Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:25

Kusia schreef:
Je denk ik wat over het hoofd gezien wat Dior en ik geschreven hebben Knipoog

Dior vond dat alle autochtonen met stafblad levenslang moesten krijgen, maar door een inbraak bijvoorbeeld kan je ook al een strafblad krijgen.

Haha mjah Tong uitsteken
Maar ik vind sowiezo dat ze gewoon 'strenger' moeten zijn voor de autochtonen.. ik bedoel... niet iedereen is hetzelfde
Maar degenen die een strafblad hebben; daar kan je toch wel meer van verwachten?
Ze moeten gewoon meer maatregels nemen; als het zo doorgaat hebben we over een paar jaar 30 miljoen mensen in nederland

Kusia

Pinootje schreef:
Ze hadden vanmiddag wel over de DADER...

Alleen ooggetuigen zorgen er niet voor dat de 'verdachte' en 'dader' wordt. Daarvoor moet meer bewijs zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

SuperPepeijn schreef:
ik neem op bokt ook nog wel eens een extreem standpunt aan om zo een discussie op gang te krijgen, dat wordt me ook niet altijd in dank afgenomen... moet ik nu ook uitkijken?

Ik ben het lang niet altijd met je eens hoor maar van mij heb je geen last.... Ik zal je proberen met woorden af te troeven of tot de constatering komen dat we het gewoon nooit eens worden. En daar rustig een biertje op drinken Knipoog

Justy

Tancreda4 schreef:

Overigens vind ik het vaag dat ze steeds spreken over "Verdachte".
Niet genoeg bewijs van oogetuigen, die het hebben zien gebeuren, die hem het werk hebben zien doen, en die van zich afschoot toen de politie ariveerde? IS dat niet genoeg bewijs om hem gewoon als "DADER" te bestempelen?? Verward

In Nederland ben je verdacht totdat de rechter heeft bepaald dat je schuldig bent. Dan pas ben je dader. En dat is maar goed ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:26

Dior schreef:
Ze worden niet alleen weggehaald.. je wordt ook gewoon uitgebokt
En nee, discuseren is echt niet verkeerd. maar sommigen gaan echt té ver.

tuurlijk,dat is ook zo.
ik vind zelf dat ik niet grof gereageerd heb,ik heb alleen iemand mening gequote waar ik het mee eens was.............

Pinootje

youngster schreef:
das idd wat anders, maar moord vind ik niet simpel.. Daarvoor mogen ze best op een eilandje gezet worden en dat laten zinken daarna..

Dat lijkt dus op de doodstraf en bovendien kan je ook nog wegkomen als er toevallig een voorbijvaarder komt en die niet eens weet dat die eiland min of meer de gevangenis is...

De doodstraf; is wel erug simpel, je bent er meteen vanaf, je lijdt er niet voor wat wat je had gedaan...

Kusia

Dior schreef:
Haha mjah Tong uitsteken
Maar ik vind sowiezo dat ze gewoon 'strenger' moeten zijn voor de autochtonen.. ik bedoel... niet iedereen is hetzelfde
Maar degenen die een strafblad hebben; daar kan je toch wel meer van verwachten?
Ze moeten gewoon meer maatregels nemen; als het zo doorgaat hebben we over een paar jaar 30 miljoen mensen in nederland

Bedoel je echt 'autochtonen'?

lautjuh85

Het is weer een MAROKAAN
Natuurlijk zonder BAAN
Die niet INTERGREERT
Maar wel INTIMIDEERT
hij wil de taal niet LEREN
maar wel blijven PROFITEREN
ons kabinet zegt ga je GANG
en een eerlijk iemand leeft niet LANG
en de moslims gaan maar door met MOORDEN
en de politiek heeft weer geen WOORDEN
Doe de grenzen nu maar weer TOE
wan we zijn die moslim moorden MOE
stuur dit door...!!

Ik kreeg dit van iemand op msn...
Wat we door moeten sturen Verward

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:27

lautjuh85 schreef:
Het is weer een MAROKAAN
Natuurlijk zonder BAAN
Die niet INTERGREERT
Maar wel INTIMIDEERT
hij wil de taal niet LEREN
maar wel blijven PROFITEREN
ons kabinet zegt ga je GANG
en een eerlijk iemand leeft niet LANG
en de moslims gaan maar door met MOORDEN
en de politiek heeft weer geen WOORDEN
Doe de grenzen nu maar weer TOE
wan we zijn die moslim moorden MOE
stuur dit door...!!

Misselijk

Dit gebeurt er dus....

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:27

Sorane schreef "gewoon afknallen die mongool". Meid jij hebt toch een pistool in de kluis, o nee je bent het schattige meisje van de schietvereniging
Lips are sealed

Sorry mensen dit moet er even uit.............

Verder ben ik tegen iedere vorm van religie en heb dus ook helemaal niets met de Islam als instituut. De moslimgemeenschap zou nu stelling moeten nemen anders komen ze niet geloofwaardig over.........

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:28

Kusia schreef:
Bedoel je echt 'autochtonen'?

Hoe bedoel je? Schijnheilig

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:28

irish_lady schreef:
Dus gaan we allemaal maar braaf ja en amen zeggen. Daarna zeggen we nog een keer: foei jongen dat mag niet en als klap op de vuurpijl mag hij nog een paar jaar gratis van ons hotel genieten. Inclusief tv en bed and breakfast.

Daarbij vind ik de insinuatie die jij richting Sorane maakt van weinig klasse getuigen. Erg hypocriet om hier een bokker om te bannen ( anna42)en je er zelf net zo schuldig aan te maken!

