Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:03

Chawi schreef:
Verleden week zaterdag weer een wedstrijd gehad. Deze keer 3e geworden. Maar in een veel sterker deelnemersveld.

Afbeelding

Afbeelding

Hé daar was ik ook bij :D

Chawi

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:07

Hey wat leuk :D. Ook meegedanst?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:09

Dat was in Apeldoorn toch?

Ja heb zelf ook meegedanst.. wel in de lagere klasses..
We hadden een klasse met héeeel veel mensen en sterke combinaties!
dus helaas geen finales gedast.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:21

Ja was inderdaad apeldoorn. Was het dan de B of A klasse?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:44

Nee, wij dansten in de C klasse :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:10

woehoe, zondag try-out!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:30

vet tof joyce2!! Ik zal voor je duimen!

Heb je al duidelijker wat voor iets die zoekt (cursus partner wedstrijd partner, welk niveau ed?)

Ooh, vanavond zoooo heerlijk getraind.

Het ging de laatste tijd ontzettend goed, maar er zat geen rust en controle in.

Ik heb vandaag enorm lopen drillinstructeren :P ... eerst de controle van de engelse wals overgenomen, waarna we tot de conclusie kwamen dat je toch echt eerst moet dalen voor je gaat verplaatsen, en daarna hem lopen drillen in het recht rug, strekken strekken strekken strekken tot ie er bij neer valt, borst naar voren en toen...

rrrrrrrrrrrrr, al in geen jaren meer ZO lekker gedanst!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:20

Nou... Het word nog spannend. Hij danst op hoog niveau NADB wedstrijden, hij heeft nu al een latin partner en zoekt nog een partner voor de Ballroom. Welke klasse hij precies danst weet ik nog niet, maar hij geeft ook demo's ed en hij wil weer terug naar zijn oude nivo... Dus ik vraag me af of ik een beetje mee kan komen. Stel dat het niet lukt, is hij ook nog opzoek naar een salsa partner, gewoon voor de fun voor hem om erbij te doen naast het wedstrijd dansen. Dus stel dat het klikt en er is geen ballroom mogelijkheid, kunnen we altijd nog salsa gaan doen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:44

Zo Joyce, dat klinkt goed. Nu niet te zenuwachtig worden.. Je kan wat je kan :D.

Zo ben ik ook aan mijn eerste partner gekomen (10 jaar geleden). Hij was zelf hoofdklasse NADB en ik zilverster :+ . Hebben keihard getraind en een jaar later danste we zelf hoofdklasse NADB.

Als je het goed aanpakt, kan je er enorm veel van leren.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:21

inderdaad gewoon gaan proberen en hopelijk klikt het genoeg om aan het verschil te willen werken en wie weet hebben we binnenkort van die mooie foto's van jou :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:59

ik schijt hem echt hoor! Op een of andere manier ben ik al de hele tijd zenuwachtig, ook omdat ik al zo lang niet heb gedanst. Als ik nou nog steeds 1 a 2x in de week zou dansen, zou ik me lang niet zo zenuwachtig voelen. Ik kan voor mijn idee helemaal niets meer!

Maar goed, ik zal jullie op de hoogte houden ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:11

dat komt vanzelf wel goed joh! Als hij zo goed is, dan kan die je vanzelf wel leiden en dat komt echt super snel terug!

Het is toch een stuk makkelijker als de heer verder is dan dat als de dame verder is. Ik merk dat ook in het verschil tussen mijn oude partner dan met mijn nieuwe partner. Mijn oude partner was verder dan ik, en ik ben verder dan mijn nieuwe partner. Maar we trainen hard en gaan goed vooruit!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:21

Het is idd moeilijker voor de dame als ze verder vooruit is! Je wilt dan snel de leiding overnemen! Ik moet straks gewoon netjes gaan volgen, verstand op 0 zetten en dan zie ik wel wat er van komt. AAH, zo spannend!! Dan zit ik al een jaar te jammeren dat ik opzoek ben naar een partner en nu heb ik eindelijk reactie en nog van een verdomd goede heer ook en dan ben ik zo'n schijtluis. Gelukkig krijg ik geestelijke ondersteuning van een vriendin die bij mij in de lessen heeft gedanst, dus ik sta er niet alleen voor ;) En het is bij de dansschool bij mij om de hoek, dus dat is ook fijn!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:53

geestelijke ondersteuning is heel belangrijk :j :))
komt vast goed :j

goed volgen, dat vinden die mannen belangrijk :') denken ze dat ze wat te zeggen hebben :=

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:50

Dowski schreef:
goed volgen, dat vinden die mannen belangrijk :') denken ze dat ze wat te zeggen hebben :=

:+ ben het hiet zeker mee eens , wat kunnen de mannen dan haantjes zijn he hahhahaha

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:52

Maar mannen moeten ook haantjes zijn op de dansvloer...ze moeten trots als een pauw ons over de dansvloer laten zwieren :D

