Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:20

Misschien weten ze ook wel of er rond deze datum cursussen in Brazilie gegeven worden?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:20

obelix"]
[quote="Ann schreef:
Ik ben bezig met school te bellen...

Ben erg benieuwd wat ze zeggen OK dan!
[/quote]

Degene die er over gaat was niet aanwezig, het heeft geen zin om allemaal de school van Lotte te gaan bellen.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:21

Mercury wat misschien wel interessant is om te weten is hoe gaat Omnicum om met familieleden van sekteleden die tegen hun zin worden meegenomen naar iets van Omnicum?

Hoe gaat Omnicum om met een vader die zijn dochter tegen haar zin ergens mee naar toe neemt?

Kleine kans, maar misschien vindt Omnicum dit ook niet normaal en kunnen zij hun invloed aanwenden. (ver gezocht hoor, snap ik).

Mercury, welk gevoel kreeg jij over het 'vrije wil' stukje van Omnicum?

Mercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:22

Ik weet niet beter of er zijn alleen cursussen in frankrijk. Maria heeft daar een landgoed. De link met brazilie wordt me dan ook helemaal niet duidelijk.
Ik weet dat er pas iets met een verschuiving van de tijd is geweest. Maar dat is dus met de nadruk op geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:22

Bart heeft wel een beetje gelijk hoor. Toch neig ik iets meer naar wat Manon2 zegt, met name omdat ik weet dat Manon2 zeker niet over 1 nacht ijs gaat.
Als je het persbericht leest, dan komt het nogal bizar over als je buitenstaander bent en dus geen 'ingevoerde bokker'. De situatie is ook bizar, maar het is belangrijk dat de situatie aan bod blijft en niet de speculaties of onze gevoelens.
Er speelde bij mij ook wat namen door mijn hoofd die ik zou kunnen bellen om te zeggen ' dat er misschien wel een meisje ontvoerd is door haar vader'. Wíj weten dat het zo is, da's waar.

Mercury, weet jij of die sekte net zoals de Baghwan haar leden vraagt om alle aardse bezittingen (vooral in cijfers) in te leveren??

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:23

Voorop gesteld wil ik even zeggen dat ik het ontzettend lief vind wat jullie allemaal voor Lotte willen doen.
Maar mijn gevoel over wat te doen schommelt enorm heen en weer. Maar goed dat komt ook door mijn achtergrond.

Ik hoop dat het allemaal positef uit gaat vallen voor Lotte.
Maar besef alsjeblieft ook dat er ook een negatief staartje aan dit verhaal kan komen voor Lotte.
Het kan namelijk zijn dat door al deze goede bedoelingen de situatie alleen maar verslechterd voor Lotte.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar houd er wel rekening mee.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:24

Mercury schreef:
Ik weet niet beter of er zijn alleen cursussen in frankrijk. Maria heeft daar een landgoed. De link met brazilie wordt me dan ook helemaal niet duidelijk.
Ik weet dat er pas iets met een verschuiving van de tijd is geweest. Maar dat is dus met de nadruk op geweest

dat is dus de Maria bij Lotte's vader kent en die hem heeft verteld dat Lotte slecht voor Jamy was.

Weet je toevallig waar dit landgoed ligt?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:24

Ja dat realiseer ik me, het is nu afwegen wat beter voor haar is, en op het moment weet ik het even echt niet...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:25

okeej ik moet echt even de paarden gaan wisselen.. mochten jullie me nodig hebben of ik iets moet doen sypheron heeft me nr...

tot zo!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:26

Jongens er wordt nu achterhaald of ze ingechecht zijn.
Mijn lieve vriendinnetje weet dat het moeilijk gaat worden, maar gaat toch ontzettend haar best voor Lotte doen!!!! Ik hoop dat het lukt ook al falen mijn goede bedoelingen ik weet iig dat ik mijn best heb gedaan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:27

Het grootste probleem dat wij hebben met dit hele verhaal is dat wij in feite Lotte dwingen om (voorlopig) met haar vader te breken. Ik vraag me af of dat een slechte zaak is; maar wij zijn Lotte niet. Wellicht heeft Nathalie een verhelderend antwoord, denk dat zij Lotte het beste kent?