Als moderator heb je een voorbeeldfunctie en hoor je je volwassen te gedragen, doe dit dan ook!

Ik denk dat ik helemaal niet insinueer. Iemand doodmaken is geweld. Ik ben tegen de doodstraf, tegen moord enz enz. Dat druipt van mijn uitspraak af. Iemand die zich voor moord (doodstraf = moord) uitspreekt, vindt dat iemand het leven ontnemen heel normaal is. Ik vind dat niet normaal, onder geen enkele voorwaarde. Dus: ik wens Sorane niet de dood toe, integendeel. Ik wens niemand de dood toe.

Verder heb ik niets gezegd onder welke omstandigheden de dader zijn straf uit moeten zitten.

edit even van het woorde "deze uitspraak", "mijn uitspraak" gemaakt. /edit
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 02-11-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:29

youngster schreef:
das idd wat anders, maar moord vind ik niet simpel.. Daarvoor mogen ze best op een eilandje gezet worden en dat laten zinken daarna..

Niet alleen de allochtonen, maar ook autochtonen. Iedereen die moordt is gelijk!

stalleke

Wat een topic hier!! heb niet alles gelezen..
Maar mijn mening:

Waar gaat t toch heen met de samenleving!! je laat je uit over buitenlanders en je word neergeknalt, zie Pim Fortuyn en nu Theo, T word hier gewoon te gek voor woorden, en nu vinden ze het nog gek ook dat iedereen racistisch is Scheve mond

Pinootje

Justy schreef:
:r

Dit gebeurt er dus....

Ja, deze soortgelijke bericht heb ik ook gekrege nop msn, heb niet doorgestuurd en heb ook niet die 2 rozen voo rmijn nickname gedaan.. vind het belachelijk, zo kan ik wel iedere dag een roosje zetten voor alle overledenen... Gewoon niks rozen ofzo, maar gewoon aan de wet houden, klaar!

Kusia

Dior schreef:
Hoe bedoel je? Schijnheilig

Waarom moeten ze juist strenger worden tegen autochtonen?

Anoniem

Tis toch belachelijk eigenlijk, dat je vermoord wordt om je mening, in een meningvrijland, las ik net op TMF bij die berichtjes, maar der zit toch wel een kern van waarheid in....

Vivande

jeanie schreef:
Sorane schreef "gewoon afknallen die mongool". Meid jij hebt toch een pistool in de kluis, o nee je bent het schattige meisje van de schietvereniging
Lips are sealed

Verder ben ik tegen iedere vorm van religie en heb dus ook helemaal niets met de Islam als instituut. De moslimgemeenschap zou nu stelling moeten nemen anders komen ze niet geloofwaardig over.........

Nederland Móet wel wat strenger worden..
Over een paar jaar hebben Nederlanders helemaal niks meer te zeggen
Er zijn nu een paar moskee's; hoeveel zijn er over 2 jaar?

Sammie

Tancreda4"]
Overigens vind ik het vaag dat ze steeds spreken over "Verdachte".
[/quote]

En zo hoort het ook, je blijft verdacht totdat je (on)schuldig bent veroordeeld/vrijgesproken.

[quote="lautjuh85 schreef:
Het is weer een
(...)

Dat MOET je NIET doorsturen. Dit is werkelijk waar zo onnuttig
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-11-04 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:30

SuperPepeijn schreef:
ik neem op bokt ook nog wel eens een extreem standpunt aan om zo een discussie op gang te krijgen, dat wordt me ook niet altijd in dank afgenomen... moet ik nu ook uitkijken?

Nee hoor! Alleen als deze betrekking heeft op de islam of allochtonen! Haha!

maar dat doe jij niet. Ik doe dat zelf wel eens ooit zoals je weet.

Dus mag ik wel oppassen.... Maar ik hou mijn mond lekker toch niet.

youngster

Kusia schreef:
Niet alleen de allochtonen, maar ook autochtonen. Iedereen die moordt is gelijk!

Heb ik het dan alleen over allochtonen??

axeltje

Anique_Vaandrig schreef:
waarom niet? denk dat de criminaliteit iig een heel eind daalt Haha!

Daar hebben wij het vandaag op school dus net over gehad. Zal de criminaliteit minder worden als de straffen zwaarder worden.
Is toch wel een goede vraag. Want in landen waar ze zware straffen uitdelen is de criminaliteit dus niet minder.

Maargoed over Theo. Dit moet niet kunnen
En dan gaan we nu ineens weer beginnen over bescherming van bepaalde mensen. Hebben we het daar 911 dagen geleden ook al niet over gehad??

Vivande

Kusia schreef:
Waarom moeten ze juist strenger worden tegen autochtonen?

Nee zo bedoel ik het niet
Ik bedoel gewoon; tegen mensen met een strafblad. niet perse een autochtoon.. gewoon iedereen. waarschuwing; doen ze nog iets dan hup het land uit.
Nederlander of buitenlander.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:31

jeanie schreef:
Lips are sealed

Dat hebben ze ook gedaan. Het is jammer dat een groepje fundamentalisten het weer verknalt voor de grote groep moslims, die dit natuurlijk ook veroordelen. Moet zeggen dat ik wel ben geschrokken van reacties van een paar moslimjongeren die ik zag op tv.

En Sorane, komt het woord bloedwraak je misschien bekend voor en zo ja waarvan?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:31

youngster schreef:
Heb ik het dan alleen over allochtonen??

Zo kwam het wel bij mij over Bloos

Hier wordt ook zo snel alles geschreven dat ik het allemaal moeilijk kan bijhouden. Ik zal het dus wel niet goed begrepen hebben in alle gekheid in dit topic.