Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:53

@ HTM: Eerst foto's en dan meer info (geven), lijkt me?
Beetje apart: zij beslist vooraf dus wat jij ermee mag gaan doen ofzo?

Gisteren weer de klassieke hangklok voor 50 euro erop gezet en ik had gelijk een beller: voor 25 euro kom ik het gelijk halen.
Ja natuurlijk, zei ik, maar dat gaan we niet doen.
Vraagt ie nog: hoezo niet..? >;)
Toevallig heb ik zo'n klok ook op een antiek-veilingsite gezien en begon bij 100 euro.
Is teveel gedoe, dus dan maar MP

Ik gun best iemand een koopje, maar het ging alleen weer over de vraagprijs en niet over de klok, dus dan is het bij mij: :evaw: .
Zou iemand de klok echt mooi vinden maar echt maar 25 euro hebben, dan vindt ik dat toch anders.
Inmiddels een bod van 40 euro gekregen op de klok en aangezien het ding mijn hele eettafel in beslag neemt vindt ik dit wel acceptabel.
Denk ik.

Tjeempie, best moeilijk om je ouders door hun gewaardeerde spullen te moeten verkopen...
Bah.

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:49

En hier alweer iemand die € 10,- een normaal bod vind op nieuwe lederen rijlaarzen twv € 150- 8)7

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:39

Pfff.. Gaat lekker met het gezeur over de laarzen.

Ik heb wel een telefoonnummer gevonden maar er word niet opgenomen dus weet niet of het het juiste is..

Heb haar vanochtend nog een mail gestuurd omdat ze niet reageerde dat ik anders via social media wel rond zou vragn of iemand haar kent voor contact gegevens.

Krijg een rot mail terug dat je op internet geen mensen mag betichten op onjuistheden en dat als ik dat doe ze me wel weet te wonen want ik heb gebruikte laarzen gekocht :')

Heb gezegd dat ze in dat geval ook mijn geld terug mag komen brengen en haar rommel mag komen halen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:29

Kirja schreef:
Pfff.. Gaat lekker met het gezeur over de laarzen.

Ik heb wel een telefoonnummer gevonden maar er word niet opgenomen dus weet niet of het het juiste is..

Heb haar vanochtend nog een mail gestuurd omdat ze niet reageerde dat ik anders via social media wel rond zou vragn of iemand haar kent voor contact gegevens.

Krijg een rot mail terug dat je op internet geen mensen mag betichten op onjuistheden en dat als ik dat doe ze me wel weet te wonen want ik heb gebruikte laarzen gekocht :')

Heb gezegd dat ze in dat geval ook mijn geld terug mag komen brengen en haar rommel mag komen halen.

Heb je het al gemeld bij MP?
Zou ik zeker doen!

Het gaat er om dat zij niet heeft gemeld dat de ritsen stuk waren, anders had jij ze vast niet gekocht.
Gezien haar reacties en dat je ze niet kon komen halen, lijkt het erop dat ze dit verzwegen heeft.
Maar dat is mijn gevoel.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:10

er komt zo iemand gratis een diepvriesje halen, kreeg allerlei mail,s en bij deze gebrekkig nederlands stond nog een telefoon nummer. een buitelandse meneer.. ik ben benieuwd of die komt opdagen.

hij is gratis zouden jullie hem nog helemaal schoonmaken? hij staat er al eventjes dus wat schimmel/stof plekjes er wat afgehaald de rest niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:16

Hier ook iets opgehaald door iemand.
Had gemaild afgesproken over een uurtje. Staat ze al na 10 minutem aan de deur. Ze wilde het ook niet zien, zo van: "Hier heb jij je geld & ik mijn aankoop"... heel raar maargoed

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:30

nou ja, als ze het niet wil zien.. dan toch niet? kan me het haast niet voorstellen dat er mensen dat niet willen..

ik heb ze ook wel eens gehad die het dan niet wouden. ook prima zet het zo weer online.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:12

MarvanTom schreef:
Inmiddels een bod van 40 euro gekregen op de klok en aangezien het ding mijn hele eettafel in beslag neemt vindt ik dit wel acceptabel.
Denk ik.

Tjeempie, best moeilijk om je ouders door hun gewaardeerde spullen te moeten verkopen...
Bah.