Top Flower! Hoop dat er wat uitkomt!

Manon 2

Mickey schreef:
Voorop gesteld wil ik even zeggen dat ik het ontzettend lief vind wat jullie allemaal voor Lotte willen doen.
Maar mijn gevoel over wat te doen schommelt enorm heen en weer. Maar goed dat komt ook door mijn achtergrond.

Ik hoop dat het allemaal positef uit gaat vallen voor Lotte.
Maar besef alsjeblieft ook dat er ook een negatief staartje aan dit verhaal kan komen voor Lotte.
Het kan namelijk zijn dat door al deze goede bedoelingen de situatie alleen maar verslechterd voor Lotte.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar houd er wel rekening mee.

Dat denk ik niet. Haar vader heeft dit topic al gelezen. Hij weet dus wat Lotte ons heeft verteld en weet ook onze reacties.

In welke zin zou dit negatief effect kunnen hebben op hun relatie? Het zou hoogstens negatief effect kunnen hebben in de zin dat wij haar vader nu afschilderen als een verschrikkelijk persoon etc en dat hij daar later schade van ondervindt. Of dat Lotte schade ondervindt van het feit dat er zoveel in het nieuws komt.

Ik zit ook over deze dingen na te denken, maar blijf erbij dat de weegschaal overhangt naar het gevaar wat we misschien kunnen voorkomen. Lotte kan zo ernstig beschadigd worden als het wel echt mis gaat (hersenspoelen) en dat risico is hier toch heel reëel aanwezig.

Vergelijk het maar met het idee dat je denkt dat je buurmeisje mishandeld wordt en dat je twijfelt of je dat zult aangeven.... want tsja de buren zijn zulke aardige mensen, en misschien is het helemaal niet waar.... en tsja wat als de t niet waar is en de buren een rechtszaak beginnen etc....

Maar dan hoor je jaren later dat het buurmeisje in een psychiatrische inrichting zit voor al haar trauma's.

Ik neem hier het minst erge: actie ondernemen.

Lielle

Manon 2 schreef:
Bart,

Ik vind jouw nuchtere verhaal heel goed als tegenhanger en geloof me ik ben zelf ook heel nuchter en niet paniekerig. Maar ik denk dat we niet aan het overdrijven zijn.

Als moderator van Bokt, als BartVB, is jouw mening er ook maar 1 van velen en ik denk toch dat 'tijd' hier essentieel is. ALs we eerst de stappen ondernemen die jij beschrijft dan zijn we essentiele tijd kwijt.

Ik denk ook niet dat ze wordt vermoord, maar ik denk dat een week hersenspoeling haar wel voor de rest van haar leven kan verminken.

Weet je wat je het is, er gebeuren nu eenmaal wel hele rare dingen op deze wereld en als we kunnen voorkomen dat er iets ernstigs gebeurd dan moeten we dat doen. Zodra Lotte zelf een berichtje plaatst dan kunnen we met iets meer zekerheid zeggen dat alles oké is.

Lotte weet ook dat hier iedereen zich zorgen maakt en zal indien mogelijk dit wel proberen te regelen. En zelfs dan maak ik me zorgen of er geen dwang wordt gebruikt om haar iets te laten schrijven.

Zolang we niets van Lotte horen, moeten we dit denk ik doorzetten.

en hier sluit ik me volledig bij aan. Ik ben erg nuchter, maar dat klinkt gewoon niet goed, zeker ook gezien de reactie van de bokker met de schoonvadert bij Omnicum.

Ik moet ook - helaas - weg, wens jullie heel veel sterkte.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:28

Ik heb net heel kort Jacques aan de telefoon gehad.

De politie en buitenlandse zaken kunnen op dit moment NIETS doen.
Er is geen misdrijf en daardoor kunnen ze niets.

Wat kan wel:
1) Via de school. Ze is niet met toestemming afwezig. De school kan dus naar de politie om het hele traject weer in werking te stellen.
2) Via de voogd. Die kan haar "opeisen".
Dus is het belangrijk om contact te krijgen met familie.

