Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:13

Of er iemand hier is die de meest recente bit magazine(nummer 258 uit mijn hoofd) heeft en mij een heel groot plezier zou willen doen? Er staat een artikel is over vrienden, en ik wil graag het originele artikel laten zien. Ik heb de Bit uiteraard besteld, maar ben pas over twee weken thuis.
Dus ik vroeg me af of iemand mij foto’s van het betreffende artikel kan sturen (met mijn bestelbevestiging van mijn eigen bit als bewijs dat ik hem zelf ook gekocht heb)?

LilChar

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:06

Een instragram vraag:

Ik heb nog niet zo lang instagram, maar in het begin toen ik alles aan het opzoeken was kwam ik opeens in een lijst ofzo waar ik kon zien wat iedereen had geliked. Nu kan ik dat niet meer vinden! Waar heb ik dat gevonden?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:14

Hartje -> dan staat ie op ‘jij’ dus jouw activiteiten.
Dan kan je bovenin ook naar ‘volgen’ gaan. Bedoel je dat?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:04

Ooh was het zo makkelijk haha!
Dankjewel :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:39

Morgen komt er voor het eerst een glazenwasser bij ons thuis. Als hij nu van de ladder of het dak valt, zijn wij dan aansprakelijk?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:04

Hmmm, nee, volgens mij zijn baas.

Tenzij jij onderaan de ladder staat te schudden natuurlijk.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:09

Oh Hmm nee ik dacht dat ze het vroeg omdat ze van plan was onderaan te gaan staan schudden, en ze niet toch last moment aansprakelijk wilde zijn _-:( :o?

Sorry :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:38

Hoe kan het dat geuren niet aan mij blijven 'plakken'?
Ik kan me douchen met uitbundig ruikende zeep/gels maar tegen de tijd dat ik droog ben, ruik je er niks meer van. Parfum even zo, dat duurt maximaal een paar uurtjes (3 a 4). Het is niet omdat ik dan gewend raak aan de geur, mijn vriend ruikt ze namelijk ook niet -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:40

Steeph schreef:
Ik kan me douchen met uitbundig ruikende zeep/gels maar tegen de tijd dat ik droog ben, ruik je er niks meer van. Parfum even zo, dat duurt maximaal een paar uurtjes (3 a 4). Het is niet omdat ik dan gewend raak aan de geur, mijn vriend ruikt ze namelijk ook niet -O-

Toevallig een vette huid?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:42

Nope, andere kant van het spectrum. Gortdroog en Keratosis Pilaris

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:58

Geurtjes reageren op je huid - iedereen heeft bacteriën, schimmels en gisten op de huid (en daar merk je niks van als je huid gezond is). Die bacteriën, schimmels en gisten kunnen een geur anders laten ruiken. Zo kan hetzelfde geurtje bij 2 mensen wat anders ruiken. Ik weet niet of dat ook de juiste theorie is voor een complete geur verdwijning (overijverige bacteriën die alle geuren teniet doen misschien?). Ik merk bij mezelf (ook droge huid en keratosis pilaris - wat overigens los van elkaar staat) dat zeep geuren niet blijven hangen. Huid conditioner en body lotion een beetje, en dan ook maar bepaalde soorten geuren. Als ik een geurtje opdoe spuit ik hem dan ook flink in mijn haar, daar blijft het wat langer hangen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:03

Steeph schreef:

Ik ook KP, komt dat door droge huid? De ene keer denken we dat t door veel zon (droog) beter word maar online staat dat je t vet moet houden? Wist niet dat dat ook te maken had met droge huid. Ik heb zelf op heel veel plekken droge huid etc ook

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:07

Trui schreef:
Steeph schreef:

Ik ook KP, komt dat door droge huid? De ene keer denken we dat t door veel zon (droog) beter word maar online staat dat je t vet moet houden? Wist niet dat dat ook te maken had met droge huid. Ik heb zelf op heel veel plekken droge huid etc ook

Als je nou mijn bericht ook had gelezen... Maar om antwoord op je vraag te geven: De oorzaak is een verstoorde uitrijping van de hoorncellen van de haarzakjes. De achterliggende oorzaak hiervan is onbekend, maar waarschijnlijk genetisch.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:48

Hebben mensen met veel lichaamsbeharing het ook warmer?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:08

moonsparkle schreef:

