Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Citaat:De gemeten typesnelheid is 380 apm en 96% was foutloos.
Elke foute aanslag verlaagt je netto typesnelheid met 5 apm.
Jouw netto typesnelheid is derhalve 308 apm zonder typefouten, oftewel 61.6 woorden per minuut.
Zoe_97 schreef:Hoezo kennen ze dat in België niet. Hier heb je allerlei systemen. Parttime (1/2), 3/4 (3 weken werken, 1 week thuis), 4/5 (4 dagen werken 1 thuis of 4 weken werken, 1 week thuis) etc.
DeMolenhoek schreef:Enkel lezen als je de visie van een moeder wilt zien over kunnen werken met een kind.Spoiler:
Quera: Ja maar kijk, dat lukt bij jou omdat jij nog ondersteuning hebt van grootouders en zowel jijzelf als jou man een dag thuis waren.
Hier geen grootouders of ouders die kunnen ondersteunen. Vriend begint vroeg, ik werkte onregelmatig. De dichtsbijzijnde opvang die vroeg genoeg begint is ruim 30 minuten rijden enkel. Dus ja, er kan wel moeilijk gedaan worden dat er kindvriendelijke roosters worden gemaakt, maar er zijn ook gewoon geen roostervriendelijke optie’s. Ik spreek nu voor België maar 95% van de opvangen beginnen tussen 7 en 8 en sluiten tussen 16 en 17. Hoogstens uit hier en daar 1 tot 18. Idem met voor en naschoolse opvang. Dus als je allebei om 6.00 begint bv heb je al een probleem. Er wordt veel flexibiliteit gevraagd van werknemers met kinderen maar die flexibiliteit zie je niet terug in de opvang van kinderen. En dan moeten ze maar niet voor zo een job studeren? Wij kwamen er ook pas achter toen ik pril zwanger was dat wij geen opvang vonden die zich wat kon aanpassen naar een vroege shift etc.
En nu kunnen jullie wel zeggen: Ja maar jullie kiezen voor een kind dus dat is jullie probleem. Ja klopt, dat is ons probleem. Maar zo kunnen wij ook garages gaan afschaffen bv. Want jullie auto, jullie probleem. Een groot deel van de bevolking heeft nu eenmaal kinderen maar als je geen 8-16 job hebt dan heb je het verdomd moeilijk om opvang te vinden en moet je jou in duizende bochten wringen en draaien.
Hoe wij naar de best mogelijke oplossing zijn geraakt? Vriend is van job veranderd zodat hij toch al later kan beginnen. Ik ben nu op zoek naar een job van maandag tot vrijdag en guess what? Je vindt ze nauwelijks. Overal wordt flexibiliteit verwacht.
Jou baas moet niet klagen dat er zoveel kindvriendelijke uurroosters moeten zijn. Dan moet hij ze of niet aannemen of de uurroosters niet speciaal aanpassen voor hun.
Berdien schreef:Mijn moeder heeft een goede opleiding gedaan maar is bewust thuis gebleven voor ons. Of met name mijn broertje. Dat heeft haar haar carrière gekost, maar is voor hem wel essentieel geweest.
Collega werkt fulltime, thuis een huis vol kleine kinderen. Die is constant aan het balanceren, regelen, oppas regelen, familie en oh jee, dan is er eentje ziek. Je kunt wel zeggen dat moeders moeten werken, maar wie zorgt er dan voor die kinderen? Als beide ouders werken dan moet er toch iemand op Vlindertje passen. Om kinderen te fokken en ze vervolgens tot ze naar de basisschool in deopfokopvang te stoppen is ook zo wat.
Varekaj schreef:Mijn baas kijkt wat mogelijk is maar de meeste worden inderdaad gewoon niet aangenomen. Het staat in de vacature, het staat in de jobomschrijving en het wordt goed aangehaald in de gesprekken.
Mijn bewoners die bedlegerig zijn of dementerend hebben ook recht op 24/7 kwalitatieve opvang en zorg.
Er is jarenlang kinderopvang georganiseerd op het werk tijdens schoolvakanties, vanaf 6u45 tot 19u. Werd amper gebruik van gemaakt, dus afgeschaft. Maar nu wel lopen zeuren "we vinden geen opvang". Tjah.
Bij beide ziekenhuizen in de stad is er voor personeel ook een opvang in de buurt voorzien buiten de normale dagdiensten, geloof van 6 tot 20u. Tijdens schooljaar tot 8 jaar geloof ik en de vakanties tot 12 jaar.
wittepit schreef:Ik denk dat veel kinderen beter af zijn qua opvoeding bij een gastouder of professionele opvang met de hedendaagse “verprins(ess)ing” van de nakomelingen. Je neemt ze voor je eigen lol, zorg dan ook dat de tijd die je met ze hebt leuk is en laat de dagelijkse sleur aan een betaalde kracht over. Je begint er toch niet aan om te stressen om ze s ochtends op tijd aangekleed te hebben, om je te ergeren aan dat ze hun bord niet leeg eten etc? Volgens mij is het leuker om in het weekend wat leuks met ze te ondernemen of ze een verhaaltje voor te lezen voor het slapengaan. Nogmaals, spoel je opleiding en ervaring niet door de afvoerput, das zonde!