Pas je wel op met antieke klok liggend neer te leggen, dan kunnen de kettingen er af lopen. Krijg je daar weer gedoe over.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:18

MarvanTom schreef:

Oh, maar mensen die willen beslissen wat jij met een gekocht ding gaat doen bestaan zeker.
Ik had ooit eens gereageerd op een bit op marktplaats. Ik mocht m overnemen, maar alleen als ik zou beloven dat ik er niet mee zou rijden, want het was geen vriendelijk bit.
Juist, iets kopen om t vervolgens niet te gebruiken... :Y)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:34

Wolkje schreef:
MarvanTom schreef:

Oh, maar mensen die willen beslissen wat jij met een gekocht ding gaat doen bestaan zeker.
Ik had ooit eens gereageerd op een bit op marktplaats. Ik mocht m overnemen, maar alleen als ik zou beloven dat ik er niet mee zou rijden, want het was geen vriendelijk bit.
Juist, iets kopen om t vervolgens niet te gebruiken... :Y)

Hahah :')

Nu snap ik bij een paard dat mensen best willen weten waar die terecht komt, en wat je er mee wil doen.
Maar wat ik er mee wil hangt er echt vanaf hoe die er uit ziet, en wat die kan.
Deze was gereden en betuigd.
Laat ik nu leuk op een paard kunnen zitten, maar er achter nog beter zijn.

Maar helaas, ben er niet uitgekomen.
Ze zegt dat er genoeg mensen zijn die de foto's op facebook gevonden hebben, en ik dus niks met internet kan omdat ik de foto's niet gevonden krijg / kan zien.
Daarnaast was ze er van overtuigd dat ik haar in manege lessen wou gebruiken :')
Heb geen manege (helaas, een binnenbak met dit weer is geen overbodige luxe), geen wel les maar alleen privé en aan mensen met eigen (verzorg) paard / pony.

Ze antwoord mij ook niet meer omdat ik eerst foto's wil zien, en daarna pas verder wil praten.

Ga echt niet 3 dagen met iemand mailen om dan pas 1 foto te mogen zien om er achter te komen dat het mij niet aanspreekt.
De grootste reden waarom ik foto's wil zien is omdat het waarschijnlijk om een kruising gaat (ze weet niet precies welk ras het is er zit iets van ... in)
Maar ken helaas heel wat mislukte kruisingen -O-

Baal er wel van dat ze zo moeilijk doet, dus dat wordt verder zoeken naar een leuk paard. ^)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:01

Als mensen zo moeilijk doen met de verkoop van hun paard was ik er snel klaar mee. Natuurlijk zijn echt leuke paarden niet altijd makkelijk te vinden maar heb ook echt geen zin in een lastige verkoper. Zeker omdat een particulier achteraf mogelijk ook nog eens contact wil houden (of je lastig blijft vallen als diegene dat wil)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:27

Ik had geboden op een dvd. Krijg ik dit terug:

'stort 7,75 euro op mijn rekening of PayPal
stuur uw naam adres plaats als u belang hebt'

Uhm. Laat maar :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:57

Kirsha schreef:
Ik had geboden op een dvd. Krijg ik dit terug:

'stort 7,75 euro op mijn rekening of PayPal
stuur uw naam adres plaats als u belang hebt'

Uhm. Laat maar :+

ik ben dan echt benieuwd waarom je het niet meer wilt :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:11

Ik vind het een aparte reactie. Ik had een mail gestuurd met de vraag of het er nog was en zo ja, dat ik het dan over wilde nemen. De advertentie was al wat apart geschreven maar met zo'n mail kan ik niet zoveel. 'Stort X bedrag' en dan zonder rekeningnummer.

Ik ben misschien iets te principieel qua aanhef, afsluiting e.d. :')

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:03

Kirsha schreef:
Ik vind het een aparte reactie. Ik had een mail gestuurd met de vraag of het er nog was en zo ja, dat ik het dan over wilde nemen. De advertentie was al wat apart geschreven maar met zo'n mail kan ik niet zoveel. 'Stort X bedrag' en dan zonder rekeningnummer.