Nee

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:17

Ik hoor juist van mannen met baarden dat het wel degelijk lekker isoleert in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:21

Ik zou ook zeggen van wel, inderdaad omdat het isoleert. Dus als je echt veel/ dicht behaard bent dat je toch een extra isolerend laagje hebt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:49

moonsparkle schreef:

niet per definitie warmer...
wel beter geïsoleerd, maar de dichtheid van het haar moet wel echt een beetje vacht niveau hebben om er wat van te merken :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:27

Indy_Mouse_9 schreef:

Dat was ik sowieso niet van plan. Maar in onze voortuin ligt grind. Wat nou als die ladder niet stevig genoeg staat waardoord de beste man of vrouw valt?
De glazenwasser is gisteren overigens niet geweest, vandaag wordt er een nieuwe poging gedaan. -O-

Nog een vraag:
Wij hebben een wespenvanger in de tuin, zo'n zelfgemaakte van een colafles. Nu zit deze zo vol dat de wespen over elkaar heen kruipen en niet meer verdrinken maar een beetje beduusd door de fles heen scharrelen. Zojuist zag ik eentje die weer richting de uitgang ging.
Nu wil ik hem wel leegmaken, maar hoe doe ik dat? De wespen die er nog levend in zitten zullen wel flink pissig zijn en ik ga dat ding ook niet in de container gooien met wespen en al.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 24-08-18 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:31

Als het niet zo hoog is doen ze het vaak met een uitschuifbare stok ipv met een ladder. En jouw verantwoordelijkheid is het sowieso niet, als ze de ladder niet stevig kunnen neerzetten zullen ze dat laten weten lijkt mij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:33

Jolien87 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Dat was ik sowieso niet van plan. Maar in onze voortuin ligt grind. Wat nou als die ladder niet stevig genoeg staat waardoord de beste man of vrouw valt?
De glazenwasser is gisteren overigens niet geweest, vandaag wordt er een nieuwe poging gedaan. -O-

Nog een vraag:
Wij hebben een wespenvanger in de tuin, zo'n zelfgemaakte van een colafles. Nu zit deze zo vol dat de wespen over elkaar heen kruipen en niet meer verdrinken maar een beetje beduusd door de fles heen scharrelen. Zojuist zag ik eentje die weer richting de uitgang ging.
Nu wil ik hem wel leegmaken, maar hoe doe ik dat? De wespen die er nog levend in zitten zullen wel flink pissig zijn en ik ga dat ding ook niet in de container gooien met wespen en al.

volgooien met vloeistof?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:44

Emmaa_ schreef:
Als het niet zo hoog is doen ze het vaak met een uitschuifbare stok ipv met een ladder. En jouw verantwoordelijkheid is het sowieso niet, als ze de ladder niet stevig kunnen neerzetten zullen ze dat laten weten lijkt mij.

Ik gok dat de voorkant 8 á 9 meter hoog is. En aan de achterkant verspringen de verdiepingen dus dan kunnen ze gewoon op het dak staan.

Zo, dus:
Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:45

Steeph schreef:

Zweet je veel? En heb je dit altijd al gehad? Ik heb zelf dat ik met spullen van voornamelijk de Lush en Rituals nog wel wat langer een geurtje blijf ruiken maar voor de rest ook eigenlijk niet.
Heb je wel eens verschillende parfums geprobeerd, ook echt de zwaar ruikende? Van die lichte eau de toilettes en fruitige/frisse/zomerse luchtjes blijven bij mij ook nooit hangen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:06

moonsparkle schreef:

Nou mijn vriend had heel wat lichaamsbeharing en die zweette zich duidelijk kapot na 5min.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:45

casperzazoe schreef:
moonsparkle schreef:

Nou mijn vriend had heel wat lichaamsbeharing en die zweette zich duidelijk kapot na 5min.

Maar heeft dat met zijn beharing te maken of misschien zijn (gebrek aan) conditie?

Het lijkt erop dat ik me niet druk hoef te maken om de risico's van een vallende glazenwasser. Het was echt tof geweest als hij nog zou komen. In eerste instantie had hij aangegeven dat hij er gisteren zou zijn; niemand gezien. Nu zou hij dan vandaag na 2 uur komen en nog steeds geen glazenwasser. :n
Dus dat wordt toch maar een andere glazenwasser zoeken want het leek ons toch best ideaal.