een pakketje van iemand anders gehad… de verkoper is beetje afwachting met houding ‘ hoe gaan we dit oplossen’.. lastige situatie :(

Verwacht jij toevallig sportschoenen?
Daar zit ik nog mee in mijn maag!

Hahaha nee. Had een blazer van Zara maat 34 gekocht.. heb een primark nep bontjas maat 40 ontvangen :’)

Maar vind wel vervelend dat ze bij mij neerlegt hoe het opgelost moet gaan worden ipv zelf initiatief ervoor neemt :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:43

Gianti schreef:
Alja schreef:

Verwacht jij toevallig sportschoenen?
Daar zit ik nog mee in mijn maag!

Hahaha nee. Had een blazer van Zara maat 34 gekocht.. heb een primark nep bontjas maat 40 ontvangen :’)

Maar vind wel vervelend dat ze bij mij neerlegt hoe het opgelost moet gaan worden ipv zelf initiatief ervoor neemt :(

Kun je dat niet escaleren naar Vinted zelf? Ik zou het gewoon retour sturen en m'n geld terug verwachten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:15

Ik heb dus ook wat verkeerds ontvangen
Probleem bij de koper neergelegd en ook bij vinted.
Van alles ingeleverd en gisteren is ineens vanuit het niets de koop goedgekeurd en dus centen weg!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:52

Ik had gisteren ook iemand die een item van €18,50 met zoveel items van €1 had aangevuld dat er 20% korting op kwam en het totaal op €18 kwam. Ging ze nog een bod doen van €16...

Als ze nou gewoon voor €18 had gekocht, had ik het niet eens gemerkt wss :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:02

Marjo schreef:
pmarena schreef:
Dat kan je toch gewoon wèl in je profieltekst zetten... :?

Ik heb er ook in staan "liever geen Homerr". Niet dat iemand het leest ofzo :=

Ik vind je toon erg onvriendelijk overkomen, zeker icm de emoji's die je gebruikt. Ik heb geen plekje gevonden waar ik vrije tekst in een profiel kan neerzetten, dus vandaar mijn opmerking :)

Ik ben gewoon verbaasd, er zit geen onvriendelijkheid bij in mijn reactie. Jammer dat je het zo leest.
Ik zou deze zin wel af willen sluiten met een smiley om te laten zien dat ik ook dit absoluut niet onvriendelijk bedoel maar straks komt dat ook weer verkeerd over :=

Mijn profiel - bewerk profiel - over jou. Daar kan je een hele lap tekst neerzetten.
Maarja dat leest dus niemand. Zelfs als je in elke advertentie zet wat je liever wel of niet wilt, doen mensen het toch :=

Soms hebben ze ook weinig keus. Als je zegt dat je liever niet met Homerr verzend en zij klikken op Kopen, en Homerr is de enige optie die Vinted op dat moment weergeeft tja dan snap ik ook wel dat ze dat kiezen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:40

Ik vond je ook niet onvriendelijk hoor Pmarena.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:42

Senks :+:

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:10

Pmarena; voor mij komt het oa door je streepje bij wel. Die is daar niet nodig en komt op mij over:
"Dom, dat kun je wel in je profiel zetten".

Het had anders over gekomen als er had gestaan:
" Weet je dat je in je profiel een tekst kwijt kunt? "

Bijvoorbeeld hé. Er zijn 101 versies. Maar die minder de nadruk leggen op iets wat gewoon niet iedereen weet :)

Edit: Niet om hierover nu een hele discussie te starten. Zoveel mensen, zoveel wensen. Iedereen schrijft anders :)

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:47

Nou homerr blijft wel een gedoe hoor. Ik had eerst in mijn profiel staan geen homerr, maar idd dat leest niemand. Nu staat het in elke advertentie en dan nog kiezen mensen homerr. Als ik dan annuleer en dat nog laat weten krijg ik steeds "oh niet gelezen". Snap ik echt niet, je leest toch de advertentie tekst voordat je koopt? Daarin zet ik ook bv eventueel mankementen/licht foto's toe. Het zijn echt geen hele lappen tekst, verbaas me erover :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:52

Ja dat heb ik dus ook :j Maargoed ik verbaas me wel over meer dingen van andere mensen :=

Kijk dat ze je profiel niet lezen, dat doe ik zelf eigenlijk ook nooit bij iemand :=
Maar de advertentie niet lezen vind ik echt wel apart. Want inderdaad daar staat toch allerlei info in :?

Maargoed als ze dan vervolgens alleen Homerr kunnen kiezen bij het betalen....
Maar dan zeggen dat ze het niet gezien hebben.... echt super apart wel :=

Hier is Homerr nu gelukkig bij 1 van mijn 2 favoriete pakketpunten erbij gekomen *\o/*

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:57

Oh dat is echt handig! Hier zit ie echt gewoon te ver weg.

