Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:30

Mijn moeder is zaterdag al gegeaan voordat alles op was. Er is een kans dat de boeren nog geen protesteren zei ze. Of dat echt zo is weet ik niet hoor heb er nog niks over gelezen.

Gisteren was het heel rustig in de supermarkt maar toen was het ook nog vrij vroeg (rond 1 uur) en mensen sliepen duidelijk uit :')

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:31

Ja ik eet deze week letterlijk alleen woensdag en donderdag thuis. :+ Dus hoef niet veel te hebben gelukkig. Maar ik haaaat drukte.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:47

Dikke rekening van een intake voor psychische hulp. Krijg maar weinig vergoed. Chill dit. Dit helpt echt met mijn mentale gezondheid. Wat wonen wij toch in een fijn land :roll:. Ik werk momenteel niet ivm te druk, leen al genoeg van ome duo en mag dan ook nog op een of andere manier €500 op zien te hoesten? Met een vrij te besteden maand budget van €100???
Iemand een huisje over in nieuw Zeeland?

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:02

Ik moet nog cadeautjes kopen voor vriendinnen, maar ik heb absoluut geen idee wat ik zou kunnen kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:02

Loeky01 schreef:
Dikke rekening van een intake voor psychische hulp. Krijg maar weinig vergoed. Chill dit. Dit helpt echt met mijn mentale gezondheid. Wat wonen wij toch in een fijn land :roll:. Ik werk momenteel niet ivm te druk, leen al genoeg van ome duo en mag dan ook nog op een of andere manier €500 op zien te hoesten? Met een vrij te besteden maand budget van €100???
Geloof me, Nieuw Zeeland is nog veel duurder. ;)
Maar wat ontzettend zuur voor je! :(:)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:07

Dat ik net een compleet bord carpaccio op de grond heb laten vallen.. had daar zon zin in -O- Heb nog gekeken of ik m misschien op een ander bord kon leggen :') maar hij zat vol porselein splinters _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:18

Loeky01 schreef:

Niet vergoed vanuit de basisverzekering? (Heb je nog wel eigen risico natuurlijk)

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:59

Vandaag heb ik mij geërgerd aan mijzelf. :')

Ik heb vandaag twee gemarineerde biefstuk gourmetbakjes gehaald voor kerstdag als aanvulling op de gourmetschotel (haal het graag iets eerder ivm drukte) maar nu blijkt dus dat de TGT 24 dec is. :Y)

Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat ik daar dus gewoon overheen heb gekeken. Ik bak ze vandaag dan maar op want ik durf het risico niet te nemen om ze een dag na de datum nog op te bakken. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:05

Seraphia schreef:

Ik heb vandaag twee gemarineerde biefstuk gourmetbakjes gehaald voor kerstdag als aanvulling op de gourmetschotel (haal het graag iets eerder ivm drukte) maar nu blijkt dus dat de TGT 24 dec is. :Y)

Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat ik daar dus gewoon overheen heb gekeken. Ik bak ze vandaag dan maar op want ik durf het risico niet te nemen om ze een dag na de datum nog op te bakken. :')

Met vlees kan dat toch wel als je het invriest? Wij eten thuis ook wel vlees dat al wat over de datum is

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:13

Kan inderdaad gewoon in de vriezer.O ja,mijn dochter van 20 denk mij rond te kunnen commanderen.Dacht het toch niet -:(-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:17

Inderdaad invriezen! Al zou ik het 1 dag na de datum ook wel eten hoor. Die datum staat erop omdat het verplicht is. Dat vlees gaat heus niet ineens om 00:00 's nachts overstuur zijn :+

Hier ergernis door de regen! Wilde een stukje wandelen maar het is echt zeikweer -O-

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:32

Zertab schreef:
Loeky01 schreef:

Niet vergoed vanuit de basisverzekering? (Heb je nog wel eigen risico natuurlijk)

75% maar en nog de helft van mn eigen risico.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:35

Zebrastreep schreef:
Seraphia schreef:

Met vlees kan dat toch wel als je het invriest? Wij eten thuis ook wel vlees dat al wat over de datum is

Oh right .. lekker bezig ben ik vandaag. Jullie hebben helemaal gelijk, ga het gelijk in de vriezer leggen. :D

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:35

Ghostattack schreef:
Inderdaad invriezen! Al zou ik het 1 dag na de datum ook wel eten hoor. Die datum staat erop omdat het verplicht is. Dat vlees gaat heus niet ineens om 00:00 's nachts overstuur zijn :+

Hier ergernis door de regen! Wilde een stukje wandelen maar het is echt zeikweer -O-

Jaa ik wilde nog hardlopen, maar het zeikt hier. -O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:36

Ik gooide het al in een ander topic, maar hier past het eigenlijk veel beter.