Of op een of andere manier contact zoeken met Lotte...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:29

Twee quotes van Bart in mijn PB (met toestemming van Bart gequote):

"Van mij mag je maar ik (persoonlijk dus) denk niet dat het verstandig is. Je hebt geen idee wat je Lotte en haar familie (potentieel) aandoet en ik weet ook niet of aandacht van de media in dit stadium de zaak goed doet. In hoeverre er al een zaak is overigens..."

"Ik wil vooral zeggen dat je voorzichtig moet zijn met dit soort dingen. Het gaat hier om andere mensen waar je een persbericht over maakt, mensen die niet weten van het bestaan van het persbericht en je weet zelf niet wat de uitwerking gaat zijn. We weten eigenlijk niet eens wat we willen bereiken met het persbericht."

Zullen we het persbericht beperken even tot vermist en misschien wat andere instanties? En het nog even uit het sensationele nieuws laten e.d.?

mikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:29

kan ik misschien nog wat doen ik woon in heiloo dat is 5 min fietsen van limmen enzo..(ik ga ff eten ik hoor het anders wel

Mercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:30

landgoed: neuvic bij ussel
Daar is het heel dichtbij.
Verder is er 7 Juni een cursus in bergambacht. Dus lijkt me stug dat Maria iets met brazilie heeft. Daar zal geen cursus zijn.
Laatst bijgewerkt door Mercury op 04-06-04 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Manon2
Ik wil er niet veel over kwijt, maar ik ken de andere kant van de medaille en met goede bedoelingen van mensen uit de omgeving.

796285

Is het een idee om een SMS te sturen naar de telefoon van Lotte. Die heeft haar vader vast, dus je zou kunnen schrijven

"Lotte bel <dit nummer> we willen je spreken of de politie gaat denken aan 'ontvoering'"

(of iets anders, maar in ieder geval een duidelijke boodschap dat Lotte contact met iemand moet hebben omdat er anders serieus actie ondernomen word. Belt Lotte dat nummer dan, dan kan je dmv gesloten vragen (waar ze dus alleen ja of nee op hoeft te antwoorden, want ze zal niet alleen mogen bellen en niet vrijuit kunnen spreken) duidelijkheid krijgen over waar ze is en hoe het er voor staat.

"Ben je in Frankrijk/Parijs/op het vliegveld"
"Gaan jullie nog steeds naar Brazillie"
"Ben je bang/in paniek/wil je dat we proberen je daar weg te halen"

etc. etc

Cody

Is het niet handig om te wachten tot bv na de eventuele vlucht naar Brazilië? Als Lotte idd naar Parijs is gegaan en nu ingecheckt is voor het vliegtuig naar Brazilië heeft ze nog niet eens de kans gehad om te laten horen hoe het met haar is.
Ik vind het ook ontzettend lief wat iedereen aan het doen is. Maar wat meerdere mensen al zeggen, misschien lopen we wel wat hard van stapel. Aandacht vragen voor het verhaal is natuurlijk nooit verkeerd, maar we moeten er wel voor zorgen dat Lotte en haar vader niet door ons verder uit elkaar gedreven worden. Als je de media inschakelt is er nauwelijks een weg terug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:31

Mercury schreef:
landgoed: neuvic bij ussel

weet je dat uit ervaring? Die info ben ik nl ook al tegen gekomen met googlen!

Karin

Justy

Zit wel wat in Syph, maar ook ik moet dan denken aan al die gevallen waarbij men wel 'aanvoelde' dat er iets mis was maar geen actie ondernam uit angst voor de consequenties.... Moet er eigenlijk niet aan denken dat er straks echt iets gebeurt terwijl wij niks durfden te doen....

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:32

Ik ben heel even wat eten, ben over een half uur terug. Als er echt nog BELANGRIJKE ontwikkelingen zijn, zou iemand die me door willen pb'en? Bij voorbaat dank!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:32

Oké. Wat willen we bereiken met het persbericht?

Mensen die Omnicum kennen. die ervaring met deze organisatie hebben, die willen we bereiken.

We kunnen hiermee misschien de tante van Lotte bereiken in Groningen.

Doel van het persbericht is extra info krijgen. Misschien kunnen we het nog iets korter maken en alleen zorgen dat we de info vragen die we nodig hebben?