[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:10

Verplichte sterilisatie gaat mij ook veel te ver. Aan de prikpil is wat anders, dat moet gewoon kunnen bij van die zware gevallen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:13

Sterilisatie nadat er al 6 uit huis zijn geplaatst vind ik zo gek ook nog niet hoor.
Dat is natuurlijk niet aan de orde bij die vrouw met bijna 5 in de bijstand die zeurt dat het gas te duur is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:14

DuoPenotti schreef:
Sterilisatie nadat er al 6 uit huis zijn geplaatst vind ik zo gek ook nog niet hoor.
Dat is natuurlijk niet aan de orde bij die vrouw met bijna 5 in de bijstand die zeurt dat het gas te duur is.

Ik wel. Iemand verplicht een operatie laten ondergaan gaat echt alle fatsoen te boven.

Prikpil of spiraal doen het werk ook.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:19

Nou ja, de oorspronkelijke vraag was: klopt dit?
En ik ben heel rechtlijnig, dus de conclusie is "nee" , want nu 4 ipv 5.
Wat daarna volgt zijn reacties met analyses, aannames, meningen en conclusies waar ik het in meer of mindere mate mee (on)eens ben.

Citaat:
Geen idee of de ex nog in haar leven is, zou ze anders ook nog alimentatie van krijgen?
De verplichting tot betalen van alimentatie staat los van of je nog in elkaars leven bent. In de basis heeft de vader een onderhoudsplicht voor de kinderen. Maar aangezien er in het artikel staat dat hij thuis zat met de kinderen denk niet dat daar veel te halen is. Maar dat is een aanname.
Wat ook nog kan is dat er co-ouderschap is en de vader ook 2 kinderen op naam heeft en daarvoor de k.bijslag en evt. toeslagen krijgt.

Relaxed schreef:
Ik vind dat al die kindergebonden gelden maar voor maximaal 2 of 3 kinderen zou mogen zijn en geef die mensen aub gratis anticonceptie :+

Elke meerderjarige zou dat voor 1 kind moeten kunnen aanvragen. Dan ondersteun je het in stand houden van je bevolking maar stimuleer je geen groei. Wil je er meer dan moet je dat zelf ophoesten.
Gratis conceptie is altijd een goed idee :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:20

Daar denk ik anders over....ik vind dat je de ongeboren kinderen moet beschermen.
En dat je rechten wel eens kunnen vervallen bij herhaaldelijk schenden van de rechten van dat kind.
Want als die lui even onder de radar verdwijnen is we zo weer een kind de dupe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:22

DuoPenotti schreef:
Daar denk ik anders over....ik vind dat je de ongeboren kinderen moet beschermen.
En dat je rechten wel eens kunnen vervallen bij herhaaldelijk schenden van de rechten van dat kind.
Want als die lui even onder de radar verdwijnen is we zo weer een kind de dupe.

Daarom dus prikpil of spiraal. En die lui verdwijnen niet van de radar, daar hoef je niet bang voor te zijn.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:44

Ik snap jouw punt _San87_ maar ik denk daar toch anders over. Ik heb al zoveel schrijnende situaties gezien.
Ik vind ook dat kinderen meer beschermd horen te worden al voordat ze geboren worden. Ik bedoel, ze willen bij het nemen van een hond een verplichte cursus inzetten, waarom mag wel iedereen kinderen krijgen? Al zou de prikpil mss inderdaad ook een optie zijn. Spiraal niet, want ik las toevallig van de week dat je op internet zo kan vinden hoe je hem er zelf uit kunt halen. :x

Niet onderschatten dat er daadwerkelijk wel gezinnen onder de radar verdwijnen hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:45

TheWelsh schreef:
Ik snap jouw punt _San87_ maar ik denk daar toch anders over. Ik heb al zoveel schrijnende situaties gezien.
Ik vind ook dat kinderen meer beschermd horen te worden al voordat ze geboren worden. Ik bedoel, ze willen bij het nemen van een hond een verplichte cursus inzetten, waarom mag wel iedereen kinderen krijgen? Al zou de prikpil mss inderdaad ook een optie zijn. Spiraal niet, want ik las toevallig van de week dat je op internet zo kan vinden hoe je hem er zelf uit kunt halen. :x

Oh. Dan de prikpil. Een operatie is echt een stap te ver.

Ik ken de schrijnende situaties ook, iets te goed.

Dat onder de radar geloof ik ook niet echt in, meestal zijn dat gezinnen die geld van de overheid nodig hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:48

Dat het vaak een stap te ver zou zijn eens, maar ik denk ik bijzondere gevallen dat het wel moet kunnen.
Die komen vrolijk niet opdagen als de prik gezet moet worden en alweer ellende.
Die zijn er zelf echt van overtuigd dat de hele wereld gek is en zij niet en dat ze echt een kind kunnen onderhouden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:02

Over het stukje verplichte anticonceptie/sterilisatie: Nederland heeft de Algemene Rechten van de mens geratificeerd. Hierin staat dat kinderen krijgen een recht is. Ik denk dat het lastig zal zijn om dit erdoorheen te krijgen. Waar ga je de grens trekken?