Aaaaarg, frustrátie en ergernis.

Vanochtend voor een MRI geweest.
Daarna door boodschappen, bij de Jumbo.
Ben behoorlijk risicogroeper, maar maandag rond 12.00 wás tot nu toe redelijk veilig.

Ik was even vergeten dat ouders hun koters thuishebben.

Het leek in de winkel haast alsof dat het enige moment op de dag is dat de kindertjes lós mogen.

Pa of ma met blaag.
Vrij veel.

Blagen allen zonder mondkapjes, waarvan 1 lelijk rochelend en kuchend.

Toen dat kuchende blaag, meisje jaar of 8, al rennend en met een teddybeer gooiend onderwijl schreeuwend hij vlíegt hij vlíegt, door de winkel stuiterde had ik het al een beetje gehad.

Ik probeerde uit de buurt te blijven.

Maar dat koter was lós, rennend door de winkel, tot twee keer vlak voor mij langs. 1 x zo dicht dat toen ze iets gleed ze met haar schoenen tegen de mijne kwam.

Wáárom dóen mensen dat?
Waarom zégt zo'n moeder er niets van?

Hou verdorie je kind bij je.

Normaal gesproken is dit al stront irritant.

Laat staan in de huidige omstandigheden

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:05

Online een feel good cadeautje gekocht voor mijzelf om de komende rottijd op een leukere manier door te komen (een groot notitieboek + schetsboek, allebei van hetzelfde merk, ik hoop dat ze matchen <3 dat zal leuk staan op mijn bureau en later in de boekenkast).
Ik heb ook zo veel zin om er mee aan de slag te gaan, maar ik heb er een hard hoofd in dat het dit jaar nog bezorgd gaat worden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:17

Die lui die de hond los lieten lopen en op ons stortte. -:(-

Ik liep in het bos waar we wonen met ons kleine hondje op een breed op bospad. Komen 2 mensen me tegemoet lopen (kwamen van om de hoek). Dus ik roep direct mijn hondje bij me en lijn hem aan en besluit om rechtsaf een pad in te slaan.

Kijk ik even achterom, zie ik dat ze een loslopende hond bij zich hebben. Ik loop door het pad in.
Even later kijk ik nog eens achterom en blijkt dat ze achter me aankomen, met hun hond nog steeds los, een stukje achter hun.

Ik kijk weer voor me en loop stevig door met mijn hondje naast me.
Ineens komt die hond zich vol gas op ons storten vanaf achteren! -:(-
Dus ik til mijn hondje onmiddellijk op en roep dat hij daar niet van gediend is en dat ze hun hond bij zich moeten houden. Staan ze me dom aan te kijken. :roll: Ik zeg nog tegen ze dat ze toch kunnen zien dat ik mijn hondje aangelijnd heb en dat ze hun hond bij zich horen te houden.

Edit: vorig jaar december en dit jaar in augustus 2 honden in moeten laten slapen (vanwege tumor), dus doodsbang om nog een hond te verliezen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:29

Heel fijn dat ik mijn pakketje op tijd heb, niet fijn hoe snel de bezorger alweer weg wilde zijn. Kon hem nog net onderscheppen :Y)
Ik moet achter mijn bureau vandaan en een trap af. Niet zsm wegrennen als er na 5 seconden nog niet open gedaan is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:30

Allemaal mensen die gezellig samen even naar de Kruidvat gingen. Rot gewoon op ik moet pleisters hebben ga gezellig een potje dammen ipv de Kruidvat terroriseren.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:39

