Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mellow schreef:Het is zeker schrijnend wat daar is gebeurd. Ik heb respect voor de verzorgers die ondanks alles door zijn gegaan maar die krijgen hierna echt nog wel een klap. Keuzes maken waar je gewoon niet achter kan staan. Met te weinig mensen zo'n grote last dragen. (En dit is normaliter vaak al zo).
Ik hoop zo dat na Corona er eens dingen gaan veranderen... maar ik denk het niet...
Mellow schreef:Het is zeker schrijnend wat daar is gebeurd. Ik heb respect voor de verzorgers die ondanks alles door zijn gegaan maar die krijgen hierna echt nog wel een klap. Keuzes maken waar je gewoon niet achter kan staan. Met te weinig mensen zo'n grote last dragen. (En dit is normaliter vaak al zo).
Ik hoop zo dat na Corona er eens dingen gaan veranderen... maar ik denk het niet...
Suzanne F. schreef:Ik heb daar ook veel moeite mee, ook hoe slecht de ouderenzorg sowieso is in Nederland. En dan gaat er zoveel miljard om KLM te redden... en daar heb ik dan echt moeite mee. Wat hadden we daarmee kunnen doen voor de ouderen en het onderwijs?
_Penotti schreef:De zorg is de laatste jaren echt heel hard achteruit gegaan.
Maar de meeste mensen zien/ beseffen dat niet?
Nu word ineens Rutte geprezen voor zijn optreden met corona, maar vergeten de mensen die dat doen dan dat hij de zorg enorm heeft afgebroken?
En er daardoor tekorten zijn aan bedden en personeel?
Er geen bejaardenhuizen meer zijn en te weinig plek in verzorgingstehuizen en er structureel te kort is aan personeel. Want wie wil er nu 24/7 diensten draaien voor een hongerloontje en vooral veel administratie doen en steeds minder tijd voor de mensen.
lenaa_tje schreef:@pandora2 dit heeft niks met Corona te maken maar gewoon interesse in het verschil tussen Nederland en België. Is er in België de mogelijkheid om mensen, ook die wel ernstig hulpbehoevend zijn thuis te verzorgen? Dus daar geld van de overheid voor te krijgen?
_Penotti schreef:Rutte zit er helaas ook al jaren en jaren....
Maar inderdaad daarvoor is dat ook al begonnen. Heel slecht.
En inderdaad het stikt van de vrijwilligers. Ook dat klopt niet. Ik heb regelmatig vacatures zien staan dat ik dacht lijkt me wat, zelfs voor 20! uur. Was het vrijwillig.
Pandora2 schreef:lenaa_tje schreef:@pandora2 dit heeft niks met Corona te maken maar gewoon interesse in het verschil tussen Nederland en België. Is er in België de mogelijkheid om mensen, ook die wel ernstig hulpbehoevend zijn thuis te verzorgen? Dus daar geld van de overheid voor te krijgen?
Als mensen echt zwaar hulpbehoevend worden, is er hier in belgie eigenlijk weinig mogelijkheid om die mensen thuis te laten wonen en verzorgen.
Tenzij je het zelf doet of je iemand buiten het legale circuit laat inwonen en zorgen.
Subsidie van de overheid is er ook niet voor. Enkel een klein bedrag per maand voor mantelzorg ( 130euro ) en ik denk dat je maaltijden en wassen ook betaalt naargelang je inkomen.
Mijn vader was zwaar hulpbehoevend en is uiteindelijk ook naar een wzc moeten gaan omdat thuiszorg het niet meer zag zitten. Heel triest. Hij was daar zo ongelukkig...
Marie_Anne schreef:Het is natuurlijk niet alleen het kabinet. Wat dacht je van al die mensen die al jaren jammeren hoe slecht ze het hier in Nederland wel niet hebben. De meeste mensen zijn ook echt niet bereid meer belasting te betalen voor de (ouderen)zorg. En dat zal wel moeten, met alleen herverdelen komen we er ook niet.
Want als men KLM niet red, wat doet dat met de economie denk je? Dat gaan we ook voelen hoor.
Ik vraag me af hoeveel mensen zelf bereid zijn iets in te leveren voor de (ouderen)zorg...
lenaa_tje schreef:_Penotti schreef:De zorg is de laatste jaren echt heel hard achteruit gegaan.
Maar de meeste mensen zien/ beseffen dat niet?
Nu word ineens Rutte geprezen voor zijn optreden met corona, maar vergeten de mensen die dat doen dan dat hij de zorg enorm heeft afgebroken?
En er daardoor tekorten zijn aan bedden en personeel?
Er geen bejaardenhuizen meer zijn en te weinig plek in verzorgingstehuizen en er structureel te kort is aan personeel. Want wie wil er nu 24/7 diensten draaien voor een hongerloontje en vooral veel administratie doen en steeds minder tijd voor de mensen.
Ook voor Rutte was dit al aan de orde. Die grote problemen zijn echt al jaren en jaren.
Al het extra moet vrijwillig. Even koffie drinken tijdens het schoonmaken? Geen tijd meer voor. Afschuwelijk.
Popstra schreef:Ik ben nog banger om later bejaard te zijn en zo mens onwaardig behandeld te worden dan voor een Corona als ik al die ellendige verhalen zo lees.
Marie_Anne schreef:Het is natuurlijk niet alleen het kabinet. Wat dacht je van al die mensen die al jaren jammeren hoe slecht ze het hier in Nederland wel niet hebben. De meeste mensen zijn ook echt niet bereid meer belasting te betalen voor de (ouderen)zorg. En dat zal wel moeten, met alleen herverdelen komen we er ook niet.
Want als men KLM niet red, wat doet dat met de economie denk je? Dat gaan we ook voelen hoor.
Ik vraag me af hoeveel mensen zelf bereid zijn iets in te leveren voor de (ouderen)zorg...
elnienjo schreef:Marie_Anne schreef:Het is natuurlijk niet alleen het kabinet. Wat dacht je van al die mensen die al jaren jammeren hoe slecht ze het hier in Nederland wel niet hebben. De meeste mensen zijn ook echt niet bereid meer belasting te betalen voor de (ouderen)zorg. En dat zal wel moeten, met alleen herverdelen komen we er ook niet.
Stoppen met AZC's en de grens sluiten voor (economische) vluchtelingen en het geld en personeel naar de ouderenzorg. Dat moet een Europees speerpunt worden dat die grenzen dicht gaan en dicht blijven voor alles zonder geldig visum en met 'n retourticket.
Popstra schreef:Ik ben nog banger om later bejaard te zijn en zo mens onwaardig behandeld te worden dan voor een Corona als ik al die ellendige verhalen zo lees.