Daarbuiten....terug naar je plaats en af :P

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:41

ze mogen ook wel trots zijn als ze met ons mogen dansen O:) :P
ik bedoel, dat is toch zeker een voorrecht? :))

kan er ook altijd wel van genieten als een danspaar (wat dan ook goed kan dansen) lekker arrogant staat te doen op de dansvloer, maar ben ook wel heel blij als dan blijkt dat het naast de dansvloer toch normale aardige mensen zijn :')

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:32

Chawi schreef:
Maar mannen moeten ook haantjes zijn op de dansvloer...ze moeten trots als een pauw ons over de dansvloer laten zwieren :D

Daarbuiten....terug naar je plaats en af :P

Meee eens mee eens , zolang je idd je mond maar dichthoud en niet tegen werkt is alles prima dik in orde ;) , heerlijk dat alle mannen dan zo zijn ..
En als het dan goed gaat dan zijn ze zo trots , is ook goed natuurlijk .. <3

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:35

Laat ik nou net een gruwelijke hekel hebben aan middeleeuwse man-vrouw verhoudingen... :o Waar de man alleen rechten heeft en de vrouw alleen plichten. Je wilt niet weten hoe vaak ik al op mijn flikker heb gehad, omdat ik de dames als gelijke behandel. :D Het liefst zou ik ze met alles gelijk trekken. Alleen kom je dan natuurlijk in de problemen met leiden en tijdens wedstrijden, dus dan eis ik het leiderschap wel op. Nooit meer dan nodig. Bij een fijne dame hoef je geen enkele moeite te doen en... in andere gevallen moet je er even met de zweep overheen. :D

P.S. Zoals Dowksi zegt, het is een voorrecht om met een leuke dame te dansen. Daarom, wees trots en behandel ze met respect. ;)
P.S.S. Aan de andere kant ben ik ook niet zo gecharmeerd van overgemancipeerde vrouwen. :o

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:55

Trouwens, NoiRaM en chawi: Gefeliciteerd met de resultaten! Netjes! :j En joyce2: No worries en heel veel succes overmorgen!

Gisteren heb ik voor het eerst meegedaan aan een wedstrijdtraining. Het is nog een beetje onwennig om tussen de dansparen uit de 1e klasse en hoofdklasse te staan, maar aan de andere kant heb ik er ook maling aan. Gelukkig krijgen we een hoop complimentjes en aanmoedigingen om mee te doen aan échte wedstrijden. Dat stelt me ook wel weer gerust. :) Het is in ieder geval ontzettend leuk om te doen en mooi meegenomen dat we er naar m'n idee hard mee vooruit gaan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:06

Leuk die wedstrijdtraining! Ik zou dat met mijn vorige danspartner ook gaan doen, maar is er nooit van gekomen. Denk dat het ook heel leerzaam is om tussen de hogere paren te dansen, dan kun je altijd om feedback vragen! En super natuurlijk dat je complimentjes krijgt en aangemoedigd word!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:40

complimentjes zijn altijd leuk :j

11 april heb ik mijn eerste brado wedstrijd. ben benieuwd, ik verwacht er niet teveel van, ben pas dit seizoen met mijn huidige partner gaan dansen, dus zijn nog niet helemaal op elkaar ingespeeld + dat hij nog niet alle figuren kent die onze cursus al kent omdat hij van een andere dansschool komt.
Maar hij is wel een goede leider en gooit er soms figuurtjes in die ik niet ken, maar na een paar keer kan ik ze goed volgen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:55

Over een half uurtje is het zover... AAHHH, spanning!!
Duim maar voor me ;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:57

*duimt :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:08

Nou, daar ben ik weer hoor!

Het was heel gezellig, maar wel een beetje voor banketstaaf. Hij had echt zoiets van, nou laat jij maar zien wat je kan, dan volg ik je wel en dat had ik niet echt verwacht... Ik bakte er dus niets van, want ik heb al bijna een jaar niet meer gedanst en ben dus mn halve programma kwijt! Het is dus een beetje bij basis gebleven en verder gezellig gekletst.

Hij wil qua ballroom er echt weer vol voor gaan en wil op zijn oude nivo starten, dat betekend dat we echt 1,5 tot 2 jaar vol aan de privelessen zouden moeten gaan eer we waarschijnlijk op hetzelfde nivo zijn en kunnen starten. Ik moet er goed over nadenken of ik dat echt wil en qua tijd/geld op kan brengen. Al lijkt het me wel helemaal super! Ik kreeg nog wel een compliment over dat ik zo'n mooi klassiek ballroom figuur heb, dus dat was weer een opsteker ;)

Maar goed, we hebben nu afgesproken om eens lekker te gaan beginnen met salsa, kijken hoe het klikt, dan heb ik hopelijk in de tussentijd wat meer rust gekregen op mn werk en dan kunnen we eventueel met ballroom gaan starten als ons dat alletwee nog wat lijkt!