https://www.bd.nl/binnenland/weerstand-tegen-prik-nog-groot-in-de-zorg-het-is-twee-voor-twaalf~a16c0f8a/?fbclid=IwAR1DRW52fWjbicaMnnM79eM7pD9kHg49pYA7bYc49_oqzgHcxMUXZoM0nEs
Dit artikel, jezus wat een tegenstellingen.
"Er moeten consequenties komen voor medewerkers die het coronavaccin weigeren" maar blijkbaar is dat het overtuigen van mensen, want je kunt je laten vaccineren niet afdwingen (volgens de professional in het artikel). Nee, je overtuigd ze door ze hun werk af te pakken, want medewerkers zorgen vaccinatie zouden niet meer met risicogroepen mogen werken.
Toen kwam de vraag waarom vooral jonge zorgmedewerkers twijfelen over de vaccinatie. En volgens de professional beseffen jonge zorgmedewerkers niet dat mensen via hun besmet worden en laten ze zich beïnvloeden door sociale media. Nou heeft de professional in het artikel zijn eigen raad niet opgevolgd, want hij heeft niet geluisterd naar het zorgpersoneel. Veel van mijn collega's maken zich zorgen om de lange termijn omdat er geen reproductie studies en lange termijn studies zijn gedaan (die laatste gewoon omdat het nog niet mogelijk is/was).
Als laatste wordt gevraagd of 'dit nog te redden is', en blijkbaar denkt meneer dat de zorgmedewerkers geen capaciteit hebben om de problemen met deze vaccinatie te begrijpen, want "als mensen de informatie over het vaccin nog niet goed begrijpen, ligt dat niet zozeer aan hen". Ik denk dat zorgmedewerkers de informatie die zij krijgen zeer goed begrijpen, maar dat het probleem ligt bij de informatie verstrekkende partijen. De meeste informatie die gegeven wordt komt via de media, en niet vanuit de overheid. Dat wekt geen vertrouwen. Vandaag hoorde ik voor het eerst een spotje op de radio over een website van de overheid over de coronavaccinatie. Ik denk dat de overheid rijkelijk te laat is met het verstrekken van informatie over de vaccins.
Deze vaccinatie 'weerstand' kun je absoluut niet afschuiven op de zorgmedewerkers. :n

Zo. Gekalmeerd.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:58

Ik wordt echt gek van mensen die continu bezig blijven over corona en hoe onverstandig andere er wel niet mee om gaan. Zeker omdat sommige zelf ook deze dingen doen en zelfs naar andere regio's en provincies reizen voor hun eigen plezier.
Iedereen probeert er het beste van te maken, waarom zo vitten op elkaar de hele tijd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:00

Rambogirl schreef:
Ik wordt echt gek van mensen die continu bezig blijven over corona en hoe onverstandig andere er wel niet mee om gaan. Zeker omdat sommige zelf ook deze dingen doen en zelfs naar andere regio's en provincies reizen voor hun eigen plezier.
Iedereen probeert er het beste van te maken, waarom zo vitten op elkaar de hele tijd?

Omdat door dit soort dingen dit alleen maar langer duurt. :+
En je kan reizen naar familie/vrienden/studie niet vergelijken met lekker funshoppen.

Ga gewoon alleen boodschappen doen / noodzakelijke dingen halen bij de drogist.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-12-20 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:00

Loeky01 schreef:

Bah, wat een land dit...

Wel blij dat je dit deelt, mijn moeder zit me al minimaal anderhalf jaar in mijn nek dat ik eens langs de psycholoog moet. Maar dit maakt weer duidelijk dat ik pas ga wanneer ik een goede baan heb.

Hier zei ik een week geleden al tegen een van de werknemers in de groothandel: "Is het al de 24ste ofzo?" Niet normaal druk.

Tweety, ik had het juiste topic voor me toen je zei dat je het ergens anders al had geplaatst. Ik ga stilletjes meelezen :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:48

MarlindeRooz schreef:
Rambogirl schreef:

Omdat door dit soort dingen dit alleen maar langer duurt. :+
En je kan reizen naar familie/vrienden/studie niet vergelijken met lekker funshoppen.

Ga gewoon alleen boodschappen doen / noodzakelijke dingen halen bij de drogist.

Ik doel met mijn bericht niet op jou of jouw activiteiten. Echter is het onmogelijk om te weten wat voor een onbekende noodzakelijk is.

En wat in de supermarkt een nog grotere irritatie is dat iedereen een karretje moet meenemen. De winkel staat vol met karren en iedereen ramt maar tegen elkaar aan. Het lijkt hierdoor ook drukker dan het in werkelijkheid is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:06

Mezelf: heb alle knutselspullen weggegeven, al een tijd geleden, maar nu wil ik wat kerstkaarten maken voor buren, heb ik helemaal niks meer! Geen simpel vouwblaadje.. had vanalles: 3D kaarten, stickers, stempels.. hele doos vol -O-