Ik ben misschien iets te principieel qua aanhef, afsluiting e.d. :')

En als het nou brave mensen zijn maar niets aan kunnen doen dat ze de principes niet vaardig zijn of de Nederlandse taal?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:09

Als dat zo is, dan hoop ik van harte dat ze het alsnog goed kunnen verkopen. Als ik kan kiezen tussen verschillende aanbieders en de prijs maakt niet uit, dan kies ik voor degene met wie ik de communicatie het fijnst vind verlopen. Puur op gevoel, niets mis mee lijkt me.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:17

Op het moment 10 mailtjes per dag zowat voor iets wat ik op Mp heb staan.
Allemaal kortaf vragen zonder aanhef of groet of wat dan ook.
Reageer je dan hetzelfde terug worden ze boos en krijg je commentaar of je wel wil verkopen..... :roll:

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:45

Ik heb net ook weer een aparte. Heb een bepaald boxkleed van woezel en pip dat niet meer in de winkel verkrijgbaar is maar ik weg van ben.
Dus dan maar via mp kijken. Iemand verkocht hem met verzoek haar naar haar gewone mailadres te mailen. Zat een mega kleine onduidelijke foto bij. Ik dus gevraagd of hij nog wel echt netjes is en ik betere foto's mag. Ook nog omschreven welk kleed het over gaat.

Krijg ik net 2 mails zonder tekst met een heel ander boxkleed. Daarna een mail: ja hij is echt. Heb vanaf een ander account foto's gestuurd en ik maar contact op moet nemen bij interesse.

Best wel slordig..

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:25

Een goede en slechte ervaring op mp...

Ik zocht een paar leren rijlaarzen in de buurt om te verven, want echt cognac laarzen zijn mij veel te duur :P. Paar hele mooie gezien redelijk in de buurt, maar er stond alleen maar de voet maat in. Dus gemaild voor de andere maten en de vp, blijken het precies mijn maten te zijn en een lage vp :D. Zaterdag worden ze opgehaald!

Nu de mindere ervaring. Ik ben een klein webshopje op fb begonnen met zelf gemaakt spulletjes en nu is er iemand die haar pakketje nog niet ontvangen heeft. Heb het woensdag op de bus gedaan, die zou vrijdag geleegd worden (boerengat...) Nu heeft ze hem nog steeds niet... -O- Wat zouden jullie hiermee doen? Wil wel een beetje een goede naam houden, begint net lekker te lopen...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:26

Heb je een track & trace code?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:31

Bamii, goede leer... Niet werken met brievenbuspost! Tenzij je met track and trace doet.
Maar beslist niets met alleen postzegels op de post gooien!

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en nieuw product versturen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:31

Ik gok dat je geen track and trace code hebt, aangezien je het over een brievenbus hebt.
Nadeel is dat het dan niet is te controleren of iets daadwerkelijk aankomt. Soms komt het ook echt niet aan en soms zijn mensen zelf niet eerlijk.

Maar ik weet ook dat de post zelf ook wel een erg traag kan wezen. heb wel vaker gehad dat het er een week over gedaan heeft. Ondanks dat die hier normaal gesproken gewoon dagelijks geleegd word (muv zaterdag).

Je kan hiermee 2 dingen doen.
Het in ieder geval even afwachten totdat je een week verder bent (koppel dit wel terug naar de koper).
Komt het echt niet aan, dan zou ik het gewoon opnieuw verzenden.

En in het vervolg verzenden met track and trace code

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:46

Track en trace code heb ik inderdaad niet. Dan zou het verzenden meer dan de helft van het product zijn dus tjsa... (en dan is dit 1 van de duurste dingen die ik verkoop) Goede les idd... We wachten nog maar even tot vrijdag dan. Als het daarna er nog niet is, kosteloos een nieuwe opsturen of de helft terug storten? Of nog iets anders?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:03

Je kan bij postnl brievenpost verzenden met track en trace code. Gewoon een account aanmaken, wanneer het door de brievenbus past kost het 3,50. De meeste dingen in een grote envelop zijn toch al snel zwaarder postzegel tarief. Ik verzend sinds deze week op deze manier ipv 2,76 aan postzegels erop. Wanneer het lichtgewicht is zou je ook een labelpostzegel kunnen printen ipv losse postzegels, dan heb je toch een soort van bewijs.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:05

Als je een naam aan het opbouwen bent zou ik het dus zeker gewoon kosteloos een nieuwe opsturen.
Als verkoper ben je ook verantwoordelijk, ook al raakt het zoek bij de post.

Er bestaat ook een brienvenbuspakket met track and trace code. Dit kost € 3,95
Is nog niet zo veilig en waterdicht systeem als gewone pakketpost.