Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Sterilisatie nadat er al 6 uit huis zijn geplaatst vind ik zo gek ook nog niet hoor.
Dat is natuurlijk niet aan de orde bij die vrouw met bijna 5 in de bijstand die zeurt dat het gas te duur is.
De verplichting tot betalen van alimentatie staat los van of je nog in elkaars leven bent. In de basis heeft de vader een onderhoudsplicht voor de kinderen. Maar aangezien er in het artikel staat dat hij thuis zat met de kinderen denk niet dat daar veel te halen is. Maar dat is een aanname.Citaat:Geen idee of de ex nog in haar leven is, zou ze anders ook nog alimentatie van krijgen?
Relaxed schreef:Ik vind dat al die kindergebonden gelden maar voor maximaal 2 of 3 kinderen zou mogen zijn en geef die mensen aub gratis anticonceptie
DuoPenotti schreef:Daar denk ik anders over....ik vind dat je de ongeboren kinderen moet beschermen.
En dat je rechten wel eens kunnen vervallen bij herhaaldelijk schenden van de rechten van dat kind.
Want als die lui even onder de radar verdwijnen is we zo weer een kind de dupe.
TheWelsh schreef:Ik snap jouw punt _San87_ maar ik denk daar toch anders over. Ik heb al zoveel schrijnende situaties gezien.
Ik vind ook dat kinderen meer beschermd horen te worden al voordat ze geboren worden. Ik bedoel, ze willen bij het nemen van een hond een verplichte cursus inzetten, waarom mag wel iedereen kinderen krijgen? Al zou de prikpil mss inderdaad ook een optie zijn. Spiraal niet, want ik las toevallig van de week dat je op internet zo kan vinden hoe je hem er zelf uit kunt halen.
DuoPenotti schreef:Mensen rechten, is een kind geen mens dan?
Die moeten maar ter wereld komen bij welke onbenul ook...
Die hebben geen rechten lijkt wel
Danique_G schreef:Over het stukje verplichte anticonceptie/sterilisatie: Nederland heeft de Algemene Rechten van de mens geratificeerd. Hierin staat dat kinderen krijgen een recht is. Ik denk dat het lastig zal zijn om dit erdoorheen te krijgen. Waar ga je de grens trekken?
Ik ben wel overigens groot voorstander hiervan. Ik zou het nog beter als er wereldwijd een 2kind beleid zal komen.
Het is ook een van de weinige mensenrechten waar ik het niet altijd mee eens ben.
idinn schreef:Najah vanuit de overheid snap ik het aanmoedigen van de eerste twee nog wel. Zonder nieuwe generatie heeft je economie een behoorlijk probleem. Door enkel voor max 2 een fokpremie te geven bespaar je denk ik al heeeel veel. Desnoods alle kraamzorg ellende ook max 2x vergoeden.
Danique_G schreef:Over het stukje verplichte anticonceptie/sterilisatie: Nederland heeft de Algemene Rechten van de mens geratificeerd. Hierin staat dat kinderen krijgen een recht is. Ik denk dat het lastig zal zijn om dit erdoorheen te krijgen. Waar ga je de grens trekken?