Ik ben wel overigens groot voorstander hiervan. Ik zou het nog beter als er wereldwijd een 2kind beleid zal komen.
Het is ook een van de weinige mensenrechten waar ik het niet altijd mee eens ben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:04

Mensen rechten, is een kind geen mens dan?
Die moeten maar ter wereld komen bij welke onbenul ook... ;(
Die hebben geen rechten lijkt wel

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:06

Ik werk in de ggz en voor ons is gedwongen anticonceptie niet onmogelijk. Veelal prikpil inderdaad.
Er moet dan een acuut gevaar zijn voor het ongeboren kind.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:07

DuoPenotti schreef:
Mensen rechten, is een kind geen mens dan?
Die moeten maar ter wereld komen bij welke onbenul ook... ;(
Die hebben geen rechten lijkt wel

Ja er zijn ook kinderrechten!
Nee flauw, mee eens. Het is gewoon erg schrijnend sommige situaties. Ik ben ook voorstander van: als je geen kinderen kunt krijgen adopteer je gewoon. Er zijn al genoeg mensen op de aarde en er zijn zat kinderen die een tweede kans verdienen. Ik vind het wel een lastige situatie want de techniek is er om iedereen een eigen kind te geven, maar de lange termijn gevolgen zijn veel te groot.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:08

Danique_G schreef:
Over het stukje verplichte anticonceptie/sterilisatie: Nederland heeft de Algemene Rechten van de mens geratificeerd. Hierin staat dat kinderen krijgen een recht is. Ik denk dat het lastig zal zijn om dit erdoorheen te krijgen. Waar ga je de grens trekken?

Ik ben wel overigens groot voorstander hiervan. Ik zou het nog beter als er wereldwijd een 2kind beleid zal komen.
Het is ook een van de weinige mensenrechten waar ik het niet altijd mee eens ben.

Ze zijn er wel mee bezig om in zware gevallen verplicht de prikpil toe te kunnen dienen, per rechtelijke uitspraak. Het gebeurt ook al wel, bij jongeren. Zodra ze volwassen zijn niet meer, dacht ik.

Lisette0

Wilde het net typen, van mij mogen ze het twee kind beleid overal invoeren. :o

Anoniem

Lekker janken over de gasprijs en ondertussen een 5e koter uitpoepen. Echt waar ben je dan mee bezig? Ja dan moeten ze maar een kwartier douchen ipv een half uur. Mens in 5 minuten kan je je met gemak douchen hoor! In 2 ook, maar goed geef ze wat tijd erbij.. over verkeerde prioriteiten gesproken. Maar goed, dat blijkt uit alles. Geef dat mens de prikpil voor ze een elftal heeft en nog niet snapt waarom d'r leven zoooo zwaar is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:09

Lisette0 schreef:
Wilde het net typen, van mij mogen ze het twee kind beleid overal invoeren. :o

Van mij ook :j. Sowieso die fokpremie eraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:20

Iig de fokpremie eraf na 2 kinderen. Niks geen toeslagen dan meer..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:22

Ook niet voor de eerste 2. Als je ze niet kunt betalen, niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:25

Najah vanuit de overheid snap ik het aanmoedigen van de eerste twee nog wel. Zonder nieuwe generatie heeft je economie een behoorlijk probleem. Door enkel voor max 2 een fokpremie te geven bespaar je denk ik al heeeel veel. Desnoods alle kraamzorg ellende ook max 2x vergoeden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:27

Qimm schreef:
Ook niet voor de eerste 2. Als je ze niet kunt betalen, niet doen

Dit inderdaad

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:28

of dat het geld echt naar het kind gaat, niet opgerookt word oid.
Na 2 kinderen idd niets meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:31

idinn schreef:
Najah vanuit de overheid snap ik het aanmoedigen van de eerste twee nog wel. Zonder nieuwe generatie heeft je economie een behoorlijk probleem. Door enkel voor max 2 een fokpremie te geven bespaar je denk ik al heeeel veel. Desnoods alle kraamzorg ellende ook max 2x vergoeden.

Het hoeft echt niet financieel aangemoedigd te worden, genoeg klapperende eierstokken op de wereld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:08

Danique_G schreef:

Er is laatst wel een uitspraak geweest, waarbij de rechter de prikpil verplichtte. In het belang van de moeder zelf en het kind (dat niet geboren wordt).

En dat artikel in Trouw las ik ook. Ze gaat de kinderen vragen of ze een kwartiertje willen douchen ipv een halfuur ;( Ten eerste: hoezo vragen? Ten tweede: vroeger vonden mijn ouders een kwartier al lang.
Je kunt hier al bijna voorspellen dat die kinderen later ook afhankelijk worden van de overheid.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:01

@Thewelsh
Ik ben wel afgevallen maar dat komt als het goed is niet door de sterilisatie :Y)
Ik heb wel een heel klein beetje de hoop dat als ik straks stop met de pil er nog een paar kilo's wat makkelijker af gaan :o