Ja soms staat homerr als enige verzender, sommige mensen sturen dan netjes een bericht omdat ze het wel gelezen hebben. Anderen kopen gewoon het homerr.
Ik blijf het irritant vinden, extra werk met annuleren en opnieuw opzetten. Vind het ook hilarisch dat sommige kopers dan het probleem van verzendkosten bij mij gaan leggen (DHL is duurder, valt vgm wel mee hoor met een pick up point maar goed). Je hoeft het niet van mij te kopen, denk ik dan.. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:48

Ik heb dat ook wel eens gehad dat iemand het bij de advertentie heeft staan maar dat ik het niet heb gezien en ik laat alles via Homerr bezorgen.

Soms staat het gewoon te ver onder aan en als je dan niet de hele advertentie open klapt zie je het gewoon niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:32

Ik heb nu ook een leuke.
Een paar schoenen wordt door veel mensen als favoriet aangemerkt.

1 iemand stuurt me een bericht dat die ze wel voor de vraagprijs wil kopen.
Dus ik stuur terug dat dat mogelijk is, dat ze gewoon op de Koop-button kan klikken en het koopproces in gang kan zetten.

En vervolgens gebeurt er dus precies helemaal niets meer...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:49

Ik shop met vlagen veel bij Vinted dus kom even volgen..

Ik verwacht momenteel 7 pakketjes. Waarvan 3 homerr pakketjes vandaag geleverd zijn en in plaats van naar mijn geselecteerde ophaallocatie zijn er 2 op een andere locatie geleverd. Zo irritant om dan heel het dorp door te moeten voor deze pakketjes.
Laat ik nu net nog een pakketje weg moeten brengen naar ook nog eens een ander Mondial punt :P

Ik heb een aantal pagina's teruggelezen en daarin ging het over de communicatie met Franse (ver)kopers. Bij deze groep zie ik ook vaak advertenties staan met 'nieuw zonder prijskaartje' die ik zelf nog niet eens als satisfying aan zou merken :') typisch

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:46

Ik heb vandaag een pakketje binnen gekregen in een biologisch gft zakje, daar stond ik wel even gek van te kijken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:55

Alleen dat? Geen papiertje om het product zelf?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:47

eroslover schreef:
Ik heb vandaag een pakketje binnen gekregen in een biologisch gft zakje, daar stond ik wel even gek van te kijken.

En die zakjes meuren naar frituurvet! Iew!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:10

Heeft er iemand ervaring mee dat een potentiële koper geen "koop" button ziet?

En wat je daar aan kunt doen?

Kennelijk is dat het probleem met de schoenen die ik te koop heb staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 03:38

Er was toch pas de 'discussie' over of kopers kunnen annuleren nadat je label hebt aangemaakt? Dat kan dus.

Hier iemand die bundel had aangevraagd, nog een bod gedaan ondanks de korting, maar had ik wel geaccepteerd. Was zondagochtend, 's middags label aangemaakt en gisteren werd het geannuleerd wegens 'problemen met vinted'. Ik kon wel aangeven akkoord te gaan of dat het al verzonden was, maar ze had geluk dat het pakketpunt op maandag dicht is. Vond het wel overkomen als smoes, was binnen half uur van aanvraag tot betaald en dan de volgende dag eind van de middag annuleren. Ook geen berichtje oid sturen waarom of sorry voor het ongemak. Had de bundel speciaal gewassen en al ingepakt. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:13

Nou, degene die mijn schoenen wilde hebben, heeft gisteren toch ineens de Koop button weer in beeld gekregen.
Ze heeft me van eerder printscreens gestuurd dat die er echt niet stond. Maar nu heeft ze ze gekocht, dus zal ze vanmiddag even wegbrengen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:10

Je kunt Mondial Relay nu niet meer uit zetten. Dat is wel balen, ik moet een flink eind op de fiets voor dat punt.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:15

Ik ben wel een beetje klaar met Vinted. Een klantenservice die alleen standaardberichten stuurt en binnen 2 weken heb ik al 2 pakketten niet geleverd gekregen en Vinted doet niets.
Is er behalve Marktplaats nog een ander betrouwbare verkoopsite voor kleding?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:16

Lisitano schreef:
Je kunt Mondial Relay nu niet meer uit zetten. Dat is wel balen, ik moet een flink eind op de fiets voor dat punt.

Ah verdorie, ik zie het. Daar baal ik ook van, ik heb sinds een paar maanden ook geen punt meer vlakbij. En het enige punt dat nog wel te doen is heeft onhandige openingstijden.